Honda Civic Tourer Concept (27)

Η Honda μας παρουσιάζει για πρώτη φορά στη Γενεύη το Civic Tourer Concept. Το πρωτότυπο μας δείχνει το πως θα μοιάζει η έκδοση παραγωγής της wagon έκδοσης του Civic, η οποία θα βγει στην αγορά το 2014 και θα τεθεί απέναντι από τα Volkwagen Golf Variant και Ford Focus Wagon. Φυσικά χάσει όλα αυτά τα φουτουριστικά στοιχεία του πρωτότυπου, όπως τα LED φωτιστικά σώματα, τα LED φώτα ημέρας και τις απολήξεις των εξατμίσεων.

Το πρωτότυπο διαθέτει επίσης έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής, φιμέ παράθυρα και κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες. Μηχανικά φορά τον νέο turbodiesel 1.6 i-DTEC κινητήρα απόδοσης 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ με 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ.

_DSC9358

Tο ανανεωμένο NSX Concept το πρωτοείδαμε στην έκθεση του Detroit και με αυτό παίρνουμε μία γεύση από τη σχεδιαστική κατεύθυνση στην οποία θα βασιστεί το εσωτερικό της επόμενης γενιάς NSX. Εξωτερικά, παραμένει πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία του αρχικού πρωτοτύπου, διατηρώντας το χαμηλωμένο και φαρδύ στήσιμο με τις δυναμικές και γοητευτικές αναλογίες. Η βασική αισθητική τονίζεται με καθαρές, μοντέρνες και απλές επιφάνειες και έντονες λεπτομέρειες που αποπνέουν τον αέρα και τη high-tech αίσθηση ενός supercar.

Honda CR-V with 1.6 i-DTEC diesel live in Geneva

Στο περίπτερο της Honda στη Γενεύη βρίσκεται επίσης και το CR-V με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC το οποίο θα διατίθεται με κίνηση στους δύο τροχούς και μηχανικό κιβώτιο. Ο 1.6 i-DTEC diesel είναι ο ελαφρύτερος κινητήρας στην κατηγορία του, διασφαλίζοντας για το CR-V ζωηρές επιδόσεις, ευελιξία  και χαμηλό λειτουργικό κόστος. Αποδίδει 120 άλογα με 300 Nm ροπής και εκπέμπει 119 γρ/χλμ CO2. Το CR-V 1.6 i-DTEC θα είναι διαθέσιμο στην Ευρωπαϊκή αγορά από το Φθινόπωρο 2013.

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου

Honda Unveils Civic Tourer Concept at Geneva Motor ShowToday, at the Geneva Motor Show, Honda unveils the concept of the new Civic Tourer model. The striking concept highlights the exterior design direction of Honda’s Civic Tourer, which will be introduced in early 2014. The Civic Tourer has been designed in Europe for European customers. The low and wide stance gives a sporty feel whilst the rear styling will deliver class leading cargo space.

 INTRODUCING THE NEW SUB-120 G/KM HONDA CR-V

The British built CR-V is the next model in the Honda line-up to receive the new Earth Dreams Technology 1.6 i-DTEC diesel engine. Unveiled at the 2013 Geneva Motor Show the CR-V 1.6 i-DTEC is available in two-wheel drive with manual transmission and will feature 300Nm of torque and 120 PS with CO2 emissions of only 119g/km* to provide an exceptional balance of performance and economy.

This new derivative will be built exclusively for Europe at Honda’s production facility in Swindon and will go on sale in autumn 2013.

The 1.6 i-DTEC diesel was launched in the Civic in January 2013 and is the lightest diesel engine in its class and will deliver energetic performance, agile handling and lower running costs including an annual road tax bill of only £30 for CR-V customers.

With the increasing demand for lower cost motoring, the trend for two-wheel drive diesel SUV’s has grown and now represents over a quarter of the total C-SUV market in the UK. The new CR-V 1.6 i-DTEC addresses this trend with competitive CO₂emissions of 119g/km*.

Rising fuel prices combined with increasingly stringent environmental performance targets have led to greater customer preference for low emission vehicles. Honda’s Earth Dreams Technology series addresses these concerns whilst also delivering enjoyable driving performance.

Efficient, functional and capable The new CR-V 1.6 i-DTEC continues to assert the original CR-V concept of delivering a balance between the efficiency and performance of a car and the functionality and security of an SUV.

The new CR-V 1.6 i-DTEC’s styling maintains the confident stance adopted at the introduction of the new CR-V in 2012 and retains the impressive practicality with a spacious 1648 litres of luggage capacity.

The new CR-V 1.6 i-DTEC will also include Honda’s easy fold-down 60/40 split rear seats which can be folded flat in one movement. At the pull of a handle, the CR-V can be transformed from a five-seater passenger car into a versatile load-lugger.

Features on the new derivative include Honda’s ECON mode which helps to minimise fuel consumption and the Eco Assist system which advises drivers on how their driving style is impacting on fuel economy. Idle Stop technology will also be standard on the new CR-V 1.6 i-DTEC.

Over five million CR-Vs have been sold across the world since its introduction in 1995. The CR-V is one of the world’s top-selling SUVs, sold in more than 160 countries throughout Europe, Asia, North America, South America and Africa. Further technical and specification details and prices for the CR-V 1.6 i-DTEC will be announced closer to the on sale date.

Specification

CR-V 1.6 i-DTEC
Displacement cc 1596
Max Power kW/PS 88/120
@ rpm 4000
Max Torque Nm 300
@ 2000rpm 2000
CO2 emissions g/km 119*