O δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso, πήρε φόρα από τη νίκη του στη Σιγκαπούρη και είπε να διπλασιάσει τις φετινές του επισκέψεις στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, επωφελούμενος τις λανθασμένες επιλογές των κορυφαίων συνδυασμών –και διεκδικητών του τίτλου- σε κρίσιμες στιγμές του αγώνα, οι οποίες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος. Ο Robert Kubica δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Ισπανό και αναγκάστηκε να παλέψει σκληρά στο τελικό κομμάτι του αγώνα για να διατηρήσει τη δεύτερη θέση, απέναντι στην επίθεση του Kimi Raikkonen που τελικά συμπλήρωσε το βάθρο. Ο Felipe Massa κατάφερε να σημειώσει δυο βαθμούς (αφού οι αγωνοδίκες επέβαλλαν ποινή 25 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα του Sebastien Bourdais για την επαφή του με τον Βραζιλιάνο οδηγό της Ferrari), αφότου είχε πέσει πολύ πίσω στην κατάταξη, έχοντας δεχθεί ποινή διέλευσης από το pit lane λόγω της αποφευκτής επαφής του με τον Lewis Hamilton, ο οποίος δέχθηκε την ίδια ποινή για τον τρόπο με τον οποίο οδήγησε εκτός πίστας τον Raikkonen στην πρώτη στροφή….

Επρόκειτο για επίδοση που θύμισε τον παλιό Alonso, εκείνον που είχε κατακτήσει δυο παγκόσμια πρωταθλήματα για τη Renault, η οποία έχει βελτιωθεί τόσο τον τελευταίο καιρό, που επέτρεψε στον οδηγό της να κατακτήσει τη νίκη σε έναν αγώνα που δεν παρουσίασε παρεμβολές από το αυτοκίνητο ασφάλειας. O Ισπανός διέκρινε την ευκαιρία της νίκης από τις πρώτες κιόλας στιγμές του αγώνα, πέρασε την πρώτη φάση του (πριν τον πρώτο του ανεφοδιασμό) πίσω από την BMW Sauber του Πολωνού και μετά το pit stop του τέθηκε επικεφαλής, για να κατασκευάσει στο δεύτερο stint τη διαφορά που του εξασφάλισε τη νίκη, σημειώνοντας απανωτούς πανομοιότυπους χρόνους γύρου, τη στιγμή που ο Kubica αντιμετώπιζε προβλήματα graining με τα ελαστικά του. Παρά το ότι ο Alonso μπήκε στα pits τρεις γύρους πριν τον Kubica, η διαφορά 13 δευτερολέπτων που είχε αναπτύξει στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα ήταν αρκετή για να παραμείνει επικεφαλής μέχρι την καρό σημαία, ρυθμίζοντας από εκεί και πέρα το ρυθμό του. Ο Alonso δήλωσε ότι το μονοθέσιο ήταν τέλειο και η πολύ καλή απόδοση της Renault στο Fuji υπογραμμίζεται από την τέταρτη θέση που σημείωσε ο Nelsinho Piquet, ο οποίος είχε εκκινήσει από τη 12η θέση, με στρατηγική δυο pit stop, αλλά έτσι σχεδιασμένη ώστε ο Βραζιλιάνος να πραγματοποιεί τους ανεφοδιασμούς του έπειτα από όλους τους υπόλοιπους οδηγούς που χρησιμοποιούσαν την ίδια τακτική.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton δεν κατάφερε να ξεκινήσει καλά και μέχρι την πρώτη στροφή ο Kimi Raikkonen είχε τεθεί επικεφαλής, με τον team mate του Βρετανού στη McLaren, Heikki Kovalainen να έχει πάρει την εσωτερική. Ο Hamilton επέλεξε να βουτήξει στην εσωτερική του Raikkonen (που βρισκόταν στη μέση της πίστας υπερασπιζόμενος τη θέση του) και να καθυστερήσει υπερβολικά το φρενάρισμά του, τόσο που δεν είχε τη δυνατότητα να πάρει τη στροφή. Πηγαίνοντας ευθεία, παρέσυρε μαζί του και τη Ferrari του Raikkonen, την οποία έσπρωξε περαιτέρω ευθεία και ο Kovalainen. Μάλιστα, από τις δυο επαφές η Ferrari του Φινλανδού υπέστη κάποιες ζημιές, με τον ίδιο να αναφέρει ότι το εμπρός μέρος της F2008 δε συμπεριφερόταν το ίδιο έπειτα από το συμβάν. Στο στρίμωγμα της πρώτης στροφής, ο David Coulthard βρέθηκε εγκλωβισμένος μεταξύ των μονοθεσίων των Sebastien Bourdais και Nelsinho Piquet και η επαφή μεταξύ τους προκάλεσε την κατάρρευση της πίσω αριστερής ανάρτησης της Red Bull, στέλνοντας τον Σκοτσέζο με πολλά χιλιόμετρα στον τοίχο (χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί), παρασέρνοντας μαζί του και την εμπρός αεροτομή του Kazuki Nakajima.

