[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Τα υλικά υπάρχουν, η συνταγή δοκιμασμένη, το αποτέλεσμα αδιαμφισβήτητο. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά για ένα πετυχημένο εργένικο δείπνο, αλλά μιας και το AutoBlog έχει αυτοκινητιστική θεματολογία δε θα έλεγα ότι διαφέρουν και πολλοί αυτοί οι δύο “κόσμοι”.
Ο λόγος για αυτόν το παραλληλισμό; Μα φυσικά ποιος άλλος για το πύραυλο τσέπης εξ Ιαπωνίας ορμώμενο, Suzuki Swift Sport. Οι συστάσεις περιττές, το είδες εξάλλου, σαν μοντέλο, και στο diesel που δοκιμάσαμε. Η δεύτερη γενιά του μικρού γρήγορου αυτοκινήτου παρουσιάστηκε σαν Suzuki Swift S Concept στη Γενεύη το 2011, με το πρωτότυπο να έχει εκείνο το φανταχτερό και φανταστικό έντονο κίτρινο χρώμα “Lightning Yellow Pearl”. Με την έκδοση παραγωγής που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2011 και κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2012, η Suzuki ολοκλήρωσε τη γκάμα του μικρού μοντέλου της εταιρίας, μετά της απλές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου.
Στα συν
[custom_list type=”check”]
- Value for money
- Fun to drive
- Υψηλόστροφος κινητήρας
- Κατανάλωση
- Χώροι εμπρός
- Δυναμικό οδηγικό στήσιμο
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Πρακτικότητα/ευχρηστία
- Ποιότητα κύλισης
Στα μείον
- Χώροι πίσω
- Ροπή χαμηλά
- Μικρός χώρος αποσκευών
- Δε μπαίνει πράσινο δακτύλιο
- Μαύρα πλαστικά εσωτερικού
[/nextpage]
[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]
Το νέο Suzuki Swift Sport συνεχίζει την άκρως επιτυχημένη συνταγή του της προηγούμενης γενιάς, και όσοι θυμούνται καλά ξεκίνησε από το ακόμα πιο παλιό Swift GTi με εκείνο το 1300αρι μοτέρ και τα 115 “καυτά” για την εποχή του αλογάκια. Όμως η φήμη του απογειώθηκε με τη προηγούμενη γενιά καθώς αποτέλεσε μια πολύ καλή, γρήγορη και διασκεδαστική επιλογή. Το νέο hot hatch μικρό της Suzuki στοχεύει σε αγοραστές που αναζητούν αρκετά καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με τη μέγιστη δυνατή αξία για τα χρήματα που θα δαπανήσουν. Ο ανταγωνισμός ακόμα και σε αυτή τη κατηγορία αμίληκτος, καθώς έχει να αντιμετωπίσει τα καταξιωμένα Renault Twingo RS με τα 133 άλογα και Abarth 500 καθώς και το πρόσφατα ανανεωμένο Ford Fiesta Sport με τον 1000άρι EcoBoost και τα 125 άλογα του. Το αυτοκίνητο που είναι χτισμένο πάνω σε εντελώς νέα πλατφόρμα με την συνολική αναβάθμιση της να ξεπερνά τις προσδοκίες που είχε θέσει το προηγούμενο μοντέλο σε επίπεδο συμπεριφοράς και συνολικής αίσθησης, κάτι που μεταφράζεται σε αμεσότητα και υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης στο δρόμο.
