Test Drive: Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 1,2 VTi και 1,4 HDi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Οποιοσδήποτε δεν διακτινίστηκε εχθές στον πλανήτη Γη, ξέρει πως η Peugeot έχει βαθιά και ουσιαστική γνώση όσον αφορά στην κατηγορία των supermini. Γνώση την οποία έχει μετουσιώσει σε επιτυχία, κρίνοντας από τις εκατομμύρια πωλήσεις που έχει καταφέρει να πετύχει η σειρά 20x παγκοσμίως. Έτσι, όταν έρθει εκείνη η ώρα που η Peugeot αποφασίσει να παρουσιάσει τον «εκλεκτό» της για αυτή την κατηγορία, ο κόσμος –είτε μιλάμε για υποψήφιους αγοραστές, είτε για δημοσιογράφους, είτε ακόμα και για ανταγωνιστές- κάνει ησυχία και παρακολουθεί. Και αυτό ακριβώς έγινε και με το ολοκαίνουριο 208.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Σχεδίαση μέσα και έξω
  • Οικονομικοί και οικολογικοί κινητήρες
  • Προβλέψιμη και φιλική οδική συμπεριφορά
  • Αφθονία χώρων

Στα μείον

  • Αίσθηση και λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων
  • Θέση οδήγησης
  • Λειτουργία οθόνης αφής
  • Ποιοτικά ψεγάδια στο εσωτερικό

[/nextpage]

[nextpage title=”Ιστορία” ]

Η ιστορία της σειράς 20x της Peugeot ξεκινάει πάρα πολύ παλιά, το 1929, με το 201 όμως η εν λόγω σειρά μπήκε στην κατηγορία των «σύγχρονων» supermini με το 205, το 1983. Μετρούσε 3,7 μέτρα σε μήκος, 1,58 σε πλάτος και 1,38 σε ύψος και με επιλογές ανάμεσα σε 3 ή 5 πόρτες και 7 κινητήρες –βενζινοκινητήρες, diesel, turbo ή μη- κατάφερε να πουλήσει γύρω στα 5,3 εκατομμύρια αντίτυπα! Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το 205 ήταν το αυτοκίνητο που έβαλε την Peugeot στον χάρτη των αυτοκινητοβιομηχανιών και την γλύτωσε από την καταστροφή. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, κάποιοι φωστήρες μέσα στην Peugeot πήραν την απόφαση να μην αντικαταστήσουν το 205! Ο λόγος; Πίστευαν πως η κατηγορία των supermini δεν ήταν αρκετά επικερδής και πως δεν άξιζε να ασχοληθούν περαιτέρω! Έτσι κατέληξαν σε μία φοβερά πρωτότυπη αλλά τρομακτικά ανόητη στρατηγική –που δεν θα αναλύσουμε γιατί σοβαρά, θα φρίξετε- την οποία ευτυχώς αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν μέχρι τα τέλη της δεκαετίας. Λέω ευτυχώς αφενός για εμάς, γιατί όπως όλοι γνωρίζετε, ο αντικαταστάτης του 205 ήταν το 206 ένα υπέροχο αυτοκίνητο και αφετέρου για εκείνους, γιατί το 206 κατάφερε να ξεπεράσει το μοντέλο που αντικαθιστούσε, πουλώντας περί τα 7 εκατομμύρια αντίτυπα από το 1998 οπότε και παρουσιάστηκε μέχρι και το 2009 που επίσημα σταμάτησε η παραγωγή του στις περισσότερες αγορές!

Τελευταίο στη λίστα μας σε αυτή τη «σύντομη» αναδρομή στην ιστορία είναι το 207. Αυτό παρουσιάστηκε το 2006, έμεινε στην παραγωγή μέχρι και φέτος και κατάφερε να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία του προκατόχου του όντας 1ο σε πωλήσεις πανευρωπαϊκά το 2007, 2ο το 2008, 3ο το 2009 και πέφτοντας τις επόμενες χρονιές, πάντα μένοντας ωστόσο στην πρώτη δεκάδα! Το 207, ήταν 4,03 μέτρα μακρύ, 1,75 πλατύ και 1,47 ψηλό –συγκρατήστε αυτά τα νούμερα- και προσφερόταν ως τρίθυρο, πεντάθυρο, station wagon ή sedan με επιλογές ανάμεσα σε 7 κινητήρες.

