Ωωωωω Κάγκουρες!

Σχετικά άρθρα

Ωωωωωω κάγκουρες… Χωρίς να έχω κάνει καμία σοβαρή στατιστική έρευνα, πιστεύω πως δεν υπάρχει άτομο κάτω των 40 ετών αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, που να ασχολείται με αυτοκίνητα ή μηχανές και να μην έχει πει/ακούσει έστω και μία φορά στη ζωή του τη λέξη κάγκουρας. Ειλικρινά το πιστεύω. Εμείς όμως εδώ στο Autoblog.gr, είμαστε σοβαρό μέσο ενημέρωσης και έως έναν βαθμό ψυχαγωγίας και έτσι δεν μπορούμε με ελαφρά την καρδία να αφήσουμε μία υπέροχη ευκαιρία να χαθεί. Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα προσπαθήσω –και θα αποτύχω παταγωδώς- να παρουσιάσω μία ευυπόληπτη σπουδή με κεντρικό θέμα αυτό το θαυμαστό είδος που ονομάζεται κάγκουρας. Επειδή όμως γνωρίζω τον μονίμως οργισμένο εαυτό μου, ξέρω πως πάλι θα καταλήξω σε rant…

Τι εστί κάγκουρας; Από πού προήρθε η λέξη και ποια μερίδα ατόμων χαρακτηρίζει; Τι κάνει ο κάγκουρας; Είναι κακό να είσαι κάγκουρας; Έχει επίγνωση ο κάγκουρας ότι είναι κάγκουρας ή αφελώς νομίζει πως είναι φυσιολογικός; Όλα σας τα ερωτήματα θα απαντηθούν με αυτό το άρθρο/προσφορά-στην-ανθρωπότητα και μετά από πάρα πολλά χρόνια θα μπορείτε να κοιμάστε ήσυχοι τα βράδια γνωρίζοντας ότι υπάρχει να γνωρίζει κανείς πάνω στο θέμα. Επίσης περιμένω αναγνώριση από την επιστημονική κοινότητα…

Disclaimer: Αν προσβάλλεστε εύκολα, αν στο τέλος του άρθρου με θεωρείτε ρατσιστή, αδαή στρουγγανόβλαχο που κατηγοριοποιεί/κατηγορεί αθώους ανθρώπους επειδή είναι διαφορετικοί ή απλά δεν έχετε καμία διάθεση να διαβάσετε τη λέξη κάγκουρας 781 φορές σε ένα κείμενο, νιώστε ελεύθεροι να μην διαβάσετε το συγκεκριμένο άρθρο. Παραλείψτε το σαν να μην γράφτηκε ποτέ και δεν θα χάσετε τίποτα.

Ετυμολογία

Όπως κάθε λέξη που χρησιμοποιείται στην αργκό οποιασδήποτε γλώσσας, η ετυμολογία της λέξης «κάγκουρας» υπόκειται σε διάφορες ερμηνείες και υποθέσεις. Εμείς εδώ, θα σας παρουσιάσουμε τις δύο επικρατέστερες απόψεις και θα σας αφήσουμε να αποφασίσετε για τον εαυτό σας. Σύμφωνα με μία μερίδα έγκριτων φιλολόγων, γλωσσολόγων και ανθρωπολόγων, η λέξη «κάγκουρας» (και όχι κάγγουρας) προέρχεται από την εποχή που οι κόντρες ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς. Δεν μιλάμε όμως για τους αγωνιζόμενους…

google-tesla-model-s-pink

Αυτοί που δεν ήθελαν ή δεν μπορούσαν να συμμετέχουν ενεργά σε αυτές, ήταν «αναγκασμένοι» με κάθε καιρό, χειμώνα-καλοκαίρι, υπό καταρρακτώδη βροχή και κρύο που μετέτρεπε τις σταγόνες σε μικρά παγωμένα δόρια ή θερμοκρασίες που κάνουν την κόλαση να μοιάζει τροπικό θέρετρο, να τις παρακολουθούν στωικά από την άκρη του δρόμου.

Τον χειμώνα, επειδή ως γνωστόν στα δημοφιλή στέκια δεν έχουν φροντίσει να βάλουν τα κλασικά «μανιτάρια», στέκονταν στο κρύο με τα χέρια στο παντελόνι, κάνοντας επαναλαμβανόμενες ρυθμικές κινήσεις εμπρός-πίσω/πάνω-κάτω σε μία απέλπιδα προσπάθεια να διατηρήσουν τις αισθήσεις τους ώστε να δουν και την επόμενη κόντρα. Υπό συγκεκριμένες γωνίες λοιπόν, η στάση του σώματός τους, έμοιαζε με τη στάση του προσφιλούς, κατοικούντο εν Αυστραλία μαρσιποφόρου, του καγκουρό. Εξ ου και το κάγκουρας.