Εμφανισιακά το αυτοκίνητο, όπως είπα και στο diesel συνολικά ακολουθεί τη πεπατημένη συνταγή “ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει”. Όμως υπάρχουν λεπτομέρειες που το καθιστούν αρκετά πιο επιθετικό από το αντίστοιχο της προηγούμενης γενιάς και να διαφέρει αισθητά από τις απλές εκδόσεις. Ποιες είναι αυτές; Καταρχήν ξεκινάμε ότι διατίθεται μόνο σε τρίθυρη έκοση που τα βαμμένα μαύρα μπροστά και κεντρικά κολονάκια δημιουργούν μια ωραία αισθητική παρέμβαση. Ακολουθούν οι πανέμορφες πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και με ελαστικά 195/45 Continental ContiSportContact 3. Συνεχίζοντας, ξεχωρίζουν οι μεγάλες εισαγωγές αέρα μπροστά στο προφυλακτήρα με την κυψελωτή μάσκα να κλέβει τις εντυπώσεις αλλά και οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος που αγκαλιάζονται με έναν υποτιθέμενο διαχύτη με το κεντρικά τοποθετημένο φως ομίχλης να σε παρασέρνει σε σκέψεις τύπου F1. Οι σπορ πινελιές ολοκληρώνονται με την αεροτομή πίσω, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τους ξεχωριστούς “γλόμπους”, τα φιμέ πίσω τζάμια αλλά και γενικά οι όλες αναλογίες του αμαξώματος με το κοντό σχετικά μεταξόνιο (ίδιο με το απλό 2430 χλστ), αλλά και τα φαρδιά μετατρόχια (1470 χλστ το εμπρός και 1475 χλστ το πίσω).
Μηχανικά τώρα κάτω από το καμπυλωτό καπό, συνεχίζει να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα της εποχής (και προσωπικά πιστεύω καλά κάνει) που όλοι ενστερνίζονται την λύση του turbo. Αυτό ακριβώς είναι που δίνει πλέον ένα άλλο χαρακτήρα, πιο πολεμικό, στο αυτοκίνητο. Φορά δηλαδή τον αποκλειστικά εξελιγμένο για το Swift, M16A 1600αρη (1.586 κ.εκ) ατμοσφαιρικό κινητήρα με μπλοκ από χυτοσίδηρο και αλουμινένια κεφαλή και απόδοση 136 άλογα στις 6900 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 4400 σ.α.λ. με σχέση συμπίεσης 11.1:1 και συνδυάζεται με ένα νέο, επιτέλους, 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο CVT (!!!). Φυσικά και υστερεί σε ροπές αλλά είναι αυτό το χαρακτηριστικό που του δίνει αυτή τη διαφορετική νότα μέσα στην όαση πλέον των turbo επιλογών, θυμίζοντας ή μένοντας (όπως το βλέπει κανείς) στις παλιές εποχές. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι συμπαθητικές με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 8,3 δευτ. και τη τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 195 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο και να ακουμπά τα 210 κοντερίσια χλμ.
Τα ατμοσφαιρικά αυτά αλογάκια στην παράλογη εποχή των ρύπων και που οι περισσότεροι κοιτάνε να γλυτώσουν και το τελευταίο ευρώ έχουν και τα μειονεκτήματα τους, καθώς εκπέμπει 147 γρ/χλμ CO2 κάτι που αντιστοιχεί σε τέλος κυκλοφορίας €249,90, και δυστυχώς δεν του επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο. Από την άλλη η τιμή της εργοστασιακής μέσης κατανάλωση των 6,4 λίτρων/100χλμ είναι από τις ελάχιστες φορές που ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα, όπως θα αναλυθεί και πιο κάτω.
Κατά τ’άλλα οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν διαφορές εκτός από το μήκος που έχει κερδίσει 4 εκ., έτσι συνολικά μετράει 3.890 χλστ. σε μήκος και 1.695 χλστ πλάτος και 1.510 χλστ ύψος. Το δυνατό στοιχείο συνεχίζει να παραμένει το χαμηλό βάρος τους καθώς με τα 1045 κιλά του, του χαρίζουν αναλογία 7.8 κιλών ανά ίππο. Φυσικά στο θέμα αξιολόγησης ασφάλειας δεν αλλάζει κάτι και έχει κατοχυρωθεί με πέντε αστέρια από το EuroNCAP.
[/nextpage]
[nextpage title=”Στο εσωτερικό” ]
Έχοντας τα δυο Swift το ένα πίσω από το άλλο, η μεγαλύτερη διαφορά που συνάντησα είναι τα καθίσματα. Τα χοντροκομμένα bucket είναι αρκετά σκληρά ώστε να συγκρατούν το σώμα στις πλευρικές επιταχύνσεις και πρέπει να κουνηθείς για να “κουμπώσεις” μέσα τους με τα πλευρικά μαξιλαράκια να συγκρατούν το σώμα όπως πρέπει και να γίνονται κουραστικά μόνο έπειτα από πολλές ώρες οδήγησης. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή αλλά σίγουρα πολύ πιο χαμηλή από το 500 Abarth αλλά βρίσκεις την ιδανική ρύθμιση γρήγορα.
