Από €19.540 το νέο Audi A3

Σχετικά άρθρα

H Kosmocar ανακοίνωσε σήμερα τις τιμές πώλησης της τρίπορτης έκδοσης του νέου Audi A3 κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης του. Η entry-level έκδοση με τον 1.2 TFSI με τα 105 άλογα κοστίζει 20.500 ευρώ (€19.540 με την απόσυρση) (€21.600 στη Γερμανία), και στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 16″, προβολείς ομίχλης, Start/Stop, αερόσακο γονάτων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού και υπολογιστή ταξιδιού.

Η έκδοση με τον 1.4 TFSI με τα 122 άλογα, ξεκινά από τις 22.200 ευρώ (€21.240 με την απόσυρση), ενώ η έκδοση με τον 1.8 TFSI με τα 180 άλογα ξεκινά από τις 25.900 ευρώ (€28.300 με το S-tronic κιβώτιο). Τέλος η τετρακίνητη έκδοση ξεκινά από τις 30.300 ευρώ.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων ο 1.6 TDI με τα 105 άλογα ξεκινά από τις 23.500 ευρώ (€22.070 με την απόσυρση), ενώ ο 2.0 TDI τεχνολογίας Euro 6, αποδίδει 150 άλογα και ξεκινά από τις 34.900 ευρώ με το κιβώτιο S-Tronic. Η τετρακίνητη έκδοση του ξεκινά από τις 34.500 ευρώ με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Αναλυτικές λεπτομέρειες για το νέο Α3 μπορείς να βρεις εδώ, με την πεντάπορτη Sportback έκδοση καθώς και το S3 με τα 300 άλογα, να αναμένονται στη χώρα μας από το 2013. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρεις εδώ.

[Πηγή: Kosmocar]

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Νέο Audi A3

Σπορ Γοητεία σε Compact Διαστάσεις

Υψηλή τεχνολογία σε compact διαστάσεις – το νέο Audi A3

Το νέο Audi A3 υπερβαίνει τα όρια της κατηγορίας του φέρνοντας χαρακτηριστικά της πολυτελούς κατηγορίας σε ένα premium compact (μικρομεσαίο) αυτοκίνητο. Το νέο Α3 εφοδιάζεται με μία πλούσια γκάμα τεχνολογιών, κινητήρων, μετάδοσης, συνδεσιμότητας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Η κορυφαία τεχνολογία πολύ ελαφρών υλικών της Audi διατηρεί το βάρος του αυτοκινήτου χαμηλά, διαμορφώνοντας μία ισχυρή βάση για υψηλή απόδοση και ένα δυναμικό, σπορ χαρακτήρα.

Μόνο ένα ελαφρύ αυτοκίνητο μπορεί να γίνει πραγματικά σπορ και αποδοτικό. Στη βασική του έκδοση, το νέο Audi A3 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.175 kg – μακράν η καλύτερη τιμή στην κατηγορία του. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι υπεύθυνοι εξέλιξης μείωσαν το απόβαρο του αυτοκινήτου μέχρι 80 kg, ανάλογα με τον κινητήρα, αντιστρέφοντας για μία ακόμα φορά την παραδοσιακή τάση αύξησης του βάρους και παραμένοντας πιστοί στη φιλοσοφία Audi Ultra.

Στον κλωβό επιβατών του νέου Audi A3, ενισχυμένα ατσάλια υψηλής τεχνολογίας μειώνουν το βάρος κατά 18 kg. Το καπό και τα φτερά κατασκευάζονται από αλουμίνιο και εξοικονομούν βάρος πάνω από 9 kg. Πολλά εξαρτήματα του πλαισίου και του εσωτερικού επίσης συμβάλλουν στη συνολική μείωση βάρους – όπως τα αλουμινένια ρουλεμάν στα ακροαξόνια της εμπρός ανάρτησης και το μοτέρ του ανεμιστήρα του συστήματος ελέγχου κλιματισμού.

Το νέο Audi A3 έχει αθλητική και στιβαρή παρουσία στο δρόμο. Κάθε στυλιστικό στοιχείο χαρακτηρίζεται από υψηλή ακρίβεια και εκφραστικότητα, ενώ το σπορ, ανάγλυφο αμάξωμα με το

χαμηλό καπό, τους προεξέχοντες ώμους και τις έντονα κεκλιμένες κολόνες C τονίζουν τις διαστάσεις του αμαξώματος μήκους 4,24 m, πλάτους 1,78 m και ύψους 1,42 m. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2,60 m.

Η μεγάλη εξαγωνική μάσκα κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Προαιρετικά, η Audi προσφέρει προβολείς τεχνολογίας xenon με φώτα ημέρας LED. Στην περίπτωση αυτή τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν επίσης λυχνίες LED. Μελλοντικά θα διατίθενται και προβολείς τεχνολογίας LED.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί το αθλητικό στυλ και η εικόνα μιας ανάλαφρης αισθητικής (με εμφανή την απουσία περιττού βάρους). Μία βαθειά εσοχή διατρέχει το ταμπλό σε όλο του το μήκος. Χαμηλό και με μία λιτή αισθητική μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη κεντρική κονσόλα. Μεγάλοι, στρογγυλοί αεραγωγοί αεροπορικού τύπου, το σύστημα ελέγχου κλιματισμού και τα ανάγλυφα διακοσμητικά ένθετα αποτελούν στοιχεία σχεδιαστικής ταυτότητας, ενώ με την εξαιρετική τους ακρίβεια φέρνουν την ποιότητα της πολυτελούς κατηγορίας στο A3. Τα καθίσματα και τα τιμόνια είναι νέας φιλοσοφίας ενώ τα χειριστήρια του αυτοκινήτου είναι σαφή και ‘διαισθητικά’ (φιλικά προς το χρήστη) – όπως σε όλα τα Audi. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 365 L ενώ φθάνει έως και τα 1.100 lt με πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Audi connect:

Το νέο Audi A3 προσφέρει ποικίλες λύσεις στους τομείς ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας και συστημάτων υποστήριξης οδηγού που είναι νέα στην κατηγορία. Οι ειδικά προσαρμοσμένες online υπηρεσίες που προσφέρει η μάρκα μέσω του Audi connect συνδέουν τους οδηγούς με το Internet παρέχοντας άμεσα τις βασικές πληροφορίες – με εύκολο και κατανοητό τρόπο.

