Η Mazda για να γιορτάσει τις 900.000 πωλήσεις του MX-5, παρουσίασε στην έκθεση του Σικάγο μια συλλεκτική έκδοση. Διαθέσιμη μόνο σε μαύρο και γκρι χρώμα (Sparkling Black Mica και Dolphin Gray Mica),το αυτοκίνητο διαθέτει αναδιπλούμενη οροφή και ζάντες 17″. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα, οι γκρι επενδύσεις στις πόρτες, τα αλουμινένια πετάλς και τα χρωμιομένα διακοσμητικά. Τεχνολογικά, διαθέτει σύστημα εκκίνησης με κουμπί και multimedia center SIRIUS με navigation και συνδεσιμότητα Bluetooth.

Μηχανικά, διαθέτει τον 2.0 λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 169 ίππων με 190 Nm ροπής ενώ έχει τοποθετηθεί διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και σπορ ανάρτηση της Bilstein.

Το αυτοκίνητο θα βγει σε παραγωγή μόλις σε 750 μονάδες με τιμή $30.925 με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και $31.525 με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

[Πηγή: Mazda]

Δελτίο Τύπου

MAZDA UNVEILS MX-5 MIATA SPECIAL EDITION AT CHICAGO AUTO SHOW

Limited-run model conveys luxurious side of the world’s most-beloved two-seat roadster

CHICAGO (February 9, 2011) – On the heels of its recent milestone announcement of 900,000 MX-5 Miatas being produced, Mazda North American Operations (MNAO) today unveiled the 2011 MX-5 Miata Special Edition, a limited-run model of only 750 units. The Special Edition continues the MX-5’s history of being a dynamically-engineered, enthusiast-approved roadster whose price doesn’t discriminate and whose luxuries are not stripped.

Special Edition-exclusive interior touches include gray door trim and heated leather seats with gray stitching, a black leather-wrapped parking brake and steering wheel with contrasting gray stitching, chrome treatments to the air vents and instrument cluster as well as aluminum pedals (6MT only). Special Edition models are only available in Sparkling Black Mica or Dolphin Gray Mica, two new MX-5 colors, and are packaged with 17-inch Bright Finish aluminum alloy wheels.

The MX-5 traditionally has appealed to higher income households as its purchase reason is not as the practical daily driver but as the additional “fun” car, such as for those long, winding road-hunting weekends. Originally available in three trim levels – Sport, Touring and Grand Touring – the Special Edition is based off of a fully-equipped Grand Touring model but is only available with the industry-leading, easy-to-use Power Retractable Hard Top (PRHT).

Popular in both warm and winter climates, PRHT models go from rain-deflector to sun-worshipper in 12 seconds – with trunk space to boot – and outsell soft tops 4:1 worldwide. In the United States, there also is no lack of interest for premium accessories as 70 percent of Grand Touring models sold are PRHT-equipped, of which 50 percent are optioned with the Premium Package. The Premium Package is standard on the Special Edition and includes a Bluetooth® hands-free phone system, SIRIUS® Satellite Radio with a six-month complimentary subscription, Xenon headlights, Dynamic Stability Control (DSC) with a Traction Control System (TCS), an anti-theft alarm and the Mazda Advanced Keyless Entry and Start System.

It is no secret that on any given weekend more Mazdas and Mazda-powered vehicles are road-raced than any other brand. Performance and tuning are dynamically engineered into every Mazda and the MX-5 Miata Special Edition retains its sports car soul but with a few niceties not meant for the bumper-to-bumper love taps of the track.

The Suspension Package, optional on Touring and Grand Touring models, is made standard with the Special Edition and includes Bilstein® shocks, a limited slip differential (LSD) and a sport-tuned suspension. Both the six-speed manual transmission with short-throw shifter and six-speed Sport automatic with steering-wheel-mounted paddle shifters are available to enjoy the 167-horsepower, 140 lb-ft of torque 2.0-liter four-cylinder engine (158 horsepower with the 6AT). At only 2,593 pounds (2,619 pounds for the 6AT), the MX-5’s nearly 50:50 weight distribution, combined with its track-proven suspension and responsive power, mean the rear-wheel drive sports car is a lightweight only in terms of size, not road prowess.

The 2011 MX-5 Miata Special Edition starts at $30,925 for the manual transmission, and $31,525 when equipped with the six-speed Sport AT automatic.

  • Nikitas Mic

    ΑΠΟΡΩ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΑΖDA.1.8 ΜΕ 120 ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ 2.0 ΜΕ 160 ΑΛΟΓΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤΥΠΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΜΠΡΙΟ ΚΑΙ ΦΤΗΝΟ;ΕΧΕΙΣ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑ.ΚΑΜΠΡΙΟ,ΜΠΛΟΚΕ,ΟΜΟΡΦΟ,ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΤΛΠ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΩ ΔΙΛΙΤΡΟ ΜΕ 160 ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΠΟΛΟ ΜΕ ΤΑ 180 ΑΛΟΓΑ ΤΟ 1.4…ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΚ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΑΛΛΟ ΤΟ ΤΟΥΡΜΠΟ ΚΙ ΑΛΛΟ Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΑΛΛΑ ΕΔΩ Η ΗΟΝDΑ ΒΓΑΖΕΙ ΔΙΛΙΤΡΟ ΜΕ 241 ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ. ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΒΓΑΛΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2.0 ΜΕ 200 ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΓΚΑΖΙΑΡΗΔΕΣ…

  • καααααααααααααααααααααααααααααααποια στιγμη θα ξυπνησει και η μαζντα. κι αν σου φαινεται καπως κουλο με το ΜΧ5, που ειναι ας πουμε καπως πιο ειδικο αμαξι, φαντασου ποσο πισω εχει μεινει σε δημοφιλεις κατηγοριες οπως αυτη του 2, του 3 και του 6 (ακομη και στα πολυμορφικα, μαζντα 5, εχει μεινει πισω απο αποψη κινητηρων). αν σου φαινεται ασχημο το 2.0 και 160 σε σχεση με τον ανταγωνισμο, πως σου φαινεται το 1.3 και 86 (μαζντα 2) η το 1.6 και 105 (μαζντα 3), η ακομη χειροτερα το 1.8 και 120 (μαζντα 6)…
     
    θελει ΠΟΛΛΗ δουλεια στους κινητηρες η μαζντα. δεν ειναι καθολου μα καθολου ανταγωνιστικοι.
     
     
    ΥΓ: και αυτα τα λεω παροτι ειμαι απο τους πιο φανατικους μαζντακηδες. αναγνωριζω ομως που πασχει η φιρμα που γουσταρω.