Φαίνεται πως οι οδηγοί έχουν πολλά να κάνουν μέσα στο cockpit. Έτσι, οι ομάδες ανησυχούν και θέλουν να μειώσουν τις “εργασίες” που έχουν να κάνουν οι οδηγοί τους με το τιμόνι. Τα δύο κουμπιά που έχουν επιβαρύνει περισσότερους τους οδηγούς είναι αυτά του KERS και της πίσω πτέρυγας.

Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael, τονίζει πως το TWG (Technical Working Group) θα ζητήσει από τον Charlie Whiting να μειώσουν τις λειτουργίες που έχει να κάνει ο οδηγός.

Οι οδηγοί είναι πολύ φορτωμένοι στο cockpit, και γω συμφωνώ με αυτό. Κάνουν πολλά και είναι κάτι που εξετάζουμε στο TWG αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να ξεφορτώσουμε τον οδηγό, αλλά πρέπει να συμφωνήσει η πλειοψηφία των ομάδων. Δε νομίζω ότι θα κάνουμε πολλά φέτος, αλλά θα το ψάξουμε για το 2012.

Ο Michael δηλώνει πως το φαβορί για αποχώρηση είναι η πίσω πτέρυγα, καθώς οι οδηγοί θα πρέπει αν τη χρησιμοποιούν πάρα πολύ, αφού πέραν του αγώνα η χρήση της είναι ελεύθερη και απεριόριστη.

Πιθανότατα, η πίσω πτέρυγα θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο. Είναι αυτή που επιβαρύνει περισσότερο τον οδηγό. Ακόμα και αν οι οδηγοί άντεξαν το 2009, τώρα θα είναι πολύ πιο κοντά στο όριο και αυτό θα παίρνει την προσοχή τους από την οδήγηση. Το GPDA ζήτησε από το TWG να κοιτάξει το θέμα, και είναι κάτι που συζητάμε σοβαρά με τον Charlie Whiting και ψάχνουμε το θέμα στις συναντήσεις μας. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνουν οι οδηγοί και μάλλον δεν χρειάζεται να κάνουν.

Να σου θυμίσω ότι ο Vettel έκανε λόγο ακόμα και για απεργία των οδηγών και ο λόγος είναι η πίσω πτέρυγα, αφού δεν αρέσει στους περισσότερους οδηγούς. Ναι, αλλά είναι οι καλύτεροι οδηγοί του πλανήτη και δεν πρέπει να δικαιολογήσουν την ικανότητά τους και τους πολύ μεγάλους μισθούς που έχουν; Είναι πάρα πολύ δύσκολο να χειριστείς κανείς αυτά τα θηρία που έχουν για αυτοκίνητα, αλλά τόσο πολύ τους δυσκολεύει ένα κουμπί; Δεν έχουν όλοι οι οδηγοί πρόβλημα όμως. Για κάποιους δεν γίνεται πιο δύσκολη η οδήγηση. Μήπως πρέπει να μην αντιδρούν τόσο πολύ για έναν πολλά υποσχόμενο κανονισμό;

[Πηγή: manipef1]

  • maria

    …….παρακαλώ να παραμείνει η πίσω πτέρυγα:-P……θέλω δυσκολίες;-P

    • johnnyxp64

      siga min tous valoume na plekoun plekto ki ollas! eleos!
      ase pou einai malakia o kanonismos! pote prepei na tin xrisipoioiun tin pteriga, sta tose sec diafora kai sta tosa metra,kai toses fores sto giro kai mpourdes!!!!

      thes ena software gi aauto to pragma mono! theloume agona oxi calculators!
      afiste to kers pou einai boost se syndiasmo me allagi gonias pterigas kai teliose to pragma, 1 koumbi kai xoris kanones pote na to kanei kapoios xrisi. opote goustarei na to kanei xrisei arki na einai fortismeno :)

      so simple.

    • Ο μεγαλύτερος προβληματισμός δεν είναι για τους αγώνες. Οι περισσότερες ανησυχίες για την ασφάλεια είναι για τις υπόλοιπες διαδικασίες του Grand Prix (FP1, FP2, FP3, Qual.), όπου η χρήση της πίσω πτέρυγας είναι απεριόριστη.

