Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Micra 1.2

Σχετικά άρθρα

Με την οικονομική κρίση να χτυπά έντονα την τσέπη του Έλληνα αλλά και όλης της Ευρώπης, ένα από τα πρώτα αγαθά που επλήγησαν εντονότερα είναι τα αυτοκίνητα, κάτι που φαίνεται από τις συνολικές πωλήσεις να είναι διαρκώς σε ύφεση. Στην εγχώρια αγορά τα προηγούμενα χρόνια η κυρίαρχη κατηγορία ήταν η μικρομεσαία με την πίτα να κυμαίνεται από 30 έως 35%. Στις μέχρι τώρα όμως πενιχρές πωλήσεις του 2012, τα μικρά αυτοκίνητα, κατηγορία supermini, έχουν κερδίσει έδαφος για προφανείς λόγους οικονομίας αγοράς, κατοχής και συντήρησης. Το νέο Micra παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το 2010, την μόλις τέταρτη γενιά μέσα σε 3 δεκαετίας καριέρας του άκρως επιτυχημένου Micra, με περισσότερες από 5,5 εκατομμύρια πωλήσεις, ένα αυτοκίνητο πόλης, ορόσημο για τη Nissan και άρρηκτα συνδεδεμένο με το όνομα και την ιστορία των Ιαπώνων και στις αρχές του 2011 άρχισε να κυκλοφορεί και στην ελληνική αγορά.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εσωτερικό
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Ευέλικτο/εύχρηστο/εύκολο στην οδήγηση

Στα μείον

  • Μακριές σχέσεις κιβωτίου
  • Αίσθηση μοχλού ταχυτήτων
  • Έντονη υποστροφή στο όριο
  • Κλίσεις στις στροφές

Το αυτοκίνητο

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Nissan που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα “V”. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα μελλοντικά θα χρησιμοποιηθεί σε ακόμα τρία μοντέλα. Το βάρος που έχει ρίξει πάνω στο Micra η ιαπωνική εταιρία υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι θα κατασκευάζεται ταυτόχρονα σε Ταϊλάνδη, Ινδία, Μεξικό και Κίνα και όχι μέχρι πρότινος στο Sutherland της Αγγλίας ή σε κάποιο από τα εργοστάσια της στην Ιαπωνία , καθιστώντας τo παγκόσμιο αυτοκίνητο καθώς θα πωλείται σε 160 χώρες παγκοσμίως. Αυτό κρύβει πολλές δυσκολίες καθώς είναι δύσκολο να ικανοποιήσει ταυτόχρονα τις αναπτυσσόμενες αγορές αλλά και την ανάγκες της Ευρώπη. Οι γραμμές που ακολουθήθηκαν ήταν για ένα αυτοκίνητο “εύκολο στην οδήγηση και το παρκάρισμα, αξιόπιστο και φιλικό στο χρήστη”. Ακόμα το νέο μικρό έπρεπε να είναι ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο και πιο οικονομικό από το προηγούμενο. Σε αυτά συμβάλει όπως προανέφερα η νέα πλατφόρμα που είναι κατά 70 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη, με τα οφέλη να επισημαίνονται στην αύξηση του συνολικού μήκους του, που έχει κερδίσει 6,1 πόντους και φτάνει τα 3,78 μέτρα και 2 εκ. στο μεταξόνιο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Επίσης η μετακίνηση των πεντάλ προς τα εμπρός και το νέο σχήμα του ρεζερβουάρ συμβάλλουν στην μεγαλύτερη ευρυχωρία της καμπίνας. Οι υπόλοιπες εξωτερικές του διαστάσεις είναι 1.665 χλστ. πλάτος και 1.520 χλστ ύψος, διατηρώντας το κόμπακτ χαρακτήρα του.

Πρακτικά, όπως είναι λογικό, αυτό σημαίνει ότι η αύξηση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων είναι σημαντική, καθιστώντας το πιο ευρύχωρο, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Με την έξυπνη και προσεκτική σχεδίαση όλων των επιμέρους εξαρτημάτων, τα οποία είναι λιγότερα κατά 18%, να αποδίδει καρπούς, το βάρος του ανέρχεται στα 890-910 (ανάλογα την έκδοση) κιλά, μια μείωση περίπου 80 κιλών.

