Grand Prix Monaco 2011: Αν έχεις τύχη… οδήγα

Σχετικά άρθρα

Κυριολεκτικά, χαμός στο Μονακό. Συγκρούσεις, ατυχήματα, δύσκολα προσπεράσματα, εγκαταλείψεις, νεύρα, αυτοκίνητο ασφαλείας, ασθενοφόρο, ποινές, κόκκινη σημαία, επανεκκίνηση, αλλά ο τελικός νικητής είναι ένας! Ο Sebastian Vettel, με αρκετή δόση τύχης, έφτασε στην 5η νίκη για το 2011 και μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την ήδη πολύ μεγάλη διαφορά του από τη 2η θέση της βαθμολογίας. Πίσω του άλλοι δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και νικητές στο Monte Carlo. Ο Fernando Alonso και ο Jenson Button. Οι 3 πρωταθλητές μονομαχούσαν για πάνω από 20 γύρους, με τον Vettel να είναι ο πιο τυχερός και τελικά να είναι αυτός που πήρε τους 25 βαθμούς της πρώτης θέσης.

Κάτω από το βάθρο, ο Mark Webber προσπέρασε τον Kamui Kobayashi μετά την επανεκκίνηση του αγώνα, μετά την κόκκινη σημαία που προκάλεσε η σύγκρουση του Petrov με τον Alguersuary στη 6πλή μάχη για την 5η θέση! Τελικά, ο Ιάπωνας πήρε την 5η θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος με προβλήματα και μία ποινή διέλευσης τερμάτισε 6ος. Οι Adrian Sutil, Nick Heidfeld, Rubens Barrichello και Sebastien Buemi έκλεισαν τη 10άδα.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα είναι καλύτερο να τα πάρουμε από την αρχή, και αυτό θα κάνουμε.

Τα 23 μονοθέσια έχουν παραταχθεί στο grid, τα 5 κόκκινα φώτα ανάβουν, σβήνουν και φεύγουν! Ο Sebastian Vettel ξεκίνησε πολύ καλά και έμεινε με άνεση πρώτος. Πιο πίσω, ο Mark Webber έκανε άλλη μία κακή εκκίνηση, με αποτέλεσμα να δεχθεί το προσπέρασμα από τον Fernando Alonso, ο οποίος παραλίγο να προσπεράσει και τον Jenson Button για την δεύτερη θέση, πράγμα που όμως, δεν συνέβη. Από τις χειρότερες εκκινήσεις έκανε ο Michael Schumacher. Ο Γερμανός έχασε αρκετές θέσεις και μία από αυτή ήταν από τον Lewis Hamilton, με τον οποίο υπήρξε επαφή στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να φύγουν κομμάτια από τον διαχύτη και τα πλευρικά τοιχώματα της πίσω αεροτομής της MP4-26, αλλά και από την εμπρός πτέρυγα της W02. Μετά από τον πρώτο γύρο η 10άδα είχε διαμορφωθεί ως εξής: Vettel, Button, Alonso, Webber, Rosberg, Massa, Maldonado, Petrov, Schumacher και Hamilton.

Ο Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε με τα μαλακά για να κερδίσει θέσεις από τη στρατηγική, πίεζε ασφυκτικά τον Schumacher, ώσπου πέρασε με πολύ απαιτητικό και όμορφο τρόπο στη St. Devote στον 10ο γύρο. Ο Schumi είχε φανερό πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά, πάλεψε όσο μπορούσε για να κρατήσει τη θέση του, όμως, ο Βρετανός κατάφερε να τον προσπεράσει. Ο Vettel μπροστά άνοιγε τη διαφορά, τη στιγμή που πίσω είχαμε άλλη μία ενδιαφέρον μάχη.

Αυτή του Nico Rosberg με τους Massa και Maldonado. Η W02 είχε πρόβλημα με τα πίσω ελαστικά και ο Γερμανός δέχθηκε διπλή προσπέραση, καθώς ο οδηγός της Williams εκμεταλλεύτηκε το άνοιγμα της πόρτας από τον Rosberg.

