Το αφεντικό της RBR, Christian Horner, ανησυχεί γιατί πιστεύει ότι η χαμηλή αεροδυναμική φύση των 2 επόμενων αγώνων ταιριάζει περισσότερο στο μονοθέσιο της McLaren.


Η RB6 ήταν μια κατηγορία μόνη της στις πίστες με μεσαίες ή υψηλές αεροδυναμικές απαιτήσεις, αφού το EBD (Exhaust Blown Diffuser) σε συνδιασμό με την ευελιξία της εμπρός αεροτόμης, της έδιναν ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα.

Όμως, οι πολύ μεγάλες ευθείες του Spa και της Monza θα ταιριάζουν περισσότερο στην επιπλέον ιπποδύναμη του κινητήρα της Mercedes (FO 108X) και στην φετινή καινοτομία της McLaren, το F-Duct.

Περιμένουμε να κερδίζουμε χρόνο στο 2ο κομμάτι της πίστας” είπε ο Horner. ”Πρίν από την Eau Rouge όμως, αλλά και στην ευθεία, μετά από αυτή θα έχουμε μειονέκτημα”, συμπλήρωσε.

Παρά το προβάδισμα που πήρε μετά τη νίκη του στην Ουγγαρία ο Mark Webber, συμφωνεί με το αφεντικό του, ότι η Monza θα είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις.

Είμαστε λίγο ανήσυχοι για το πως θα πάμε στις μεγάλες ευθείες και ειδικά στην Monza”, δήλωσε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας.

[Πηγή: espnf1.com | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images]

  • thanosf

    axa δηλαδη τωρα αρχιζουν τα …δυσκολα!Αντε καιρος ηταν γιατι ειχε καταντησει αηδια αυτη η υπεροχη των RBR!

  • Μ’αρέσει πάντως που θεωρούν στη Red Bull ότι είναι φαβορί και μετά λένε δε θα είμαστε δυνατοί εδώ, δε θα ήμαστε δυνατοί εκεί. Δε νομίζω πως φέτος η Red Bull θα καταφέρει να πάρει έστω ένα πρωτάθλημα, αν είναι να πάρει θα πάρει αυτό των κατασκευαστων.

    • ChRiS

      Αυτό το λένε όταν όντως δεν είναι δυνατοί. Στο Silverstone κ στην Oυγγαρία, που η χάραξη της πίστας (πολλές στροφές από 3η κ πάνω) τους έδινε πλεονέκτημα, έπαιζαν κρυφτούλι. Επίσης, δεν είναι κακό το να κρατάνε χαμηλούς τόνους ;)

  • Ωραίο άρθρο Γιώργο για μια ακόμη φορά ;)

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Thanks mate !!! :)

  • bandy

    κοπελια μην φατε..εχει γλαροσουπα.το spa ειναι δικο μας.για την monza χλωμιαζω λιγο.

  • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

    Ίσως και στο Spa οι Red Bull να έχουν τον πρώτο λόγο για την νίκη. Ωστόσο δεν περιμένω να υπάρχει αυτή η χαώδης διαφορά που υπήρχε στην Ουγγαρία. Στις γρήγορες στροφές του 2ου sector θα κερδίζει αρκετό χρόνο η RB6. Λόγω της μεγάλης κάθετης δύναμης που παράγει. Αλλά δεν ξέρω πόσο θα χάνει στο 1ο και 3ο sector. Το F-Duct, αλλά και τα επιπλέον 25-30 άλογα του FO 108X θα δώσουν πλεονέκτημα στην MP4-25, αλλά το θέμα είναι πόσο μεγάλο θα είναι αυτό. Και ο 056 της Ferrari είναι δυνατός κινητήρας. Όχι τόσο δυνατός όσο της Mercedes αλλά σίγουρα πιο δυνατός από τον RS27 της Renault. Και στους τελευταίους αγώνες η F10 ήταν αρκετά πιο γρήγορη από την MP4-25. Θα είναι ένας πολύ ενδιαφέρον αγώνας !