Το νέο Micra είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί με τη μόνη συγγένεια με το πρόγονο του το τοξωτό προφίλ της οροφής σε ηπιότερη όμως μορφή. Η εξωτερική σχεδίαση είναι αρκετά πιο συμβατική και χωρίς ρίσκο σε σύγκριση με τη ρηξικέλευθη σχεδιαστική γραμμή του προηγούμενου αυτοκινήτου. Δε παύει όμως να διατηρεί το νεανικό του στιλ, πιο διακριτικό βέβαια με τις πληθωρικές ακμές και καμπύλες να βρίσκονται κατά μήκος του αμαξώματος. Οι γραμμές του είναι πιο απλές και απαλές, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να κάνουν αίσθηση όπως και η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος. Αυτά που μένουν στο μάτι είναι η χαριτωμένη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα αλλά κατά γενική ομολογία εμφανίζεται πιο ισορροπημένο και λιγότερο “cool”, με πιο βατό σχεδιασμό και γενικά λιγότερη έμπνευση κάτι που σε μερικούς είτε θα το αποδεχτούν σαν πιο “εύπεπτο” στο μάτι είτε απλά βαρετό, σε σύγκριση πάντα με το παρελθόν του.

Με το λανσάρισμα του νέου Micra, η Nissan τοποθέτησε για πρώτη φορά δύο ολοκαίνουργιους 3κύλινδρους κινητήρες βενζίνης με χωρητικότητα 1.2 λίτρου.

Η γκάμα περιορίζεται μόνο σε βενζινοκινητήρες καθώς η ιαπωνική εταιρία έκρινε πως το ακριβό κόστος εξέλιξης ενός νέου μικρού πετρελαιοκινητήρα δεν συνάδει με την πολιτική μείωση του κόστους παραγωγής του αυτοκινήτου αλλά και το το γενικότερο οικονομικό χαρακτήρα του καθώς θα ανέβαζε το κόστος κτήσης χωρίς να κατάφερνε κάτι ουσιαστικό στον τομέα της οικονομίας και της εκπομπής CO2. Έτσι, η βασική έκδοση, που είχαμε στα χέρια μας, εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα απόδοσης 80 ίππων, με τη ροπή να περιορίζεται στα 108 Nm. Ο συγκεκριμένος είναι ο υποκυβισμένος και υποκυλινδρισμένος 1.6 λίτρων 4-κύλιδρος κινητήρας που φοράει και το Qashqai. Διαθέτει αντλίες λαδιού και νερού χαμηλής τριβής, εναλλάκτη υψηλής απόδοσης κι ένα αντίβαρο ενσωματωμένο στην τροχαλία του στροφάλου για να εξισορροπεί τους κραδασμούς. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 115 γρ/χλμ CO2 κάτι που σημαίνει ότι θα επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη του με €103,5 τέλη κυκλοφορίας. Η εργοστασιακή κατανάλωση ορίζεται στα 5 λίτρα/100 χλμ κάτι που πραγματικά δεν απείχε πολύ από τη πραγματικότητα κάτι που θα αναλυθεί περαιτέρω αργότερα. Όμως, υπάρχει και ο υπερτροφοδοτούμενος DIG-S (Direct Injection Gasoline-Supercharger), με χωρητικότητα 1.198 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές τιμές 98 ίππους και έχει 142 Nm ροπής, χαρίζοντας του πιο δραστήριες μετακινήσεις.

Οι εκπομπές του συγκεκριμένου πέφτουν στα 95 γρ/χλμ και δεν πληρώνει τέλη. Τεχνικά, πρόκειται για ένα εξαιρετικά προηγμένο μοτέρ και από τα καλύτερα της αγοράς, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και η σχέση συμπίεσης να είναι ιδιαίτερα υψηλή για turbo και να φτάνει τα 13:1. Το αυτοκίνητο, διατίθεται μόνο σε 5θυρη έκδοση και ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο συστημάτων μετάδοσης, ένα μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο CVT που εφοδιάζεται και με σύστημα Start&Stop για εξοικονόμηση καυσίμου, παρόλα αυτά όμως οι αντίστοιχες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών είναι ανεβασμένες στα 5,4 λ/100χλμ και 125 γρ/χλμ αντίστοιχα. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 13,7’’, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ/ώρα.