Όμως δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Για τις εταιρίες μπορεί οι πωλήσεις να είναι το παν –ή σχεδόν…-, για εμάς όμως, για τον απλό αγοραστή ή τον ένθερμο petrolhead, δεν είναι! Η Peugeot τα τελευταία 10 χρόνια περίπου είναι δεν έχει καταφέρει να μας συνεπάρει, μιλώντας για την μικρή κατηγορία τουλάχιστον. Δεν έχει καταφέρει μας δώσει ένα πραγματικά συγκλονιστικό μοντέλο που θα πάρει την θέση του στην ιστορία δίπλα στα εκπληκτικά 205 και 306 π.χ. Με το 208 όμως η γαλλική φίρμα έχει ακόμα μία ευκαιρία για να το πετύχει, όπως έχει μία ακόμα ευκαιρία να «σπάσει το κατεστημένο» και να μπει σφήνα στους ηγέτες της κατηγορίας αυτή τη στιγμή: το Toyota Yaris, το Citroen C3, το Opel Corsa και το VW Polo. Θα τα καταφέρει όμως ή απλά περιμένουμε υπερβολικά πολλά από την αυτήν;

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

peugeot-208-test-drive-7

Το 208 «φωνάζει» ότι είναι Peugeot από την πρώτη στιγμή που θα το δεις. Επιδεικνύει την καταγωγή του με στόμφο και περηφάνια και δεν ντρέπεται για αυτήν. Ακόμα και αν καλύψουμε όλα τα σήματα και οργανώσουμε ένα μικρό test, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων θα ήταν σε θέση να αναγνωρίσει την ταυτότητα του μικρού γάλλου. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν διαφέρει συγκρινόμενο με το απερχόμενο μοντέλο. Διαφέρει! Τόσο εξωτερικά, όσο εσωτερικά αλλά και κάτω από το «δέρμα». Ξεκινώντας από το πάτωμα, να αναφέρουμε ότι το 208 βασίζεται στην PF1 πλατφόρμα του PSA group, την ίδια στην οποία βασιζόταν το 207. Μην αρπάξετε αμέσως και αρχίσετε τα «πεπαλαιωμένη πλατφόρμα», «κακά ξεκινήσαμε» και τα συναφή. Καμία σχέση και θα εξηγηθώ στη συνέχεια. Ούτως ή άλλως, οι πλατφόρμες πλέον είναι τόσο εξελιγμένες που ενώ παίζουν τον ρόλο τους στην αίσθηση που σου δίνει ένα αυτοκίνητο, δεν αποτελούν το Α και το Ω ενός οχήματος!

Κατά τη γνώμη μου η σημαντικότερη διαφορά ανάμεσα στο 208 και στον προκάτοχό του είναι στο βάρος και στις διαστάσεις. Το 208 μετρά 3,96 μέτρα μήκος, 1,79 μέτρα πλάτος και 1,46 μέτρα ύψος. Οι διαφορές για εσάς που δεν με ακούσατε όταν σας είπα να συγκρατήσετε τους αριθμούς είναι -7 εκ στο μήκος, -1 εκ στο πλάτος και -1 εκ στο ύψος. Με λίγα λόγια το 208 είναι πολύ πιο «συμμαζεμένο» σαν αυτοκίνητο. Ακόμα πιο σημαντικό το γεγονός ότι είναι κατά μέσο όρο είναι 110 κιλά ελαφρύτερο από το 207 με την ελαφρύτερη έκδοση να ζυγίζει 975 κιλάg και την βαρύτερη –προς το παρόν- να είναι οριακά κάτω από τα 1.100 κιλά. Σύμφωνα με την Peugeot, η μείωση αυτή στο βάρος δεν έχει επηρεάσει στο παραμικρό την άνεση ή το επίπεδο εξοπλισμού καθώς προέρχεται από την εξυπνότερη χρήση υλικών (βλ. λεπτότερα φύλλα ατσαλιού υψηλής αντοχής π.χ.) και μεθόδων παραγωγής, την χρήση ελαφρύτερων υλικών όπως το αλουμίνιο αλλά και τον καλύτερο σχεδιασμό επιμέρους εξαρτημάτων όπως η ανάρτηση, τα πλαίσια ή το drivetrain. Αξίζει να σημειωθεί πως το 208 είναι και πιο αεροδυναμικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει το 0,29 Cd.