Υπάρχει όμως και εναλλακτική ερμηνεία για αυτούς που δεν αποδέχονται την εγκυρότητα της πρώτης. Ο κάγκουρας σύμφωνα με άλλους λοιπόν διακεκριμένους επιστήμονες έχει πάρει το όνομά του από την στάση που παίρνει καβαλώντας το μηχανάκι του (πάπια ή παπάκι, τα αυτόματα είναι για τους φλώρους). Καθώς το μηχανάκι είναι εμφανώς μικρό για τα μέτρα του, το τιμόνι βρίσκεται ψηλότερα από το νορμάλ και έτσι τα χέρια του οδηγού/αναβάτη είναι ψηλά και μαζεμένα. Εμφανισιακά δε, η ποδιά του παπιού, μοιάζει με τον μάρσιπο του καγκουρό, οπότε 1+1 κάνουν δύο και έτσι εγένετο κάγκουρας.

Δυστυχώς δεν υπάρχει πληθώρα στοιχείων και αποδείξεων που να στηρίζει οποιαδήποτε θεωρία και έτσι νιώστε ελεύθεροι να ενστερνιστείτε αυτή που σας ταιριάζει περισσότερο χωρίς να ανησυχείτε για το πώς στέκεται η επιστημονική κοινότητα απέναντι σε αυτήν. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο όρος επεκτάθηκε με το πέρασμα του χρόνου ώστε να χαρακτηρίζει μία σαφώς ευρύτερη κοινωνική ομάδα που μπορεί να έχει ή να μην έχει σχέση με την όποια ομάδα ανθρώπων μας χάρισε την ετυμολογία. Με ποια κριτήρια όμως χαρακτηρίζουμε κάποιον κάγκουρα;

Ορισμός

Όπως τόνισα και προηγουμένως, δεν πρόκειται να ασχοληθώ με τους κάγκουρες εκτός αυτοκινήτου/μηχανής. Δεν είναι επί του παρόντος και δεν με ενδιαφέρει. Αυτό που θα προσπαθήσω όμως να κάνω, γιατί δεν έχει γίνει ξανά από άνθρωπο που γνωρίζει τον χώρο, είναι να καλύψω όσο περισσότερο διεξοδικά γίνεται τον αυτοκινούμενο κάγκουρα. Η πρωτογενής έννοια της λέξης κάγκουρας σκιαγραφεί τον επιδειξία, λαϊκό (όχι απαραίτητα αλλά έτσι ξεκίνησε) τύπο που σε μία άκομψη προσπάθεια να αυτοπροβληθεί και να κερδίσει δημοτικότητα/αναγνώριση/σεβασμό από την κοινότητά του, γελοιοποιείται χωρίς ωστόσο να το γνωρίζει ή να τον ενδιαφέρει.

Ο κάγκουρας έχει πολύ βαθιά θεμελιωμένα και στην πλειοψηφία τους συνήθως λανθασμένα πιστεύω, έχει πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, την θέση του στον κόσμο αλλά και το δημιούργημα/καμάρι του –περισσότερα για αυτό αργότερα- και εν γένει δίνει πολύ μεγαλύτερη σημασία στο φαίνεσθαι από ότι στο είναι. Δεν είναι ο τύπος που θα κάνει κάτι γιατί αξίζει να γίνει, αλλά ο τύπος που θα κάνει κάτι μόνο και μόνο για να δούνε όλοι οι υπόλοιποι πως το έκανε και αυτό δίνει προεκτάσεις και εκτός αυτοκινήτου τις οποίες όμως μπορείτε να φανταστείτε και δεν θα αναλύσω.

Δεν θα κάνει κάτι για τον εαυτό του αλλά για να αποδείξει κάτι σε κάποιον χωρίς πάντα αυτός ο «κάποιος» να είναι ένα συγκεκριμένο πρόσωπο και χωρίς το «κάτι» να έχει νόημα για οποιονδήποτε πέρα από τον ίδιο.

Η λέξη κάγκουρας ωστόσο, σε αντίθεση με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι, δεν αποτελεί αρνητικό χαρακτηρισμό. Δεν είναι βρισιά παρότι κάποιοι την χρησιμοποιούν έτσι και αντίστοιχα, κάποιοι άλλοι την αντιλαμβάνονται ως τέτοια. Για εμένα προσωπικά ο κάγκουρας/η καγκουριά είναι ένας ουδέτερος προσδιορισμός που χρησιμοποιείται όταν θέλουμε να χαρακτηρίσουμε έναν άνθρωπο, μία συμπεριφορά ή μία αισθητική με την οποία δεν συμφωνούμε. Και αυτό ακριβώς είναι που όταν το καλοσκεφτείς δίνει ένα απροσδόκητο για τους αμύητους χαρακτηριστικό στην λέξη κάγκουρας: είναι υποκειμενική!