Εσωτερικό

Καθώς ανοίγεις τη πόρτα και κάθεσαι στα βολικά και άνετα αλλά χωρίς καθόλου πλευρική στήριξη καθίσματα αντικρίζεις ένα ιδιαίτερο, περίεργο αλλά άκρως λειτουργικό και εργονομικό ταμπλό. Η γενική αίσθηση είναι αρκετά ευχάριστη, καθώς η καμπυλωτή σχεδίαση και η διχρωμία είναι ωραία στο μάτι. Τα πλαστικά είναι αναμενόμενα σκληρά στην αφή, όπως όλα τα ομοειδή παραδείγματα της κατηγορίας, αλλά η συναρμογή τους δεν φάνηκε να παρουσιάζει το παραμικρό πρόβλημα και να είναι στιβαρή και καλύτερη από το μοντέλο που αντικαθιστά.

Η Nissan έθεσε σαν στόχο να προσφέρει ένα πρακτικό, φιλικό και δίχως εργονομικές ατέλειες εσωτερικό. Αυτό που θα τραβήξει το μάτι αμέσως είναι ο μοντέρνος στρογγυλός πίνακας ελέγχου του κλιματισμού που εξέρχεται από τη κεντρική κονσόλα αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής του navigation που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σε αυτό περιμετρικά βρίσκονται τα κουμπιά και στο κέντρο η οθόνη ένδειξης των λειτουργιών και θερμοκρασίας. Στη χρήση αποδεικνύεται πολύ λειτουργικός και εύχρηστος ακόμα και για αρχάριους.

Ο πίνακας ελέγχου αποτελείται από τα απαραίτητα όργανα ταχύτητας και στροφών κινητήρα καθώς και από μια μικρή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων για τις περαιτέρω λειτουργίες και ενδείξεις όπως το cruise control, το οδόμετρο, την στιγμιαία και μέση κατανάλωση, την μέση ωριαία ταχύτητα την εξωτερική θερμοκρασία και την βενζίνη. Το navigation, που η Nissan το ονομάζει “Nissan Connect” ήταν εξτρά στην έκδοση Acenta, αλλά στανταρ στην Techna, είναι ένα πλήρες σύστημα ψυχαγωγίας και πληροφοριών, το οποίο ενσωματώνει το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, μέσω μιας έγχρωμης οθόνης αφής 5 ιντσών, Bluetooth για σύνδεση με κινητό τηλέφωνο ή κάποια φορητή συσκευή ήχου, Aux-in και USB θύρες, καθώς και συνολικά έξι ηχεία.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκούντως ικανοποιητικοί ακόμα και για άτομα με μεγάλα διαστήματα, όπως εγώ και τα 192 εκ. μου είτε καθόμουν στις μπροστινές θέσεις είτε πίσω, με το χώρο για το κεφάλι μου να είναι οριακό στις πίσω θέσεις. Στις πίσω θέσεις χάρη στο ελαφρώς περισσότερο διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος μπορούν να κάτσουν τρία άτομα μεσαίου μεγέθους. O χώρος των αποσκευών είναι επίσης αυξημένος σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο κατά 14 λίτρα φτάνοντας τα 265 λίτρα χωρητικότητα, που όμως με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και την δημιουργία ενός απολύτως επίπεδου χώρου μπορεί να φτάσει έως τα 1.132 λίτρα.

Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα μέσα στη καμπίνα είναι άφθονοι και θα τους βρεις παντού, ακόμα και στο πάτωμα του καθίσματος του συνοδηγού.