  • Πόσο πιθανό είναι να δούμε μια έκπληξη όπως αυτή της force India στο Spa; Εγώ το θεωρώ αρκετά πιθανό. Όχι για νίκη βεβαίως αλλά για ένα καλό πλασάρισμα στην 5άδα. Οι Red Bull σίγουρα δεν θα είναι όσο κακές όσο πέρυσι αλλά και πάλι δεν νομίζω οτι θα κάνουν πολλά ειδικά στο Spa. Εκεί θα κυριαρχήσει η δύναμη του κινητήρα αλλά και η αεροδυναμική απόδοση όπως είπαν και οι προλαλήσαντες. Αν οι Ferrari και οι McLaren είναι καμιά δεκαρια χιλιόμετρα πιο γρήγορες στις ευθείες, όσο και να κερδίζει η Red Bull στο ενδιάμεσο κομάτι δεν την βλέπω καλά. Και αν συνυπολογίσουμε και τις μέτριες εκκινήσεις που κάνουν…damage limitation λέγεται ;)

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Η Force India θα μας δείξει την πραγματική της δύναμη στο Spa και την Monza. Είναι οι 2 καλύτερες πίστες γι αυτή. Θεωρώ απίθανη την έκπληξη του 2009, αλλά μπορεί να πάρει καλές θέσεις στην 10αδα. Γιατί όχι και 5αδα. Αλλά θα είναι δύσκολο. Όχι όμως απίθανο ! Οψόμεθα…

    • Δεν εννοούσα μόνο την Force India. Μέσα στις υποψήφιες ομάδες βάζω και την Williams αλλά και την Sauber. Έδειξαν στους προηγούμενους αγώνες οτι έχουν οδηγούς με όρεξη και αξιοπρεπές πακέτο.

    • ChRiS

      Αν κάποιος θέλει ένα grid για προσέγγιση, το grid του Montreal είναι ότι πλησιέστερο. Δηλαδή τα Force India να χτυπάνε 5άδα αν ο αγώνας τους πάει καλά. Οι Williams κ Sauber έχουν γενικότερα καλό πακέτο, χωρίς να εστιάζουν σε υψηλή ταχύτητα….so….

  • Ελπίζω στο Spa να είναι πραγματικά ένας πολύ ωραίος αγώνας με πολλές προσπεράσεις και πολλές μαχες, θα έλεγα πως θα γίνει χαμός στη La Source αλλά και στη συνέχεια… :) .

  • giannhs-scuderia

    σιγουρα φερραρι και μακλαρεν θα ειναι πολυ δυνατες στο σπα.το καλο με την φερραρι ειναι οτι στην γερμανια εφεραν μια νεα εκδοση f-duct και τωρα εχουμε περιπου την ιδια τελικη με μακλαρεν!!!επισης στις στροφες αυτη τη στιγμη ειμαστε ταχυτεροι απο μακλαρεν και ειδικα με τις νεες αναβαθμισεις θα γινουμε ακομα ταχυτεροι αλλα και η μακλαρεν θα βελτιωσει το blown diffuser.ισως δουμε νικη απο ferrari . θα ειναι ενας πολυ ενδιαφερον αγωνας , παντως αμα και σε αυτον τον αγωνα δουμε την μακλαρεν τοσο πισω απο rbr,ferrari τοτε γινονται σκουρα τα πραγματα.

  • thanosf

    Εγω παλι βλεπω ανετη νικη για τον hamilton αφου θα εχει ολοκληρο το πακετο +ταλεντο!!!

  • giannhs-scuderia

    θανο πιστευεις οτι μολις σε 2 εβδομαδες θα μπορεσει η μακλαρεν να βρει 6 δεκατα που τη χωριζουν απο φερραρι και ακομα περισσοτερα απο ρεντ μπουλ ??οσο και να της ταιριαζει η πιστα ειναι πολυ δυσκολο.και στην φερραρι ταιριαζει η πιστα καθως το 2007,2008,2009 κερδισαν οι κοκκινοι!!