Μία ολοκληρωμένη γκάμα προαιρετικών συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιτρέπει πρόσβαση στις νέες υπηρεσίες με κορυφαία τη μονάδα MMI navigation plus με MMI touch. Το προηγμένο τεχνολογικά σύστημα εντυπωσιάζει με μία εντελώς επίπεδη οθόνη επτά ιντσών που αναδιπλώνεται ηλεκτρικά ενώ μια νέα φιλοσοφία ελέγχου ενσωματώνει το χειριστήριο πίεσης/περιστροφής. Το Audi Phone Box συνδέει εύκολα τα κινητά τηλέφωνα στο όχημα και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen που υπόσχεται γνήσια απόλαυση hi-fi.

Για υψηλά επίπεδα άνεσης και μία ανώτερη οδηγική εμπειρία, η Audi υιοθετεί συστήματα υποστήριξης προερχόμενα από την πολυτελή κατηγορία, από το adaptive cruise control μέχρι

Και τα Audi side assist, Audi active lane assist και Audi pre sense basic για αυξημένη ασφάλεια. Το σύστημα πληροφόρησης οδηγού με ‘υπόδειξη ξεκούρασης’ είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Το νέο A3 λανσάρεται με κινητήρες TDI και TFSI, από 1400 μέχρι 2000 κυβ. εκατ., με ισχύ από 122 hp μέχρι 180 hp. Και οι τρεις κινητήρες υιοθετούν τη φιλοσοφία downsizing της Audi, ενώ οι τεχνολογίες της αρθρωτής πλατφόρμας βελτιώνουν και την οικονομία καυσίμου.

Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωση έχει βελτιωθεί κατά μέσο όρο κατά 12%. Ο 2.0 TDI, για παράδειγμα, έχει κατανάλωση μικτού κύκλου 4,1 lit. / 100 km, που αντιστοιχεί με εκπομπές CO2 106 grams / km. Τους επόμενους μήνες, η Audi θα επεκτείνει περαιτέρω τη γκάμα κινητήρων της. Άμεσα θα κυκλοφορήσει επίσης μία έκδοση του πολύ αποδοτικού 1.6 TDI με κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 3,8 lit. diesel / 100 km (99 grams CO2 / km). Επίσης αξιοσημείωτη είναι η τεχνολογία επιλεκτικής λειτουργίας κυλίνδρων (cylinder-on-demand) του 1.4 TFSI: σε συνθήκες λειτουργίας μερικού φορτίου, απενεργοποιούνται δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Σε φάση εξέλιξης βρίσκονται και άλλα αποδοτικά, ισχυρά και μειωμένων ρύπων συστήματα, όπως ένας κινητήρας που λειτουργεί με αέριο Audi e-gas βιώσιμης παραγωγής.

Στη μετάδοση ισχύος, το νέο Α3 υπογραμμίζει επίσης την τεχνολογική υπεροχή του. Στο λανσάρισμα, ο 1.8 TFSI διατίθεται με επτατάχυτο S tronic: αυτό προσφέρει λειτουργία ‘ελεύθερου τροχασμού’ σε συνδυασμό με το σύστημα Audi drive select. Οι εκδόσεις 1.4 TFSI και 2.0 TDI συνδυάζονται με μηχανικό, εξατάχυτο κιβώτιο. Σύντομα θα ακολουθήσει τα quattro all-wheel drive για ισχυρότερες εκδόσεις κινητήρων.

Το προηγμένο πλαίσιο του νέου A3 συνδυάζει σπορ οδηγική απόλαυση με υψηλά επίπεδα άνεσης και εντυπωσιακή ευστάθεια (σταθερότητα): το σύστημα διεύθυνσης με άμεση απόκριση και σύνδεση με την κρεμαγιέρα υποβοηθείται από ένα αποδοτικό ηλεκτρομηχανικό σύστημα. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC ενσωματώνει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης – για ακόμα πιο ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά όταν το αυτοκίνητο στρίβει στο όριο.

Το προαιρετικό σύστημα Audi drive select (βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Ambition) επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει τα προγράμματα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του S tronic. Το σύστημα ενσωματώνει επίσης την προαιρετική μαγνητική ανάρτηση, το προσαρμοζόμενο cruise control και το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων και ελέγχου κλιματισμού. Οι διαστάσεις των ζαντών ποικίλουν σε διάμετρο από 16 – 18 ίντσες ενώ οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν ένα σπορ πλαίσιο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις.

Με μια ματιά

Το νέο Audi A3

Δυναμική σχεδίαση

– Σπορ-προχωρημένο στυλ με μοναδικά γονίδια (στοιχεία ταυτότητας) A3, δυναμικές γραμμές και μακρύ μεταξόνιο, μήκος αμαξώματος 4,24 m

– Ευφυής δομή πολλαπλών υλικών, στον κλωβό επιβατών χρησιμοποιώντας υψηλό ποσοστό ατσαλιού υψηλής αντοχής, ενώ το καπό και τα φτερά κατασκευάζονται από αλουμίνιο

– Βάρος μειωμένο μέχρι 80 kg, ανάλογα με τον κινητήρα, το απόβαρο του Audi A3 1.4 TFSI είναι μόλις 1.175 kg

– Προαιρετικοί προβολείς xenon plus και πίσω φώτα LED

Εσωτερικό

– Ευρύχωρο εσωτερικό, χώρος αποσκευών από 365 μέχρι 1.100 l (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα)

– Κομψό στυλ και εξαιρετική εργονομία, νέας σχεδίασης καθίσματα και τιμόνια – διακοσμητικά ένθετα με τρισδιάστατη εμφάνιση και στρογγυλοί αεραγωγοί αεροπορικού τύπου

Παραγωγή / μετάδοση ισχύος

– Στο λανσάρισμα: κινητήρας TDI και TFSI με ισχύ από 90 kW (122 hp) έως 132 kW (180 hp), ενώ όλοι οι κινητήρες διαθέτουν τεχνολογίες υψηλής απόδοσης

– Μετάδοση ισχύος μέσω μηχανικού κιβωτίου ή S tronic

– Νέος 1.6 TDI θα έχει κατανάλωση μικτού κύκλου μόλις 3,8 lit. / 100 km (99 grams CO2 / km)

– Εκδόσεις με εναλλακτικά συστήματα κίνησης και μετάδοσης Quattro, Stronic

Πλαίσιο

– Ζάντες αλουμινίου, 16 – 18 ιντσών

– Σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

– Αλουμινένια εξαρτήματα εμπρός ανάρτησης, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης

– Προαιρετικό σύστημα δυναμικής συμπεριφοράς οχήματος Audi drive select και προσαρμοζόμενα αμορτισέρ (Βασικός εξοπλισμός στην έκδοση Ambition).

