Ilmor 700cc five-stroke petrol turbo engine

Η τεχνολογική ανάπτυξη στον χώρο της αυτοκίνησης παρουσιάζει άλματα τα τελευταία χρόνια. Έτσι η Ilmor Engineering, θυγατρική εταιρία της Mercedes-Benz που τροφοδοτεί με κινητήρες τα μονοθέσια της F1 της Mercedes-Benz παρουσίασε έναν νέο τρικύλινδρο πεντάχρονο turbo κινητήρα βενζίνης 700 cc που σύμφωνα με τους τεχνικούς της Ilmor είναι 5% ποιο οικονομικός σε σχέση με τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού λόγω του συστήματος injection πολλαπλού ψεκασμού που διαθέτει. Βέβαια το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι η ιπποδύναμη του που ανέρχεται στα 130 άλογα με 16.5 κιλά ροπή. Μάλιστα σχεδιάζουν να τοποθετήσουν στον κινητήρα νέες βαλβίδες και νέο turbo όπου η ιπποδύναμη του θα αγγίζει τα 150 άλογα με το βάρους του να περιορίζεται κατά 20%. Τα νούμερα αυτά κάνουν τον πρωτότυπο αυτό κινητήρα να αποδίδει όπως ένας αντίστοιχος κινητήρας πετρελαίου χωρίς να έχει τις ίδιες εκπομπές C02. Μάλιστα ο Steve O’Connor, manager της Ilmor δήλωσε ότι αυτός ο κινητήρας είναι μόνο η αρχή και ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη πολλές βελτιώσεις του. Ο κινητήρας αυτός θα είναι κατάληλός τόσο σε μικρά αυτοκίνητα πόλης όσο και στα υβριδικά αυτοκίνητα. Για να δούμε το μέλλον του που προβλέπεται άκρως ενδιαφέρον.

[Πηγή: autocar.co.uk]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)

  • Yiannis (R)

    Συγχωρέστε με τον αδαή, αλλά …πεντάχρονος?
    Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος ε?
    Βλέπω ότι τα καυσαέρια από τους δύο εξωτερικούς (χωροταξικά) κυλίνδρους, τροφοδοτούν τον μεσαίο (και μεγαλύτερο). Κάπου εκεί εννοείται ο 5ος χρόνος? Η διάταξη του στροφάλου πάντως, είναι ολόιδια με αυτή των τετράχρονων κινητήρων, άρα κι αυτός με τον ίδιο τρόπο πρέπει να δουλεύει. Πλήρωση – Συμπίεση – Εκτόνωση – Εκκένωση.

    • Γιάννη δεν έχει γίνει τυπογραφικό λάθος και έχεις σχεδόν δίκιο. Υπάρχει όμως και πέμπτος χρόνος στον οποίο γίνεται επιπλέον συμπίεση στα καυσαέρια της εκτόνωσης!

      The engine uses two fired four-stroke cylinders under high pressure, which alternately exhaust into a low-pressure central expansion cylinder, which, in a fifth stroke, provides a further expansion process on the exhaust gases.