Στον εξωτερικό σχεδιασμό, είπαμε, βρίσκεις αρκετές ομοιότητες αλλά αν κάτι μπορεί να χαρακτηριστεί ότι άλλαξε άρδην είναι το εσωτερικό του νέου Swift, με την πλήρως επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα να έχει εμφανή επιρροές από τον μεγαλύτερο αδερφό Kizashi.

Η αίσθηση που αποκομίζεις “ζώντας” μαζί του είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα μοντέρνο σχεδιαστικά, σύγχρονο εξοπλιστικά και γενικά όχι βαρετό, αλλά να χάνει λίγο σε νεανικότητα με το σκούρο χαρακτήρα όλων τα πλαστικών μερών παρά την ύπαρξη κάποιον ασημένιων στοιχείων στη πλευρά του συνοδηγού, στις πόρτες και το τιμόνι.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (38)

Ποιοτικά, αν πέσεις στη παγίδα ότι όλα τα πλαστικά είναι σκληρά, έχασες, καθώς μπορεί να τα συναντάς παντού αλλά δεν σου βγάζουν καθόλου το αίσθημα της “φθήνιας” Επίσης δε φάνηκαν ότι γρατζουνιούνται εύκολα και με την αρκετά προσεγμένη συναρμογή τους και εφαρμογή το ένα κομμάτι με το άλλο ξέρεις ότι όπως το βλέπεις στις φωτογραφίες έτσι θα είναι και στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020.

Σοβαρά προβλήματα εργονομίας δεν υπάρχουν, με τα πάντα να βρίσκονται στη σωστή θέση, με μόνη παραφωνία το αρκετά μικρό κουμπί για τα αλάρμ. Πολύ εύχρηστο και με εύκολο μενού ήταν το ενσωματωμένο ηχοσύστημα του αυτοκινήτου αλλά δε θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω και άριστο τον ήχο του, ιδιαίτερα στις υψηλές εντάσεις. Ένα επίπεδο από κάτω βρίσκεται οι διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού με μεγάλα ευανάγνωστα κουμπιά. Ο κεντρικός πίνακας οργάνων διαθέτει αυτά που πρέπει να βλέπεις (πχ. ένδειξη θερμοκρασίας νερού), με όμορφη γραμματοσειρά και ωραίο βραδινό φωτισμό.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι αρκετοί μικροαποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται παντού. Οι “τσέπες” των θυρών μπρος-πίσω, στη κεντρική κονσόλα, στο ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό και πολλές άλλες θα σε βοηθήσουν να βρεις σίγουρα κάπου να να αφήσεις κάτι.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται εύκολα καθώς το κάθισμα ρυθμίζεται και ύψος, με τη πλευρική στήριξη να θεωρείται απλά επαρκής, ενώ το εξαιρετικό σε αφή δερμάτινο τιμόνι εκτός του πάνω-κάτω ρυθμίζεται και μέσα-έξω. Ακόμα η ορατότητα του είναι πολύ καλή, προς το πλάι και και προς τα πίσω, αφού οι μεσαίες και πίσω κολόνες κρύβουν όσο το δυνατόν λιγότερες γωνίες χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στο παρκάρισμα. Σε αυτό βοηθάνε και οι τεράστιοι εξωτερικοί καθρέφτες. Το καλό της υπόθεσης όμως είναι ο χώρος για τα γόνατα είναι αρκετός και οι επενδύσεις των καθισμάτων δε θα κουράσουν μετά από πολύωρες ώρες οδήγησης, είτε στη πόλη είτε στον ανοιχτό δρόμο.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (56)

Οι μεγαλύτερες διαστάσεις το έκαναν να στέκεται απέναντι στον αδηφάγο ανταγωνισμό με περισσότερη σιγουριά, με το μόνο μελανό σημείο να είναι ο χώρος των αποσκευών του. Λόγω του αυξημένου μήκους, το αυτοκίνητο κέρδισε 5 εκ. στο ιδιαίτερης σημασίας νούμερο του μεταξονίου και πλέον αγγίζει τα 2.43 μέτρα. Τα αποτελέσματα να φαίνονται στο χώρο των επιβατών με επιπλέον πόντους ευρυχωρίας, που τόσο τους είχε ανάγκη προσφέροντας και περισσότερη άνεση, ειδικά στους πίσω επιβάτες. Θα φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες χωρίς όμως να νιώθουν βασιλιάδες. Οι δυο μπροστά θέσεις έχουν  αρκετό ύψος και ικανοποιητικό πλάτος, όμως πίσω ο χώρος για τα κεφάλια είναι οριακά αποδεκτός ενώ το πλάτος θα δυσκολέψει να μπει πέμπτο άτομο, εκτός και αν είναι “συσκευασία δώρου”. Πάντως από τις φωτογραφίες μπορεί να φαίνεται ότι ο χώρος για τα γόνατα είναι περιορισμένος, όμως η βάση του πίσω καθίσματος είναι αρκετά μεγάλη και φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος του σώματος. Εκεί που υστερεί αισθητά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό είναι ο χώρος αποσκευών του, ο οποίος με τα μόλις 211 λίτρων να χωράνε τα απολύτως απαραίτητα για μια μικρή εξόρμηση. Βέβαια φτάνει τα 512 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, όμως και πάλι ο μακρόστενος χαρακτήρας του, το σκαλοπάτι από την αναδίπλωση των καθισμάτων και το λίγο πιο ψηλό απ’ότι θα έπρεπε κατώφλι του χώρου κάνουν δύσκολη τη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων.

Στο θέμα του εξοπλισμού, τώρα, απλά εντυπωσιάζει! Η έκδοση που είχαμε ήταν η GLX Diesel, που είναι διαθέσιμη μόνο σε πεντάθυρη επιλογή, και αν εξαιρέσουμε τον υπερπλήρη εξοπλισμό που έχει από τη βασική έκδοση GL, η οποία περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με ESP, ABS, traction control, 7 αερόσακους, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, Air condition με τα εξτρά της GLX να είναι η τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, ο κλιματισμός, Cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αυτόματα φωτιστικά σώματα, προβολείς ομίχλης, ράδιο CD MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι σύστημα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και Keyless push start. Το τελευταίο είναι ένα σύστημα που η μόνη χρησιμότητα του κλειδιού είναι να κλειδώνεις το αυτοκίνητο όταν φεύγεις από αυτό. Αυτό γιατί για να εισέλθεις πατάς απλά ένα κουμπάκι που υπάρχει στην εξωτερική χειρολαβή του αυτοκινήτου καθώς και για να το βάλεις μπροστά πατάς το start/stop button. Το τίμημα που καλείσαι να πληρώσεις για το ολοκληρωμένο αυτό πακέτο με το όφελος της απόσυρσης είναι €15.530. Η πιο φθηνή και βασική GL έκδοση σε τρίθυρη διαμόρφωση κοστίζει από €12.150, με το μόνο σοβαρό μειονέκτημα στον εξοπλισμό η απουσία του air condition.