Η 64η σεζόν της Formula 1 ξεκίνησε μόλις πριν από περίπου 1.5 ώρα, και ο Sebastian Vettel είναι αυτός που κατέκτησε την πρώτη πρωτιά τής νέας σεζόν, ξεκινώντας το 2013 όπως τελείωσε το 2012: βλέποντας το όνομά του στη κορυφή, ελπίζοντας να το δει και στο τέλος τού πρωταθλήματος. Ο καιρός ήταν σύμμαχος των ομάδων σ’ αυτή την δύσκολη πρώτη Παρασκευή, με τις θερμοκρασίες να είναι λίγο πάνω από τους 20 βαθμούς σε αέρα και οδόστρωμα.
Ο Vettel έδειξε από την πρώτη κιόλας περίοδο της σεζόν όταν θα είναι ένας εξαιρετικά δύσκολος αντίπαλος, με την RB9 να δείχνει τα πολύ καλά στοιχεία που έδειξε και στις δοκιμές. Η διαφορά τού Γερμανού από τον δεύτερο Felipe Massa είναι μόλις στα 78 χιλιοστά τού δευτερολέπτου, αλλά ο 25χρονος δεν πίεσε όσο μπορούσε το μονοθέσιό του, το οποίο φάνηκε πως έχει κι άλλη ταχύτητα να βγάλει στην πίστα.
Λίγο πίσω, στη δεύτερη θέση, ο Massa, μπροστά από τον team-mate του, Fernando Alonso, ο οποίος ήταν 3 δέκατα πιο αργός από τον Seb, αλλά η Ferrari έδειξε ότι μπορεί να κάνει ένα πολύ καλύτερο ξεκίνημα από το περσινό, με την F138 να είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ό,τι ήταν η F2012 στους πρώτους αγώνες, αν και είναι ακόμα νωρίς να μιλάμε για την καθαρή ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων, διότι οι ομάδες δοκίμαζαν ρυθμίσεις στα μονοθέσιά τους.
Δυνατό ξεκίνημα και για τον Lewis Hamilton, με τον Βρετανό να δείχνει στον Nico Rosberg ότι θα είναι ο δυσκολότερος αντίπαλος στην καριέρα του. Ο πρώην οδηγός της McLaren ήταν μόλις 5 χιλιοστά τού δευτερολέπτου πίσω από τον Ferni, και φαίνεται θα είναι απειλή για τους κορυφαίους συνδυασμούς σε πολλούς αγώνες, ίσως και στην Αυστραλία. Ο team-mate του ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός, αλλά η διαφορά αυτή μπορεί, φυσικά, να μικρύνει πολύ μέσα στο Σαββατοκύριακο.
Ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes, οι Mark Webber και Kimi Raikkonen. Ο οδηγός της Red Bull Racing, που είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός τού grid, ολοκλήρωσε τη διαδικασία αρκετά μακριά από τον Vettel, λίγο κάτω από τα 5 δέκατα του δευτερολέπτου, και σίγουρα θέλει κάτι πολύ καλύτερο από την 5η θέση μέσα στην πατρίδα του, ειδικά όταν βρίσκεται μέσα σ’ ένα τόσο καλό μονοθέσιο, ίσως το καλύτερο μέχρι στιγμής. Από την άλλη, η 6η θέση του Kimi δείχνει ότι η Lotus είναι αρκετά ανταγωνιστική, αν και ο Romain Grosjean σημείωσε τον 10ο καλύτερο χρόνο τής πρώτης περιόδου.
Ο Adrian Sutil ήταν γρήγορος μέσα στην Force India, και μάλλον ο ένας χρόνος μακριά από έξω από το cockpit δεν φαίνεται να έχει επιδράσει αρνητικά στην ταχύτητά του. Ελάχιστα πιο αργός από τον Γερμανό ήταν ο Jenson Button, επιβεβαιώνοντας τα προβλήματα που έχει η McLaren με την κατανόηση της MP4-28, όπως φάνηκε από τις δοκιμές. Ωστόσο, οι καλύτερες ρυθμίσεις είναι πιθανό να έρθουν, κι έτσι δεν αποκλείεται να δούμε τον Βρετανό και τον Sergio Perez σε αρκετά υψηλότερες θέσεις.
