Την τρίτη γενιά του 4κύλινδρου Boxer κινητήρα παρουσίασε η Subaru. Ο νέος κινητήρας έχει μικρότερη διαδρομή αλλά μεγαλύτερη διάμετρο (84 x 90 mm σε σχέση με τα 92 x 75 mm της παλαιότερης γενιάς) με αποτέλεσμα να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά καύσης, η οικονομία καυσίμου αλλά και η ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας του.

H συμπίεση αυξήθηκε από 10.2:1 σε 10.5:1 ενώ οι εσωτερικές τριβές μειώθηκαν κατά 30%. Παρότι η Subaru επιμένει να μην τοποθετεί σύστημα άμεσου ψεκασμού στους κινητήρες της, χάρη στις παραπάνω αλλαγές και με την προσθήκη του Active Valve Control System (σύστημα διπλού χρονισμού των βαλβίδων) η κατανάλωση του καυσίμου έχει μειωθεί κατά 10%.

Η ιπποδύναμη της 2.0λιτρης έκδοσης ανέρχεται στα 148 άλογα με 20 κιλά ροπής (5% περίπου μεγαλύτερη από τον παλαιό κινητήρα). Θα μου πεις, γιατί η Subaru επιμένει σε οριζόντιες boxer λύσεις σε σχέση με τους κινητήρες σε διάταξη V και σε σειρά; Θα σου πω ότι η επιλογή της Subaru μπορεί να τοποθετηθεί χαμηλότερα μέσα στον χώρο του κινητήρα, κατεβάζοντας έτσι το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας έτσι τόσο την ασφάλεια όσο και τις επιδόσεις. Ακόμη ένα θετικό των boxer κινητήρων είναι ότι ισορροπεί τις δονήσεις που προκαλούν τα πιστόνια από δεξιά προς τα αριστερά της μηχανής, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο θόρυβος αλλά και η δόνηση αυτή. Σίγουρα υπάρχουν και αρνητικά αλλά δεν είναι επί του παρόντος να τα αναλύσουμε

Το πρώτο μοντέλο που θα εφοδιάζεται με τον νέο κινητήρα θα είναι το Forester. Αναλυτικό δελτίο τύπου στη συνέχεια.

[Πηγή: Subaru]

Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)