Στο δρόμο

Με τα πρώτα χιλιόμετρα στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας κατάλαβα γρήγορα ότι το περιβάλλον για το οποίο κατασκευάστηκε είναι τα μεγάλα αστικά κέντρα. Από τη πρώτη επαφή λοιπόν το Micra αποδεικνύεται πανεύκολο στην καθημερινή οδήγηση, με το τιμόνι να έχει πολύ ελαφριά αίσθηση, να είναι εκπληκτικά ευέλικτο, να βοηθιέται από έναν από τους μικρότερους κύκλους στροφής της κατηγορίας, μόλις 9,3 μέτρα και με τη κορυφαία περιμετρική ορατότητα να συμβάλει να πραγματοποιήσεις οποιαδήποτε μανούβρα και φυσικά στο παρκάρισμα απροβλημάτιστα.

Ο κινητήρας όντας ζωντανός και υπάκουος στην κάθε εντολή του δεξιού μου ποδιού, πραγματικά βοηθάει την ομαλή κίνηση με την απόδοση και πολιτισμένη λειτουργία του μέσα στους στενούς δρόμους της πόλης και στα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα. “Αρπάζει” αρκετά εύκολα από χαμηλά με τους κραδασμούς και τον θόρυβο του είναι ανύπαρκτα μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., καθώς από εκεί και πάνω νιώθεις ότι αρχίζει και ζορίζεται για το κάτι παραπάνω.

Εξαιτίας του μικρού του βάρος αρχικά υποψιαζόμουν ότι στον ανοιχτό δρόμο θα είναι “φύλο στον αέρα”, όμως πατάει σταθερά και δε θα πει όχι στα μικρά ταξίδια, ούτε θα κουράσει τον οδηγό του, καθώς είναι αρκετά ήσυχο μέχρι η βελόνα να ξεπεράσει τα 140 χλμ/ώρα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι να κάνουν την εμφάνιση τους, αλλά και τον θόρυβο του κινητήρα, αφού χάρη στο 5-ταχυτητο κιβώτιο, αυτός στροφάρει ψηλά. Οι σχέσεις του κιβωτίου θα τις χαρακτήριζα μακριές και έτσι το αυτοκίνητο δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο σε επίπεδο επιδόσεων και κυρίως στις ρεπρίζ. Η 4η και ειδικά η 5η σχέση είναι αρκετά μακριές με την δεύτερη να παίζει το ρόλο overdrive για τη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Η διάταξη των αναρτήσεων υιοθετεί κλασικές και δοκιμασμένες επιλογές, με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αντιστρεπτικές ράβδους και στους δύο άξονες. Είναι όμως επαναρυθμισμένες και το αυτοκίνητο κυλάει άνετα, ήσυχα και φιλτράρουν καλύτερα το γεμάτο λακκούβες αστικό μας οδικό δίκτυο. Το κράτημα του δε θα προβληματίσει και είναι αρκετά προβλέψιμο στις αντιδράσεις του όταν ξεφύγεις από το όριο. Τότε θα εμφανίσει αρκετές υποστροφικές τάσεις και δε θα συνενέσει σε γρήγορη οδήγηση και συνεχόμενες στροφές. . Το πλήρως απεργοποιούμενο ESP όμως είναι εκεί για να επαναφέρει τους “άτακτους” οδηγούς.

Η κατανάλωση σου είναι ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του τρικύλινδρου κινητήρα καθώς η μικτή στα 700 χλμ που το είχα στα χέρια μου δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα/100χλμ. Αντίστοιχα σε αστικό κύκλο και με κίνηση στους πνιγμένους δρόμους της Αθήνας και με το air condition ανοιχτό δε ξεπέρασε τα 6,4 λίτρα/100χλμ, ενώ στον ανοιχτό δρόμο η καλύτερη κατανάλωση με κλειδωμένο το cruise control στα 135 χλμ/ώρα η ένδειξη ήταν στα 5 λίτρα/100χλμ.

Εν κατακλείδι

Η αίσθηση λοιπόν που μου άφησε το νέο Micra την ημέρα που το επέστρεψα ήταν ότι για τη δουλειά που εξυπηρετεί είναι πολύ καλό. Έχει την ιδανική ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οικονομίας καθώς και την ευκολία στην καθημερινή του κίνηση στη πόλη. Συνεχίζει να αποτελεί έναν ισχυρό παίχτη στο “παιχνίδι” των supermini με την πληθώρα των επιλογών. Τιμά επάξια τις ρίζες του με την πρακτικότητα και το value for money, αφού υπερτερεί στην επιλογή με βάση την λογική έναντι των αντιπάλων του με πιο επιθετική οδηγική συμπεριφορά και εμφάνιση αλλά στο τέλος της ημέρας σε κερδίζει και με τον εξοπλισμό του.