    • johnnyxp64

      mporeis na mou exigiseis giati den einai safe?

    • Σύμφωνα με τους οδηγούς, το επιπλέον κουμπί που ενεργοποιεί την πίσω πτέρυγα, είναι κάτι που αποσπά ακόμα περισσότερο την προσοχή του οδηγού και αυτό μπορεί να οδηγεί συχνά σε λάθη και ίσως και σε συγκρούσεις με μπαριέρες κ.λπ. Έτσι, επικαλούνται την ασφάλεια.
       
      Ελπίζω να έγινα κατανοητός, Johnny! :)

    • johnnyxp64

      esy katanoitos egiens, alal auto einai ligo astio na to lene os dikaiologia, to atixima an erthei den tha einai apo ena koubi parapano alal apo to oti prepei na skeutonte pote na to patane kai autoi oi ypologismoi einai pou to kathistoun epikindono!

      etsi tha simfoniso. to matimo enos koybia os patima den einai provlima gi autous pou kanoun poll perissotera! alla i elipsi prosiloseis gia to pote einai ontos epikindino kai xasoura!

  • Dim

    johnnyxp64: esy katanoitos egiens, alal auto einai ligo astio na to lene os dikaiologia, to atixima an erthei den tha einai apo ena koubi parapano alal apo to oti prepei na skeutonte pote na to patane kai autoi oi ypologismoi einai pou to kathistoun epikindono! etsi tha simfoniso. to matimo enos koybia os patima den einai provlima gi autous pou kanoun poll perissotera! alla i elipsi prosiloseis gia to pote einai ontos epikindino kai xasoura!

     

    kai to patima tou koumpiou einai provlima.Skepsou se kapoia stigmi pou tha prepei na frenaroun h’ na stripsoun oriaka me 200+ km/h na prepei na paroun ta matia tous apo to dromo,estw kai gia 1sec,gia na patisoun to koumpi tis pterigas.An se auto prostheseis kai to kers alla kai tis alles leitourgies tou timoniou tote prokiptei sovaro provlima!

  • Giorgos

    To exo grapsi kai se auto me ton Vetel pou tin eide sindikalistis kai psaxnei gia apergies kai katalipsis (entaksi den milise gia katalipsi) Entaksi poli oraia katalabeno ton problimatismo fovounte oti me to na psaxnoun to koumpi sto timoni me 200 kai 300 tha aferounte, alla me ta lefta pou pernoun den dikeologounte, ise odigos file mathe pou sto kalo briskete to g.. to koumpi kai otan se enimerosoun oti exeis tin dinatotita na to energopiisis kanto den sou lena na stilis kai SMS sto Race Control gia grapti sinkgatathesi ena koumpi gia to Drag kai ena gia to KERS antixires den exoun autoi oi anthropoi.Kala tha mou pite einai kai alles rithmisis sto timoni autes tous leei i omada pote na tis kanoun kai den nomizo pano sto prosperasma na tou poun mazi me to Drag pata kai to T2-3-4 ksero kai ego ti kodikous exou gia to kathe sistima. Exo dei paidaki 7 xrono na paizi PRO kai na douleuei ola tou ta daxtila xoris na pernei ta matia tou apo tin TV (entaksi telios Akiro to paradigma) alla ola einai thema prosarmogis sti teliki. 1-2 ante 3 to katalabes den nomizo se kathe agona na metakinoun ta koumpia apo to timoni.
    Kai kati allo otan frenaroun kai tha mpenoun stin euthia pou tha epitrepete na energopiisoun to Drag logika tha tous to leei o alitarxis otan pleon tha einai stin euthia 600m prin ti zoni frenarismatos diladi tha mpenoun sti strofi an einai 1sec piso apo ton proporeuomeno 600m prin to telos tis euthias tha exoun ti dinatotita na to energopiisoun, meta me to patima tou frenou to sistima svinei kai i pteriga epanerxete. Den leei pigene me 200 frenare kai meta pata kai ton diaolo gia na prosperasis! Ase pou tha mporoun na xrisimopioun oi piso kai ta dio sistimata mazi diladi kai to Drag kai to KERS eno o proporeuomenos tha exei mono to KERS gia na aminthi.