Μ’ αυτά και μ’ αυτό φτάσαμε στα πρώτο pit stop. Αυτός που μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών ήταν ο Schumacher. Το πρόβλημα του πολυπρωταθλητή με τα πίσω ελαστικά ήταν εμφανέστατο και στον 13ο άλλαξε και την… τραυματισμένη εμπρός αεροτομή του. Ακολούθησε ο Button, ο οποίος έβαλε και πάλι την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli, σε 4.0 δευτερόλεπτα. Αμέσως μετά μπήκε και ο Vettel. Ο Πρωταθλητής επέλεξε να βάλει την μαλακή γόμα για να πάει πολύ πιο μακριά από τον Βρετανό. Όμως, ο 23χρονος έκανε πιο αργό pit stop από τον 31χρονος, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω του! Ο Webber άλλαξε, επίσης, στον 16ο γύρο τα πολύ μαλακά ελαστικά, αλλά το πολύ αργό pit stop των μηχανικών τον έριξε πολύ πιο πίσω. Ο Alonso μπήκε στον 17ο γύρο, αλλά δεν κατάφερε να περάσει κι αυτός τον Vettel. Χαμένος από το πρώτο pit stop βγήκε και ο Hamilton. Ο Βρετανός μπήκε στον 23ο γύρο, όμως η καθυστέρηση των μηχανικών της McLaren τον έριξε στην 14η θέση!

Ο “Billion Dollar Man” βρέθηκε να μάχεται με τον Felipe Massa, ο οποίος είχε βάλει τα μαλακά στον 27ο γύρο. Μπροστά από τους Massa και Hamilton ήταν οι Buemi και Webber. Ο Hamilton ήθελε να κερδίσει θέσεις και για να το κάνει έπρεπε να αρχίσει να προσπερνά. Η μάχη με τον Massa ήταν τόσο σκληρή που ο Βρετανός το παράκανε στην φουρκέτα με αποτέλεσμα να έχουν επαφή διαρκείας με τον Massa, ο οποίος ακούμπησε και αυτός τον Webber! Η εμπρός αεροτομή της 150° Italia ήταν σοβαρά χτυπημένη, ο Βραζιλιάνος έχασε πίεση στο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα να καταλήξει στις μπαριέρες του τούνελ. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για πρώτη φορά φέτος στον 35ο γύρο. Λίγο πιο πριν είχαν προλάβει να αλλάξουν ελαστικά οι Button και Alonso, με τον Vettel να μένει με τα ελαστικά που είχε από τον 16ο γύρο. Ο Button είχε επιλέξει και πάλι τα πολύ μαλακά ελαστικά και έπρεπε να βάλει κάποια στιγμή την μαλακή γόμα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε από την “πίστα” στον 39ο γύρο και η 10άδα ήταν η εξής: Vettel, Button, Alonso, Sutil, Kobayashi, Webber, Hamilton, Maldonado, Petrov και Heidfeld. Ο Hamilton δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pits στον 43ο γύρο για το περιστατικό με τον Massa, πράγμα που έριξε τον Βρετανό στην 9η θέση.

Ο Jenson Button μπήκε για 3η φορά στα pits. Έβαλε την μαλακή γόμα στον 49ο γύρο και ήθελε να πάει με αυτή μέχρι το τέλος για να πάρει τη νίκη. Ο Βρετανός ήταν πολύ πιο γρήγορος από τους Vettel και Alonso. Μπορεί η διαφορά να είχε φτάσει στα 15 δευτερόλεπτα, όμως, ο οδηγός της McLaren μείωνε με ρυθμό 2 δευτερολέπτων σε κάθε γύρο από τον Vettel και 1-1,5 δευτερόλεπτο από τον Alonso. Ο Alonso έφτασε τον Vettel και ο Button έφτασε τον Alonso. Και το “τραινάκι” είχε σχηματιστεί. Με περίπου 20 γύρους να απομένουν και τα ελαστικά των 3 πρώτων να έχουν διαφορετική ηλικία, φανταζόμασταν ότι θα δούμε μια όμορφη 3πλή μάχη μεταξύ 3 πρωταθλητών οδηγών και 3 πρωταθλητριών ομάδων.

