Φαίνεται ότι η συνεργασία μεταξύ της Fiat και Mazda έχει αυγατίσει για τα καλά και προμηνύονται νέες εξελίξεις, με τα μελλοντικά σχέδια και των δυο εταιριών να ακούγονται άκρως ενθαρρυντικά.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Πριν από πέντε μήνες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας ώστε να κατασκευάσουν από κοινού ένα νέο roadster για την Mazda και την Alfa Romeo, το οποίο θα βασίζεται πάνω στην πισωκίνητη πλατφόρμα της επόμενης γενιάς του Mazda MX-5, με τη κάθε εταιρεία να αναπτύσσει το δικό της μοντέλο, χρησιμοποιώντας τους δικούς της κινητήρες αλλά και χαρακτηριστικό σχεδιασμό.

Αυτό ήταν αιτία να ακουστούν φήμες περί εξαγορά της Mazda από την Fiat, κάτι που όμως ο πρόεδρος της Fiat, John Elkann, ξεκαθάρισε ότι η εταιρία του δεν έχει στα σχέδια της να αγοράσει μετοχές της Mazda.

Στο περιθώριο όμως της έκθεσης του Παρισιού, ο CEO της Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, τάραξε και πάλι τα νερά δηλώνοντας χαρακτηριστικά

Τα πάντα είναι πιθανά. Η σχέση μας έχει μόλις αρχίσει αλλά ας πάρουμε τα πράγματά βήμα βήμα κάθε φορά. Είμαστε ανοιχτοί σε οποιεσδήποτε λύσεις που θα μειώνουν τις δαπάνες μας.

Από τη πλευρά του ο Ιάπωνας CEO της Mazda, Takashi Yamanouchi, δήλωσε ότι αναμένει το πρόγραμμα να ακολουθηθεί όπως έχει αρχικά σχεδιαστεί. Ακόμα, δήλωσε στο Wards Auto ότι περιμένει τη Ford να πουλήσει το εναπομείναν μόλις 2.11% ποσοστό που της ανήκει.

O Yamanouchi προσέθεσε ότι τίποτα δεν μπορεί να περιοριστεί. Συμπεριλαμβανομένου και της τεχνογνωσία της εταιρίας για τους κινητήρες τεχνολογίας SkyActiv βενζίνης και πετρελαίου, προσθέτοντας ότι ο ίδιος είναι πρόθυμος να μοιραστεί τους SkyActiv αν αυτό ωφελήσει τη Mazda. Αυτό όμως που φυσικά θα ήθελε ο Ιάπωνας είναι μια λύση που θα ήταν επικερδής και για τους δυο, ονομάζοντας χαρακτηριστικά ότι θα τον ενδιέφερε να συνεργαστεί με τη Fiat στη τεχνολογία της αλλά και στις αγορές που εκπροσωπείται. Εξήγησε ότι μια πιθανή συμφωνία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τις πωλήσεις και τις συμφωνίες διανομής που θα βοηθήσει τη Mazda να επεκτείνει την παρουσία της σε περισσότερες αγορές, με τις αγορές που κυρίως τον ενδιαφέρουν να είναι η Ινδία, η Αφρική και η Νότια Αμερική και κυρίως Βραζιλία, όπου η Fiat έχει πολύ ισχυρή θέση στην αγορά.

[Πηγή: Ward’s Auto]