H Toyota το έχει κάνει θεσμό πλέον να στέλνει κάθε χρόνο πολλά Hilux στην Ανταρκτική. Η αρχή έγινε το 2010, ακολούθησε το 2011, και φέτος η Toyota, έστειλε 3 Hilux, τα δύο εξ’αυτών 6×6, τα οποία κάλυψαν 9.495 χλμ κινούμενα με καύσιμο jet. Τα Hilux ήταν αυτοκίνητα υποστήριξης στους αγώνες σκι που οργανώθηκαν από την Extreme World Races.


Το ταξίδι διήρκεσε 4 μήνες αφού ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2011 και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2012. Συνολικά στην αποστολή υπήρχαν 10 Hilux τα οποία υποστήριζαν τον αγώνα και τους επιστήμονες, μεταφέροντας τα καύσιμα και τον εξοπλισμό των αγωνιζομένων και των επιστημόνων.

Τα αυτοκίνητα είναι δημιουργία της Arctic Trucks και τα διπλοκάμπινα Hilux φορούσαν τον D-4D 3.0 λίτρων πετρελαιοκινητήρα ο οποίος κατανάλωνε Jet 1A, που περιείχε πρόσθετα λιπαντικά για να μην παγώνει στους -50 βαθμούς Κελσίου και σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 3.400 μέτρων.

Τα Hilux διέθεταν αναβαθμισμένη ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης, το διαφορικό έγινε κοντύτερο, ενώ τοποθετήθηκε ένας γερανός, ένα επιπλέον σύστημα θέρμανσης καθώς και XL ελαστικά με χαμηλή πίεση 2.0 και 3.0 psi, σε σχέση με τα 29 psi των μοντέλων παραγωγής, έχοντας έτσι 17 φορές μεγαλύτερο “αποτύπωμα” στο χιόνι, σε σχέση με τα στάνταρ ελαστικά. Φορούσαν ένα πεντατάχυτο ειδικά τροποποιημένο κιβώτιο με κλιμάκωση 2.566:1. Το 4×4 διέθετε ντεπόζιτο 280 λίτρων ενώ τα 6×6 ντεπόζιτο 800 λίτρων. Το εκπληκτικό της υπόθεσης ήταν ότι τα Hilux δεν αντιμετώπισαν το παραμικρό μηχανικό πρόβλημα κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Toyota]

Δελτίο Τύπου

Jet-Fuelled Toyota Hilux Conquers The Antarctic

 Longest expedition in polar exploration history, covering over 70,000 km in four months

  • Three Hilux set new world record, each covering 9,500 km
  • Prepared by Icelandic 4×4 conversion specialists Arctic Trucks to tackle the extreme terrain and weather conditions
  • 3.0-litre D-4D diesel engine and gearbox remain unchanged, demonstrating the Hilux’s legendary Quality, Durability and Reliability
  • Land Cruiser celebrates 60th anniversary with first trek to the South Pole The legendary Toyota Hilux, already renowned for its ability to overcome extreme challenges, started a new chapter in the history of polar exploration, covering over 70,000 km across one of the coldest and most hostile environments in the world.

The highlight of the Antarctic programme was a double trans-continental crossing, organised by Extreme World Races. A new world record was set by three Hilux vehicles, including two 6×6 versions, each covering 9,500 km. Totalling nearly 30,000 km this makes it the longest Antarctic journey ever.

From November 2011 to February 2012, a team using ten Toyota Hilux vehicles was charged with setting up a fuel depot, installing a weather station, and providing support to scientific expeditions and a ski race.

To face Antarctica’s uniquely extreme driving conditions, with temperatures as low as -50°C, terrain altitudes of over 3,400 m and the most brutal driving environment imaginable, all vehicles were prepared by Icelandic 4×4 conversion specialists Arctic Trucks. Necessary modifications included the integration of a crane to lift heavy equipment, the use of Jet A-1 fuel to cope with the extreme cold, a 280-litre fuel tank (800-litres for 6×6 vehicles), revised suspension and drivetrain, crawler gears and extra large tyres with pressures as low as 2-3 psi (regular Hilux tyres have a pressure of 29 psi) giving a tyre surface area about 17 times larger than those found on standard tyres.

It is a testament to the Hilux’s legendary Quality Durability and Reliability (QDR) that its 3.0-litre D-4D diesel engine and the transmission remain entirely unchanged for the expeditions.

The Hilux performed outstandingly well throughout its 70,000 km challenge without technical failures.

Sold in over 135 countries and a global leader in the pick-up segment, the Hilux once again pushes the boundaries of extreme endurance driving.

A video of the Hilux’s most recent polar exploration will soon be available on Toyota Europe’s YouTube channel:http://www.youtube.com/ToyotaEurope

  • Πέτρος

    Φοβερά εργαλεία…

  • kala αυτο το κιτακι τησ μετατροπησ γιατι δεν το βγαζουν στην παραγωγη????
    μιλαμε δεν υπαρχει!!!!!!!!!