Οι βασικές γραμμές όλου του εσωτερικού είναι γνώριμες και δεν αλλάζουν και όλα είναι σχεδιασμένα προς όφελος της χρηστικότητας και όχι τόσο της καλαισθησίας. Όμως διαθέτει τα απαραίτητα αγγίγματα που χρειάζονται για να δικαιολογήσουν το Sport, όπως ο νέος πίνακας οργάνων, τις κόκκινες ραφές στα μπάκετ καθίσματα, τις επενδύσεις, το σπορ τιμόνι, τον λεβιέ των ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ. Η συναρμολόγηση παραμένει στα γνωστά υψηλά επίπεδα, με τις επιφάνειες γενικά παρόλα τα σκληρά πλαστικά να είναι υψηλής ποιότητας. Θα περίμενε κανείς με την πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης του αυτοκινήτου να εμφανίζονται περισσότεροι τριγμοί αλλά αυτοί λάμπουν δια της απουσίας τους.
Άνεση γενικά για τους δυο εμπρός επιβάτες είναι δεδομένη και μόνο για υψηλά αναστήματα θα υπάρχουν προβλήματα για τα γόνατα. Πίσω δεν αλλάζει τίποτα και δύο μετρίου αναστήματος άτομα θα κάτσουν αναπαυτικά, με τη προσθήκη τρίτου ατόμου να απαιτεί παραχωρήσεις. Το κάθισμα του συνοδηγού όταν συρθεί για να εισέλθουν άτομα πίσω κρατάει τη τελευταία ρύθμιση της κλίσης της πλάτης, εν αντίθεση με αυτό του οδηγού, με τη πρόσβαση προς τα πίσω να μην απαιτεί χορευτικές δεξιότητες. Επίσης στο θέμα του χώρου αποσκευών, το πρόβλημα της μικρής χωρητικότητας δεν αλλάζει τα 211 λίτρα χωράνε τα απαραίτητα, με τα καθίσματα να διπλώνονται σε αναλογία 60/40 για να μεγαλώσει λίγο ο διαθέσιμο χώρος.
Στον εξοπλισμό το αυτοκίνητο είναι υπερπλήρες χωρίς να του λείπει τίποτα (άντε πες η ηλιοροφή) και διαθέτει τα κλασικά ESP, ABS, traction control, 7 αερόσακους, υπολογιστή ταξιδιού, HID προβολείς, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, Cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, αυτόματα φωτιστικά σώματα, προβολείς ομίχλης, ράδιο CD MP3 με USB/AUX και χειριστήρια στο τιμόνι με έξι ηχεία και ενσωματωμένο Bluetooth που είναι δύσκολο όμως στο συγχρονισμό του κινητού, σύστημα Keyless push start κλπ. Όλα αυτά έρχονται σε άκρως ανταγωνιστική τιμή των μόλις €15.090 με απόσυρση.