  • Giorgos

    Sto Kato kato re paidia an tha prosferi theama se emas pou giauto to blepume to spor tote an doulepsi to Drag giati na to apagoreusoun tou xronou pios o logos? BARETHIKA na blepo trenakia kai na krinete o nikitis apo ta pitstop esxos pleon. Pou pigan ta prosperasmata, prosperasan kai efigan kai tora erxonte kai fernoun tropous na auksisoun to theama kai oi odigi antidroun. Na figete kurie na pate allou pou leei kai i diafimisi an den mporei o Vettel na odigisi kai na pataei kai dio koumpakia na dosei to protathlima tou Alonso pou tou aksize persi (kai kserete oti eimai Mclaren kai den ton xoneuo alla tou aksize) kai na paei piso sta Kart pou den exoun koumpakia sta timonia.

  • Giorgos

    Auta ta leei o Whiting gia to “KOYMPI”

    FIA race director Charlie Whiting has rejected suggestions the governing body could influence the outcome of grands prix this season.
    The latest innovation to be introduced into Formula One this season is the adjustable rear wing designed to aid overtaking.
    A driver must be within one second of the car in front prior to the straight on which the wing may be activated.
    On-board electronics will notify the driver he can use the device, but only when he reaches the designated point on the straight, likely to be around 600 metres before the braking zone.
    Given the system is controlled by the FIA, questions have been raised about fairness and in particular what would happen if it should break down.
    However, Whiting said: “Race control has no influence over the outcome of a race.
    “Cars will simply have to get within one second of the one in front, the system will be armed automatically and the driver can use it at the predetermined point.
    “There is no question of race control being able to intervene.”
    As for factoring in unreliability, Whiting added: “We have written the software to allow a driver to override the system, if, for example, the proximity detection failed for any reason.
    “This would only be permitted if the team had been given a specific instruction to do so from the race director.
    “Heavy penalties will be imposed for unauthorised use.”
    It is a device that could prove difficult for the viewing public to follow, in particular as they would be unable to fathom whether an overtaking manoeuvre was assisted or not.
    But Whiting said: “There is no reason to suppose spectators will be confused.
    “There will be lines on the track to show the area where proximity is being detected, and a line across the track at the point where the drivers whose system is armed may deploy it.
    “Furthermore, the television broadcasters will be sent a signal each time a system is armed, and this will be displayed to the viewers.”
    It is believed it will take two, potentially three grands prix for the system to be fine tuned as it has yet to be fully deployed.
    Given it is still in the teething stage, Whiting concedes there is scope for using part of a free practice session next Friday ahead of the season-opening race in Australia to test it out.
    “We will discuss the possibility with the teams on the day before first practice,” said Whiting.

    Kai auto einai to link me ti oli ti sinenteuksi

    http://www.planet-f1.com/news/3213/6816562/Q-A-with-the-FIA-s-Charlie-Whiting

    • johnnyxp64

      den thelo na ginei i f1 playstation omos,,,,an kai me ta buttons pleon einai pc keyboard asxetos possa pernoun!

  • Dim

    To thema dn einai na vazoun koumpia sta timonia me boost kai kinoumenes aerotomes gia na doume prosperasmata.An sinexisoun se auto to dromo tote tha ginoun ameriki kai tha mas vgazoun kai kitrines simaies kathe ligo kai ligaki gia na mazeuontai mazi ta monothesia kai na exoume perissotero theama!
    As girisoun ligo pisw na thimithoun pws kati alloi palaioteroi odigoi me kati alla monothesia prospernousan sta isia xwris koumpia!Kai h diafora dn einai stous odigous(kai oi simerinoi odigares einai) alla stous kanonismous pou diamorfwnoun ta monothesia!
    As stipsoun loipon ta xrisoplirwmena miala tous na vroun allous tropous gia na epanelthei to ipsilo theama stous agwnes,wste na min diamartirwntai kai na min kindineuoun askopa oi odigoi.