  • nikxan1

    e ti tha htan ????
    mono hilux mporei na ta kanei ola ayta. ti tha htan, kanena amarok???
    pou na briskeis synergeia sthn mesh tou pouthena….

  • Mika

    Trella zantolastixa!!!

    •  εγω τα δικα μου με πολυ ψαξιμο τα ειχα βαλει 1500!!!!!
      αυτα η τετραδα…κανα 10.000????
      η λιγα λεω???  :-))

    • nikxan1

      an tis ψωνιζες απο το τζαμπο, στο τμημα για τα παιδικα/κοριτσιστικα, θα εβρισκες πιο πολλες επιλογες, και σε πιο καταλληλα χρωματα, πχ ροζ, φουξια κτλ.
      αυτες οι ζαντες που βλεπεις, ειναι για αντρικα αυτοκινητα, και ειναι πιο ακριβες.
      οταν μεγαλωσεις, θα τα μαθεις και’συ. μην βιαζεσαι να μεγαλωσεις μπαμπινε μου…..
      περαν της πλακας, εχω εναν πελατη με ενα χαμερ με πολυ μεγαλες ζαντες, δεν θυμαμαι ακριβως, εφταναν στο ισχυο μου, και ειμαι 1,85 σκεψου. τις ειχε παρει μαζι με τα λαστιχα και την ιδια ρεζερβα, περιπου στα 24.000 δολλαρια. εχω φωτο στο κινητο μου, οταν κατεβεις το καλοκαιρι θα στις δειξω….

    •  24.000?????
      ισα με 2 GOLF !!!!!!  :-P

    • Mika

      Eykola…Afou ayta einai gia Big Foot!!!
      LOOOOL…

  • POLO R

    απλά respect..για όσους κοιτάνε την ουσία και όχι τη μόστρα…

  • sofokles5 (ex sofokles)

    edax re paidia. to jet fuel einai to pio fthino paragwgo toy petrelaioy. kyrozini. ti na valeis petrelaio ti kyrozini. rwtiste k toys taxitzides poy xronia twra anti gia petrelaio kinisis kaine nautiko petrelaio! poly brosta…

    •  to οποιο σημαινει??? δεν σε καταλαβα…
      καλο η κακο ειναι??

    • sofokles5 (ex sofokles)

      me vasi ti prostasia toy perivallodos, kako tha elega…

    •  aaa ok !!!
      νομιζα πωσ το ειπεσ οτι ειχαν πλεονεκτημα σε αποδοση και αξιοπιστια !!!!
      ε εκει στην ανταρκτικη μονο 6 αυτοκινητα που ηταν δεν πειραζει τοσο!!! :-P
      αυτο που ειπεσ με το ναυτικο πετρελαιο????
      ουτε καν πωσ ηξερα οτι υπηρχε……..

    • sofokles5 (ex sofokles)

      nai re! m to xei pei tarifas! gyrnaga peiraia prin apo 2-3 xronia me ena taxi apo kedro, k m leei ” vlepeis ton brosta poy vgazei doymani? naytiko petrelaio vazei! ” k toy lew ” kala de xalaei to amaxi?????”  k m leei ” sta 100.000 allazeis ta bek”… PARTAAAAA 

      ps: sto adarktika tha evalan jet fuel, isws giati de tha pagwnei i de tha allazei i systasi t toso eykola. kati tetoio ypopsiazomai…

      ps2: nautiko petrelaio kaine ta ploia. k ennoeitai pos apagoreyetai na to kaine taxi(!) k exi kostos poly fthinotero του πετρελαιου kinisis…

    •  τωρα σε κουραζω…..
      το ναυτικο πετρελαιο εχει καμια αλλη διαφορα απο το κινησησ???
      πχ το κινησησ με το θερμανσησ εχουν διαφορετικο χρωμα!!!
      και αλλη τιμη!!!! ;-)
      τωρα ναυτικο πετρελαιο που το βρισκεισ????
      επειδη πρωτη φορα το εχω ακουσει!!!!  :-))0
      τωρα για τα ντουμανια…εγω νομιζα πωσ ειναι η κακη συντηρηση……
      το μαζουτ το ελεγα χρονια…..αλλα για ΠΛΑΚΑ !!!!!!
      ερωτησ τελευταια!!!! που πουαλνε μαζουτ και ναυτικο πετρελαιο???
      τοσο ευκολα βρισκεισ???

    • sofokles5 (ex sofokles)

      oxi re! einai paranomo. kai to naytiko petrelaio eei allo xrwma prwton, einai poly kakis poiotitas se sxesi me to thermansis kai to kinisis, alla to systatiko toy einai to idio k sta 3! m exoyn pei, oti ta nea ohimata, oi etairies ta promitheuoun me eidiko egkefalo, poy otan anagnwrisei synthesi naytikoy petrelaiaoy, na mi pernei kan bros! k kala gia logoys prostasias toy kinitira, alla pisteyw oti to kanoyn gia na min entharynoyn to pareborio. 

      paranoma pados. paizoyn polloi venzinades poy nai lamogia k se synergasia me vytia paranoma gemizzoyn dexamenes me naytiko, kk einai kykloma. synnenoimenoi tarifes poy promitheyodai…

      deytron, to naytiko einai to pio fthino petrelaio gia na enisxyei k kala ti naytilia.