Τα ελαστικά του Vettel ήταν στη χειρότερη κατάσταση και ο Alonso έκανε ό,τι μπορούσε για να κρατήσει πίσω τον Ισπανό και τον Βρετανό. Ο Button ήθελε να περάσει και αυτός τον Alonso, αλλά ο “El Nano” ενεργοποιούσε και αυτός το DRS και έτσι το προσπέρασμα ήταν σχεδόν αδύνατο. Οι 3 πρώτοι συνέχιζαν ο έναν κολλημένος πίσω από τον άλλο και οι πολύ στενοί δρόμοι του Μονακό επέτρεπαν στον Vettel να κρατήσει τον πρώτη θέση, παρόλο που τα ελαστικά του έδειχναν να είναι στο όριό τους. Και ενώ όλοι περιμέναμε να μπει για να τα αλλάξει, έγινε κάτι που του έδωσε τη νίκη.

Στον 69ο γύρο, οι Vettel, Alonso και Button έφτασαν πίσω από τους Sutil, Webber, Maldonado, Hamilton, Petrov και Alguersuari, οι διαφορές των οποίων ήταν πολύ μικρές και μαχόταν για την 5η θέση. Το ελαστικό του Sutil στη στροφή Tabac, πριν από την πισίνα με αποτέλεσμα οι πιο πίσω οδηγοί, γνωρίζοντας πόσο δύσκολο είναι να περάσεις στο Μονακό, να θέλουν να κερδίσουν θέσεις. Ο Hamilton πέρασε, αλλά πιο πίσω ο Alguersuari, που λίγα μέτρα είχε περάσει τον Petrov ύστερα από τον Hamilton, πάτησε άτσαλα στο kerb, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός δεξιά ανάρτηση. Ο Petrov, που ερχόταν από πίσω του, προσπάθησε να τον αποφύγει, όμως, έπεσε πάνω στην μπαριέρα. Οι 3 πρώτοι πέρασαν όπως-όπως και το SC ήταν σίγουρο ότι θα βγει. Η σύγκρουση του Ρώσου δεν φαινόταν σοβαρή, αλλά ο Ρώσος αισθάνθηκε πόνους. Συνεπώς, το ασθενοφόρο έπρεπε να φτάσει στο σημείο και η κόκκινη σημαία άρχισε να κυματίζει. Τα μονοθέσια πήραν και πάλι θέση στο gri, βάζοντας όλοι φρέσκα ελαστικά. Όλοι τοποθέτησαν την πολύ μαλακή γόμα και η νίκη του Vettel ήταν δεδομένη. Η πίσω πτέρυγα του Hamilton είχε σπάσει και στραβώσει και οι μηχανικοί της McLaren είχαν το δικαίωμα να την αλλάξουν.

Η επανεκκίνηση του αγώνα έγινε πίσω από το SC. Μπροστά δεν άλλαξε τίποτα, όμως πιο πίσω ο Hamilton προσπάθησε να περάσει τον Maldonado στη St. Devote, κάνοντας το ίδιο που έκανε και με τον Schumacher. O Βρετανός το παράκανε με αποτέλεσμα να βγάλει εκτός αγώνα τον Βενεζουελάνο, ο οποίος κρατούσε τη θέση του με νύχια και με δόντια. Ο Webber πέρασε τον πολύ πιο αργό Kobayashi, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ο Hamilton. Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα έγραψε ο Webber με 1:16.234.

Έτσι, το 6ο Grand Prix της χρονιάς ολοκληρώθηκε, με τον Vettel να βγαίνει ο κερδισμένος από την τη σύγκρουση του Petrov. Η διαφορά του από τον 2ο στη βαθμολογία Hamilton έφτασε τους 58 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull Racing συνεχίζει να αυξάνει τη διαφορά της από τη McLaren. Η αυστριακή ομάδα έχει φτάσει τους 222 βαθμούς, 61 περισσότερους από τη βρετανική ομάδα. Η Ferrari είναι 3η με 93, η Renault 4η με 50, 10 περισσότερους από τη Mercedes.

