Για πολλούς, το… ουρλιαχτό των μονοθεσίων της Formula 1 είναι ένα από τα καλύτερα ακούσματα. Οι σημερινοί κινητήρες είναι ατμοσφαιρική, 2.4 λίτρων, απόδοσης περίπου 750 ίππων, με τον περιοριστή στροφών να βρίσκεται στις 18.000 σ.α.λ. Ωστόσο, από το 2014, τα μονοθέσια δε θα φορούν το συγκεκριμένο κινητήρα, καθώς θα αντικατασταθεί από έναν V6 turbo 1.6 λίτρων, με τον κόφτη να πέφτει στις 15.000 σ.α.λ. Έτσι, είναι λογικό πολλοί να ανησυχούν για τον ήχο που θα παράγει. Μάλιστα, αυτό είναι ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα του νέου κινητήρα, αν σκεφτείς ότι ο Bernie Ecclestone απειλεί με μηνύσεις, αν ο ήχος επηρεάσει την προσέλευση των θεατών στις πίστες.

Στο θέμα αναφέρεται ο Rob White, αναπληρωτής CEO της Renault Sport F1, λέγοντας ότι οι νέοι κινητήρες θα είναι ιδιαίτεροι.

Θα υπάρξουν κάποιες διαφορές στον τρόπο με τον οποίο θα ακούγοντας οι κινητήρες του 2014 σε σχέση με τους σημερινούς κινητήρες. Υποθέτω ότι πριν από χρόνια πήγαμε από τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες στους ατμοσφαιρικούς, υπήρχε μια διαφορά την οποία συνηθίσαμε. Οι εισαγωγή των turbo και η μείωση των στροφών θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερο ήχο. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να καταλάβουμε ότι θα είναι ιδιαίτεροι κινητήρες, οι οποίοι θα κάνουν πολύ θόρυβο, πράγμα που είναι μέρος της επιτυχίας της Formula 1.

Στην πραγματικότητα, δε θα πρέπει να μιλάμε για κινητήρες, αλλά για μονάδες παραγωγής ενέργειας. 1.6 λίτρων V6 turbo κινητήρες, μεγαλύτερες μονάδες KERS, ηλεκτρική ενέργεια στα pits κ.λπ. Είναι κάτι από το άγνωστο. Οι νέες μονάδες παραγωγής ενέργειας είναι σίγουρα πιο περίπλοκες και θα είναι μια μεγαλύτερη πρόκληση.


[Πηγή: ESPNF1]