Αυτό που θεωρώ εγώ καγκουριά δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί με το τι θεωρεί κάποιος άλλος καγκουριά. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως εγώ είμαι σωστός και αυτός λάθος ή το αντίθετο. Δεν υπάρχει κάποιο αντικειμενικό μέτρο σύμφωνα με το οποίο κρίνουμε αν κάποιος είναι κάγκουρας. Έχει να κάνει με τα βιώματά μας, το στυλ μας, την συμπεριφορά μας και εν γένει το γούστο μας.

Χωρίς ωστόσο να αντικρούσω τον εαυτό μου σε αυτό που μόλις είπα, οφείλω να τονίσω πως υπάρχουν κάποιες συμπεριφορές που δεν υπάρχει περίπτωση να βρουν πάτημα σε οποιονδήποτε μη-κάγκουρα και μπορούν με ασφάλεια να χαρακτηριστούν καγκουριές.

Το πρότυπο

Ως περήφανος Σαλονικιός, αν για κάτι δεν δέχομαι κουβέντα, αυτό είναι η καταγωγή της λέξης κάγκουρας. Είναι σαλονικιώτικη –παρακαλούμε κόσμε!- και όποιος έχει πρόβλημα ας έρθει να τα πούμε έξω –κλασική καγκουροσυμπεριφορά-. Ο κλασικός λοιπόν σαλονικιός κάγκουρας, ο πρώτο-κάγκουρας, ο alpha κάγκουρας, που αποτελεί πρότυπο για όλους τους κάγκουρες ανά τον κόσμο, ήταν συνήθως από δυτικές συνοικίες (Αμπελόκηποι, Εύοσμος, Νεάπολη κτλ) ή Φοίνικα.

overkill (2)

Το μαλλί ήταν καρφάκι με ανταύγειες ή καρεδάκι με ξυρισμένα τα πλαϊνά (οι εποχές του μαλλιού-λασπωτήρα ήταν προ-κάγκουρων), φορούσε οπωσδήποτε σκουλαρίκι με ευμέγεθες στρασάκι που όταν χτυπούσε με τη σωστή γωνία το φως, η αντανάκλαση τύφλωνε μέχρι και δορυφόρους σε τροχιά, σκισμένο τζιν, άσπρη κάλτσα και φλάι φορεμένο ανάποδα. Εποχικά, μπορεί έπρεπε να φοράει γυαλί ηλίου τύπου Arnette ή αντίστοιχο, για ακόμα καλύτερη αεροδυναμική στις υψηλές ταχύτητες που πιάνει από φανάρι σε φανάρι.

Οδηγεί δε με το αριστερό χέρι ανάμεσα στα σκέλια για να μην κρυώνουν τα… δάχτυλά του και ακουμπάει τα μαρσπιέ με το τακούνι ώστε η μύτη του παπουτσιού να σέρνεται στην άσφαλτο. Μην με ρωτήσετε γιατί, δεν ξέρω! Αυτό όμως που τον κάνει κάγκουρα, είναι τι βρίσκεται κάτω ανάμεσα στα πόδια του το 85% του χρόνου που είναι ξύπνιος και έξω από το σπίτι: το μηχανάκι του ή για να είμαι πιο συγκεκριμένος, το παπί του!

Τις παλιές εποχές ήταν στρογγυλοφάναρο με υπερκυβισμένο κινητήρα –οι πιο τολμηροί-, καρμπυρατέρ από φρεγάτα, λαχανί χρώμα, κομμένα φτερά και φρένα «μαμά» που σημαίνει πως για φρενάρει από τα «πολλά» -λέμε τώρα- χωρίς να σκοτωθεί, έψαχνε κάποιον παχύ θάμνο για να κόψει την φόρα. Λίγο αργότερα ήρθαν τα κλασικά z (ζετάκια) ενώ τώρα, άμα δεν έχεις τουλάχιστον ένα Crypton δεν πας πουθενά. Το ακούς να έρχεται τουλάχιστον 9 λεπτά πριν εμφανιστεί μπροστά σου και άλλα τόσα μετά, γιατί η εξάτμιση είναι προφανώς aftermarket, τρύπια, κομμένη ή απλά ανύπαρκτη.

Ο κατάλογος των αποδεκτών χρωμάτων περιλαμβάνει, εκτός από το all-time-classic λαχανί, καναρινί ή μωβ ενώ κάποια άλλα παπιά μοιάζουν σαν χαμαιλέοντες ντοπαρισμένοι με LSD… Από το χρώμα μη τυχόν υποθέσετε πως γλυτώνει η σέλα αφού είτε θα έχει το ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο παπί είτε κάποιο άλλο για να κάνει αντίθεση και πάντα σε γυαλιστερό υλικό που αν πιαστείς λίγο αφηρημένος σε κάποιο φρενάρισμα, γλιστράς και αγκαλιάζεις το εμπρός μέρος.

