F1 Grand Prix of Bahrain - Practice

Ίσως το πιο βαρετό κομμάτι ενός αγωνιστικού 3ημέρου στη Formula 1 είναι τα πρώτα 30 λεπτά τής πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμαστικών, την Παρασκευή: οι οδηγοί περιμένουν να βγουν οι οδηγοί-σκούπες, για να καθαρίσουν κάπως την πίστα από τη σκόνη που έχει, αφού δε θέλουν να καταστρέψουν το ένα και μοναδικό σετ ελαστικών που έχουν για το FP1, καθώς θέλουν να πάρουν όσο το δυνατόν πιο χρήσιμα δεδομένα με για το πώς πρέπει να ρυθμίσουν το μονοθέσιό τους ή για ν’ αξιολογήσουν κάποιες αναβαθμίσεις που μπορεί να έχουν μαζί τους.


Το πρόβλημα αυτό λύνεται πολύ εύκολα μ’ ένα επιπλέον σετ ελαστικών που πρέπει να δίνεται στις ομάδες, αλλά η FIA, που είναι υπεύθυνη γι’ άλλη μια ηλίθια κατάσταση, δεν έχει κάνει κάτι όλα αυτά τα χρόνια. Επιτέλους, η Παγκόσμια Ομοσπονδία, που είναι πιο κοιμισμένη κι από τους οπαδούς στα πρώτα 30 λεπτά τού FP1, δείχνει να ξυπνά λίγο, και μάλλον θα έχουμε ένα επιπλέον σετ ελαστικών στο FP1, το οποίο θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες στα πρώτα 30 λεπτά, δηλαδή εκεί που υπάρχει το πρόβλημα.

Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, λέει πως είναι σύμφωνος με κάτι τέτοιο, ενώ έχει μιλήσει για το θέμα και με τον Charlie Whiting.

Νομίζω ότι είναι ότι πιθανόν οι ομάδες θα πρέπει να έχουν ένα επιπλέον σετ ελαστικών στο FP1, με το οποίο πρέπει να τρέξουν στα πρώτα 30 λεπτά, κάτι που είναι καλό για τους οπαδούς και για την τηλεόραση. Θα έχει την ίδια δομή, αλλά θέλουμε να έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε εμείς τη γόμα που θέλουμε. Έτσι, ίσως να μην είναι η γόμα που θα έχουμε σ’ εκείνο τον αγώνα, αλλά κάποια που θα επιτρέψεις στις ομάδες να κάνουν πολλούς γύρους, έτσι δε θα υπάρχει περιορισμός.

Αυτό θα βοηθήσει, για παράδειγμα, τη McLaren, για να έχουν περισσότερα δεδομένα. Φαντάζομαι ότι θ’ αρχίσει να χρησιμοποιεί το πρώτο σετ για να κάνει πολλές δοκιμές στο set-up, συλλογή δεδομένων και επιβεβαίωσε δεδομένων.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, κάτι οδηγός έχει στη διάθεσή τους 11 ελαστικών για όλο το 3ήμερο (6 σετ σκληρότερης και 5 σετ μαλακότερης γόμας), και πρέπει να επιστρέψει ένα σετ σκληρότερων ελαστικών μετά από το FP1, δύο σετ ελαστικών (ένα σκληρότερης κι ένα μαλακότερης γόμας) μετά από το FP2, κάτι που πρέπει να κάνει και μετά από το FP3. Έτσι, για τις κατακτήριες και τον αγώνα έχουν 6 σετ ελαστικών (3 σετ σκληρότερης και 3 σετ μαλακότερης γόμας), τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπως θέλουν, με την προϋπόθεση να ξεκινήσουν τον αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών που σημείωσαν την ταχύτερη επίδοση στο Q3, αν έχουν προκριθεί εκεί.


[Πηγή: Reuters | Photo Copyright: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]