    •  THNX !!!!!
      ουτε που το ηξερα αυτο!!!
      αντε και σημερα εμαθα κατι!!!!  :-)))

    • sofokles5 (ex sofokles)

      twra poy epetrapikan ta diesel na deis ti exei na ginei! oloi apo ti dexameni toy levita tha vazoyn diesel! LOL

    •  sta χωρια τρακτερ και αγροτικο δεν υπηρχε με κινησησ!!!! ολοι θερμανσησ!!!!!!
      δεν ειναι τυχαιο…που λιγο πριν σταματησει η παροχη θερμανσησ…ολοι γεμιζαν τουσ λεβητεσ!!!!!
      και με το ανοιγμα την παροχησ το φθινωπορο…ολοι τουσ ξαναγεμιζαν!!!!!
      που πηγε το πετρελαιο ΟΕΟ???  :-P

    • sofokles5 (ex sofokles)

      etsi!!! 

    • Alex

      είναι λάθος… το ναυτικό πετρέλαιο είναι πιο “βαρύ” από τα άλλα πετρέλαια που λες, έχει πολύ περισσότερο θείο. και ενώσεις του θείου γενικά. είναι παράγωγο του αργού πετρελαίου αλλά εξάγεται στα αρχικά του στάδια, με ότι αυτό συναιπάγεται σε σύσταση και τις ιδιότητες. Άρα το πετρέλαιο που βάζουν οι ταξιτζήδες μάλλον πρόκειται για το MGO που λέει και ο Mika πιο κάτω, γιατί το ναυτικό πετρέλαιο είναι πολύ πυκτο σαν μαλακή πάστα είναι. Όσο για τη τιμή του jet fuel  που χρησιμοποιήθηκε … θα έλεγα ότι είναι αρκετά πιο ακριβή από το πετρέλαιο κίνησης. Το επιλέξανε ως καύσιμο για τις φυσικοχημικές ιδιότητές του και την αντοχή του σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες όσο και στο υψόμετρο… 

      Πάντως εντυπωσιακό το όλο θεματάκι!!! και μπράβο στη Toyota που κάθε χρόνο δοκιμάζει και πετυχαίνει σε τόσο δυσκολες συνθήκες!! 

    • και ενα LIKE και σε σενα φιλοσ!!!!!
      δηλαδη το MGO….ειναι μονο πιο φτηνο????

    • Mika

      Swstos o Alex, etsi einai, to MGO einai mia xeiroterh poiothta petrelaiou kinhshs,as poume, me xeirotera kai ligotera prostheta gia ton kinhthra, kai mallon oi tarifhdes to bazoun apo perierga benzinadika p.x. sto Perama h opou allou kanoun tetoies lamogies…To mazout einai san glytsa,akoma ki oi tarifhdes,dyskola tha to kapsoun!!!
      LOL…

    • sofokles5 (ex sofokles)

      poio einai lathos apo ayta poy eipa? de katalava.

      αν σε μπρεδεψε το οτι λεω οτι το συστατικό του ειναι ίδιο κ στα 3, εννοώ οτι στη τλική diesel ειναι και τα 3.
      και για το tzet fuel γραφω πιο πανω οτι το χρησιμοποιησαν ανταρκτική προφανως λόγω της συστασής του. Η κυροζίνη όμως που είναι ουσιασικ΄το jetfuel ειναι φθηνό και καλής ποιότητας σε σχέση με το diesel κινησης.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel

      to diesel καραβιων ειναι απο τα πιο κακης ποιοτητας παραγωγα υστερα απο τη διύλιση και γιαυτο ειναι κ απο τα πιο φθηνα. οσον αφορα το οτι ταξιτζιδες βαζουν ναυτικο πετρελαιο, μ το χει πει ταξιτζης. οτι μ πε λεω. κ μιλουσε πολυ σοβαρα.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_oil

    • freedoom1013

      Έχεις δει κάτι ταρίφες τι βγάζουν από πίσω; Ε, αυτοί καίνε μαζούτ!

    • Mika

      MFO: Marine Fuel Oil, kati san mazout gia xrhsh stis kyriws mhxanes ploiwn, kai MGO:Marine Gas Oil, otan einai sta limania mesa kai tis hlektromhxanes!!!
      Gamise ta..Gia ayto kapnizoun meta etsi ta tarifika..

  • freedoom1013

    Πώς δε σκέφτηκαν να βάλουν ερπύστριες αντί για τέτοια λάστιχα!!
    Πέρα απ’ την πλάκα, αυτά είναι εργαλεία και αυτά είναι τοπία!!

  • cfu

    tha ithela na paro meros kai ego mazi tou me 1000,to pio oneiremeno mou taksidh !!!! 
    respect gia alli mia fora sta Hilux

  • Stefanos Avra

    Ποιόν πρέπει να σκοτώσω για να πάρω μέρος σε αυτόν το θεσμό;