  • Σίγουρα η Ferrari θα είναι πολύ δυνατή στο Spa αλλά και η McLaren θα είναι δυνατή αλλά δεν ξέρω καννένα νέο για καμία αναβάθμιση στη McLaren και γι’ αυτό νομίζω πως αν δεν φέρει κάποια αναβάθμιση δεν θα έχει πολλές ελπίδες για να πάρει καποιο τίτλο…

  • giannhs-scuderia

    georgealonso το μονο νεο ειναι για τη μακλαρεν που ξερω ειναι θα βελτιωσουν το ΕBD και απο το 50% θα το φτασουν στο 100% αλλα η φερραρι και rbr το εχουν ηδη κανει αυτο και η φερραρι ετοιμαζει νεο πληθος απο αναβαθμισεις που τις ξερεις ηδη.

    • Φίλε giannhs-scuderia ευχαριστώ για ακόμη μια φορά για τις πληροφορίες, σίγουρα η Ferrari θα έχει περρισότερες ελπίδες για νίκη με τόσες αναβαθμίσεις που θα φέρει στο Spa σε σχέση με την McLaren.

    • ChRiS

      Το ότι η Ferrari θα φέρει αναβαθμίσεις δεν σημαίνει τόσα. Σκεφτείτε την αισιοδοξία στο Woking πριν το Silverstone. Κ τα κατεβασμένα μούτρα μετά.

  • ChRiS

    Eπίσης ενδιαφέρον θα έχει κ η φάση με τις νέες ομάδες, θυμάμαι πως τα HRT είχαν ιδιαίτερα υψηλή τελικά. Επίσης νομίζω πως στο Montreal η Lotus ήταν στα 0.5 sec από τον Kamui!

  • johnnyxp64

    1)αντε να δουμε δραση δεν περναν οι μερες!!!

    2)Γιωργο ενα εχω να πω, γαματη η εικονα που εβαλες! απλα τελεια! τερειαζει τοσο πολυ με το πολυ απλο αλλα καταπληκτικο αρθρο, μπραβο ρε φιλε! Η ομάδα του autoblog πρεπει να νοιώθει υπερήφανη, που απόκτησε ένα ακόμα δυνατό μελος μεσα στο ήδη εξαίσια μέλη της.

    • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

      Ευχαριστώ πάρα πολύ φίλε !!!! Η αλήθεια είναι ότι η φώτο μου άρεσε και εμένα ιδιαίτερα. Γι αυτό άλλωστε και την επέλεξα !!!! :P

  • giannhs-scuderia

    chris οσον αφορα τις αναβαθμισεις απλα 1 θα πω. σκεψου οτι η φερραρι δεν ειναι μακλαρεν. οτι αναβαθμισεις εφερε η φερραρι δουλεψαν και αυτες για το σπα τις ετοιμαζει απο το gp βρετανιας .δεν ειναι το ιδιο.

    • ChRiS

      ΟΚ, το προηγούμενο set της Ferrari δούλεψε, της Macca όχι. Αυτό δίνει στη Ferrari πιθανότητες να δουλέψει και το νέο set, περισσότερες πιθανότητες από την αντίστοιχη της McLaren. Απλά πάντα υπάρχει περίπτωση να πάει κάτι στραβά.

  • giannhs-scuderia

    οπως και αν χει ακομα και σε μια τετοια πιστα που θελει υψηλες τελικες πιο πολυ ανησυχω για την ρεντ μπουλ παρα για την μακλαρεν . γιατι ??πολυ απλα η φερραρι εχει την ιδια τελικη πλεον με μακλαρεν αντε 1-2 χλμ πιο χαμηλη και ειναι πολυ πιο δυνατη στις στροφες. μονο η ρεντ μπουλ ειναι ταχυτερη απο την φερραρι στις στροφες αλλα υστερει αρκετα στις ευθειες που ειναι αρκετες στο σπα . για αυτο εγω πιστευω οτι η νικη θα ειναι μεταξυ ρεντ μπουλ και φερραρι και ισως η φερραρι να ειναι λιγο καλυτερη .φαντασου περσι με την φ60 που ιταν φορτηγο πηραμε νικη.ταιριαζει γενικα αρκετα το σπα στην φερραρι.