[/nextpage]
[nextpage title=”Στο δρόμο” ]
Ο λόγος που έχει γίνει αγαπητό και κέρδισε το κοινό αυτό το αυτοκίνητο είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο. Το Suzuki Swift Sport το τοποθετώ στη κατηγορία fun-to-drive παρόλο που δεν μεταφέρει τη κίνηση στο πίσω άξονα. Σε στριφτερούς δρόμους βρίσκεται στο στοιχείο του, έχοντας ένα καταπληκτικό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι που σημαδεύεις το apex και αυτό υπακούει. Οι κλίσεις στις στροφές ακόμα και υπό υψηλή πίεση είναι αμελητέες, κάτι που ελάχιστα γρήγορα supermini έχουν τόσο ολοκληρωμένη συμπεριφορά και παράλληλα διασκεδαστικά. Όσο κλισέ και αν ακούγεται θυμίζει καρτ σε μεγάλο βαθμό και όταν το “στύβεις” σου ζωγραφίζει το χαμόγελο του Joker. Το ESP παρεμβαίνει ελάχιστα στο παιχνίδι και μόνο όταν η κατάσταση φεύγει από τον έλεγχο σου θα ενεργοποιηθεί για να σε βάλει σε τάξη. Το πολύ στιβαρό πλαίσιο του, η καλύτερη οδηγική συμπεριφορά χάρη στη νέα πίσω ανάρτηση και ρυθμίσεις του ημιάκαμπτο άξονα και τα ενσωματωμένα ελατήρια στα εμπρός γόνατα MacPherson, το χαμηλό βάρος και ακριβές τιμόνι θα σε βοηθήσουν ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο αν ξεπεράσεις τα όρια της πρόσφυσης να το διορθώσεις εύκολα καθώς γλιστράει προοδευτικά και ελεγχόμενα. Γενικά όλο το σύνολο και κυρίως ο κινητήρας και η αμεσότητα του πεντάλ του γκαζιού θα σε βοηθήσουν να “παίξεις” με την ουρά.
Κρατώντας την εντυπωσιακή ικανότητα στριψίματος του Swift Sport, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης παρέχουν μια εξαιρετικά άνετη οδήγηση. Γενικά δεν είναι “κούτσουρο” ούτε απόλυτο και δε “κοπανάει” στις κλασικές λακκούβες του οδικού δικτύου μας, κάτι που έχει ένα τεράστιο θετικό αντίκτυπο στη καθημερινή σου διαβίωση και όταν απλά μετακινείσαι, όντας ευκολοδήγητο και ευέλικτο στις πολύ χαμηλές ταχύτητες γύρω από την πόλη. Μόνο σε μεγάλες ανωμαλίες θα ενοχληθείς αλλά κυρίως από το θόρυβο που περνάει μέσα και όχι από την απόσβεση, κάτι που φταίει τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Στον αυτοκινητόδρομο ή σε ανοιχτούς δρόμους, κάποιος θόρυβος από τα ελαστικά και από τον αέρα θα περάσει στη καμπίνα αλλά δε θα ενοχλήσει κάτι που σημαίνει ότι δε θα πει όχι και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων
Τα τέσσερα δισκόφρενα με διάμετρο 280 χλστ. και τα μπροστά αεριζόμενα κάνουν καταπληκτική δουλειά και εμπνέουν εμπιστοσύνη. Οι κλίσεις στις στροφές ακόμα και υπό υψηλή πίεση είναι αμελητέα, κάτι που ελάχιστα γρήγορα supermini έχουν τόσο ολοκληρωμένη συμπεριφορά και παράλληλα διασκεδαστικά. Από την εξάτμιση περνάει ένας ελαφρύς μπάσος ήχος που θα σε ενθουσιάσει και σε προκαλεί να πιέσεις το μοτέρ σε υψηλότερες στροφές.
Ο κινητήρας ξυπνάει μετά τις 3.500 σ.α.λ. και από εκεί και πάνω θα λυσσάξει δείχνοντας ξεκάθαρα τη προτίμηση του στις υψηλές στροφές καθώς όσο ψηλότερα στροφάρεις τόσο πιο γρήγορα πηγαίνει. Θετικό για τη καλή τιμή της επιτάχυνσης του από 0 στα 100 χλμ/ώρα είναι ότι χρειάζεται μόνο μια αλλαγή στο ακριβέστατο κιβώτιο ταχυτήτων. Στο θέμα κατανάλωση, τώρα, η μέση τιμή που έγραψε το trip computer κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 6,6 λίτρα/100 χλμ κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 630 χλμ αυτονομία με τα ρεζερβουάρ χωρητικότητας 45 λίτρων. Με προσεκτική οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο και ενεργοποιημένο το cruise control μπορείς να γράψεις εύκολα νούμερα της τάξης του 5,4 λίτρων/100 χλμ. Φυσικά όταν το πιέζεις ψηλά θα κάψει αλλά νούμερα του τύπου 8 λίτρα/100 είναι πιο αξιοπρεπέστατη τιμή.
