suv

Η οικολογία και η προστασία του περιβάλλοντος επηρεάζουν όλο και περισσότερο την υπόσταση ενός αυτοκινήτου, από τη στιγμή που o περιορισμός των εκπομπών ρύπων του έχει αναδειχθεί σε μείζον ζήτημα. Ολοένα και μεγαλύτερη σημασία αποκτούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ενός αυτοκινήτου, όχι μόνο για τον προφανή -και πλέον σημαντικό- λόγο της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και γιατί στα επόμενα χρόνια αναμένεται να καθορίζουν και τη φορολογία κάθε οχήματος.

Ήδη αυτή τη στιγμή υπάρχουν ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι εκπομπές CO2 ενός αυτοκινήτου καθορίζουν το ύψος της φορολόγησης του αυτοκινήτου που περιλαμβάνεται στην τιμή λιανικής του ή ακόμη και το ύψος των τελών κυκλοφορίας, που κάθε ιδιοκτήτης οφείλει να πληρώνει ετησίως. Και όσο προχωρούμε, αναμένεται ακόμη περισσότερες χώρες (ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα) να βασίσουν τη φορολογία του ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου στις εκπομπές ρύπων του. Από την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς καταβάλλουν προσπάθειες για τη μείωση των ρύπων της γκάμας των μοντέλων της, αφού μέχρι το 2012 θα πρέπει ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων της γκάμας τους να μην ξεπερνά τα 130 γραμ./χλμ. CO2. Σε περίπτωση που ο μέσος όρος ξεπερνά το όριο, θα υπάρχει πρόστιμο στις εταιρείες για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται και για κάθε γραμμάριο πάνω από το μέσο όρο των 130 γραμ./χλμ. CO2. Συνοπτικά τονίζουμε ότι ως 130 γρ./χλμ CO2 τα αυτοκίνητα θεωρούνται οικολογικά ενώ άνω των 160 γρ./χλμ ρυπογόνα.

Μικρά SUV

Στα “κόκκινα” βρίσκονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όλων των μικρών SUV της ελληνικής αγοράς. Μεταξύ αυτών τα Fiat Sedici 1,6 και Suzuki SX4 1,6 4×4 διακρίνονται με 173 γραμ./χλμ., ενώ πολύ κοντά έρχεται το Suzuki Jimny με 174 γραμ./χλμ. Στην κατανάλωση ξεχωρίζουν και πάλι τα δύο κοινής κατασκευής μοντέλα της Suzuki και της Fiat, με 7,1 λτ./100 χλμ. Αντίθετα, το πεπαλαιωμένο μοτέρ 1,7 λίτρων του Lada Niva επιβαρύνει με 233 γραμ. CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ, παράλληλα, η κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται σε αυξημένα επίπεδα (9,5 λτ./100 χλμ.).

γρ.CO2/χλμ λίτρα/100 χλμ

Fiat Sedici 1,6 173 7,1

Suzuki SX4 1,6 4×4 173 7,1

Suzuki Jimny 1,3 174 7,3

Daihatsu Terios 1,3 185 7,9

Daihatsu Terios 1,5 186 7,9

Suzuki G. Vitara 1,6 3d 195 8,2

Lada Niva 1,7 233 9,5

Μικρομεσαία SUV από 1.400 έως 2.700 κ.εκ.

Στην κατηγορία των SUV είναι δύσκολο να βρει κανείς “πράσινα” μοντέλα, αφού οι μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρες και η τετρακίνηση επιβαρύνουν τις εκπομπές ρύπων. Έτσι, λοιπόν, είναι αναμενόμενο το γεγονός, όλα τα μοντέλα της κατηγορίας να εμφανίζουν αυξημένες εκπομπές ρύπων, άνω των 190 γραμ./χλμ. Μεταξύ αυτών τώρα, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον είναι το Kia Sportage 2,0, ενώ αντίθετα επιβαρύνουν περισσότερο οι εκπομπές ρύπων του SsangYong Rexton 2,3. Όσον αφορά στην κατανάλωση, το Honda CR-V 2,0 είναι το πιο “οικονομικό”, ενώ το SsangYong Rexton 2,3 απαιτεί το περισσότερο καύσιμο.

γρ.CO2/χλμ λίτρα/100 χλμ

Kia Sportage 2,0 194 8,2

Honda CR-V 2,0 195 8,1

China Motors CEO-3 2,4 196 8,3

Hyundai Tucson 2,0 197 8,2

Subaru Forester 2,0 198 8,4

Suzuki Gr. Vitara 2,0 Wagon 199 8,4

VW Tiguan 1,4 TSI 199 8,4

Toyota RAV4 2,0 202 8,8

Nissan Qashqai 2,0 4×4 204 8,4

Jeep Compass 2,4 206 8,7

Jeep Patriot 2,4 206 8,7

Nissan X-Trail 2,0 208 8,7

Suzuki Gr. Vitara 2,4 Wagon 208 9,0

VW Tiguan 2,0 TSI 170 PS 213 8,9

VW Tiguan 2,0 TSI 200 PS 213 8,9

BMW X3 2,0 215 9,3

Chevrolet Captiva 2,4 222 8,9

Seat Altea Freetrack 2,0 223 9,4

BMW X3 2,5 si 224 9,3

Citroen C-Crosser 2,4 225 9,4

Mitsubishi Outlander 2,4 225 9,4

Peugeot 4007 2,4 225 9,4

Opel Antara 2,4 229 9,6

Nissan X-Trail 2,5 230 9,6

Renault Koleos 2,5 237 9,9

Mazda CX-7 2,3 243 10,2

Hyundai Santa Fe 2,7 248 10,4

Subaru Forester 2,5 248 10,5

Kia Sorento 2,4 259 8,5

SsangYong Actyon 2,3 259 11,5

SsangYong Rexton 2,3 272 11,7

[Via: IbizaMania]