Εξοπλισμός

– Πλούσια γκάμα βασικού εξοπλισμού, με προαιρετικά δυναμικά στοιχεία και προτάσεις άνεσης

– Προαιρετικά, υψηλής απόδοσης συστήματα υποστήριξης οδηγού, όπως Audi adaptive cruise control, βελτιωμένο park assist και Audi pre sense

– Μεγάλη ποικιλία συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, Bang & Olufsen sound system, Audi connect με ποικίλους τρόπους συνδεσιμότητας

– MMI navigation plus με MMI touch και επίπεδη οθόνη επτά ιντσών υψηλής ανάλυσης

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΙΧΜΗΣ

«Το κατάλληλο υλικό στην κατάλληλη θέση για βέλτιστη λειτουργία».

Ελαφριά Δομή Αμαξώματος

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Audi Ultra της Audi ανέκαθεν ήταν από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας. Το motto είναι: «Το κατάλληλο υλικό στην κατάλληλη θέση για βέλτιστη λειτουργία». Οι μηχανικοί της Audi κατάφεραν να μειώσουν το βάρος του νέου Α3 κατά 80 kg συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση. Το Α3 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.175 kg. Η Audi κατάφερε να αντιστρέψει την παραδοσιακή τάση αύξησης βάρους για μία ακόμα φορά σημειώνοντας ρεκόρ στην κατηγορία.

Εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών από ατσάλι διαμορφωμένο εν θερμώ δημιουργούν μία ισχυρή (ανθεκτική) αλλά ελαφριά δομή στην καμπίνα επιβατών. Τα εξαρτήματα αυτά αποτελούν το 26% του αμαξώματος και μειώνουν το βάρος κατά 18 kg. Ατσάλια υψηλής και υπερυψηλής αντοχής χρησιμοποιούνται σε πολλές ακόμα περιοχές. Το καπό του κινητήρα, τα φτερά και το προφίλ κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα αποτελούνται από αλουμίνιο. Συνολικά εξοικονομούν βάρος σχεδόν 11 kg και βελτιώνουν την κατανομή φορτίου άξονα.

Το αμάξωμα του Α3 δεν είναι μόνον ελαφρύ αλλά και πολύ άκαμπτο και αθόρυβο. Εξαρτήματα όπως ένα ηχοαπορροφητικό παρμπρίζ περιορίζει το θόρυβο στο εσωτερικό. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0.30 είναι προϊόν άριστης αεροδυναμικής διαμόρφωσης συμπεριλαμβανομένου του χώρου του κινητήρα και του κάτω μέρους του αμαξώματος.

«Μέτρα μείωσης βάρους σε όλα τα τεχνολογικά πεδία»

Ελαφριά Δομή Εσωτερικού

Η σχεδιαστική φιλοσοφία Audi Ultra της Audi εφαρμόζεται σε όλο το αυτοκίνητο και στο εσωτερικό. Και εδώ, οι μηχανικοί προσπάθησαν να περικόψουν κάθε περιττό γραμμάριο από το νέο Audi A3.

Τα νέα καθίσματα είναι κατά 4,0 kg ελαφρύτερα. Πολυμερή ένθετα αντικαθιστούν το ατσάλινο σύρμα που χρησιμοποιούνταν πριν στο σκελετό των πίσω καθισμάτων. Η διάταξη των μονάδων ελέγχου έχει αλλάξει για να περιοριστούν οι ντίζες, με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται επιπλέον 1,5 kg. Το μοτέρ του ανεμιστήρα χρειάστηκε λιγότερες σπείρες πηνίων, έτσι ώστε το σύστημα κλιματισμού (AC) ζυγίζει 4,0 kg λιγότερο.

Το κέλυφος του αερόσακου του συνοδηγού κατασκευάζεται από ελαφρύ πλαστικό. Η βάση για την οθόνη ΜΜΙ κατασκευάζεται από μαγνήσιο. Μαζί εξοικονομούν βάρος 640 gr. Πολλές από τις επενδύσεις στο εσωτερικό του προηγούμενου μοντέλου στερεώνονταν με ατσάλινες βίδες. Στο νέο Α3, αυτά γενικά στερεώνονται με πολυμερή πριτσίνια – το καθένα είναι τέσσερα γραμμάρια ελαφρύτερο.

Ελαφριά Δομή Κινητήρα

Οι κινητήρες του νέου Α3 έχουν επίσης απαλλαγεί από αρκετό βάρος (ελαφρύνει). Ο 1.4 TFSI, για παράδειγμα, ζυγίζει τώρα μόλις 107 kg, 21 kg λιγότερο από τον προηγούμενο κινητήρα. Το σημαντικότερο ρόλο στη μείωση αυτή έπαιξε ο νέος αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος με βάρος μόλις 18 kg. Πρόοδος έχει σημειωθεί και στις λεπτομέρειες, όπως τα αλουμινένια έμβολα ή τα κοίλα κομβία ρουλεμάν των μπιελών.

Ο 1.8 TFSI έχει στροφαλοθάλαμο από χυτοσίδηρο που κατασκευάζεται μέσω της διαδικασίας χύτευσης λεπτού τοιχώματος για εξοικονόμηση βάρους 2,4 kg. Στον 2.0 TDI οι αντικραδασμικοί άξονες τοποθετούνται τώρα στο μπλοκ του κινητήρα και όχι στο κάρτερ λαδιού, κάτι που μειώνει το βάρος κατά 3 kg επιπλέον. Τροποποιημένα σιλανσιέ στο σύστημα εξαγωγής μειώνουν περαιτέρω το βάρος κατά 3 kg. Ακόμα και το επτατάχυτο S tronic του Α3 TFSI είναι σχετικά ελαφρύ – περίπου 70 kg.

ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗ

AUDI CONNECT

MMI navigation plus

Το νέο Α3 είναι το πρώτο μοντέλο Audi που χρησιμοποιεί τεχνολογίες της πλατφόρμας Audi Connect. Ενσωματωμένη στον κεντρικό υπολογιστή του ΜΜΙ είναι μία επαναστατική καινοτομία γνωστή σαν Multi-Media eXtension (MMX board). Η plug-in μονάδα μπορεί να αντικατασταθεί οποιαδήποτε στιγμή, ώστε το σύστημα να είναι πάντα ενημερωμένο. Το ΜΜΧ board περιλαμβάνει τον επεξεργαστή γραφικών από τον ηγέτη της αγοράς Nvidia της σειράς Tegra 2, που παράγει πλούσιες τρισδιάστατες εικόνες.