Υπενθυμίζω ότι, σε κάθε FP1, όλοι οδηγοί χρησιμοποιούν τη σκληρότερη από τις δύο γόμες που διαθέτει η Pirelli στις ομάδες σε κάθε Grand Prix, η οποία θα πρέπει να επιστραφεί στο τέλος της διαδικασίας. Επιπλέον, μία φετινή αλλαγή είναι το χρώμα της onboard κάμερας, πάνω από το κεφάλι του πρώτου οδηγούς της κάθε ομάδας, αφού θα είναι μαύρη, σε αντίθεση με το κόκκινο που είχαμε εδώ και χρόνια. Αυτή του δεύτερο οδηγού παραμένει κίτρινη.
Τα πρώτα ελεύθερες δοκιμαστικά, αν και είναι νωρίς να καταλάβουμε την ανταγωνιστικότητα των κορυφαίων ομάδων, έδειξαν ότι επιβεβαιώθηκαν τα όσα αναλύσαμε στο “Can we guess!?”, αλλά η κατάσταση μπορεί ν’ αλλάξει μέχρι τις κατατακτήριες, διότι οι ομάδες προσπαθούν να κάνουν τα μονοθέσιά τους ταχύτερα, μέσα από την καλύτερη κατανόησή τους.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Free Practice 1[/tabtext] [tabtext]Τελικές Ταχύτητες[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:27.211 | 16 | |
2 | Felipe Massa | Ferrari | 1:27.289 | 0.078 | 17 |
3 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:27.547 | 0.336 | 16 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:27.552 | 0.341 | 18 |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:27.668 | 0.457 | 18 |
6 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1:27.877 | 0.666 | 17 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:28.013 | 0.802 | 17 |
8 | Adrian Sutil | Force India | 1:28.426 | 1.215 | 19 |
9 | Jenson Button | McLaren | 1:28.440 | 1.229 | 19 |
10 | Romain Grosjean | Lotus | 1:28.520 | 1.309 | 15 |
11 | Sergio Perez | McLaren | 1:28.597 | 1.386 | 19 |
12 | Nico Hulkenberg | Sauber | 1:28.786 | 1.575 | 19 |
13 | Paul di Resta | Force India | 1:28.910 | 1.699 | 18 |
14 | Pastor Maldonado | Williams | 1:29.443 | 2.232 | 20 |
15 | Valtteri Bottas | Williams | 1:29.928 | 2.717 | 19 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:30.203 | 2.992 | 17 |
17 | Jean-Eric Vergne | STR | 1:30.729 | 3.518 | 17 |
18 | Daniel Ricciardo | STR | 1:30.969 | 3.758 | 19 |
19 | Jules Bianchi | Marussia | 1:31.263 | 4.052 | 24 |
20 | Max Chilton | Marussia | 1:32.176 | 4.965 | 23 |
21 | Charles Pic | Caterham | 1:32.274 | 5.063 | 21 |
22 | Giedo van der Garde | Caterham | 1:32.388 | 5.177 | 18 |
[/tab] [tab]
Θέση | Οδηγός | Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 13:32:11 | 312.1 |
2 | Sergio Perez | 13:33:21 | 312.1 |
3 | Jenson Button | 13:28:12 | 311.8 |
4 | Nico Hulkenberg | 13:54:25 | 311.7 |
5 | Nico Rosberg | 13:31:24 | 311.5 |
6 | Kimi Räikkönen | 13:23:33 | 308.9 |
7 | Romain Grosjean | 13:26:55 | 308.5 |
8 | Max Chilton | 13:17:33 | 307.4 |
9 | Paul di Resta | 13:32:37 | 307.1 |
10 | Adrian Sutil | 13:49:48 | 307.1 |
11 | Fernando Alonso | 13:38:46 | 306.7 |
12 | Jules Bianchi | 13:54:48 | 306.7 |
13 | Esteban Gutierrez | 13:22:06 | 306.3 |
14 | Felipe Massa | 13:28:56 | 306.3 |
15 | Giedo van der Garde | 13:52:59 | 306.3 |
16 | Valtteri Bottas | 13:23:37 | 304.9 |
17 | Pastor Maldonado | 13:25:57 | 304.9 |
18 | Charles Pic | 13:50:45 | 304.7 |
19 | Jean-Eric Vergne | 13:13:14 | 302.0 |
20 | Mark Webber | 13:33:26 | 301.6 |
21 | Daniel Ricciardo | 13:15:34 | 301.0 |
22 | Sebastian Vettel | 13:36:57 | 301.0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Photo Copyright: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Racing]