Η παράδοση των τελευταίων ετών, η οποία θέλει τη Formula 1 να κάνει ανοίγματα σε νέες χώρες και αγορές παίρνει νέα τροπή με τον αγώνα στη Σιγκαπούρη. Ο λόγος δεν είναι άλλος από το ότι ο πρώτος αγώνας στη χώρα της Άπω Ανατολής θα γίνει κάτω από το φως των προβολέων. Πολλά τα ερωτηματικά αλλά και οι απαντήσεις γι’ αυτή την καινοτομία, και θα τα βρείτε όλα εδώ.


Στην άκρη του κόσμου

Μετά την Ιαπωνία, τη Μαλαισία και την Κίνα, η Σιγκαπούρη θα γίνει η τέταρτη χώρα της Άπω Ανατολής η οποία φιλοξενεί Grand Prix της Formula 1 στα 58 χρόνια ιστορίας της. Μπορεί η συγκεκριμένη περιοχή της υφηλίου να άργησε να υποδεχτεί τη Formula 1, μόλις το 1976 έγινε το πρώτο Ιαπωνικό Grand Prix και το 1999 το αντίστοιχο πρώτο Μαλαισιανό, αλλά αυτή τη στιγμή ο ένας στους πέντε αγώνες διεξάγεται σε αυτή τη γεωγραφική περιοχή. Σημεία των καιρών ή απλά η πρόοδος της οικονομίας μετακινεί την πυξίδα του αθλήματος ανατολικότερα; Αυτό δεν μπορούμε να το απαντήσουμε ακόμα, εξ’ άλλου αυτό που πραγματικά θέλουμε είναι θέαμα και συγκλονιστικοί αγώνες.

Το κέντρο της πόλης της Σιγκαπούρης είναι σίγουρα εντυπωσιακό

Φτωχή ιστορία

Κι όμως, αυτό δεν θα είναι το πρώτο Grand Prix της Σιγκαπούρης, τουλάχιστον κατ’ όνομα. Την δεκαετία του 1960 ξεκίνησε μία προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών στην Ασία, μετά από μία ιδέα του προέδρου των Φιλιππινών Carlos P Garcia, ο οποίος και βοήθησε τη διοργάνωση αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας στην πίστα Upper Thomson Road. Μάλιστα, από το 1966 ο αγώνας πήρε το όνομα Grand Prix Σιγκαπούρης με την κύρια κατηγορία να είναι αυτή της Formula Libre. Μάλιστα, ο Αυστραλός Graeme Lawrence κατάφερε να αναδειχθεί πολυνίκης, με τρεις επιτυχίες στις οκτώ διοργανώσεις, χρησιμοποιώντας μονοθέσια πασίγνωστων κατασκευαστών, όπως McLaren, Ferrari και Brabham. Το τέλος ήρθε το 1973, όπου και αποφασίστηκε η διακοπή των αγώνων λόγω της διεθνής κρίσης πετρελαίου αλλά και των έξι θανατηφόρων ατυχημάτων στην δεκατριάχρονη ιστορία του θεσμού.


Ο μεγαλύτερος “τροχός” του κόσμου
Από τότε, το όνομα της Σιγκαπούρης έκανε και πάλι την εμφάνιση του στο προσκήνιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού όταν ο πολυεκατομμυριούχος Ong Beng Seng συμφώνησε με τον Bernie Ecclestone για τη διεξαγωγή του πρώτου νυχτερινού αγώνα της Formula 1 στους δρόμους του λιμανιού της πόλης.

Και εγένετω φως…

Η διαδρομή είναι σχετικά απλή, αν και αποτελείται από συνολικά 23 στροφές, και έχει μήκος 5,067 χιλιομέτρων. Η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού κατασκευάστηκε σε μία άδεια περιοχή, στην οποία διαμορφώθηκαν και τα κτίρια των pits, τα paddocks καθώς και η μεγάλη κερκίδα. Η υπόλοιπη πίστα φιλοξενείται σε δρόμους δημόσιας χρήσης, και αυτός είναι ο λόγος της εμφάνισης αρκετών στροφών κλίσης 90 μοιρών. Αν στη Valencia εντυπωσιαστήκατε από το πέρασμα των μονοθεσίων στη γέφυρα, τότε ετοιμαστείτε για ακόμα μεγαλύτερες συγκινήσεις καθώς, εκτός από τα δύο περάσματα γέφυρας, στο τελευταίο κομμάτι του γύρου τα μονοθέσια θα στρίβουν προς το μέρος των κερκίδων και θα χάνονται κυριολεκτικά από κάτω τους σε μία υπόγεια στοά η οποία θα βγαίνει στο πίσω μέρος, ώστε να συνεχίσει και να ολοκληρωθεί ο γύρος, περνώντας δίπλα από τη μεγαλύτερη ρόδα λούνα-παρκ του κόσμου.

Αυτό υπόσχονται και οι οργανωτές του Grand Prix της Σιγκαπούρης, το οποίο σίγουρα θα διεκδικήσουν το βραβείο του πλέον φαντασμαγορικού αγώνα καθώς αυτός θα διεξαχθεί με φόντο τα λαμπερά φώτα του πολύβοου λιμανιού της ομώνυμης πόλης, και συγκεκριμένα στην περιοχή Marina Bay. Μάλιστα, αυτός θα είναι ο τρίτος αγώνας του ημερολογίου ο οποίος θα διεξαχθεί στην περίμετρο ενός λιμανιού, με το κλασσικό Monaco και την ολοκαίνουργια Valencia να είναι ήδη οι άλλοι δύο προορισμοί.