Το νέο ΜΜΙ navigation plus θα διατίθεται λίγο καιρό μετά το λανσάρισμα στην αγορά. Η οθόνη 7 ιντσών του κορυφαίου συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας αναδιπλώνεται από το ταμπλό και προβάλλει φωτεινές εικόνες υψηλής ανάλυσης. Το κέλυφός της από πολύ ελαφρύ μαγνήσιο έχει πάχος μόλις 11 mm – όπως σε ένα smartphone.

Το πάνελ ελέγχου περιλαμβάνει επίσης σημαντικές καινοτομίες. Διακόπτες παρέχουν πρόσβαση στα νέας φιλοσοφίας μενού Πλοήγησης, Τηλεφώνου, Ραδιοφώνου και Μέσων (Media). Αυτά πλαισιώνονται από ένα μπουτόν Μενού (Menu) και Επιστροφής (Back). Το ΜΜΙ touch, μία ακόμα τεχνολογία προερχόμενη από μεγαλύτερες κατηγορίες πολυτελών αυτοκινήτων της Audi είναι ενσωματωμένο στο μεγάλο περιστροφικό μπουτόν. Το πεδίο αφής – επιτρέπει την εισαγωγή γραμμάτων και αριθμών. Εναλλακτικά, διατίθεται λειτουργία φωνητικού ελέγχου.

Audi connect με Car Phone

Το Bluetooth online car phone, με την ονομασία Audi connect στο Α3 και τηλέφωνο αυτοκινήτου, συμπληρώνει άριστα το ΜΜΙ navigation plus, παρέχοντας σύνδεση στο Internet και κατ’ επέκταση στις υπηρεσίες του Audi connect. Το σύστημα λειτουργεί από τον πίνακα ελέγχου του ΜΜΙ, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών ή μέσω φωνητικού ελέγχου. Η κωδικοποίηση δεδομένων και φωνής συμμορφώνεται με το σύγχρονο πρότυπο WPA2 και μεταδίδονται μέσω της κεραίας οροφής. Για να συνδεθεί στο Internet το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να εισάγει μία κάρτα SIM στον αναγνώστη καρτών (card reader) ή να συνδέσει ένα κινητό τηλέφωνο με Προφίλ Πρόσβασης SIM.

Το σύστημα προσφέρει WLAN hotspot, που επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέουν μέχρι οκτώ κινητές συσκευές – από iPhone μέχρι laptop – ώστε να μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο και να στέλνουν e-mail. Αυτή τη στιγμή η επικοινωνία με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας υλοποιείται μέσω UMTS. Στο άμεσο μέλλον, η Audi υπολογίζει στο ταχύτερο πρότυπο LTE που θα επιτρέπει την ανταλλαγή μεγάλου αριθμού δεδομένων.

Audi connect

Ο όρος ‘Audi connect’ καλύπτει όλες τις εφαρμογές και τεχνολογίες που συνδέουν τα αυτοκίνητα Audi με το Internet, τον ιδιοκτήτη, την κυκλοφοριακή υποδομή και άλλα οχήματα. Οι υπηρεσίες του Audi connect, όπως πληροφορίες ταξιδιού και καιρού, είναι προσαρμοσμένες για χρήση στο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί μπορούν μέσω του myAudi να προγραμματίζουν τις διαδρομές στον υπολογιστή τους, να τις ανεβάζουν (upload) στο λογαριασμό τους και στη συνέχεια να τις μεταφέρουν στο όχημά τους πριν την αναχώρηση. Αν το επιθυμεί, ο οδηγός μπορεί να βλέπει το χάρτη με εικόνες από το Google Earth.

Η online υπηρεσία δελτίων κυκλοφορίας της Audi προβάλλει δεδομένα κυκλοφοριακής ροής σε πραγματικό χρόνο στο χάρτη πλοήγησης. Εάν η διαδρομή που έχει επιλέξει ο οδηγός έχει ελεύθερη κυκλοφοριακή ροή, εμφανίζεται πράσινη. Το κίτρινο δηλώνει πυκνή ή αργή κυκλοφορία, και το κόκκινο αντίστοιχα κυκλοφοριακή συμφόρηση. Στην περίπτωση αυτή, προτείνεται η κατάλληλη εναλλακτική διαδρομή.

Μία ακόμα υπηρεσία του Audi connect είναι η αναζήτηση σημείου ενδιαφέροντος (POI), που μπορεί να γίνει μέσω φωνητικού ελέγχου. Ο οδηγός του Α3 μπορεί μόνο να πει τον προορισμό και τον όρο ή τη φράση αναζήτησης. Η φωνητική εντολή αποστέλλεται στους servers της Google σαν ένα πακέτο δεδομένων. Το αποτέλεσμα της αναζήτησης – σε πολλές περιπτώσεις με πρακτικές πρόσθετες πληροφορίες – εμφανίζεται στην οθόνη ΜΜΙ. Η υπηρεσία Street View του Google Maps απεικονίζει το δρόμο του προορισμού σε πανοραμικές εικόνες 360 μοιρών πριν φτάσετε, διευκολύνοντάς σας να τον αναγνωρίσετε.

Υπηρεσίες Audi connect

Νέες υπηρεσίες βασισμένες σε εφαρμογές ολοκληρώνουν τη γκάμα υπηρεσιών του Audi connect στο Α3. Οι πελάτες μπορούν να τις διαμορφώσουν στο κινητό τηλέφωνο ή στον υπολογιστή τους σύμφωνα με τις δικές τους προσωπικές προτιμήσεις. Παράδειγμα η εφαρμογή smartphone Audi music stream που έχει δυνατότητα λήψης 3.000 και πλέον ιντερνετικών ραδιοφωνικών σταθμών. Οι οδηγοί του Α3 μπορούν να αποθηκεύουν τους αγαπημένους σταθμούς στα κινητά τους τηλέφωνα, τους οποίους στη συνέχεια να ελέγχουν μέσω του ΜΜΙ navigation plus. Ο ήχος αναπαράγεται από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου.

Με την online υπηρεσία ειδήσεων, οι κάτοχοι του Α3 επιλέγουν τις πηγές ειδήσεων της προτίμησής τους (RSS feeds) μέσω myAudi. Όταν οδηγούν, μπορούν να χρησιμοποιούν τη λειτουργία ανάγνωσης κειμένου για να ακούσουν αντί να διαβάσουν τα feeds. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, ειδήσεις σε μορφή κειμένου εμφανίζονται επίσης στην οθόνη ΜΜΙ. Οι υπηρεσίες online κοινοτήτων Facebook και Twitter έχουν επίσης ενσωματωθεί άριστα στο αυτοκίνητο. Η λειτουργία ανάγνωσης κειμένου συνδυάζεται με μία λειτουργία κειμένου: προκαθορισμένα κείμενα σε συνδυασμό με δεδομένα όπως τρέχουσα θέση επιτρέπουν στους φίλους σας να γνωρίζουν πού βρίσκεστε.