Όσον αφορά στο design του 208, οι στόχοι της Peugeot ήταν σαφείς! Δυναμικός και «φρέσκος» σχεδιασμός που διατηρεί και ως ένα σημείο προωθεί την εταιρική ταυτότητα.

Προσωπικά μιλώντας, μου αρέσει. Είναι γεμάτο μικρές, ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως τα «σκαλισμένα» panels στο πλάι, στην οροφή και στο καπό, το μπροστινό μέρος με το σήμα στο καπό και το λογότυπο «Peugeot» σκαλισμένο στην γρίλια, τα τοξωτά πίσω φωτιστικά σώματα με τις 3 «λωρίδες» LED ή την πάνω γραμμή του παρμπρίζ που συμπληρώνει την κάτω. Είτε σου αρέσει είτε όχι, μπορείς να βρεις αρκετές τέτοιες λεπτομέρειες που θα σε «αναγκάσουν» να συνεχίσεις την αναζήτηση αλλά δεν φορτώνουν υπερβολικά το συνολικό σχήμα του αμαξιού. Άφθονη είναι επίσης και η χρήση του χρωμίου που ενισχύει τον πολυτελή και εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του γαλλικού supermini. Ενδιαφέρον, τέλος, έχει το γεγονός ότι σχεδιαστικά η τρίθυρη έκδοση διαφέρει από την πεντάθυρη. Στην τρίθυρη οι γραμμές είναι πιο απότομες, πιο σπορτίφ ενώ στην πεντάθυρη κυλούν πιο ομαλά, λιγότερο επιθετικά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Στο εσωτερικό η φινετσάτη αλλά ταυτόχρονα σπιρτόζικη εικόνα συνεχίζεται. Τα υλικά είναι αυτά που περιμένει κανείς σε αυτοκίνητο της κατηγορίας με μερικές ευχάριστες και μερικές δυσάρεστες εκπλήξεις. Να εξηγηθώ: η επιλογή των σχεδιαστών εσωτερικού της Peugeot για το πού θα χρησιμοποιηθεί ποιο υλικό είναι άριστη! Στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και στην περιοχή γύρω από το χειρόφρενο –περιοχές που δέχονται ιδιαίτερη «κακοποίηση» με τα χρόνια, χρησιμοποιήθηκαν σκληρά πλαστικά. Αν πρέπει να είμαι αυστηρός θα έλεγα ότι η ποιότητα ακόμα και αυτών των σκληρών πλαστικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη αλλά το προσπερνάω αφού συνήθως δεν είναι στο οπτικό πεδίο των επιβατών. Στο εμπρός μέρος της κονσόλας όμως το υλικό αλλάζει, γίνεται πιο μαλακό και συνδυάζεται άψογα με πινελιές πλαστικού σε απόχρωση piano black που κάνουν το εσωτερικό να φαίνεται ιδιαίτερα ποιοτικό.