Αν όλα αυτά φαίνονται εντυπωσιακά, θυμηθείτε ότι θα συμβαίνουν υπό το φως των προβολέων! Όχι, τα μονοθέσια δεν θα διαθέτουν φώτα αλογόνου, ώστε οι πιλότοι να μπορούν να βλέπουν τη διαδρομή, αλλά το δύσκολο αυτό έργο θα αναλάβουν 1.600 προβολείς, οι οποίοι θα τοποθετηθούν περιμετρικά της διαδρομής. Οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί: 240 σιδερένιοι πυλώνες, 108.423 μέτρα καλωδίου, συνολική ενέργεια τριών Megawatt και μέτρηση φωτεινότητας 3.000 lux, σχεδόν τετραπλάσια από αυτή σε ένα ποδοσφαιρικό στάδιο, θα αναλάβουν να φέρουν εις πέρας αυτό το δύσκολο έργο. Και αν η ίδια εταιρεία έχει ήδη την εμπειρία από την πίστα Losail στο Κατάρ, στην οποία φέτος διεξήχθη ο αντίστοιχος πρώτος νυχτερινός αγώνας για το πρωτάθλημα MotoGP στις 18 Μαρτίου, δεν έχει μεγάλη σημασία, καθώς κάθε πίστα είναι μία διαφορετική πρόκληση.


Οι δοκιμές για τον φωτισμό της πίστας ολοκληρώθηκαν με επιτυχία

Μάλιστα, υπάρχει μέριμνα ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα με αντανακλάσεις σε περίπτωση βροχής, καθώς και στην τηλεοπτική μετάδοση του αγώνα. Καθώς το ύψος των μονοθεσίων είναι μόλις ένα μέτρο, δεν θα υπάρξει πρόβλημα σκίασης και επομένως ο φωτισμός θα προέρχεται από τη μία πλευρά της πίστας, από τους πυλώνες ύψους 8 εώς 12 μέτρων, ανάλογα με τις ανάγκες του σημείου της πίστας. Καθ’ ότι η πρώτη γεύση που θα έχουν οι πιλότοι από αυτές τις συνθήκες θα έρθει στη δεύτερη περίοδο δοκιμών της Παρασκευής, καταλαβαίνουμε ότι η πρόκληση είναι μεγάλη και γι’ αυτούς, καθώς εκτός από τον εγκλιματισμό στη νέα πίστα, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και τις, όποιες, δυσκολίες της οδήγησης κάτω από τους προβολείς.

Τι περιμένουμε να δούμε

Όπως και στη Valencia, οι ομάδες έχουν ελάχιστα δεδομένα για την πίστα και τις συνθήκες που θα επικρατήσουν σε αυτή. Επομένως, οι δύο περίοδοι δοκιμών της Παρασκευής θα αποδειχτούν πολύ χρήσιμες για όλους, ώστε να βρουν τα σωστά πατήματα, ενώ η δεύτερη περίοδος θα χρησιμεύσει και για τον εγκλιματισμό στην οδήγηση υπό το φως των προβολέων. Όπως έχουμε διδαχθεί από την εμπειρία της Valencia, οι εξομοιωτές των ομάδων και η τριβή των πιλότων σε αυτούς θα βοηθήσει πολύ (βλέπε Hamilton και Massa), ενώ δεν θα λείψουν και οι εκπλήξεις (βλέπε Vettel). Χωρίς να μπορεί να γίνει κάποια πρόβλεψη, η αυξημένη πιθανότητα βροχής σίγουρα θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τους πιλότους, ενώ μπορεί να οδηγήσει και σε καταστάσεις «ρουλέτας» τύπου κατατακτηρίων Monza.

Η Ferrari έκανε δοκιμές στο Mugello για να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα θερμοκρασίας ελαστικών που αντιμετώπισε στις κρύες συνθήκες του Βελγίου και της Ιταλίας. Ο Massa είναι αισιόδοξος για το πώς αντιμετωπίστηκαν, αλλά αυτό μένει να αποδειχθεί και στην πίστα. Οι υπόλοιπες ομάδες, εκτός Force India, συγκεντρώθηκαν στη Jerez για τις τελευταίες δοκιμές της σεζόν, όπου δοκιμάστηκαν τόσο οι τελευταίες εξελίξεις των μονοθεσίων για φέτος, όσο και η αεροδυναμική και το KERS για το 2009. Ταυτόχρονα, η McLaren και ο Lewis Hamilton δίνουν τη δικιά τους μάχη στο Παρίσι για την επανάκτηση της νίκης στο Βέλγιο και την αλλαγή των βαθμολογιών του πρωταθλήματος εκ νέου. Χωρίς, λοιπόν, να γνωρίζουμε την ακριβή διαφορά μεταξύ των πρωτοπόρων, βαίνουμε στην ολοκαίνουργια πίστα της Σιγκαπούρης, και το MSFREE θα βρίσκεται και εκεί για την ενημέρωση σας, προσφέροντας δηλώσεις, αποτελέσματα, αναλύσεις και παραλειπόμενα. Ας έχουμε έναν καλό πρώτο νυχτερινό αγώνα.

[via : MSFREE]