Στο τέλος του πρώτου τεστ, είχαμε γράψει ότι τα πράγματα για τη Ferrari δεν κυλούν τόσο καλά. Αυτό φαίνεται να ισχύει και μετά το τέλος του τρίτου τεστ, όπως παραδέχεται η ίδια η Scuderia, μέσω του Τεχνικού της Διευθυντή, Pat Fry, ο οποίος τονίζει ότι είναι απογοητευμένος με την απόδοση της F2012, στο σχεδιασμό της οποίας είχα επικεντρωθεί σχεδόν ολοκληρωτικά από τον Σεπτέμβριο της περασμένης χρονιάς.

Ο Βρετανός, πρώην μηχανικός της McLaren, σχεδόν αποκλείει την πιθανότητα να μπορέσει ν’ ανάβει στο βάθρο η ομάδα του στον πρώτο αγώνα, ο οποίος ξεκινά σε λιγότερο από 11 μέρες.

Αν μπορούμε βάθρο στη Μελβούρνη; Προς το παρόν, θα έλεγα όχι. Είμαστε απογοητευμένοι με το επίπεδο απόδοσης είδαμε σ’ αυτές τις δοκιμές, και νομίζω ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας.

Στα τρία 4ήμερα δοκιμών, η Ferrari δοκίμασε 4 διαφορετικές λύσεις για τις απολήξεις των εξατμίσεων (την 4η διάταξη την είδαμε τις δύο τελευταίες μέρες των δοκιμών), κάτι που δείχνει ότι αναζητά περισσότερα δέκατα από την κατεύθυνση των καυτών καυσαερίων. Πληροφοριακά, οι Red Bull και McLaren έχουν δοκιμάσει μόλις δύο διατάξεις. Ειδικά στη McLaren, η δεύτερη διάταξη φαίνεται να έχει δώσει καλύτερα αποτελέσματα απ’ ό,τι περίμεναν. Περισσότερες, όμως, λεπτομέρειες, σε ειδικό άρθρο που θ’ ακολουθήσει μέσα στις επόμενες ημέρες.

Για να επιστρέψουμε στη Ferrari και τον Fry, ο 47χρονος μίλησε για τις εξατμίσεις, ειδικότερα για τις τροποποιήσεις που έκαναν σ’ εκείνη την περιοχή, κάτι που, σύμφωνα με τον Fry, είχε αντίκτυπο στη συνολική εξέλιξη της F2012.

Ξεκάθαρα, η απόφαση σχετικά με τις εξατμίσεις που πήραμε την περασμένη βδομάδα σήμαινε ότι κάναμε μερικά βήματα προς τα πίσω, όσον αφορά την ανάπτυξη. Είναι δύσκολο να πω πόσο. Στις δοκιμές, μπορείς να κάνεις μόνο υποθέσεις και τα φορτία καυσίμου των άλλων μονοθεσίων, και μόνο στη Μελβούρνη θα έχουμε μια σαφή απάντηση για το αν πρέπει να είμαστε πολύ ή λίγο απογοητευμένοι, πόσο μακριά είμαστε από τις πρώτες θέσεις και κατά συνέπεια, πόσο έδαφος έχουμε να καλύψουμε.

Η μόνη λύση για τη Ferrari είναι η αύξηση των επιπέδων της κάθετης δύναμης που παράγει η F2012. Αυτή έρχεται μέσα από πολλή και σκληρή δουλειά, κάτι που γνωρίζει από πρώτο χέρι ο τεχνικός του Maranello.

Πρέπει να βελτιώσουμε τα συνολικά επίπεδα κάθετης δύναμης του μονοθεσίου, αλλά ξέρουμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης είναι λίγο-πολύ ο ίδιος για όλους. Θα έχουμε κάποιες αναβαθμίσεις για τη Μελβούρνη. Ουσιαστικά, έχουν να κάνουν με τη διάταξη των εξατμίσεων που θα έχουμε τουλάχιστον για τον 4 πρώτους αγώνες της σεζόν.

Μένει να δούμε τι μπορεί να κάνει η Ferrari, για να βελτιώσει την ταχύτητα της F2012. Έχω ξαναγράψει ότι δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για τους Ιταλούς, δεδομένου ότι εγκατέλειψαν νωρίς το 2011, για χάρη του 2012. Αν βασιστούμε στα λόγια του Fry, είναι σχεδόν αδύνατο να δούμε τη Ferrari να νικά σε κανονικές συνθήκες κάποιον από τους πρώτους αγώνες. Ωστόσο, μπορεί ν’ αλλάξουν αρκετά. Ας μην ξεχνάμε την περσινή θεαματική βελτίωση της McLaren, η οποία από το τελευταίο τεστ μέχρι και το πρώτο Grand Prix στην Αυστραλία, βρήκε 1-1,5 δευτερόλεπτο στον γύρο, αντιγράφοντας το πίσω μέρος της RB7, καθώς εκεί εντοπιζόταν το κύριο πρόβλημα της MP4-26.

[Πηγή: Ferrari | Photo Copyright: Ferrari/FOTO ERCOLE COLOMBO]