Μιλώντας προχθές κατά την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου για τα οχήματα που έχει στη κατοχή του ο Ελληνικός Στρατός και για τις αναμνήσεις μας, βρήκα στο διαδίκτυο την ”Απόλυτη Καναδέζα” που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι το όνειρο κάθε έφεδρου στρατιώτη οδηγού του Ελληνικού Στρατού μας.

Καταρχήν δεν πρόκειται (τουλάχιστον προς το παρόν) να βγεί στην παραγωγή. Είναι απλά ένα πρωτότυπο που παρουσίασε η Mercedes-Benz κατά την έκθεση αμυντικών συστημάτων EUROSATORY 2010 που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι.

Η ”καναδέζα” αυτή είναι η βελτιωμένη έκδοση της Mercedes-Benz LAPV G-Wagon LAPV 5,4, η οποία διαθέτει πλέον μεγαλύτερη ευελιξία, μεγαλύτερη προστασία και μεγαλύτερη ικανότητα ωφέλιμου φορτίου με το βάρος να έχει ελαχιστοποιηθεί για να αυξήσουν την ευελιξία, ενώ εξακολουθεί να μην θέτει σε κίνδυνο την προστασία και το ωφέλιμο φορτίο της.

Κινείται από έναν απροσδιόριστων κυβικών πετρελαιοκινητήρα common rail ενώ μπορεί πολύ άνετα να κινείται με 150 χλμ/ώρα και να μεταφέρει 1.3 τόνους φορτίο πάνω στο monocoque αμάξωμά της το οποίο είναι όλο από ατσάλι και παρέχει προστασία από βλήματα και από νάρκες ξηράς, με τις πλάκες ατσαλιού να μπορούν πολύ εύκολα να αντικατασταθούν με νέες σε περίπτωση που καταστραφούν ενώ η καταπακτή του πατώματος βοηθά στην γρήγορη διαφυγή του πληρώματος!

Το μεταξόνιο της είναι στα 2.850 χιλιοστά ώστε ο οδηγός της να εκμεταλλεύεται τις αυξημένες έκτος δρόμου δυνατότητες και με τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης να είναι στις 50 και 45 μοίρες αντίστοιχα, με τις αεραναρτήσεις, που μπορούν να ρυθμιστούν ακόμα και κατά την διάρκεια οδήγησης, να αυξομειώνουν την απόσταση από το έδαφος μέχρι και 45 εκατοστά (!!!) που σε συνδυασμό με τα 4 υδραυλικά αεριζόμενα δισκόφρενα και με το σύστημα πίεσης των ελαστικών που είναι σε θέση να ανιχνεύει τις συνθήκες του εδάφους και να προσαρμόζεται ανάλογα για καλύτερη πρόσφυση, καμία πλαγία βουνού δεν αποτελεί δυσκολία.

Η Mercedes Benz σε συνεργασία με τον κορυφαίου προμηθευτή στρατιωτικής τεχνολογίας EADS εξόπλισαν την ”καναδέζα” με ένα πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. Ενδεικτικά αναφέρω το σύστημα καταπολέμησης ηλεκτρονικών παρεμβολών και το σύστημα επικοινωνιών για UHF ή VHF ζωνών συμπεριλαμβανομένων των κινητών σταθμών βάσης TETRAPOL και πολλά άλλα που δεν νομίζω να χρησιμοποιηθούν σε κάποια απ τα θωρακισμένα αυτοκίνητα της εταιρίας (που κατασκευάζει η ίδια εδώ και 80 χρόνια) όπως οι νέες S600 Pullman ή η E-class Guard.

[Πηγή: Mercedes-Benz]

Δελτίο Τύπου

Mercedes-Benz G-Wagon LAPV 6.X Concept

Mercedes-Benz is setting the new standard in armoured patrol vehicles showing the Mercedes-Benz G-Wagon Light Armoured Patrol Vehicle 6.X CONCEPT at the recent EUROSATORY 2010 event.

Improving on its cousin, the LAPV 5.4, the new Mercedes-Benz LAPV 6.X Concept now boasts greater agility, higher protection and a greater payload capacity. Weight has been minimised to increase agility while still not compromising on protection and payload capacity.

Running a high torque common rail diesel engine, the 6.X is capable of 150km/h speeds while being able to transport 1.3 tonnes of cargo with its impressive payload.

The monocoque full steel body provides ballistic protection and sits upon a compact 2850mm wheelbase. This gives an astounding angle of approach / departure of 50?/ 45? for increased mobility and off road performance.

The vehicle’s modular armour plate system allows damaged plates to be removed quickly and be replaced with new or extra plates, and includes a mine deflector plate on the vehicles floor.

The variable lift front and rear coil-over air shock absorbers which are adjustable while driving, help lift the LAPV 6.X to an unprecedented 450mm of ground clearance. Coupled with the performance hydraulic braking system and four ventilated disc brakes no up or down hill slope will pose a problem.

Based on the G-Class’s proven axles, the LAPV 6.X ensures thrilling off-road capabilities and low drive train wear. An individual tyre inflation system is also able to detect ground conditions and adjust accordingly for best traction.

Mercedes-Benz in collaboration with EADS, a leading supplier of military technology brings a host of innovative high performance systems to the LAPV 6.X.

This includes:

  • EADS vehicle data recorder system to automatically document vital mission data such as position, data link and vehicle usage status.
  • EADS integrated communication system for UHF or VHF bands including a mobile Tetrapol base station for radio coverage out of a range of other networks
  • EADS integrated mobile command, control and information system for seamless relay of commands through all levels.
  • EADS jamming system for greater security, flexibility and scalability.
With the LAPV 6.X Concept, Mercedes-Benz has created the ultimate “go anywhere” vehicle.