Οι βασικές πρόοδοι σε σύγκριση με το παρελθόν, αφορούν τον ηλεκτρονικό ψεκασμό αλλά και τα φρένα που πλέον δεν είναι «μαμίσια» αλλά «μαργαρίτες». Μπορεί να μην φρενάρουν καθόλου καλύτερα αλλά ανάθεμά με, δείχνουν φανταστικά!

Η εξέλιξη

Το θέμα με τους κάγκουρες όμως είναι πως δεν μένουν στάσιμοι. Ακολουθούν τις εξελίξεις ενώ ορισμένες φορές πρωτοτυπούν κιόλας και αυτό είναι καλό για εμάς τους υπόλοιπους γιατί αφενός δεν βαριόμαστε ποτέ και αφετέρου γιατί κάθε φορά που οι φίλτατοι κάγκουρες πρωτοτυπούν και μας ξαφνιάζουν με κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, προκύπτουν συζητήσεις για το αν η εν λόγω καινοτομία είναι καγκουριά ή όχι. Τι να πω, όταν δεν υπάρχουν σοβαρά θέματα να συζητηθούν, ο πλησιέστερος κάγκουρας είναι το αλάτι της ζωής για εμάς…

Αν μείνουμε στο δίτροχο theme που παρουσίασα νωρίτερα, καινοτομίες θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την αλλαγή του εμπρός φωτιστικού σώματος με κάποιο που αγνοώντας τον βασικό λόγο ύπαρξής του πάνω στο δίκυκλο, δεν φωτίζει τον δρόμο αλλά βγάζει ένα περίεργο μπλε –ή πράσινο ή μωβ ή οτιδήποτε άλλο- χρώμα, ανίκανο να κάνει οτιδήποτε άλλο πέρα από το να «ανακοινώσει» την επικείμενη άφιξη ενός κάγκουρα στους κωφούς που δεν τον άκουσαν να έρχεται από 5,5 χιλιόμετρα μακριά.

Καινοτομία θεωρώ επίσης και το αυτοκόλλητο με τις φλόγες στο πλάι και –για τους έχοντες χρήμα- την αερογραφία με την γκόμενα σε ότι πλαστικό έχει απομείνει πάνω στο παπί. Δεν το έχω όμως ιδιαιτέρως με τους μηχανόβιους κάγκουρες… ίσως κάποιος γνώστης να θέλει μας διαφωτίσει επί του θέματος. Εκεί που πιστεύω πως το ‘χω είναι με τα αυτοκίνητα…

Η αλυσίδα

Η τροφική αλυσίδα. Πρώτα απ’ όλα, οφείλω να τονίσω πως υπάρχουν βαθμίδες καγκουριάς. Χαμηλότερα στη βαθμίδα της καγκουριάς ως το υποδεέστερο είδος κάγκουρα, είναι ο «κρυφοκάγκουρας». Αυτός που θέλει πάρα πολύ να καγκουρέψει το αμάξι του αλλά δεν το κάνει γιατί φοβάται την κατακραυγή της κοινωνίας –τι θα πει ο υπερμάγκας, δήθεν ψαγμένος φίλος του- και έτσι ξεπέφτει στην εξωτερίκευση χλευασμού προς τον κάγκουρα που βλέπει μπροστά του ενώ από μέσα του τον θαυμάζει και φαντασιώνεται το δικό του χατέπι με τις superμετατροπές του εν λόγω κάγκουρα. Δεν έχω πρόβλημα με τους κάγκουρες αλλά αυτός είναι μούφα, δήθεν, ψεύτικος άνθρωπος και για εμένα αυτοί μπαίνουν πάντα στην χαμηλότερη θέση της τροφικής αλυσίδας.

overkill (1)

Αν είσαι κάγκουρας να είναι περήφανος κάγκουρας και όχι κρυμμένος πίσω από τις προτιμήσεις των φίλων σου γελοίε ανθρωπάκο. Στη συνέχεια βρίσκουμε τον «καγκουράκο». Αυτός, όντως δεν φοβάται για τις προτιμήσεις του αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς δεν έχει λεφτά για να υλοποιήσει το όνειρό του και έτσι αναγκαστικά συμβιβάζεται με 1-2 καγκουρολεπτομέρειες σε ένα κατά τα άλλα απόλυτα νορμάλ –και αργό- αυτοκίνητο. Ενίοτε δε, το αυτοκίνητο δεν είναι καν δικό του αλλά του πατέρα του που υπομένει τις μικρομετατροπές που κάνει ο γιόκας του στο αγορασμένο με σκληρά δουλεμένα λεφτά αμάξι του.

Έχει όνειρα όμως και αν η ζωή του τα φέρει καλά, θα τον δούμε σε μερικά χρόνια ως full-time κάγκουρα, με το δικό του καγκουράμαξο στα γνωστά στέκια. Στην τρίτη θέση βρίσκουμε τον «master κάγκουρα». Μην τρελαίνεστε με τον τίτλο αφού αυτός ο κάγκουρας δεν βρίσκεται στην κορυφή της τροφικής αλυσίδας. Ο «master κάγκουρας» είναι ο μέντορας του καγκουράκου και ένας εκ των καγκουρο-διδασκάλων που κανονικοποίησαν το πεντάπτυχο «τελικό-ζάντες-bodykit-χαμήλωμα-ICE».

Η προσφορά του στους κάγκουρες περιορίζεται στην διδακτική και όχι τόσο στην πρακτική ή την καινοτομία αλλά σίγουρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στο παζλ της κοινωνίας των κάγκουρων. Στην κορυφή όμως, πάνω από τον master κάγκουρα, βρίσκεται ο ένας, ο μοναδικός, ο υπέρτατος, ο τιτανοτεράστιος «uber κάγκουρας» ή «super κάγκουρας»! Αυτός αποτελεί την επιτομή του κάγκουρα, την πεμπτουσία του.

Αφομοιώνει άμεσα τις εξελίξεις στον χώρο και πολλές φορές πρωτοτυπεί και καινοτομεί. Το όχημά του, αποτελεί το magnus opus της ζωής του και δεν περνάει καν από το μυαλό του πως υπάρχει κάτι ομορφότερο στον πλανήτη. Διαβάζει όλα τα σχετικά έντυπα, εγχώρια και ξένα, ενημερώνεται από σωρεία blog και forum και τείνει να ξοδεύει όλα τα λεφτά του πάνω στο αμάξι του για να κάνει πρώτος τις τελευταίες hot μετατροπές στο όχημα. Δεν υπάρχει ανώτερος κάγκουρας και ανεπιβεβαίωτες φήμες λένε πως όταν δύο uber κάγκουρες συναντώνται, εκπέμπονται περίεργες ενέργειες που παρεμβαίνουν στο χωροχρονικό συνεχές.

Τα γνωρίσματα

Disclaimer 2: Πριν συνεχίσω, θα προειδοποιήσω για άλλη μία φορά κάποιους που ήδη έχουν ξεκινήσει να σκέφτονται τη δομή του υβριστικού/θυμωμένου μηνύματος που θα στείλουν πως ότι έχω γράψει μέχρι αυτό το σημείο και ότι γράψω μετά από αυτό είναι προσωπικές απόψεις. Δεν στοχοποιώ κανέναν, δεν μισώ κανέναν και στην τελική ούτε με ενδιαφέρει, ούτε μπορώ να επηρεάσω με οποιονδήποτε τρόπο τι κάνει ο καθένας στο όχημά του. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορώ να εκφράσω την γνώμη μου για το τελικό αποτέλεσμα, ιδίως όταν αυτό παρεμβαίνει στην προσωπική μου ζωή –θα καταλάβετε τι εννοώ σε λίγο-. Συνεχίζω.

overkill (1)

Τα γνωρίσματα που ξεχωρίζουν έναν κάγκουρα από όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους είναι ένα πραγματικά πολύ μεγάλο κεφάλαιο και αν ξεφύγω θα μπορούσα να γράφω με τις ώρες αλλά θα προσπαθήσω να συγκρατήσω τον εαυτό μου και να σταματήσω σε ένα λογικό σημείο. Δεν πρόκειται να αναφέρω κάτι που δεν έχετε ξανακούσει ή δεν έχετε ξαναδεί κάπου αλλά νομίζω είναι μία καλή ευκαιρία να μαζέψουμε τα βασικά σε ένα μέρος. Τι είναι λοιπόν ο τετράτροχος σύγχρονος κάγκουρας;

M-κάγκουρας

Το καγκουράμαξο είναι μία ευρύτερη κατηγορία που περιλαμβάνει διαφόρων ειδών οχήματα. Ξεκινάμε από τα πιο απλά για να καταλήξουμε στα σύνθετα. Ο βασικός ίσως κάγκουρας, είναι ο λεγόμενος M-κάγκουρας. Πήρε το όνομά της από τον κλασικό τυπά με την 316, στην οποία έχει βάλει μούφα M-Technik ζαντάρες 21 ιντσών με αποτέλεσμα να μην πάει βήμα το αμάξι, καθρέφτες Μ3, angel eyes από τον κυρ Μήτσο στη γωνία και τουλάχιστον 32 αυτοκόλλητα M3 πάνω στο αμάξι.

overkill-bmw-m3-6

Μπορεί να έχει ταμπούρα πίσω αλλά τα έχει καλύψει με εκείνο το τραγικό ψεύτικο δισκόφρενο με τις τρύπες και κανείς δεν καταλαβαίνει τη διαφορά ενώ σε αντίθεση με τον κλασικό κάγκουρα, η εξάτμιση παραμένει νορμάλ επειδή εκείνο το πλαστικό δισκόφρενο τον έβαλε μέσα οικονομικά και ακόμα προσπαθεί να επανέλθει… Ο όρος όμως πλέον καλύπτει και τον κάθε μουφατζή.

Ο μουφατζής

Ξέρετε πολύ καλά ποιους εννοώ. Τον τυπά με το 1.400άρι ατμοσφαιρικό Golf και 12 αυτοκόλλητα GTI, τον καημένο με το Saxo 1.1 Style και το σήμα VTS πίσω και τους extreme Μ-κάγκουρες που κολλάνε οτιδήποτε στο αμάξι τους, όσο άσχετο και να είναι. V12 Skoda; Αμέ. Σήμα Ferrari στο Fiat; Γιατί όχι, στο ίδιο Group είναι κλπ κλπ.

overkill Lamborghini Aventador

Το καλό με τον M-κάγκουρα είναι πως αν μείνει πιστός στην κατηγορία του και δεν κάνει πρόσμιξη με κάποια άλλη από αυτές που θα ακολουθήσουν, δεν ενοχλεί απολύτως κανέναν. Καλό παιδί ο M-κάγκουρας, πλάκα έχει.

Ο καγκουρόφατσας

Επόμενος είναι ο καγκουρόφατσας. Αυτός είναι κάγκουρας και είναι περήφανος γι’ αυτό. Θα τον δεις σε κάμπριο ή κουπέ αμάξι με άσπρο κασκορσέ φανελάκι, tribal tattoo ή αστέρι στον αγκώνα, γυαλί ηλίου τύπου μάσκα με τη μάρκα να βγάζει μάτι, τσιγάρο στο στόμα και το χέρι κρεμασμένο έξω. Η τρίχα φυσικά στο στήθος πυκνή και σε κοινή θέα ενώ στο χέρι συνήθως φοράει κάποιο ρολόι που βγάζει μάτι και στο λαιμό αλυσίδα.

Η μουσική υπόκρουση θα είναι φυσικά λαϊκά-πανηγυρτζίδικα σε λογική ένταση και το ύφος θα είναι το λεγόμενο και «έχω-και-κότερο»… δεν έχει! Επίσης, δεν ενοχλεί ιδιαίτερα ωστόσο καλό θα ήταν να αποφεύγεται γιατί του χαλάς τη μόστρα με τις γκόμενες…

Ο αυτοκόλλητος

Σειρά έχει ο αυτοκόλλητος κάγκουρας. Αυτός για κάποιον λόγο μου την δίνει ιδιαίτερα στα νεύρα. Έχει κάποιο σαπάκι με απαράδεκτες ζάντες σε λογική ωστόσο διάσταση και 120 αυτοκόλλητα από κατασκευαστές aftermarket εξαρτημάτων –κατά κύριο λόγο Momo, NOS, Oz, Sparco κλπ- στα εμπρός φτερά. Ορισμένες φορές δε, είναι τόσα πολλά που κάνουν και δεύτερη στήλη… Γιατί ρε παλίκαρε; Για ποιόν λόγο να το κάνεις αυτό;

overkill (2)

Πιστεύεις ότι νομίζουμε πως το αυτοκίνητο φοράει όλες αυτές τις μάρκες; Μάτια δεν έχουμε να δούμε πως είναι ένα ερείπιο και μισό και δεν υπάρχει περίπτωση να φοράει ούτε το 5% αυτών που ισχυρίζεσαι ότι φοράει; Ή μήπως το κάνεις για διαφήμιση επειδή έχεις μαγαζί; Δεν σου έχει πει κανείς ότι έτσι δεν διαφημίζεσαι αλλά μάλλον δυσφημείσαι; Δώσε μου έναν καλό λόγο, την λογική πίσω αυτή την περίεργη συμπεριφορά… δικαιολογήσου! Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και οι κάγκουρες με τα No-Fear/bulldog/βελτιώσεις-ο-πόντιος κλπ κλπ αυτοκόλλητα. ΓΙΑΤΙ;;;

Ο πολυεστερικός

Αρχίζει να χοντραίνει το πράγμα με τον πολυεστερικό κάγκουρα. Το όνομα μαρτυρά και την κατακριτέα αισθητική. Αυτός αγόρασε κάποια στιγμή ένα αυτοκίνητο και τώρα πλέον, μετά από 3 μήνες στα συνεργεία, 2 μήνες που κυκλοφορούσε χωρίς εμπρός ή/και πίσω προφυλακτήρα, 250 κιλά πολυεστέρα και 1.000-2.000€ το έχει κάνει αγνώριστο. Σοβαρά, πολλές φορές είναι κυριολεκτικά αγνώριστο. Αυτή η συμπεριφορά είναι σαν να βρίσκεσαι τετ-α-τετ με τον σχεδιαστή του αυτοκινήτου και να τον φτύνεις στα μούτρα, για να μην πω τίποτα χειρότερο.

Και μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πώς γίνεται όποιος κάνει κάτι τέτοιο να μην έχει γούστο ούτε για να σώσει τη ζωή του; Θα μου πεις, αν είχε γούστο δεν θα το έκανε αυτό στο κακόμοιρο το αμαξάκι αλλά και πάλι… Φυσικά το πολυεστερικό bodykit συνδυάζεται πάντα με χαμήλωμα σε σημείο «σταματάω-κατεβαίνω-και-το-σπρώχνω-για-να-περάσω-το-σαμαράκι» και ζαντάρες τουλάχιστον 19 ιντσών. Το καπό έχει «κατέβει» μερικά εκατοστά για να καλύπτει το 5% των φωτιστικών σωμάτων για να δείχνει «άγριο» το αμάξι –εναλλακτικά υπάρχουν και τα φρύδια/βλεφαρίδες/όπως σ*^$ά λέγονται- και στο πίσω μέρος η εξάτμιση έχει αποκτήσει μέγεθος μπουριού Τιτανικού. Seriously… wtf;

Ο Group N

Ακόμα μία εξαιρετικά μισητή κατηγορία για εμένα: ο Group N κάγκουρας. Νομίζω κάθε γειτονιά έχει έναν και τουλάχιστον το 10% των κατοίκων της εν λόγω γειτονιάς σκέφτεται σοβαρά την ανθρωποκτονία. Ξεκίνησε φυσικά από τα SaxoRalla που σε αναζήτηση και του τελευταίου αλόγου άλλαζαν τις εξατμίσεις τους σε αυτές τις μισητές Group N. Τώρα καλύπτει κάθε καραγκιόζη που βάζει σε ένα απολύτως νορμάλ αμάξι εξάτμιση που είναι μόλις ένα καζανάκι μακριά από ελεύθερο σωλήνα. ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. Τι παίζει ρε μάγκα; Νομίζεις ότι οδηγείς F1 ή είσαι μόνος σου σε κάποια ειδική στο βουνό; Νομίζεις ότι ο κουβάς σου έχει τον ήχο ιταλικού V12 και πρέπει να τον ακούμε όλοι; ΌΧΙ! Σαν χαλασμένο αλυσοπρίονο κάνει και να σου πω και κάτι άλλο;

overkill

Δεν ξέρω τι σου είπε ο μηχανικός σου το τζιμάνι, αλλά το να βάλεις ένα-δύο καζανάκια ακόμα στην εξάτμιση, δεν σου ρίχνει 30% την ιπποδύναμη! 5 άλογα το πολύ να χάσεις και σου πάω και στοίχημα πως σε τυφλή δοκιμή δεν θα το καταλάβαινες κιόλας! Εκτός αυτού, επειδή είσαι και πολύ γκαζιάρης, πρέπει να κάνεις το κάθε φανάρι Christmas tree της Santa Pod οπότε σε ακούμε σε ακτίνα 3 χιλιομέτρων από τα σπίτια μας.

Θα το πω μία φορά για να τελειώνουμε: Μία μελετημένη βελτιωτική εξάτμιση δεν είναι απαραίτητο να είναι απόλυτα ελεύθερη. Οι μεγάλες εταιρίες και οι σωστοί επαγγελματίες συμμορφώνονται με τους νόμους και παράγουν ωραίες εξατμίσεις, με καλό ήχο και άριστη απόδοση που δεν σου τρυπάνε το τύμπανο αν είσαι σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων. Νιώστε λίγο και σκεφτείτε και τους άλλους γιατί αν αρχίσουν οι άλλοι να ενεργούν όπως εσείς, σε πολύ λίγο καιρό δεν θα έχει αμάξι… ή τουλάχιστον εξάτμιση!

O ICE

Μία βαθμίδα πιο πάνω στην κλίμακα της ενόχλησης, βρίσκεται ο ICE κάγκουρας. Αυτός έχει κάνει το αυτοκίνητό του κινητό club και πρέπει να μας το δείχνει σε κάθε ευκαιρία. Οι πολυεστερικές κατασκευές στις πόρτες και το πορτ-μπαγκάζ δίνουν και παίρνουν ενώ σε σύνολο το ηχοσύστημα, πρέπει να βγάζει και 5-6GW. Το αποτέλεσμα όλων αυτών; 2-3 η ώρα, την ώρα δηλαδή που αφήνει την γκόμενα σπίτι της ο συγκεκριμένος τυπάς, πρέπει να ακούμε όλοι μαζί στην γειτονιά τα άπαντα της κακής trance. Ξέρετε πόσες φορές έχω σκεφτεί σοβαρά να κατέβω με το ρόπαλο και να του το βάλω… μέσα στο sub; Δεν του κάνω όμως την χάρη.

