Ο Luca di Montezemolo, όταν πήρε τον Fernando Alonso στην ομάδα του, δε περίμενε ότι θα μείνει χωρίς τίτλο για τα επόμενη τρία χρόνια. Σκοπός του ήταν να κάνει ό,τι και με τον Michael Schumacher, όπως η Red Bull Racing είχε άλλη άποψη. Ευθύνη, όμως, και μάλιστα μεγάλη, έχουν και οι τεχνικοί στο Maranello, αφού ποτέ δεν έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν το ταχύτερο μονοθέσιο σύμφωνα με τους κανονισμούς από το 2009 κι έπειτα.


Ο Alonso είναι οδηγός που μπορεί φτάνει το μονοθέσιο στα όριά του, μα αυτό δεν είναι αρκετό, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στ’ αποτελέσματα, αφού, το 2010 και φέτος, έφτασε στην πηγή, αλλά δεν γιάτρεψε τη δίψα του για πρωτάθλημα με τη Ferrari.

Ο Montezemolo τα γνωρίζει πολύ καλά όλα αυτά, και ζητάει από τους ανθρώπους στο Maranello να σημειώσουν προσωπική βελτίωση στην εργασία τους, ώστε το μονοθέσιο του 2013 να είναι πολύ δυνατό από τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Θα πρέπει να είστε περήφανοι για ό,τι έχετε κάνει, διότι καταφέρατε να διεκδικείτε τον τίτλο μέχρι το τέλος, ακόμα κι αν δεν είχαμε τον καλύτερο μονοθέσιο. Υπήρχαν τουλάχιστον δύο αυτοκίνητα, η McLaren και η Red Bull, που ήταν καλύτερα από το δικό μας. Συνεπώς, έχοντας καταφέρει να είμαστε μπροστά από τη μία τουλάχιστον ομάδα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και κρατώντας τον Fernando εντός τής μάχης τού πρωταθλήματος, ήταν πολύ σημαντικό, και θα ήθελα να σας ευχαριστήσω γι’ αυτό. Το καταφέραμε αυτό λόγω της απίστευτης αξιοπιστίας μας, από την δουλειά στο pit wall και κατά τη διάρκεια των pit stops, και με τον τρόπο που αντιδράσαμε μετά από ένα πολύ δύσκολο ξεκίνημα.

Ωστόσο, τώρα είναι η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά, στην επόμενη σεζόν. Θέλω να ξεκινήσουμε μ’ ένα αυτοκίνητο ικανό για τη νίκη, και αυτός θα πρέπει να είναι τώρα ο πρώτος μας στόχος. Για να το πετύχουμε αυτό, ο καθένας από ‘μάς πρέπει να βελτιωθεί στον ρόλο του, τουλάχιστον για ένα χιλιοστό. Πρέπει να αναδιοργανώσουμε την οργάνωσή μας και τον τρόπο που δουλεύουμε, για να προσπαθήσουμε και να είμαστε στο καλύτερο επίπεδο, από τον πρώτο κιόλας αγώνα, κάτι που, γι’ αρκετά χρόνια, δεν μπορούμε να κάνουμε.

Προσωπικά, αυτές οι δηλώσεις είναι εντελώς ασήμαντες για ‘μένα. Έχουν γραφτεί πολλές φορές, μόνο και μόνο για τη δική σου ενημέρωση, γιατί η δική μου σημασία “πέφτει” στις πράξεις, όχι στα λόγια. Θα δούμε τι θα κάνει η Scuderia, όπως και οι άλλες ομάδες, κι επιπλέον δε νομίζω ότι οι μηχανικοί της χρειάζονται αυτές τις δηλώσεις· εργάζονται στη Ferrari, κάτι που σημαίνει ότι γνωρίζουν από την αρχή ότι πρέπει να πιέζουν στο 120%. Θα μου πεις, μπορεί, μέσω αυτών των δηλώσεων, να υπάρχει τόνωση στο ηθικό και την ψυχολογία τους· μπορεί να είναι κι έτσι, αλλά αυτό που απασχολεί τους tifosi είναι οι πράξεις, γιατί από λόγια, είναι μαθημένοι…

[Πηγή: Ferrari]