Στη χώρα μας διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Motiva, το Acenta και το Techna. Όλες οι εκδόσεις περιλαμβάνουν στάνταρ 6 αερόσακοι και ESP. Η Motiva είναι από τα φθηνότερα μικρά της αγοράς χωρίς όμως να υπολείπεται σε εξοπλισμό και ξεκινάει από τα €10.810 στην έκδοση Motiva και λόγω της απόσυρσης και της προσφοράς της Nissan, η αρχική του τιμή ξεκινά από τις 8.600 ευρώ. Η έκδοση Acenta ξεκινά από τις 10.380 ευρώ ενώ η Techna από τις 11.950 ευρώ. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρεις εδώ.

Στο στάνταρ εξοπλισμό όλες οι εκδόσεις διαθέτουν έξι αερόσακους, ESP, ABS και immobilizer. Η έκδοση Motiva διαθέτει air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, υποβοηθούμενο τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, ράδιο CD με τέσσερα ηχεία, και ζάντες 14″.

Η έκδοση Acenta, επιπλέον της Motiva διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικούς καθρέπτες βαμμένους στο χρώμα του αυτοκινήτου, ρύθμιση ύψους φώτων, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, διαιρούμενο πίσω καθίσματα (60/40) και ζάντες 15″. Τέλος η έκδοση Techna, διαθέτει επιπλέον σε σχέση με την Acenta, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, multimedia σύστημα NissanConnect με 6 ηχεία, parking Assist και ζάντες αλουμινίου 15″. Στο επιπλέον εξοπλισμό είναι διαθέσιμη η γυάλινη οροφή καθώς το σύστημα key-less. Τέλος να σημειωθεί πως τα Micra που θα εισαχθούν στην Ελλάδα και την Ευρώπη θα προέρχονται από την Ινδία κάτι που σημαίνει ότι θα έχουν αυξημένους δασμούς κατά 5%, αλλά και μια αύξηση στα μεταφορικά του.

[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.198
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 80/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 111/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 170
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 115
Βάρος (κιλά) 915

Εξοπλισμός

ESP
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού •/•
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλ. παράθυρα εμπρός
Ηλ. παράθυρα πίσω o
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες o
Air condition o
Ηχοσύστημα
Προβολείς ομίχλης o
Ζάντες αλουμινίου o
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται

Τιμές

Αρχική Τιμή (ευρώ) 8.600
Αυτοκίνητο δοκιμής 10.380

Εξωτερικές διαστάσεις

Μήκος (χλστ.) 3.780
Πλάτος (χλστ.) 1.675
Ύψος (χλστ.) 1.525
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.450
Κύκλος στροφής (μέτρα) 9,3

Εγγυήσεις (έτη)

Μηχανικά μέρη 3
Βαφή 6
Αντιδιαβρωτική 12
Οδική βοήθεια 3

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Nissan: 30 νέα αυτοκίνητα σε βάθος τριετίας

H Nissan παρουσίασε το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο, που το ονόμασε Arc, με αυτό να περιλαμβάνει 30 νέα μοντέλα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια....

Το Audi R8 είναι επισήμως νεκρό

Από τον Οκτώβριο του 2022, η Audi έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση της παραγωγής του R8, παρουσιάζοντας -τότε- τη V10 GT RWD έκδοση του, ενώ...

Nissan Sentra έπεσε πάνω σε ένα Tesla Cybertruck. Μάντεψε ποιο διαλύθηκε

Σε μια διασταύρωση στην Τάμπα της Φλόριντα, ένα Nissan Sentra έπεσε στο πλαϊνό μέρος ενός Tesla Cybertruck και όπως βλέπεις στις φωτογραφίες και στο...

Η Hyundai ανανεώνει ξανά το i30

Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου facelift του i30, η Hyundai παρουσίασε σήμερα μια ακόμη ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, που συνεχίζει να διατίθεται...
Autoblog.gr