Η δεύτερη γενιά του Swift έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στην έκθεση του Παρισιού, τον Οκτώβριο του 2010, με την εμπορική του καριέρα να ξεκινά λίγο καιρό αργότερα. Στα χέρια μας είχαμε άλλο ένα παράδειγμα της ξέφρενης μόδας των πετρελαιοκινητήρων στη χώρας, που τα τελευταία στοιχεία δείχνουν να φτάνει σε διείσδυση περίπου 60%. Και λέω μόδα γιατί πριν την απελευθέρωση της αγοράς μπορεί να μην ήξερες καν ότι βγαίνει και με τέτοιο κινητήρα.  Επίσης, όπως είναι λογικό εξαιτίας του σαθρού οικονομικού κλίματος που επικρατεί στη χώρα μας, τα μικρά αυτοκίνητα να έχουν την τιμητική τους. Για παράδειγμα το 60 % των νέων αυτοκινήτων, από την αρχή του χρόνου είναι της κατηγορίας Α και Β ενώ άλλο ένα 25 % για τη κατηγορία C.

Αυτό μας δείχνει ότι ο Έλληνας προσπαθεί να βρει ένα αυτοκίνητο, μικρό και οικονομικό που να του προσφέρει όσα περισσότερα γίνεται. Μια από τις προτάσεις που πρέπει οπωσδήποτε να λάβει σοβαρά υπόψη είναι το Swift με τον 1.300άρι diesel. Πιο συγκεκριμένα ο 1.248 κ.εκ τετρακύλινδρος turbo πετρελαιοκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το καπό ανήκει στην οικογένεια Multijet του Gruppo Fiat, και μόλις πρόσφατα το εργοστάσιο της Fiat Powertrain Technologies στο Bielsko-Biala της Πολωνίας κατέκτησε ένα εκπληκτικό ρεκόρ αφού από το 2003 που κατασκευάζεται ο συγκεκριμένος κινητήρας έφτασε τις 5 εκ. μονάδες.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (65)

Ο συγκεκριμένος κινητήρας, ο οποίος έχει τιμηθεί με σημαντικά διεθνή βραβεία, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το βραβείο “Engine of the Year 2005” αποτελεί την πρώτη εφαρμογή στον κόσμο της τεχνολογίας MultiJet, εξέλιξη του συστήματος Common Rail που ανέπτυξε ο όμιλος Fiat το 1997, και στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής φοράει τούρμπο σταθερής γεωμετρίας, ψεκασμό μονού σημείου, σχέση συμπίεσης 16.8 και αποδίδει 75 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. (σε άλλα αυτοκίνητα του Group διατίθεται με υψηλότερη απόδοση με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας), ενώ η ροπή του φτάνει τα 190 Nm με τη κορύφωσή της να βρίσκεται στις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνεται είναι τα 4,2 λίτρα/100χλμ κάτι που φυσικά δύσκολα είναι εφικτή αλλά δεν απέχει από τη πραγματικότητα καθώς στη μια βδομάδα που το είχα στα χέρια μου η ένδειξη ήταν 5 λίτρα/100χλμ. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε 109 γρ/χλμ και μπορεί να κινείται ελεύθερα στον Πράσινο Δακτύλιο αφού παράλληλα πληροί και τις εκπομπές ρύπων του Euro 5. Όμως υποχρεούσε να πληρώσεις τέλος €98.1 στο υπουργείο. Οι επιδόσεις του δε μπορούν να χαρακτηριστούν απογοητευτικές, μιας και για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου τα 12.7 δευτ. που χρειάζονται για το 0-100 χλμ/ώρα και τα εύκολα 175 χλμ/ώρα που έχει για τελική κάθε άλλο παρά “βαρετά”.

Στιλιστικά το αυτοκίνητο υστερεί σε προσωπικότητα. Άσχημο φυσικά δε το λες, αλλά δεν έχει αυτό το “κάτι” που θα σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι, όπως για παράδειγμα το Clio ή το Fiesta. Μπορεί να φταίει ότι το σχέδιο έχει μια εξελικτική μορφή από τη προηγούμενη γενιά και ουσιαστικά δείχνει σαν facelift (δεν είναι) και έγινε λίγο πιο ογκώδες και με περισσότερες καμπύλες, με τις αλλαγές να είναι περιορισμένες και να εντοπίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα. Είναι της φάσης “αυτό ξέρουμε αυτό εμπιστευόμαστε” ή “ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει”. Οι βασικές γραμμές του σχεδιασμού έχουν παραμείνει ίδιες με τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του να είναι τα πολύ μεγάλα φωτιστικά σώματα και την στρογγυλεμένη εταιρική μούρη, που την έχουμε δει στα Splash, SX4 και λιγότερο στο Alto. Στο πίσω μέρος, επίσης ξεχωρίζουν τα μεγάλα φώτα που τραβιούνται μέχρι το πλάι του αμαξώματος και φτάνουν σχεδόν μέχρι την πίσω πόρτα. Σίγουρα όμως αν τα δεις το ένα δίπλα στο άλλο δεν υπάρχει περίπτωση να τα μπερδέψεις.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (16)

Είναι χτισμένο σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα και οι εξωτερικές του διαστάσεις έχουν πάρει και αυτές την αύξουσα. Η διάσταση που χρειαζόταν επειγόντως αύξηση ήταν το μήκος. Έτσι αυτό έχει αυξηθεί κατά το σεβαστό νούμερο των 9 εκ. και πλέον φτάνει τα 3.850 χλστ. Αντιθέτως οι αλλαγές σε πλάτος και ύψος είναι ελάχιστες με τις αυξήσεις να είναι μόλις 5 χλστ και 10 χλστ αντίστοιχα και οι συνολικές διαστάσεις να φτάνουν τα 1.695 χλστ πλάτος και 1.510 χλστ ύψος, με το απόβαρο του αυτοκινήτου είναι κατά 65 κιλά πάνω από ένα τόνο και η απόσταση από το έδαφος τα 14 εκ.

Το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο φέρει το τίτλο του πρώτο μοντέλο της Suzuki (πολύ καθυστερημένα) που αποσπάει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP που έγιναν το 2010, με άριστη σχετική βαθμολογία σε όλες τις κατηγορίες (παιδιών, πεζών, συστημάτων ασφαλείας κλπ) και την υψηλότερη για την κατηγορία βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων (94%).