Επόμενο Grand Prix στις 10-12 Ιουνίου, στο Μόντρεαλ του Καναδά. Αναλυτικά τα αποτελέσματα, αλλά και η βαθμολογία τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και των κατασκευαστών στη συνέχεια.

[Photo Copyright: Paul Gilham/Getty Images/RedBull Racing, Vladimir Rys/Getty Images/RedBull Racing, REUTERS/Robert Pratta, Mark Thomson/Getty Images/RedBull Racing, hoch-zwei/Mclaren, Ferrari S.p.a, hoch-zwei/Mercedes GP]

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2011

Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
1 1 Sebastian Vettel RBR-Renault 78 Winner 1 25
2 5 Fernando Alonso Ferrari 78 +1.1 secs 4 18
3 4 Jenson Button McLaren-Mercedes 78 +2.3 secs 2 15
4 2 Mark Webber RBR-Renault 78 +23.1 secs 3 12
5 16 Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 78 +26.9 secs 12 10
6 3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 78 +27.2 secs 9 8
7 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 77 +1 Lap 14 6
8 9 Nick Heidfeld Renault 77 +1 Lap 15 4
9 11 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 77 +1 Lap 11 2
10 18 Sebastien Buemi STR-Ferrari 77 +1 Lap 16 1
11 8 Nico Rosberg Mercedes 76 +2 Lap 7
12 15 Paul di Resta Force India-Mercedes 76 +2 Lap 13
13 21 Jarno Trulli Lotus-Renault 76 +2 Lap 18
14 20 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 76 +2 Lap 17
15 25 Jerome d’Ambrosio Virgin-Cosworth 75 +3 Lap 21
16 23 Vitantonio Liuzzi HRT-Cosworth 75 +3 Lap 23
17 22 Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 74 +4 Lap 22
18 12 Pastor Maldonado Williams-Cosworth 73 +5 Lap 8
Ret 10 Vitaly Petrov Renault 67 +11 Lap 10
Ret 19 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 66 +12 Lap 19
Ret 6 Felipe Massa Ferrari 32 +46 Laps 6
Ret 7 Michael Schumacher Mercedes 32 +46 Laps 5
Ret 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 30 +48 Laps 20
DNS 17 Sergio Perez Sauber-Ferrari

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Οδηγών

Pos Driver Nationality Team Points
1 Sebastian Vettel German RBR-Renault 143
2 Lewis Hamilton British McLaren-Mercedes 85
3 Mark Webber Australian RBR-Renault 79
4 Jenson Button British McLaren-Mercedes 76
5 Fernando Alonso Spanish Ferrari 69
6 Nick Heidfeld German Renault 29
7 Nico Rosberg German Mercedes 26
8 Felipe Massa Brazilian Ferrari 24
9 Vitaly Petrov Russian Renault 21
10 Kamui Kobayashi Japanese Sauber-Ferrari 19
11 Michael Schumacher German Mercedes 14
12 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 8
13 Sebastien Buemi Swiss STR-Ferrari 7
14 Rubens Barrichello Brazilian Williams-Cosworth 2
15 Sergio Perez Mexican Sauber-Ferrari 2
16 Paul di Resta British Force India-Mercedes 2
17 Jaime Alguersuari Spanish STR-Ferrari 0
18 Jarno Trulli Italian Lotus-Renault 0
19 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
20 Jerome d’Ambrosio Belgian Virgin-Cosworth 0
21 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Cosworth 0
22 Timo Glock German Virgin-Cosworth 0
23 Vitantonio Liuzzi Italian HRT-Cosworth 0
24 Narain Karthikeyan Indian HRT-Cosworth 0

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Pos Team Points
1 RBR-Renault 222
2 McLaren-Mercedes 161
3 Ferrari 93
4 Renault 50
5 Mercedes 40
6 Sauber-Ferrari 21
7 Force India-Mercedes 10
8 STR-Ferrari 7
9 Williams-Cosworth 2
10 Lotus-Renault 0
11 Virgin-Cosworth 0
12 HRT-Cosworth 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες τους Bottas και Guanyu να μαθαίνουν να driftάρουν

Ο Valtteri Bottas και ο Zhou Guanyu, στο περιθώριο του GP της Αυστραλίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στην πίστα Calder...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr