Έχουμε διαβάσει άρθρα και άρθρα για τις αρετές του Toyota/Subaru/Scion, GT86/BRZ/FR-S. Πόσο καλό ζύγισμα έχει, πόσο προοδευτικό και «παιχνιδιάρικο» είναι στις αντιδράσεις του, πόσο καλοστημένο είναι… όπως επίσης έχουμε διαβάσει 10 –και λίγα λέω- διαφορετικά άτομα να κριτικάρουν την έλλειψη δύναμης, ή αν θέλετε την έλλειψη ροπής που χαρακτηρίζει τον κινητήρα αυτού του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το εν λόγω όχημα ήταν ότι πιο αναμενόμενο μετά την παρουσίαση του Nissan GT-R. Όλος ο κόσμος το περίμενε. Drifters, time attackers, νέοι, γέροι και παιδιά είχαν στηρίξει τις ελπίδες τους σε αυτό το αμάξι. Και ακριβώς επειδή η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη αλλά και επειδή το τελικό προϊόν μάλλον ανταποκρινόταν στις προσδοκίες αφού παρουσιάστηκε, την σκυτάλη πήραν οι βελτιωτικοί οίκοι. Έχω την εντύπωση, πως στα 2-3 χρόνια που έρχονται θα δούμε αυτό το αυτοκίνητο να μεταμορφώνεται στα πάντα, κυριολεκτικά! Προς το παρόν όμως έχουμε μπροστά μας το Scion FR-S της Evasive Motorsports και τουλάχιστον εγώ δεν μπορώ να σταματήσω τα σάλια μου!

Ο πρώτος λόγος αφορά την εταιρία καθεαυτή. Για αυτούς που παρακολουθούν την βελτιωτική σκηνή στην Αμερική, η Evasive Motorsports δεν μπορεί να είναι άγνωστη. Έχει κάνει το όνομά της μέσα από τους αγώνες ενώ η μεθοδολογία της θυμίζει περισσότερο γιαπωνέζικο βελτιωτικό οίκο παρά αμερικανικό. Όπως και σε άλλα παραδείγματα της ίδιας εταιρίας, έτσι και σε αυτό, κανένα επιμέρους συστατικό δεν μένει πίσω ενώ ταυτόχρονα κανένα δεν κλέβει την παράσταση. Όλα δουλεύουν σε αρμονία για να συνθέσουν ένα απίστευτο τελικό αποτέλεσμα. Και τι συστατικά είναι αυτά…

Ξεκινώντας από το εξωτερικό του αμαξιού, σχεδόν τα πάντα είναι καινούρια, κατασκευασμένα in-house τα περισσότερα από την Evasive. Οπτικά, δεν γίνεται να μην παρατηρήσει κάποιος το ολοκαίνουριο wide body kit που «ενισχύει» την εικόνα του FR-S χωρίς όμως να χαλάει τις εργοστασιακές γραμμές. Νέο καπό, splitter, εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, διαχύτης και side skirts είναι τα κομμάτια που αποτελούν το body kit μαζί με την τεράστια αεροτομή της Voltex –με custom βάσεις για να πιάνουν τα τύπου “swan neck” στηρίγματα- και τις ζάντες που όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους βελτιώσεις είναι της Volk Racing. Με εξαίρεση την αεροτομή στο πίσω μέρος, δεν νομίζω ότι έχω δει πιο όμορφο FR-S/BRZ/GT86. Λεπτομέρεια που με έστειλε αδιάβαστο; Τα κόκκινα LED στο τελείωμα των πίσω φτερών, σαν αφιέρωση στο motorsports backround της Evasive… εξαιρετικό!

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν πολλά να δούμε αφού το μεγαλύτερο μέρος του εργοστασιακού σαλονιού αφαιρέθηκε για προφανείς λόγους. Ο πίνακας οργάνων αλλά και τα καλύμματα για τις πόρτες είναι κατασκευασμένα από την Evasive από ανθρακονήματα. Κατά τα άλλα, υπάρχουν bucket καθίσματα, ζώνες 6 σημείων, πεντάλ και τιμόνι από την Sparco και φυσικά αγωνιστικών προδιαγραφών rollcage για ακαμψία και ασφάλεια.

Στη συνέχεια, είναι ο κινητήρας. Δεν είναι μυστικό πως από τότε που έκλεισαν οι εγκαταστάσεις της HKS στην Αμερική, η Evasive έχει αναλάβει τις δοκιμές και την εξέλιξη των νέων προϊόντων της φίρμας. Έτσι στο engine bay βρίσκουμε το ολοκαίνουριο kit υπερσυμπιεστή της HKS που μαζί με άλλα καλούδια αυξάνουν την απόδοση του δίλιτρου 4U-GSE στο –εξαιρετικά συντηρητικό- νούμερο των 205 αλόγων και 250Nm στους τροχούς. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτά τα νούμερα μπορούν να ανέβουν κι άλλο αλλά προς το παρόν απλά δεν χρειάζεται!

Τέλος, έχουμε το στήσιμο του αυτοκινήτου, ένας τομέας που όχι άδικα φυσικά απασχολεί ιδιαίτερα τους μηχανικούς της Evasive. Εκεί, βρίσκουμε τον μισό και παραπάνω κατάλογο ενός άλλου συνεργάτη της εταιρίας, της Cusco. Με εξαίρεση την ανάρτηση που είναι η γνωστή KW Variant 3, όλες οι ενισχύσεις του πλαισίου αλλά και οι αντιστρεπτικές, είναι της Cusco. Στα φρένα βρίσκουμε λύσεις της Project μ με δίσκους 355mm και εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και δίσκους 315mm με τετραπίστονες δαγκάνες πίσω ενώ τα ελαστικά που περιβάλουν τις Volk Racing ζάντες είναι της Maxxis σε διάσταση 275/35/18 και στους τέσσερις τροχούς.

Το καλύτερο σε αυτό το αυτοκίνητο είναι πως παρότι ετοιμάστηκε για την SEMA φέτος, δεν θα περιοριστεί στον ρόλο «ενός ακόμα» show car. Η Evasive Motorsports έχει στόχο να το τρέξει σε πίστες σε ολόκληρη την Αμερική και ποιος ξέρει τι μπορεί να περάσει από τους αγώνες στην παραγωγή μετά…

[Πηγή: Speedhunters | Thanks for the tip, Johhny]