Αν και η ιδέα προϋπήρχε από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο πρώτος αγώνας Formula 1 στην Κίνα έγινε πραγματικότητα μόλις το 2004. Ο λόγος ήταν ότι η πρώτη προτεινόμενη πίστα Zuhai στη νότια Κίνα κατασκευάστηκε αλλά δεν πέρασε ποτέ τα κριτήρια της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας και έτσι η υπόθεση δεν προχώρησε. Όμως, η κινεζική κυβέρνηση, μαζί με τη βοήθεια των οργανωτών του φημισμένου Grand Prix της Formula 3 του Μακάο, είχε βάλει σκοπό να δημιουργήσει τις σωστές προϋποθέσεις ώστε η Formula 1 να βάλει στον ημερολόγιό της την Κίνα. Όπερ και εγένετο, με την κατασκευή της πίστας της Σαγκάης η οποία θεωρείται μία από τις πλέον μοντέρνες και σύγχρονες. Η συμφωνία ανακοινώθηκε το 2002 και καλύπτει συμβόλαιο επτά ετών (μέχρι το 2011) και αποδείχτηκε ότι ήταν μία σωστή κίνηση καθώς τόσο η προσέλευση του κόσμου, 145 χιλιάδες παρακολούθησαν τον πρώτο αγώνα και 140 χιλιάδες το 2006, αλλά και το θέαμα εντός πίστας δικαίωσε όσους είχαν αυτό το όραμα…..


Η μεγαλοπρεπής κερκίδα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού είναι πραγματικά τεράστια

Η παρουσία της Κίνας στο ημερολόγιο, βέβαια, έχει να κάνει και με καθαρά οικονομικά κριτήρια. Η αγορά της είναι μία από τις μεγαλύτερες και από τις πλέον αναπτυσσόμενες του κόσμου καθώς ο πληθυσμός της χώρας καλπάζει πάνω από το δυσθεώρητο αριθμό του ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων. Μπορεί η μεγάλη πλειονότητα να μην έχει τις αγοραστικές δυνατότητες άλλων χωρών αλλά τα ποσοστά ανάπτυξης έπεισαν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και τον Bernie Ecclestone, ότι ήταν επιβεβλημένη η παρουσία τους εκεί. Η συνεχής ανάπτυξη της χώρας, καθώς και η εδραίωσή της σαν παγκόσμια υπερδύναμη επιβεβαίωθηκε και από την άρτια διοργάνωση των φετινών Ολυμπιακών Αγώνων στο Πεκίνο.

Η πίστα της Σαγκάης

Ο κινεζικός πολιτισμός, ένας από τους παλαιότερους στην ιστορία της ανθρωπότητας, είναι γεμάτος συμβολισμούς και αυτοί σίγουρα δεν λείπουν από την πίστα της Σαγκάης. Η διαδρομή θυμίζει το κινεζικό ιδεόγραμμα Shang, πρώτο συνθετικό του ονόματος της πόλης της Σαγκάης, το οποίο συμβολίζει την έννοια της «ανόδου», αν και αυτό συνέβη τυχαία καθώς ο Herman Tilke πληροφορήθηκε το γεγονός μετά το τέλος του σχεδιασμού της. Το κυρίαρχο αρχιτεκτονικό χαρακτηριστικό της πίστας είναι οι δύο γιγάντιοι πύργοι που δεσπόζουν στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και θυμίζουν τα λιοντάρια που βρίσκονται στις περισσότερες εισόδους Κινέζικων ναών αλλά και κατοικιών. Οι συμβολισμοί δεν έχουν τέλος καθώς το κόκκινο και το χρυσό χρώμα που κυριαρχούν στην πίστα αντιπροσωπεύουν καλή τύχη και δύναμη. Τέλος, οι τεχνητές λίμνες που δημιουργήθηκαν δεν βελτιώνουν μόνο την αισθητική αλλά και την ισορροπία του περίφημου φενγκ-σούι καθώς το νερό βοηθά στην ηρεμία του πνεύματος. Αν δεν σας φτάνουν όλα αυτά, η έμπνευση για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των κτιρίων και των κερκίδων προήλθε από τον φημισμένο αρχαίο κήπο Yuyan στην Σαγκάη.


H γραφικότητα δεν λείπει από το Κινεζικό Grand Prix

Η πίστα, αυτή καθεαυτή, χαρακτηρίζεται από τις δύο μεγάλες ευθείες οι οποίες παρ’ όλο που δεν φτάνουν στο μήκος αυτή του Fuji, προσφέρουν την ευκαιρία για ταχύτητες που φτάνουν πάνω από τα 320 χλμ/ώρα και οι κλειστές στροφές στο τέλος τους προσφέρουν ευκαιρίες για προσπεράσματα. Από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετές γρήγορες καμπές οι οποίες και δίνουν την ευκαιρία στους μηχανικούς να μην θυσιάσουν πολύ από την τελική ταχύτητα στον βωμό της μεγαλύτερης κάθετης αεροδυναμικής δύναμης. Στην Σαγκάη έχουν διεξαχθεί, όλοι κι όλοι, τέσσερεις αγώνες και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε το τι συνέβη στους τρεις τελευταίους:

2005: Ανενόχλητος

Τo 2005 η Κίνα είχε την τιμή να διοργανώσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και παρά τη διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, το θέαμα δεν ήρθε ποτέ μέσα σε αυτήν. Αυτό συνέβη γιατί και τις δύο φορές που μειώθηκε ο ρυθμός των πιλότων, βρίσκονταν μέσα στο «παράθυρο» των pit-stop και έτσι η δράση μεταφέρθηκε στο pit lane, όπου οι κερδισμένοι και χαμένοι αναδείχτηκαν μέσω των στρατηγικών και της ταχύτητας των μηχανικών τους. Ο μοναδικός πιλότος ο οποίος δεν ενοχλήθηκε καθόλου από όλα αυτά ήταν ο Fernando Alonso, ο οποίος κατέκτησε την έβδομη νίκη του για το 2005 και μαζί με την 4η θέση του Fisichella βοήθησαν τη Renault να πανηγυρίσει το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην ιστορία της στη Formula 1. Δεύτερος τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, ο οποίος σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο στον τελευταίο γύρο του αγώνα και της χρονιάς, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Ralf Schumacher σε μία από τις σπάνεις παρουσίες του με τα χρώματα της Toyota σε αυτό.

 


2006: Η τελευταία νίκη του Schumi

Στις βρεγμένες προπέρσινες συνθήκες, ο αγώνας φαινόταν κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του Alonso. Τα Bridgestone δεν φαίνονταν τόσο ανταγωνιστικά, οι δύο Renault θα εκκινούσαν από την πρώτη σειρά ενώ αντίθετα ο Schumacher έκανε μόλις τον έκτο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες. Μάλιστα, στην αρχή του αγώνα ο ρυθμός του Ισπανού ήταν τόσο καταιγιστικός που όλοι προέβλεπαν έναν εύκολο μονόλογο. Όμως, η απόφαση της αλλαγής των εμπρός ελαστικών στον πρώτο ανεφοδιασμό αποδείχτηκε καταστροφική καθώς ο ρυθμός έπεσε κατακόρυφα, και έτσι οι Fisichella και Schumacher κατάφεραν να τον προσπεράσουν στο μέσον του αγώνα. Ο Alonso κατάφερε να επανακτήσει την ταχύτητά του μετά το δεύτερο ανεφοδιασμό αλλά ήταν πια αργά καθώς το πρόσωπο του αγώνα είχε δείξει το στίγμα του. O Michael Schumacher, στον προτελευταίο αγώνα της καριέρας του, είχε προσπεράσει και τον Fisichella, λόγω του ότι ανεφοδιάστηκε νωρίτερα και είχε πια τον πρώτο λόγο για τη νίκη, την οποία κατέκτησε και έμελλε να είναι η 91η και τελευταία του. Το αποτέλεσμα αυτό προκάλεσε φρενήρη ενθουσιασμό καθώς τον έφερε ισόβαθμο με τον Alonso, και μάλιστα πρώτο λόγω καλύτερων αποτελεσμάτων. Όμως, τελικά το Πρωτάθλημα θα πήγαινε σε ισπανικά χέρια.



2007: Ένα λάθος, ένα πρωτάθλημα

Πέρυσι, το Κινεζικό Grand Prix ήταν ο πρότελευταίος αγώνας στο ημερολόγιο και όλοι οι φίλοι της Formula 1 τον περίμεναν με αρκετή αγωνία. Ο λόγος δεν ήταν άλλος από το ότι ήταν πολύ πιθανό να είχαμε νέο πρωταθλητή, τον Lewis Hamilton, ο οποίος προηγούνταν με 12 βαθμούς διαφορά από τον ομόσταυλό του στη McLaren, Fernando Alonso, και 17 από τον Kimi Raikkonen. Ο Hamilton απλά χρειαζόταν έξι βαθμούς διαφορά από τον Ισπανό και έναν από τον Raikkonen για να στεφθεί πρωταθλητής στην πρώτη του χρονιά στη Formula 1. Η pole position κατέληξε στα χέρια του, μπροστά από τον Raikkonen, και όλοι περίμεναν πως βρισκόταν μία ανάσα μακρυά από τον τίτλο. Όμως, ο καιρός και η τύχη είχαν διαφορετική άποψη. Οι ουρανοί άνοιξαν από το πρωί της Κυριακής και έτσι όλοι οι πιλότοι εκκίνησαν με ελαστικά για βρεγμένο. O Hamilton οδηγούσε τον αγώνα χωρίς πρόβλημα αλλά, καθώς η πίστα στέγνωνε, άρχισε να υποφέρει από φθορά στα ελαστικά. Η McLaren αποφάσισε να τον αφήσει στην πίστα μέχρι το προγραμματισμένο του pit-stop, αλλά αυτό αποδείχτηκε καταστροφικό. Μέχρι να έρθει η ώρα του ανεφοδιασμού, τα Bridgestone του είχαν καταστραφεί εντελώς και στην είσοδο των pits δεν κατάφερε να κρατήσει το μονοθέσιο του εντός πίστας, βγήκε και κόλλησε σε μία αμμοπαγίδα εγκαταλείποντας! Ο Raikkonen εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία στο έπακρο, κέρδισε τον αγώνα μπροστά από τον Alonso, και έδωσε νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα καθώς οι διαφορές ψαλιδίστηκαν ακόμα περισσότερο με έναν αγώνα να απομένει.


 

via : MSFREE