Ένας από τους λόγους είναι και το πολύ καλό και με κοντή κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο, με τα κουμπώματα του λεβιέ να είναι απολαυστικά και να σε προκαλεί να αλλάζεις ταχύτητες ακόμα και αν δε χρειάζεται. Η έλλειψη ροπής χαμηλά έρχεται να καλυφθεί με αυτό το εξαιρετικό σασμάν καθώς κάνουν τον κινητήρα να δουλεύει στο πολύ κοντά στο ωφέλιμο φάσμα στροφών και έτσι να μη νιώθεις την απουσία “τραβήγματος”. Ο κινητήρας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά, κυρίως λόγω της αμεσότητας με την οποία αποκρίνεται στο γκάζι. Σε παρατεταμένες μέτριες και αργές στροφές μπορείς να επεμβαίνεις στο ζύγισμα με μικρά πάτα άσε.
[/nextpage]
[nextpage title=”Εν κατακλείδι” ]
Η Suzuki συνεχίζει τη παράδοση των πολύ καλών γρήγορων προγόνων του με μια πλήρως ολοκληρωμένη πρόταση που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ακριβότερες προτάσεις. Το value for money αποτελεί το ύψιστο χαρακτηριστικό για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χωρίς να σε απογοητεύει κάπου σε μεγάλο βαθμό. Απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό με εμφανείς οδηγικές ανησυχίες και θα ήταν ένα από τα καλύτερα “πρώτα” αυτοκίνητα και με εξοπλισμό ιδιαιτέρως αξιοζήλευτο.
[/nextpage]
[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]
[/nextpage]
[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]
Suzuki Swift Sport | ||
---|---|---|
Αριθμός κυλίνδρων | 4 | |
Αριθμός βαλβίδων | 16 | |
Κυβισμός | κ.εκ. | 1.586 |
Μέγιστη ισχύς | ίπποι (kW) /σ.α.λ. | 136 (100) / 6,900 |
Μέγιστη ροπή | Nm/σ.α.λ. | 160 / 4,400 |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
Διάμετρος x Διαδρομή | χιλιοστά | 78.0 x 83.0 |
Σχέση συμπίεσης | 11 | |
Τύπος μετάδοσης | χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς | |
Μέγιστη ταχύτητα | χλμ./ώρα | 195 |
Επιτάχυνση (0-100χλμ/ώρα) | δευτ. | 8.9 |
Εκπομπές CO2 συνδυασμένου κύκλου | γρ./χλμ | 147 |
Κατανάλωση σε κύκλο πόλης | λίτρα/100 χλμ. | 8.4 |
Κατανάλωση σε κύκλο εκτός πόλης | λίτρα/100 χλμ. | 5.2 |
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο | λίτρα/100 χλμ. | 6.4 |
Προδιαγραφές εκπομπών ρύπων | Euro 5 | |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ | λίτρα | 45 |
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας | €/έτος | 249.90 |
Φρένα εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι | |
Φρένα πίσω | Δίσκοι | |
Ανάρτηση εμπρός | Γόνατα MacPherson | |
Ανάρτηση πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας | |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρική υποβοήθηση | |
Διάσταση ελαστικών | 195/45 R17 | |
Ακτίνα στροφής | μέτρα | 5.2 (17”) |
Θέσεις επιβατών | άτομα | 4 |
Απόβαρο | κιλά | 1.045 |
Μικτό βάρος οχήματος | κιλά | 1.480 |
Βάρος ρυμουλκούμενου με πέδηση | κιλά | 1.000 |
Βάρος ρυμουλκούμενου χωρίς πέδηση | κιλά | 400 |
Συνολικό μήκος | χιλιοστά | 3.890 |
Συνολικό πλάτος | χιλιοστά | 1.695 |
Συνολικό ύψος | χιλιοστά | 1.510 |
Μεταξόνιο | χιλιοστά | 2.430 |
Μετατρόχιο εμπρός | χιλιοστά | 1.470 |
Μετατρόχιο πίσω | χιλιοστά | 1.475 |
Απόσταση από το έδαφος | χιλιοστά | 130 |
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών, με αναδίπλωση πίσω καθίσματος | λίτρα | 512 |
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών | λίτρα | 211 |
[/nextpage]