Από το πρώτο κιόλας Swift, είχε φανεί η θέληση της μικρής ιαπωνικής εταιρίας να σχεδιάσει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που να μη περιορίζεται στις βαρετές μετακινήσεις. Στόχος τους ήταν εξ’ αρχής να προσφέρει ευχαρίστηση σε κάθε διαδρομή και με το νέο Swift να εξελίσσει ακόμα περισσότερο την αρχική ιδέα όντας ακόμα πιο στιβαρό αμάξωμα αλλά κρατώντας συμπαγείς τις εξωτερικές διαστάσεις συνθέτουν μερικά από τα στοιχεία που κάνουν το αυτοκίνητο απολαυστικό στην οδήγηση ακόμα με τον κινητήρα πετρελαίου, φαντάσου πως θα είναι στο Swift Sport!!

Η ενίσχυση της πλατφόρμας σε σύγκριση με το προηγούμενο μεταμορφώνει το Swift και η στιβαρότητα του αποτυπώνεται στην αμεσότητα των εντολών και χειρισμού του. Στο τομέα της ανάρτηση συναντάται το κλασικό Ευαγγέλιο με γόνατα MacPherson μπροστά αλλά με διαφοροποιήσεις στα σημεία στήριξής της αντιστρεπτικής και των ελατηρίων τους δίνοντας του νέα γεωμετρία, και ο ημιάκαμπτο άξονα πίσω να είναι κατά 50% πιο άκαμπτος από τον αντίστοιχο του Swift προηγούμενης γενιάς.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (58)

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο σύστημα διεύθυνσης το οποίο με το χάρη στο μεταβλητό βήμα της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας, είναι άμεσο σε μικρούς ελιγμούς παρά τις 2.8 στροφές από άκρη σε άκρη, βοηθώντας το αυτοκίνητο να υπακούει ταχύτερα, χωρίς να χάνει ενοχλητικά το “βάρος” του όταν ξεπερνιέται το όριο της πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και φορούσε τα PremiumContact 2 ελαστικά της Continental σε διαστάσεις 185/55, και ο κύκλος στροφής του ήταν μόλις 10,4 μέτρα. Στα φρένα τώρα, και πάλι η έκδοση GLX μόνο, εξοπλίζεται με τέσσερα δισκόφρενα, τα μπροστά αεριζόμενα. Η αίσθηση του πεντάλ σωστή και προοδευτική “πιάνοντας” από ψηλά.

Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα ένα σαφώς πιο ευχάριστο και ομοιογενές σύνολο μέσα στο πανικό της πόλης, με τις ικανότητες του όμως να μη περιορίζονται μονο στο αστικό κύκλο. Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης του δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ευρωπαϊκές “αυθεντίες” της κατηγορίας και μόνο στα πολλά χιλιόμετρα θα περάσει ήχος από το οδόστρωμα. Όταν θελήσεις δε να κινηθείς γρήγορα σε στριφτερές διαδρομές, απενεργοποιείς πλήρως το ESP και με σύμμαχο το πολύ καλό τιμόνι του σημαδέυεις και αυτό υπακούει όντας σταθερό ακόμα υψηλές ταχύτητες και με τις κλίσεις να βρίσκονται σε λογικά πλαίσια. Γενικά όσο περισσότερο ζεις μαζί του σου κερδίζει την εμπιστοσύνη και το απολαμβάνεις.

Περνώντας τώρα στο ζήτημα του κινητήρα το αυτοκίνητο έχει ακριβώς την ίδια διαμόρφωσή που είχαμε συναντήσει στο Fiat Panda της δοκιμής μας. Το Swift συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων είτε ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων. Το χειροκίνητο “δικό” μας έχει εκλπληκτική αίσθηση και κουμπώματα και σου επιτρέπει να κινείσαι άνετα, ήσυχα και οικονομικά, έχοντας όμως την απαραίτητη κλιμάκωση για μικρά “ανοίγματα” μέσα στη πόλη.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (63)

Στη πράξη σε προκαλεί να μη κινείσαι κάτω από τις 1.800 σ.α.λ. καθώς από εκεί και κάτω είναι “κλινικά νεκρός”. Από εκεί και πέρα όμως έχει δυνατό τράβηγμα με το αποκορύφωμα να το νιώθεις στις 2.500 σ.α.λ. Με σωστή και συνετή οδήγηση δε χρειαζόμουν να καταφεύγω συχνά στον εύχρηστο επιλογέα των 5 ταχυτήτων. Από θέμα θορύβου, τα πράγματα είναι τα εξής: Όταν το μοτέρ ειναι κρύο (πόσο μάλλον αν επικρατούν κρύες συνθήκες) το κροτάλισμά του ακούγεται πολύ νομίζοντας ότι έχει κάποιο πρόβλημα και περνάει στη καμπίνα. Αν ζεσταθεί όμως σίγουρα είναι καλύτερα αλλά δεν γίνεται πουλάκι. Στο ρελαντί δεν γίνεται τόσο εμφανές αλλά στη κίνηση μέσα στη πόλη με νορμάλ ταχύτητες τον ακους, όχι ενοχλητικά εξαιτίας της καλής ηχομόνωση της καμπίνας. Μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. θα σε ενοχλήσει.

Μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο από στάση αλλά στις ρεπρίζ παίρνει το αίμα του πίσω εκμεταλλευόμενο την άφθονη ροπή. Θα συνεχίσει να επιταχύνει όσο ανεβαίνουν οι στροφές χωρίς να ασθμαίνει αισθητά αν και δεν έχει νόημα καθώς το ιδανικό εύρος λειτουργίας του είναι μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. και από εκεί και πάνω το μόνο που πετυχαίνεις είναι να εκτοξεύεις την κατανάλωση στα ύψη χωρίς να κινείσαι ιδιαίτερα γρήγορα. Όταν τον δουλεύει σε αυτό το εύρος των στροφών και οι αλλαγές γίνονται μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. σε ανταμείβει με την πολύ καλή του κατανάλωση. Με ένα πλήρες ρεζερβουάρ 42 λίτρων έβγαλα 810 χλμ, αρκετά λιγότερα από τα 1000 που υπόσχεται η Suzuki.

Ο κινητήρας προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει, αλλά και από στάση, ωστόσο το μεγάλο του ατού είναι η χαμηλή κατανάλωσή των μόλις 4,2 λτ./100 χλμ. Στα πολλά και μικτά χιλιόμετρα που έκανα η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5 λίτρα/100χλμ. Πιο αναλυτικά, εντός πόλης κυμάνθηκε περί τα 5,4-5,7 λίτρα/100χλμ ενώ εκτός, σε ταξίδι σε εθνική αλλά και επαρχιακές οδούς, βρισκόταν σαφώς χαμηλότερα, κοντά στα 4,4 λίτρα/100χλμ. Θεωριτικά μπορείς να πετυχεις και καλύτερες καταναλώσεις αλλά τότε βρίσκεσαι σε συνεχή έλεγχο της ένδειξης και η οδήγηση γίνεται κουραστική. Όπως και να έχει όμως τα νούμερα απέχουν από τα εργοστασιακά (4,7 αστικός κύκλος, 3,5 υπεραστικός και 3,9 μικτός) αλλά αυτό είναι αναμενόμενο.

Suzuki Swift Diesel Test Drive (71)