Ο Hamilton παραδέχθηκε το λάθος του, για το οποίο στη συνέχεια οι αγωνοδίκες θα του επέβαλλαν ποινή διέλευσης από το pit lane. Από την αναταραχή που προκλήθηκε από τα λάθος φρεναρίσματα, ο Robert Kubica τέθηκε επικεφαλής, εμπρός από τους Alonso, Kovalainen, Trulli, Massa και Hamilton… Στο τέλος του δεύτερου γύρου, ο Hamilton κατάφερε να προσπεράσει στον Massa στο chicane, ωστόσο ο Βραζιλιάνος, καβαλώντας τα kerb και τα χώματα, για να εμβολίσει την McLaren, η οποία διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών, με τον οδηγό της να περιμένει υπομονετικά όλο το grid να τον προσπεράσει πριν επανέλθει στην κανονική φορά της πίστας και να μπει στα pits για να αλλάξει το σετ ελαστικών που είχε καταστρέψει με το βίαιο μπλοκάρισμα φρένων στην πρώτη στροφή.

Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να επιβάλλουν ποινή διέλευσης από το pit lane στον Massa για αυτή τη συμπεριφορά του, κάτι που ο Hamilton έκρινε άδικο, καθώς πιστεύει ότι το δικό του παράπτωμα ήταν πολύ μικρότερο από αυτό του Βραζιλιάνου, για να δεχθούν αμφότεροι την ίδια ποινή, για να καταλήξουν αργότερα να παλεύουν για τις τελευταίες θέσεις. Έπειτα από τη σύγκρουση, τόσο ο Raikkonen όσο και ο Sebastien Bourdais πέρασαν εμπρός από τον Massa. Στον 8ο γύρο, ο Raikkonen κατάφερε να προσπεράσει τον Trulli στη στροφή 10 και πίεζε τον Kovalainen για την τρίτη θέση, όταν ο κινητήρας της Mercedes στην πλάτη του συμπατριώτη του παρέδωσε το πνεύμα 9 γύρους αργότερα.

Πιο μπροστά, ο Kubica δεν είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί από τον Alonso, καθώς η BMW Sauber έφθειρε ανομοιόμορφα τα ελαστικά της, κοστίζοντας σε απόδοση. Ο Πολωνός ήταν ο πρώτος που ανεφοδιάστηκε (με τον Raikkonen να τον ακολουθεί στον ίδιο γύρο) και ο ένας παραπάνω γύρος που παρέμεινε εντός πίστας o Αlonso ήταν αρκετός για να περάσει εμπρός από το γερμανικό μονοθέσιο.

Από εκεί και πέρα, ο Alonso, ξεκίνησε να αναπτύσσει τη διαφορά του από τον Πολωνό, ο οποίος αντιμετώπιζε προβλήματα υποστροφής και ελλιπούς πρόσφυσης στις εξόδους από τις στροφές, η οποία μέχρι τον δεύτερο ανεφοδιασμό της Renault, είχε εξασφαλίσει στον δυο φορές πρωταθλητή τη νίκη.

Ο Raikkonen είχε φτάσει τον Kubica πριν τον τελικό ανεφοδιασμό αμφότερων και έπειτα από την πραγματοποίησή του προσπάθησε να τον προσπεράσει καθώς ο Πολωνός αντιμετώπιζε και πάλι προβλήματα graining με τα –μαλακά- ελαστικά του. Μόλις αυτά φθάρηκαν και άλλο το πρόβλημα ξεπεράστηκε, ενώ αντίθετα παρουσιάστηκε σε αυτά της Ferrari, η οποία βρισκόταν συνεχώς στον ακάθαρτο αέρα της BMW Sauber. Όλα αυτά επέτρεψαν στον Nelsinho Piquet να προλάβει το μαχόμενο δίδυμο, αν και έπειτα από μια μικρή έξοδο έχασε την επαφή μαζί τους και προτίμησε να διασφαλίσει την 4η θέση.