Σε αυτόν τον τομέα, βοηθάει πολύ και η μεγάλη (7 ιντσών) οθόνη αφής που απλά δεν βρίσκει όμοια της στην κατηγορία! Μοναδική κριτική για την οθόνη αφορά στην ευχρηστία της. Μέσω αυτής οι επιβάτες έχουν πρόσβαση σε μενού ρύθμισης κάποιων παραμέτρων του αυτοκινήτου, στο Bluetooth hands free, στο ραδιόφωνο αλλά και το media player (CD, MP3 αλλά και φωτογραφίες), δυστυχώς όμως ο χειρισμός της απαιτεί μία περίοδο προσαρμογής και γνωριμίας καθώς δεν είναι ιδιαίτερα διαισθητικός και η περιήγηση στα διάφορα υπομενού είναι λίγο δύσκολη. Ακόμα και έτσι όμως, την θεωρώ ένα εκ των ουκ άνευ extra. Εξαιρετικά επίσης κρίνονται τα καθίσματα. Τόσο σε αίσθηση όσο και σε ποιότητα η ταπετσαρία είναι υπέροχη ενώ η άνεση που σου προσφέρουν είναι υπεράνω κριτικής (αν και τους λείπει λίγη πλευρική στήριξη). Δυσάρεστη έκπληξη για εμένα ήταν η αίσθηση των διακοπτών. Ξέρω ότι δεν θα έπρεπε να δίνω βάρος σε τόσο μικρές λεπτομέρειες αλλά οι διακόπτες του air condition π.χ. ενώ στην όψη ικανοποιούν, στην αφή τους ένιωσα «φθηνότερους» από το αναμενόμενο.

Περνώντας σε πράγματα που αφορούν τον οδηγό τώρα, δεν γίνεται να μην λατρέψει κανείς το μικρό και ελαφρώς ελλειπτικό τιμόνι. Παρότι βρίσκεται λίγο πιο χαμηλά από ότι θα ήθελα, το μέγεθός του είναι ιδανικό και θυμίζει πιο sport κατασκευές. Φυσικά έχει πληθώρα ρυθμίσεων, όπως και το κάθισμα αλλά η τέλεια θέση οδήγησης είναι δύσκολο να βρεθεί. Πρώτα απ’ όλα, είχα πάντα την αίσθηση ότι καθόμουν στραβά και κοιτούσα όχι ευθεία αλλά ελάχιστα προς τα αριστερά. Έπειτα, ακριβώς επειδή ο πίνακας οργάνων σχεδιάστηκε έτσι ώστε να είναι ορατός από τον οδηγό πάνω από την στεφάνη του τιμονιού, για να μην χαμηλώνει πολύ το βλέμμα από τον δρόμο για να κοιτάξει τα όργανα, δεν βολεύτηκα ποτέ! Πάντα, μέρος του τιμονιού μπλόκαρε μέρος του πίνακα. Μην θεωρήσετε ότι τα πράγματα είναι τραγικά, απλά είναι από αυτές τις καταστάσεις που σου μένουν…

Από την άλλη, ιδιαίτερη μνεία αξίζουν οι εσωτερικοί χώροι που ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς τις μειωμένες εξωτερικές διαστάσεις, φαντάζουν ατελείωτοι! Ο άρτιος σχεδιασμός και η άριστη εκμετάλλευση κάνουν την διαφορά στην προκειμένη περίπτωση. Στο εμπρός μέρος, ο συνοδηγός έχει μπροστά του μισό γήπεδο ποδοσφαίρου για να απλωθεί ενώ εξίσου άνετο είναι και το ύψος της καμπίνας. Στο πίσω μέρος θα βολευτούν άνετα δύο άτομα ενώ αν μιλάμε για επιβάτες μέσου ύψους και βάρους χωράνε και τρεις χωρίς παράπονα. Και πάλι οι χώροι για τα γόνατα και το κεφάλι είναι επαρκέστατοι ενώ χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του πεντάθυρου αμαξώματος που είχαμε στη διάθεσή μας, η καμπίνα παραμένει «ευάερη και ευήλια»! Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί ενώ στο ίδιο μήκος κύματος και ο χώρος αποσκευών, που είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας μετρώντας 285 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα φτάνει τα 1076 λίτρα!

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

peugeot-208-test-drive-4

Ώρα να περάσουμε στις εντυπώσεις που μου άφησε το 208 στον δρόμο. Η Lion Hellas μας παραχώρησε δύο οχήματα: ένα με τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο 1,2 λίτρων και απόδοσης 82 αλόγων στις 6.000 σ.α.λ. και 118 Nm στις 2.750 σ.α.λ. και ένα με τον diesel 1400άρι απόδοσης 68 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 160Nm στις 1.750 σ.α.λ. που αμφότερα διαθέτουν κίνηση στον εμπρός άξονα και συνεργάζονται με πεντατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Θεωρώ ότι αυτοί οι δύο κινητήρες θα αποτελούν και την μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις οπότε η επιλογή αυτών για τα test drives κρίνεται ιδιαίτερα εύστοχη.

Στην ουσία μιλάμε για δύο πανομοιότυπα –από πλευράς διαστάσεων, εξοπλισμού και οδικής συμπεριφοράς τουλάχιστον- οχήματα με εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες! Ο τρικύλινδρος από την μία διαθέτει τα κλασικά χαρακτηριστικά: 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, έμμεσο ψεκασμό καυσίμου και μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και την εξαγωγή. Επιπρόσθετα, χαρακτηρίζεται «χαμηλών τριβών», χάρη σε μία ειδική επίστρωση και διαθέτει σύστημα “Split Cooling” που σημαίνει ότι η κυλινδροκεφαλή και το block του κινητήρα λειτουργούν σε διαφορετικά κυκλώματα εξασφαλίζοντας έτσι γρήγορη άνοδο της θερμοκρασίας κατά την εκκίνηση και άρα μειωμένους ρύπους. Τέλος, διαθέτει άξονα ζυγοστάθμισης και ιμάντα χρονισμού εμβαπτιζόμενο σε λάδι, χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στην όσο το δυνατόν πιο αθόρυβη λειτουργία. Στον δρόμο, το λιγότερο που μπορώ να πω, είναι πως είναι πρόθυμος! Τον χαρακτηρίζει μία σπιρτάδα και μία αμεσότητα δυσανάλογη της χωρητικότητάς του! Φυσικά και δεν βάζει φωτιά στον δρόμο, 82 άλογα διαθέτει, αλλά κινεί το 208 όχι απλά ικανοποιητικά αλλά σβέλτα! Τα επίσημα στοιχεία μιλούν για 0-100km/h σε 12,2 δευτερόλεπτα και τελική 175km/h. Εν κινήσει «τραβάει» από σχετικά χαμηλά και ανεβάζει στροφές γραμμικά χωρίς να παραπονιέται. Φυσικά όσο ανεβαίνουν οι στροφές ανεβαίνουν και τα επίπεδα θορύβου ενώ και ο ήχος του δεν είναι ιδιαίτερα «πωρωτικός», όντας κλασικά τρικύλινδρος! Από πλευράς οικονομίας, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος. Μπορεί να μην είδα το θεωρητικό 4,5 l/100km που υπόσχεται η Peugeot στον μικτό κύκλο (στο κάτω-κάτω δεν το περίμενα) αλλά το 208 με τον τρικύλινδρο 1200άρι πέτυχε άνετα 6,6 l/100km με αρκετή κίνηση εντός πόλης και βαρύ πόδι που σημαίνει ότι μπορεί να κατέβει κι άλλο χωρίς πολύ κόπο. Στο μέτωπο των τελών κυκλοφορίας, ο κάτοχος του 208 με το τρικύλινδρο σύνολο του 1,2 λίτρου θα πληρώσει 93,6€ αφού οι εκπεμπόμενοι ρύποι δεν ξεπερνούν τα 104gr/km.

Από την άλλη, ο τετρακύλινδρος, 8βάλβιδος diesel των 1,4 λίτρων μεταμορφώνει το 208 αλλά και τον οδηγό του, στην προκειμένη περίπτωση εμένα. Γνωρίζοντας τις τεχνικές προδιαγραφές του αλλά και μαθαίνοντας τον χαρακτήρα του, δεν περιμένεις πολλά. Και καλά κάνεις! Ο diesel με τα 68 άλογα κινεί απλά επαρκώς το 208, παρουσιάζοντας σαφή έλλειψη ροπής κάτω από τις 1.400 σ.α.λ., ανεβάζοντας γραμμικά πάνω από τις 1.700 σ.α.λ. και ασθμαίνοντας στις υψηλές όπως οι περισσότεροι μικροί diesel. Με αυτόν τον diesel, το 208 μεταμορφώνεται σε μία ικανότατη μηχανή μεταφοράς προσωπικού. Κινούμενος με το diesel 208, δεν είχα καμία όρεξη να παίξω μαζί του, να επιταχύνω, να πιέσω, να επιτεθώ στη διαδρομή. Είχα όμως όρεξη να χαλαρώσω, να απολαύσω την άνεση του αυτοκινήτου και να μεταβώ απλά στο μέρος της επιλογής μου –σχετικά- γρήγορα και σίγουρα πολύ οικονομικά. Το αστείο είναι ότι τουλάχιστον στις επιταχύνσεις από στάση, το diesel 208 δεν υπολείπεται ιδιαίτερα του βενζινοκίνητου. 0-100km/h σε 13,5sec και τελική που φτάνει τα 160km/h δεν είναι τραγικές επιδόσεις. Εκεί που διαφέρουν τα δύο σύνολα είναι στην αίσθηση.

Όσον αφορά στην οικονομία, η Peugeot μας λέει ότι με τον 1400άρι diesel, το 208 καταναλώνει 4,4 l/100km και με το χέρι στην καρδιά το επιβεβαιώνω. Σίγουρα ο τρόπος οδήγησής μου βοήθησε αλλά μην νομίζετε ότι πήγαινα αργά. Διατηρώντας 110km/h στο ταξίδι και διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα εντός πόλης δεν κατάφερα να πείσω τον δείκτη του ρεζερβουάρ να κινηθεί… Ίσως αν ήμουν πιο σκληρός μαζί του… Τέλος, όπως και πριν, έχουμε τα τέλη κυκλοφορίας. Με τον αυτόν τον diesel όπως και με όλους τους diesel που προσφέρεται το 208, ο κάτοχος απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας αφού σε κανέναν από αυτούς οι εκπομπές δεν ξεπερνούν τα 99 gr/km.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

peugeot-208-test-drive-2

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τώρα, ο μικρός γάλλος θα ικανοποιήσει τη συντριπτική πλειοψηφία των υποψήφιων αγοραστών. Δεν θα ικανοποιήσει μονάχα τα «άκρα», τους σκληροπυρηνικούς, είτε μιλάμε για άνεση είτε μιλάμε για κρατήματα. Η ουσία είναι πως το 208 κινείται ανάλαφρα και ευκίνητα στον δρόμο ενώ η ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω φιλτράρει με ικανοποιητικότατο τρόπο τις ανωμαλίες. Το άμεσο τιμόνι με την μικρή διάμετρο είναι ακριβές με τα μοναδικά μειονεκτήματα να εντοπίζονται στην μειωμένη επικοινωνία με τον οδηγό ενώ παρότι ελαφρύ δεν θα απογοητεύσει στη γρήγορη οδήγηση. Το turn-in είναι γρήγορο, εύκολο και σαφές ενώ γενικά το 208 δεν θα τρομάξει ούτε τον πιο άπειρο οδηγό. Το πίσω μέρος συμμετέχει ενεργά στο παιχνίδι αλλά ελέγχεται και ρυθμίζεται εύκολα αφού το μικρό Peugeot προειδοποιεί πάντα και δεν είναι σε καμία περίπτωση νευρικό. Η πρόσφυση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα με δεδομένο ότι οι εκδόσεις που είχαμε στην διάθεσή μας δεν δίνουν έμφαση στον sport χαρακτήρα ενώ αν ήθελα να χαρακτηρίσω το 208 με μία λέξη αυτή θα ήταν διασκεδαστικό. Όταν όμως οι ρυθμοί πέφτουν και απλά θέλεις να πας από το Α στο Β, το γαλλάκι είναι άνετο με υψηλά επίπεδα ραφιναρίσματος και ποιότητας κύλισης που από την μία δεν διεκδικούν δάφνες αλλά από την άλλη δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Τελικά το 208 καταφέρνει έναν ιδιαίτερα αξιόλογο συμβιβασμό. Δεν ξεπερνά σε σπορτίφ οδική συμπεριφορά το Fiesta π.χ. αλλά το ξεπερνά σε άνεση. Από την άλλη δεν ξεπερνά το Jazz σε άνεση αλλά το ξεπερνά σε σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Με λίγα λόγια τοποθετείται κάπου στην μέση κάνοντας και τις δύο δουλειές πολύ καλά και όχι μόνο μία τέλεια! Αν υπάρχει ένας αδύναμος κρίκος αυτός δεν είναι άλλος από το κιβώτιο. Οι διαδρομές είναι αρκετά μεγάλες και η αίσθηση που σου δίνει είναι αυτή της ανεπάρκειας. Δεν κουμπώνει με ακρίβεια και σιγουριά ενώ παράλληλα είναι υπερβολικά ελαφρύ. Ίσως το εξατάχυτο με το οποίο εφοδιάζονται άλλες εκδόσεις να είναι καλύτερο αλλά τα πεντάρι με απογοήτευσε.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Γενικά το η συμβίωση με το 208 τις λίγες μέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας ήταν πολύ ευχάριστη. Το εσωτερικό είναι «νεανικό» αλλά ταυτόχρονα classy και από πλευράς ποιότητας παίρνει τη θέση του στο πάνω άκρο της κατηγορίας. Τα όποια ψεγάδια παρουσιάζει συνηθίζονται γρήγορα ενώ από πλευράς οδικής συμπεριφοράς όπως σας είπα, κάνει κάποιους συμβιβασμούς αλλά τους κάνει πολύ καλά. Η επιλογή του κινητήρα από την άλλη είναι σαφώς θέμα προτίμησης. Δεν έχω αποφασίσει ακόμα αν είμαι υπέρ ή κατά της απόφασης της Peugeot να μην ακολουθήσει την πεπατημένη της υπερτροφοδότησης στα μικρά σε χωρητικότητα σύνολα. Φαντάζομαι πως ο χρόνος θα δείξει όμως σίγουρα δεν θα νιώσεις πως λείπει κάτι…

Για να κλείσουμε, να αναφέρω τις επιλογές που θα συναντήσετε μπροστά σας αν ενδιαφέρεστε και καλά θα κάνετε να ενδιαφέρεστε αν προσανατολίζεστε σε αγορά αυτοκινήτου της κατηγορίας. Το Peugeot 208, προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης τριών (1,0 και 1,2 λίτρα, απόδοσης 68 και 82 ίππων) και τεσσάρων κυλίνδρων (1.400cc, 1.600cc και 1.600Turbo απόδοσης 95, 120 και 155 αλόγων) ενώ οι diesel είναι όλοι τετρακύλινδροι, 1.400 και 1.600 κ.εκ. με αποδόσεις που κυμαίνονται από 68 έως 115 άλογα. Οι εκδόσεις είναι τρεις, Access, Active και Allure και οι τιμές ξεκινούν από 9.910€ με απόσυρση για το βασικό τρίθυρο και 10.375€ για το βασικό πεντάθυρο. Τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά του μπορείς να τα βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
Autoblog.gr