    • ChRiS

      Πέρυσι είχατε Raikkonen :D

      Μακάρι πάντως να δούμε μάχη μεταξύ τριών ομάδων (Red Bull, Ferrari, McLaren) για τη νίκη. Επίσης δεν θεωρώ πως ο καιρός θα μας αφήσει ήσυχους. :)

  • giannhs-scuderia

    χαχα οντως η νικη ιταν του iceman οχι της φερραρι.αλλα ειμαι απο αυτους που πιστευουν οτι ο αλονσο εχει την ταχυτητα του κιμι αλλα ειναι και πολυ καλυτερος στην εξελιξη του μονοθεσιου . γενικα ο πιο ολοκληρωμενος οδηγος στο γκριντ.πανω απο ολα να εχουμε θεαμα και προσπερασεις.ο καλυτερος ας κερδισει.

  • chris, Spa είναι αυτό…ποτέ δεν ξέρεις, εκεί που λένε για βροχή έχει ήλιο και εκεί που λένε οτι αποκλείεται να βρέξει ρίχνει καρέκλες :P Κατα τη γνώμη μου ίσως να έχουμε απο τους καλύτερους αγώνες της season.

  • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)


    Alx.Aiva:

    Δεν εννοούσα μόνο την Force India. Μέσα στις υποψήφιες ομάδες βάζω και την Williams αλλά και την Sauber. Έδειξαν στους προηγούμενους αγώνες οτι έχουν οδηγούς με όρεξη και αξιοπρεπές πακέτο.

    Και γω περιμένω να δω καλή απόδοση από των Williams, Sauber. Κυρίως από τους Βρετανούς. Η FW32 είναι καλύτερη από την C29. Το πακέτο που έφεραν οι άνθρωποι του Groove στο Silverstone βελτίωσε αρκετά την απόδοση της. Επίσης ο Hulkenberg έχει πολύ καλή ψυχολογία μετά την 6η θέση που κατέλαβε στο Hungaroring. Είμαι σχεδόν βέβαιος, όμως, πως η FW32 θα είναι πίσω από την VJM03, κυρίως γιατί ο CA2010 δεν μπορεί να συγκριθεί με τον FO 108X.

  • η McLaren δεν θα είναι η πιο γρήγορη αλλα αν δεν στείλουν τον Hamilton εκτός πίστας στην αρχή του αγώνα σίγουρα στο τέλος της ευθείας μετα απο την ανηφόρα θα τους περάσει όλους σταδιακά μέχρι το τέλος του αγώνα! …και όσον αφορά στην τελική η McLaren είχε πολύ μεγαλύτερη τελική απο τους υπόλοιπους αλλα δυσκολευόταν στις στροφές!

  • PascaL 309 Hawk (Γιώργος)

    Βλέπω ότι γίνεται αναφορά στις τελικές ταχύτητες και στις αποδόσεις των F-Duct. Για τον λόγο αυτό θα πω ότι μία ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει το εν λόγω σύστημα με 2 διαφορετικούς τρόπους.

    1. Η ομάδα μπορεί να βάλει την κλίση που θα έβαζε στην πίσω πτέρυγα αν δεν είχε το F-Duct και έτσι θα πάρει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, απ ότι χωρίς αυτό.

    2. Μπορεί όμως να κάνει και το άλλο. Μπορεί να εκμεταλλευθεί το στολάρισμα της πίσω αεροτόμης και να βάλει μεγαλύτερη κλίση στο ανώτερο πτερύγιο, σε σχέση με αυτό που θα έβαζε αν δεν είχε F-Duct. Στόχος φυσικά το καλύτερο κράτημα του μονοθεσίου στις στροφές. Και η τελική δεν θα έχει τόσο μεγάλη διαφορά από τους άλλους κορυφαίους συνδιασμούς.

    Η McLaren συνήθως κάνει το 2ο. Στο Καναδά και στην Κίνα έβαλαν πολύ περισσότερο φτερό στην MP4-25 και έτσι είχαν μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στις στροφές. Ίσως αυτό να κάνει και στο Spa.

  • 8a doume paides ti 8a ginei alla elpizoume na paroume pali thn protoporia k sta 2 prota8lhmata opws prin pame gera mclaren eksalou oloi einai 1 kinhthria monada brosta apo thn mclaren