Στην Αγγλία η κατασκευή του 3-κύλινδρου κινητήρα του BMW i8

Σχετικά άρθρα

Η BMW ανακοίνωσε ότι ο 3-κυλινδρος βενζινοκινητήρας της έκδοσης παραγωγής του BMW i8, θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της BMW στη πόλη  Hams Hall, κοντά στο Birmingham της Αγγλίας, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο Ian Robertson, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, και διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ της BMW.

Η έκδοση παραγωγής του BMW i8 θα κυκλοφορήσει το 2014 και σε σχέση με το πρωτότυπο θα χάσει τις γυάλινες πόρτες, αλλά αυτές συνεχίζουν να ανοίγουν προς τα πάνω. Το πρώτο plug-in υβριδικό supercar των Βαβαρών θα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 127 kW (172 ίππων) με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα (και όχι πετρελαίου όπως το πρωτότυπο) με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 399 άλογα με 550 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται με ένα νέο 4-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Το αυτοκίνητο θα έχει αυτονομία 35 χλμ αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, θα καταναλώνει μόλις 3 λίτρα/100 χλμ, θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4.9 δευτ. και η τελική του ταχύτητα θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Το βάρος του δεν θα ξεπερνά τα 1.450 κιλά, 30 λιγότερα σε σχέση με το πρωτότυπο. Η BMW θα το πουλά με τιμή κοντά στις 100.000 ευρώ, θα κατασκευάζεται και αυτό στο εργοστάσιο της Λειψίας με στόχο να κατασκευάζονται 10.000 μονάδες ετησίως.

[Πηγή: BMW]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

UK ENGINE PLANT TO BUILD ENGINES FOR BMW i8 PLUG-IN HYBRID SPORTS CARS

At today’s SMMT 2012 International Automotive Summit at Canary Wharf, London, Ian Robertson, Member of the Board of Management of BMW AG, Sales and Marketing BMW, announced that the new generation of high-tech, 3-cylinder petrol engines for the future BMW i8 plug-in hybrid sports car will be produced exclusively at the BMW engine plant at Hams Hall, near Birmingham.

Ian Robertson said: “Our Hams Hall engine plant, which last week celebrated production of the three-millionth engine since the plant was opened in February 2001, will make an important contribution to the future success of the new BMW i brand and the company’s strategy for achieving sustainable mobility. The new 3-cylinder petrol engines will enable our future BMW i8 plug-in hybrid sports car to set new standards for dynamic performance in combination with industry-leading fuel-efficiency and low carbon emission levels.”

Business Secretary Vince Cable said: “BMW’s decision to produce engines for their i8 plug-in hybrid sports car at Hams Hall is more good news for the UK automotive sector and underlines its growing competitive strength. It is yet another indication that international companies see the UK as one of the best places to develop and manufacture low emission vehicle technologies.”

The BMW i8 Concept is a contemporary sports car boasting an innovative eDrive plug-in hybrid concept combining an electric drive system with a high performance three cylinder TwinPower Turbo engine producing 349hp/300Nm. Acceleration of 0-62mph in under five seconds combined with the fuel consumption in the European cycle of under approximately 78mpg gives sports car performance with small car fuel consumption. Thanks to its plug-in hybrid drive, most daily journeys can be taken in zero-emission all-electric mode with an electric range of approximately 20 miles. The 2+2 seater provides enough space for four people giving a high level of everyday practicality.

During his keynote address at the SMMT Summit to leaders from across the automotive industry, Ian Robertson said that the BMW Group, as a major UK investor, employer, manufacturer and exporter, welcomed continuing joint government-industry initiatives to re-balance the UK economy, strengthen the manufacturing sector and improve the standards of training and skills that underpin the success of the industry. He also emphasised the importance of new, emerging markets around the world for creating export-led economic growth and employment.

During his presentation, Robertson also welcomed the UK Government’s activities to help stimulate the early market for ultra-low carbon emission vehicles and emphasised the need for continued support in developing the market for electric vehicles which will play an important role in further reducing CO2 emissions and achieving increasingly ambitious carbon reduction targets in the years ahead.

Despite the current economic difficulties in many countries in Europe, including the UK, Robertson declared his confidence and optimism in the positive development of the automotive sector and its ability to play an increasingly important role as a key sector of the UK economy.

Over three million engines have been produced to date at the Hams Hall engine plant for a wide range of BMW and MINI vehicles. This milestone follows record production in 2011 and confirmation that facilities are to be upgraded to enable production of the new generation of engines. The UK-built engines are supplied in sequence to production plants in Germany, Austria and Oxford and currently power the BMW X1, BMW 1 Series, the new BMW 3 Series as well as all MINI petrol engines.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Μεγαλύτερη και πιο αεροδυναμική η νέα BMW X3

Η BMW έδωσε στη δημοσιότητα μια σειρά από καμουφλαρισμένες φωτογραφίες της νέας, τέταρτης γενιάς, της X3, που αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2024. Η...