Στο μεταξύ, 16 γύρους πριν από το τέλος, κατά την ολοκλήρωση του ανεφοδιασμού του Sebastien Bourdais, o Massa, ο οποίος κατάφερε να ανακτήσει θέσεις με το πέρας των γύρων, αντίθετα με τον Hamilton που πάλευε με ένα μονοθέσιο που είχε ζημιές, προσπάθησε να προσπεράσει την Toro Rosso από την εξωτερική, τα δυο μονοθέσια ακούμπησαν και ο Βραζιλιάνος διέγραψε μισό τετ-α-κέ, σε μια άσκοπα ριψοκίνδυνη κίνηση, αφού εκτός του ότι έχει το παγκόσμιο πρωτάθλημα να σκεφτεί, θα έμπαινε στα pits λίγους γύρους αργότερα και δε θα είχε ελπίδα να τερματίσει εμπρός από τον Γάλλο, αν και αναζητούσε ελεύθερη πίστα για να εκμεταλλευτεί πλήρως τους τελευταίους γύρους με άδειο ρεζερβουάρ. Ο Massa ευθύνεται για το συμβάν, καθώς o Bourdais δεν έκανε τίποτα μεμπτό κατά την έξοδό του από το pit lane, ωστόσο οι αγωνοδίκες είχαν άλλη άποψη και επέβαλλαν ποινή 25 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα του Γάλλου, ρίχνοντάς τον από την 6η στη 10η θέση.

O Jarno Trulli κατάφερε να φέρει στην έδρα της Toyota μια καλή 5η θέση, αν και η ομάδα μάλλον έχει χάσει τη μάχη για την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, έπειτα από δυο απανωτές νίκες της Renault, ενώ ο Sebastian Vettel βαθμολογήθηκε για 5ο συνεχόμενο αγώνα, με τον Mark Webber να σημειώνει τον τελικό βαθμό.

Με αυτό τον τρόπο, ο Massa σημείωσε δυο βαθμούς, μειώνοντας τη διαφορά του από τον Hamilton στο πρωτάθλημα στους πέντε, με δυο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν και τον Kubica να βρίσκεται 7 βαθμούς πίσω από τον Βραζιλιάνο (και 12 από τον Hamilton), ενώ ο Raikkonen δεν έχει πλέον ούτε μαθηματικά τη δυνατότητα να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

 

 

 

Aποτελέσματα αγώνα
Α/Α Νο Οδηγός Ομάδα-Κινητήρας Γύροι Χρόνος Διαφορά Μ.Ω.Τ.
1 5 Fernando Alonso Renault 67 1:30:21.892 202.789 4
2 4 Robert Kubica BMW Sauber 67 5.283 202.591 6
3 1 Kimi Raikkonen Ferrari 67 6.400 202.549 2
4 6 Nelson Piquet jr. Renault 67 20.570 202.022 12
5 11 Jarno Trulli Toyota 67 23.767 201.903 7
6 15 Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 67 39.207 201.333 9
7 2 Felipe Massa Ferrari 67 46.158 201.077 5
8 10 Mark Webber Red Bull-Renault 67 50.811 200.906 13
9 3 Nick Heidfeld BMW Sauber 67 54.120 200.784 16
10 14 Sebastien Bourdais * Toro Rosso-Ferrari 67 59.085 200.602 10
11 7 Nico Rosberg Williams-Toyota 67 62.096 200.492 15
12 22 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 67 78.900 199.880 1
13 17 Rubens Barrichello Honda 66 1 γύρος 198.572 17
14 16 Jenson Button Honda 66 1 γύρος 198.434 18
15 8 Kazuki Nakajima Williams-Toyota 66 1 γύρος 198.022 14
Eγκατέλειψαν
21 Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 21 Κιβώτιο 195.828 20
23 Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 16 Κινητήρας 204.388 3
20 Adrian Sutil Force India-Ferrari 8 Αστοχία ελαστικού 196.225 19
12 Timo Glock Toyota 6 Ζημιά πλαισίου 176.334 8
9 David Coulthard Red Bull-Renault 0 Ανάρτηση 11
Ταχύτερος γύρος
2 Felipe Massa Ferrari 55 1:18.426
* Ποινή 25 δευτερολέπτων, λόγω πρόκλησης επαφής