Η υπηρεσία City Events του Audi connect παρέχει πληροφορίες για εκδηλώσεις στο προορισμό του ταξιδιού ενώ η λειτουργία ανάγνωσης κειμένου προσφέρεται επίσης προαιρετικά. Με την υπηρεσία Flight & Train Information, οι οδηγοί του Α3 μπορούν να μάθουν ώρες αναχώρησης, πλατφόρμες και θύρες, ή αν υπάρχουν καθυστερήσεις. Η υπηρεσία Fuel Stop ενημερώνει για τους φθηνότερους σταθμούς ανεφοδιασμού στον προορισμό ή στην τρέχουσα τοποθεσία.

Audi phone box

Ένα ακόμα προαιρετικό σύστημα που διατίθεται με το νέο Α3 είναι το Audi phone box, το οποίο συνδέει τα κινητά τηλέφωνα σε οποιονδήποτε τύπο αυτοκινήτου. Κύριο εξάρτημα είναι μία επίπεδη κεραία που ενσωματώνεται στο κεντρικό υποβραχιόνιο. Κάνει χρήση ηλεκτρομαγνητικού εγγύς πεδίου για να επικοινωνήσει με το κινητό τηλέφωνο ώστε να μεταδώσει τα σήματα μέσω ενισχυτή στην κεραία του οχήματος. Η παροχή ισχύος για το κινητό τηλέφωνο τρέχει μέσω μιας θύρας USB στο Audi phone box. Στο προσεχές μέλλον, η Audi μελετά μία ασύρματη λύση για φόρτιση κινητών τηλεφώνων.

Ηχοσύστημα Bang & Olufsen

Το προαιρετικό σύστημα ήχου Bang & Olufsen του νέου Audi A3 είναι το πιο προηγμένο ηχοσύστημα στην premium hatchback κατηγορία. Βασικό του εξάρτημα είναι ένας 15κάναλος ενισχυτής 705 watt τοποθετημένος κάτω από το κάθισμα του οδηγού που οδηγεί 14 ενεργά ηχεία μέσω 15 καναλιών. Το σύστημα χρησιμοποιεί μικρόφωνο για να καταγράφει ενοχλητικούς θορύβους στην καμπίνα ώστε να προσαρμόζει τον ήχο ανάλογα. Σε συνδυασμό με το ΜΜΙ navigation plus, ο ήχος μπορεί να αναπαράγεται σε μορφή 5.1.

Τα δύο subwoofer στις πόρτες είναι δύο ελκυστικά οπτικά στοιχεία. Το πάνω τμήμα τους διατρέχει μία λωρίδα σχήματος μπούμερανγκ από ανοδιωμένο αλουμίνιο με το λογότυπο της καταξιωμένης εταιρίας από τη Δανία χαραγμένο με λέιζερ. Ανάμεσα στη λωρίδα και τη γρίλια του ηχείου βρίσκεται ένας πολύ λεπτός οδηγός που εκπέμπει λευκό φως μέσω LED.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΟΔΗΓΟΥ

Audi pre sense

Το νέο Α3 θέτει πρότυπα στην κατηγορία του με το προαιρετικό σύστημα ασφάλειας Audi pre sense basic. Αν το σύστημα ανιχνεύσει τάση αποσταθεροποίησης μέσω του ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC), τότε σφίγγει ηλεκτρικά τις εμπρός ζώνες ασφαλείας. Αν το Α3 ολισθήσει, τα παράθυρα και η ηλιοροφή αρχίζουν να κλείνουν.

Η λειτουργία pre sense front ενσωματώνεται στο adaptive cruise control. Αν διαπιστωθεί ότι το Α3 κινδυνεύει να χτυπήσει με το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για την κατάσταση. Το πρώτο στάδιο είναι ένα οπτικό και ηχητικό σήμα. Το δεύτερο, μία σύντομη ενεργοποίηση των φρένων. Αν ο οδηγός φρενάρει άμεσα, το σύστημα βοηθά στην αποφυγή της σύγκρουσης.

Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει, το pre sense front ενεργοποιεί τα φρένα με λιγότερη από τη πλήρη ισχύ πέδησης. Κάτω από 30 χλμ./ώρα, το σύστημα ακινητοποιεί το νέο Α3. Η λειτουργία αυτή συχνά βοηθά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης. Σε άλλες περιπτώσεις, μειώνει την ταχύτητα σύγκρουσης. Αν τελικά δεν αποφευχθεί η σύγκρουση, τότε ενεργοποιείται ένα νέο επιμέρους σύστημα: το brake assistant δευτερεύουσας σύγκρουσης. Αυτό εμποδίζει το Α3 να συνεχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα, ενώ ταυτόχρονα ενεργοποιούνται τα αλάρμ και τα φώτα της καμπίνας.

Audi side assist

Το προαιρετικό Audi side assist βοηθά τον οδηγό του νέου Audi A3 όταν αλλάζει λωρίδες με ταχύτητες πάνω από 30 χλμ./ώρα. Δύο πίσω αισθητήρες ραντάρ παρακολουθούν τη δρώμενα πίσω από το αυτοκίνητο σε απόσταση περίπου 70 μέτρων. Αν ένα όχημα εισέλθει σε τυφλό σημείο, ή πλησιάσει γρήγορα, ανάβει μία κίτρινη λυχνία LED ανάβει στο κέλυφος του εξωτερικού καθρέπτη. Αν ο οδηγός εξακολουθεί να έχει ενεργοποιημένο το φλας για να αλλάξει λωρίδα, τότε το φλας γίνεται έντονο και αναβοσβήνει με μεγάλη συχνότητα – άκρως αποτελεσματικό προειδοποιητικό σήμα.

Audi active lane assist

Το προαιρετικό Audi active lane assist ενεργοποιείται μόλις το όχημα φτάσει στα 65 χλμ./ώρα. Μία μικρή βιντεοκάμερα στη βάση του εσωτερικού καθρέπτη ανιχνεύει τις σημάνσεις των λωρίδων στην επιφάνεια του δρόμου. Αν το νέο Α3 πλησιάσει σε μία λωρίδα χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί προηγουμένως το φλας, το σύστημα παρεμβαίνει διακριτικά στο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, βοηθώντας τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα του.

Traffic sign recognition

(Αναγνώριση οδικού σήματος)

Το σύστημα αναγνώρισης οδικού σήματος προβάλλει όρια ταχύτητας και συμπληρωματικά δεδομένα, καθώς και λοιπά οδικά σήματα (όπως Απαγορεύεται η Προσπέραση) στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού (DIS). Αυτό χρησιμοποιεί τις εικόνες που προσφέρει η βιντεοκάμερα για το Audi active lane assist.

adaptive cruise control

Το adaptive cruise control (ACC) είναι το πιο περίπλοκο από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού που διατίθενται με το νέο Audi A3. Σε ταχύτητες μεταξύ 30 και 150 χλμ./ώρα, το σύστημα cruise control που βασίζεται σε ραντάρ χρησιμοποιεί αισθητήρες τοποθετημένους στο κάτω τμήμα της μάσκας για να διατηρεί την καθορισμένη απόσταση μεταξύ του Α3 και του προπορευόμενου αυτοκινήτου, επιταχύνοντας και φρενάροντας αυτόνομα μέσα σε ορισμένα όρια του συστήματος. Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει την απόσταση και να ελέγξει τον έλεγχο δυναμικής συμπεριφοράς σε πολλά επίπεδα. Αν το αυτοκίνητο διαθέτει το πακέτο υποστήριξης, που συνδυάζει αρκετά συστήματα, η εμβέλεια ελέγχου εκτείνεται μέχρι τα 200 χλμ./ώρα.

Σε συνδυασμό με S tronic, το ACC περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία stop & go. Έτσι το αυτοκίνητο φρενάρει μέχρι και την πλήρη ακινητοποίηση αν το προπορευόμενο όχημα είναι σταματημένο, ενώ στη συνέχεια ξεκινά ακόμα και μετά από στάσεις κάτω των τριών δευτερολέπτων.

Σύστημα πληροφόρησης οδηγού με ‘υπόδειξη ξεκούρασης’

Το νέο σύστημα πληροφόρησης οδηγού με ‘υπόδειξη ξεκούρασης’ είναι στάνταρ στις εκδόσεις Α3 Attraction και Ambition. Αυτό μπορεί να συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ασφάλεια, αφού το ένα τέταρτο όλων των τροχαίων ατυχημάτων πιθανόν να οφείλεται σε κόπωση του οδηγού.

Το νέο σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τις κινήσεις του οδηγού στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το πεντάλ του γκαζιού. Στη συνέχεια παράγει και αποθηκεύει ένα προφίλ μοναδικό για τον οδηγό, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη την ταχύτητα και ώρα της ημέρας. Αν η ομάδα ελέγχου του συστήματος ανιχνεύσει ότι ο οδηγός αποκλίνει από το προφίλ του – π.χ. δεν χρησιμοποιεί σχεδόν το τιμόνι – τότε ενεργοποιεί ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις. Το σύστημα είναι ενεργό από ταχύτητες 65 χλμ./ώρα και πάνω.

Συστήματα Υποστήριξης Παρκαρίσματος

Για το νέο Audi A3 διατίθενται αρκετά συστήματα υποστήριξης παρκαρίσματος. Το ‘rear parking system’ χρησιμοποιεί τέσσερις αισθητήρες υπερήχων για τη μέτρηση της απόστασης από εμπόδια όταν το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν. Το ‘parking system plus’ με απεικόνιση 3600 χρησιμοποιεί οκτώ πρόσθετους αισθητήρες για την ανίχνευση εμποδίων όπως πλαϊνά κολωνάκια γύρω από το νέο Α3. Αυτά προβάλλονται στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού (DIS), ενώ ένα ηχητικό σήμα δηλώνει την κρισιμότητα της κατάστασης.

Το ‘park assist system’ με απεικόνιση 3600 είναι η πιο προηγμένη λύση. Το σύστημα μπορεί να παρκάρει το Α3 με όπισθεν. Εντοπίζει τον κατάλληλο χώρο μετρώντας τις διαστάσεις πιθανών θέσεων στάθμευσης στο πλάι του δρόμου, ενώ το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες μέχρι 40 χλμ./ώρα στο παράλληλο παρκάρισμα και με 20 χλμ./ώρα στο κάθετο. Μία ειδοποίηση εμφανίζεται στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού μόλις εντοπιστεί το κατάλληλο σημείο.

Με την επιλογή της όπισθεν, το σύστημα ελέγχει το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι και το μόνο που απαιτείται από τον οδηγό είναι να πατά γκάζι, να αλλάζει ταχύτητες και να φρενάρει. Στο παράλληλο παρκάρισμα, αρκεί ο υποψήφιος χώρος να είναι 80 cm μεγαλύτερος από το μήκος του νέου Α3. Αν χρειαστεί, το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι θα εκτελέσει αυτόματα πολλαπλούς ελιγμούς. Το σύστημα παρέχει παρόμοια υποστήριξη όταν ξεπαρκάρει από παράλληλο παρκάρισμα. Μία κάμερα οπισθοπορείας μπορεί να προστεθεί στο park assist system και το parking system plus.

Συστήματα Παθητικής Ασφάλειας

Το νέο Audi A3 είναι κορυφαίο στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Διατίθεται στάνταρ με τους εξής τύπους αερόσακους: δύο εμπρόσθιους, πλευρικούς και προστασίας κεφαλής και ένα νέο αερόσακο γονάτου για τον οδηγό.

Οι εμπρός προεντατήρες ζωνών είναι συνδεδεμένοι με το προαιρετικό σύστημα ασφάλειας Audi pre sense basic και φέρουν λειτουργία επαναφοράς. Σε επικίνδυνες καταστάσεις, σφίγγουν τη ζώνη ασφαλείας. Αν η κατάσταση εξελιχθεί ομαλά, απελευθερώνουν τη ζώνη. Περιοριστές φορτίου υπάρχουν σε όλα τα εξωτερικά καθίσματα. Σε μία οπίσθια σύγκρουση, το ενσωματωμένο σύστημα ενεργών προσκέφαλων (συγκράτησης κεφαλής) περιορίζει τον κίνδυνο τραυματισμού από τράνταγμα.

Τεχνολογία LED

Το νέο Audi A3 προαιρετικά εφοδιάζεται με προβολείς xenon plus με ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED. Αυτά σχηματίζουν μία στενή, οπτικά ομοιόμορφη λωρίδα φωτός στο πάνω και τα εσωτερικά άκρα, σαν φρύδια. Στην περίπτωση των προβολέων xenon plus, τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν επίσης τεχνολογία LED. Ειδικά κάτοπτρα καθοδηγούν το φως από τις λυχνίες LED δημιουργώντας επίπεδα τόξα. Στα άκρα των φωτεινών λωρίδων βρίσκονται τα φλας. Προσαρμοζόμενο φως στοπ (φρένου) που αναβοσβήνει σε ένα απότομο φρενάρισμα είναι στάνταρ.

Μία ακόμα επιλογή είναι το πακέτο εσωτερικού φωτισμού που αναδεικνύει το εσωτερικό με ελκυστικές λεπτομέρειες. Διακριτικά φώτα LED είναι τοποθετημένα στην επένδυση οροφής, στις πόρτες, στις περιοχές των ποδιών, στην ποτηροθήκη και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Η επιφάνεια επαφής στο μπουτόν του MMI navigation plus φωτίζεται επίσης μέσω αντίστοιχου ‘οδηγού φωτός’.

Προβολείς LED θα προσφέρονται με το Α3 αργότερα. Όπως στις σειρές μεγαλύτερων μοντέλων, χρησιμοποιούν φωτοδιόδους για όλες τις λειτουργίες φωτισμού.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ / ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ DRIVETRAIN & CHASSIS

quattro

Σύστημα μόνιμης τετρακίνησης θα διατίθεται για το νέο Α3 πριν από το τέλος του 2012. Κύριο εξάρτημα του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης. Για λόγους καλύτερης κατανομής φορτίου άξονα, βρίσκεται στο άκρο του άξονα μετάδοσης, μπροστά από το πίσω διαφορικό. Μέσα στο συμπλέκτη υπάρχει ένα σετ δίσκων, που περιστρέφονται σε λουτρό λαδιού. Οι μεταλλικοί δίσκοι είναι ταξινομημένοι ο ένας πίσω από το άλλο κατά ζεύγη, με τον ένα πάντα σταθερά εδρασμένο στο κέλυφος.

Σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, ο συμπλέκτης μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους εμπρός τροχούς. Αν η πρόσφυση μειωθεί εκεί, ο συμπλέκτης μπορεί να μεταφέρει ροπή χωρίς διακοπή στον πίσω άξονα, σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, αφού ελέγχεται με ακρίβεια η πίεση μεταξύ των δίσκων. Ένα δοχείο πίεσης υποστηρίζει την ηλεκτρικά ελεγχόμενη αντλία ώστε να παραγάγει την απαραίτητη πίεση λαδιού που μπορεί να φτάσει τα 100 bar.

1.4 TFSI

Στο λανσάρισμα, βασικός βενζινοκινητήρας του νέου Audi A3 θα είναι ο αποδοτικός και ισχυρός 1.4 TFSI. Από 1395 κυβ. εκατ. αποδίδει 90 kW (122hp) ενώ η ροπή των 200 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.400 rpm.

Συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ο νέος αλουμινένιος στροφαλοθάλαμος είναι 15 kg ελαφρύτερος. Ολόκληρος ο κινητήρας ζυγίζει μόλις 107 kg. Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν μία πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, αντλία λαδιού ελεγχόμενη μέσω πίεσης, νέο σύστημα κίνησης βαλβίδων με ρουλεμάν εκκεντροφόρων χαμηλής τριβής, αλλά και τεχνολογία χαμηλών τριβών σε διάφορες περιοχές. Ένας υπερσυμπιεστής με ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης και ένα συμπαγές intercooler ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής διασφαλίζει ταχεία παραγωγή ισχύος κατά την επιτάχυνση.

Μία νέα έκδοση του 1.4 TFSI η τεχνολογία ‘cylinder on demand’ (COD) της Audi που θα ακολουθήσει σύντομα. Για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, απενεργοποιεί προσωρινά δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες μερικού φορτίου ή στο ρολάρισμα. Ακόμα και με χρονισμό ανάφλεξης 360 μοιρών (ως ‘δικύλινδρος’), ο 1.4 TFSI παραμένει εξαιρετικά αθόρυβος και με ελάχιστους κραδασμούς.

1.8 TFSI

Ο 1.8 TFSI, προς το παρόν ο ισχυρότερος κινητήρας του νέου Audi A3. Από1.798 κυβ. εκατ. αποδίδει 132 kW (180 hp) και σταθερή ροπή 250 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.250 και 5000 rpm.

Η κορυφαία τετρακύλινδρη μονάδα είναι ένας κινητήρας υψηλής τεχνολογίας σε μικρές διαστάσεις. Συνδυάζει άμεσο ψεκασμό καυσίμου με δευτερεύοντα ψεκασμό στην πολλαπλή εισαγωγής που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων. Οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγής συνοδεύονται από μεταβλητό χρονισμό. Στην πλευρά της εξαγωγής, το σύστημα βύθισης βαλβίδων του Audi μεταβάλλει επίσης τις διαδρομές των βαλβίδων για ελαχιστοποίηση των απωλειών πλήρωσης.

Ο 1.8 TFSI χρησιμοποιεί προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης στο οποίο μία καινοτόμος μονάδα με περιστρεφόμενο πυρήνα ελέγχει τη ροή του ψυκτικού. Όπως στον 1.4 TFSI, η πολλαπλή εξαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι η ταχύτατη ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης στον υπερσυμπιεστή, η μειωμένη τριβή και η ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού.

1.6 TDI

Η Audi θα προσφέρει έναν δεύτερο, πολύ αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα με το νέο Α3 πριν το τέλος του 2012. Ο 1.6 TDI καταναλώνει μόλις 3.8 λίτρα καυσίμου / 100 χλμ. κατά μέσο όλο (στο μικτό κύκλο) – που αντιστοιχεί με 99 γραμ. Co2 /χλμ. Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό των νέων μοντέλων Α3 δεν υπάρχουν περιορισμοί.

Ο 1.6 TDI με 1598 κυβ. εκατ. εντυπωσιάζει με τη συστηματική ελαχιστοποίηση εσωτερικών τριβών. Τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ του συστήματος common rail μπορούν να εκτελούν έξι ανεξάρτητους ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας, με θετικά αποτελέσματα στην καύση και την ομαλή (αθόρυβη) λειτουργία του κινητήρα. Ένα ειδικά σχεδιασμένο κανάλι στην πολλαπλή εισαγωγής συμβάλλει στο στροβιλισμό του εισερχόμενου αέρα ώστε σε συνδυασμό με τον σπειροειδή αυλό να εξασφαλίζει βέλτιστη πλήρωση στους θαλάμους καύσης. Η ρυθμιζόμενη πεταλούδα στροβιλισμού προσαρμόζει την πλήρωση ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές του κινητήρα. Υπερσυμπιεστής με ρυθμιζόμενη (μεταβλητή) γεωμετρία τουρμπίνας και σύστημα εισαγωγής και υπερπλήρωσης χωρίς πεταλούδα γκαζιού (άρα και χωρίς απώλειες ροής) ολοκληρώνουν τη συνολική φιλοσοφία.

2.0 TDI

Ο 2.0 TDI με 1.968 κυβ. εκατ. αποδίδει 110 kW (150 hp) και ροπή 20 Nm και χαρακτηρίζεται από πολυάριθμες τεχνικές βελτιώσεις.

Οι δύο αντικραδασμικοί άξονες του πετρελαιοκινητήρα έχουν μετακινηθεί από το κάρτερ λαδιού στο στροφαλοθάλαμο συμβάλλοντας στην πιο πολιτισμένη (αθόρυβη) λειτουργία. Βελονοειδή ρουλεμάν χρησιμοποιούνται για την έδραση των τροχαλιών των εκκεντροφόρων που τοποθετούνται σε ξεχωριστό πλαίσιο – λύση υψηλής ακαμψίας και χαμηλού βάρους. Το intercooler είναι ενσωματωμένο στην πολλαπλή εισαγωγής. Όπως το νέο σύστημα ανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης, είναι πολύ συμπαγής. Η κυλινδροκεφαλή και ο στροφαλοθάλαμος έχουν ανεξάρτητα κυκλώματα ψύξης.

Οι κινητήρες του νέου Audi A3 είναι τοποθετημένοι υπό κλίση 12 μοιρών προς τα πίσω, με την πλευρά της εξαγωγής να ‘κοιτά’ προς το (προσανατολισμένη στο) τροπέτο. Αυτό σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις επέτρεψε τη μετακίνηση του εμπρός άξονα προς τα εμπρός κατά 40 mm. Οι εμπρός πρόβολοι μειώθηκαν αντίστοιχα, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στις συγκρούσεις και τη σπορ οδήγηση.

Ηλεκτρομηχανικό Σύστημα Διεύθυνσης

Το νέο Α3 χρησιμοποιεί την τεχνολογία της αρθρωτής πλατφόρμας απόδοσης της Audi. Μία από αυτές είναι το νέο, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο ο ηλεκτροκινητήρας τοποθετείται απευθείας στην κρεμαγιέρα. Έτσι δεν καταναλώνεται ενέργεια όταν το όχημα κινείται σε ευθεία πορεία και επομένως η κατανάλωση μειώνεται μέχρι 0,3 λίτρα / 100 χλμ. Ο λόγος υποπολλαπλασιαμού είναι άμεσος 14.3:1 και η υποβοήθηση διεύθυνσης είναι ανάλογη της ταχύτητας. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί σε συνεργασία με διάφορους αισθητήρες και συστήματα του νέου A3, όπως τα Audi active lane assist και park assist system.

Το στάνταρ σύστημα start-stop, που προσωρινά απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το όχημα σταματά, συμβάλλει επίσης στην απόδοση του νέου Audi A3. Χρησιμοποιεί ειδική μπαταρία που αντέχει τους πολλαπλούς κύκλους από/φόρτισης.

Audi drive select

Η Audi προσφέρει προαιρετικά το Audi drive select με το νέο Α3 ενώ αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού στην έκδοση Ambition. Ουσιαστικά, επενεργεί στο ηλεκτρονικό γκάζι, στο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο S tronic (στον 1.8 TFSI). Με το πάτημα ενός μπουτόν, ο οδηγός αποφασίζει εάν τα συστήματα θα λειτουργούν με γνώμονα την άνεση, το σπορ στυλ ή αυτόματα. Στο τέταρτο mode – εξατομικευμένο (μόνο σε συνδυασμό με ΜΜΙ radio ή MMI navigation plus με ΜΜΙ touch) – ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει το προφίλ που επιθυμεί σε ορισμένα πλαίσια.

Το πέμπτο mode είναι η απόδοση. Εδώ η λειτουργία του προαιρετικού deluxe αυτόματου κλιματισμού, του προσαρμοζόμενου συστήματος φωτισμού και του adaptive cruise control (ή στάνταρ cruise control) μεταβάλλεται για βέλτιστη απόδοση καυσίμου. Στην περίπτωση αυτή, το S tronic αλλάζει σε coasting mode όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι. Ένα ακόμα προαιρετικό σύστημα που μπορεί να ενσωματωθεί στο Audi drive select είναι το σύστημα ελέγχου αποσβεστήρων Audi magnetic ride – συμπεριλαμβανομένης της σπορ ανάρτησης.

Βιώσιμοι Κινητήρες

Η Audi επεκτείνει σταδιακά τη γκάμα κινητήρων της για το νέο Α3. Εκτός από τον 1.6 TDI, η μελλοντική γκάμα θα περιλαμβάνει ένα βασικό βενζινοκινητήρα, μία ισχυρή μονάδα για μοντέλο S και άλλες εκδόσεις.

Ένας κινητήρας που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιώσιμη μελλοντική μετακίνηση είναι ο 1.4 TCHG. Η μονάδα των 1400 κυβ. εκατ. που αποδίδει 81 kW (110 hp) χρησιμοποιεί ανάφλεξη με μπουζί και e-gas, ένα νέο καύσιμο που παράγεται με ανανεώσιμο τρόπο από την Audi. Οι εκπομπές CO2 είναι ήδη κάτω από 100 γραμ./χλμ. Μία ανάλυση της συνολικής ενεργειακής απόδοσης του αυτοκινήτου ‘από την παραγωγή μέχρι την κατανάλωση’ (well-to-wheel) μειώνει τις εκπομπές CO2 σε κάτω από 30 γραμ./χλμ.

Το νέο καύσιμο παράγεται στο πλαίσιο του project e-gase της Audi, που προχωρά στη φάση εφαρμογής στην πράξη το 2012. Στο εν λόγω project, η Audi δημιουργεί μία ολοκληρωμένη αλυσίδα για την εξαγωγή και αποθήκευση ενέργειας. Η αρχική πηγή είναι καθαρή, αιολική ενέργεια και τα τελικά προϊόντα είναι eco-electricity, υδρογόνο και e-gas. Από παράγεται από υδρογόνο και CO2 και η χημική του σύνθεση είναι ίδια με του ορυκτού μεθανίου.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Οι νέες τιμές των διοδίων στην Εγνατία

Αύξηση κατά μέσο όρο 30-35% προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση, που δημοσιεύτηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) και που υπογράφουν οι υπουργοί Υποδομών...

Άμεση ενημέρωση της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια για παραβάσεις πρατηρίων

Στην εξειδίκευση των μέτρων που υποχρεούνται να λαμβάνουν οι ίδιες οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων και τα διυλιστήρια, σε σχέση με τα πρατήρια καυσίμων,...

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...
Autoblog.gr