CARAUDIO3

Φυσικά επειδή τα db είναι πολλά, αυτός και όποιος μπαίνει μέσα στο αμάξι του, πάσχει από μερική κώφωση ενώ για τον ίδιο λόγο, όταν παίζει μουσική το αμάξι τρίζει. Παράθυρα, πλαστικά, προφυλακτήρες, πόρτες… ώρες-ώρες έχω την εντύπωση πως τρίζει μέχρι και το πλαίσιο. ΚΛΕΙΣΤΟ ΡΕ ΜΠΑΓΛΑΜΑ ΤΟ ΡΗΜΑΔΙ!!!! Εκτός του ότι είσαι επικίνδυνος για τον εαυτό σου και τους άλλους, ενοχλείς! ΚΑΝΕΙΣ και το εννοώ ΚΑΝΕΙΣ, όσο και να του αρέσει η μουσική που παίζεις, δεν την ευχαριστιέται στις 4 η ώρα το μεσημέρι ενώ προσπαθεί να ηρεμήσει από τη δουλειά ή στις 4 η ώρα το βράδυ όταν κοιμάται για να πάει την επόμενη στη δουλειά! ΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΗΛΙΘΙΕ!

Ο βλάγκουρας

Έκτος στη λίστα και ένας από τους αγαπημένους μου διότι είναι σε θέση να χαρίζει ώρες φανταστικών συζητήσεων μέχρι να σου ανέβει το αίμα στο κεφάλι, είναι ο λεγόμενος και βλάγκουρας –από το βλάκας και το κάγκουρας-. Μπορεί να τον ξέρετε και ως ξερόλα. Ναι, για το ίδιο, εκνευριστικό άτομο μιλάμε. Αυτόν που έχει άποψη για τα πάντα, γνωρίζει τα πάντα με απόλυτη σιγουριά και δεν δέχεται αντίθετη άποψη ιδίως αν ακυρώνει την δική του. Κανείς δεν ξέρει όσα αυτός.

Lamborghini Murcielago overkill

Έχει εσωτερική γνώση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει όλα τα στατιστικά από όλα τα συνεργεία, ξέρει όλα τα χαρακτηριστικά όλων των αυτοκινήτων και είναι και κινητή εγκυκλοπαίδεια δοκιμών. Μπορεί να σου πει άμεσα και με απόλυτη σιγουριά αν ένα αυτοκίνητο είναι καλό. Το αυτοκίνητο αυτό μπορεί να είναι εργοστασιακό Transit ή βελτιωμένη Aventador, δεν έχει καμία σημασία! Φυσικά οι πραγματικές γνώσεις του είναι ελάχιστες αφού το μόνο που κάνει είναι να αναπαράγει φήμες και αν τύχει και τον ρωτήσεις για τις πηγές του θα σου πει «δεν θυμάμαι που το διάβασα». Πλησιάστε τον και κοινωνικοποιηθείτε μαζί του με προσοχή γιατί μπορεί να σας φτάσει άνετα στα όρια της παράνοιας, στο σημείο που αμφιβάλλετε για πράγματα που γνωρίζετε με απόλυτη σιγουριά…

Ο πολύφωτος

Τελευταίος κάγκουρας που θα αφιερώσω λίγο παραπάνω ώρα, είναι ο πολύφωτος κάγκουρας. Επίσης μία εξαιρετικά διασκεδαστική κατηγορία κάγκουρα. Αυτός, όπως υποδηλώνει και το όνομά του, έχει γεμίσει το αυτοκίνητό του με φως. Θέλεις αλλαγμένα φωτιστικά σώματα πακέτο με 2-4 προβολάκια ομίχλης; Τα έχει. Θέλεις neon σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου; Φυσικά. Θέλεις neon μέσα αυτοκίνητο; Εννοείται.

Εκεί όμως που πραγματικά κυλιέμαι στον δρόμο από τα γέλια είναι με τα ledάκια στα πιτσιλιστίρια!!! Δεν υπάρχει αυτό το πράγμα! Όποιος το σκέφτηκε πρώτος πρέπει να τιμηθεί με κάποιον τρόπο. Είναι ότι πιο γελοίο και περιττό έχει δει σε αμάξι και αυτόματα θεωρώ όποιον διαθέτει αυτά τα ledάκια ως άνθρωπο με σοβαρό πρόβλημα γούστου που δεν ξέρω αν μπορώ να τον πάρω στα σοβαρά. Αλλά τι να πεις… αυτές είναι οι επιπτώσεις του fast and furious και του Need for Speed στη σημερινή νεολαία…

Νομίζω κάπου εδώ τελειώνω γιατί βλέπω τις λέξεις να αυξάνονται και αναρωτιέμαι ποιος θα το διαβάσει ολόκληρο. Σίγουρα έχω παραλείψει πολλές κατηγορίες και συμπεριφορές κάγκουρων αλλά αυτές θεωρώ εγώ τις πιο κοινές και τις πιο βασικές. Από εκεί και πέρα υπάρχουν προσμίξεις και συνδυασμοί κάγκουρων που κάνουν το μυαλό να πονάει. Υπάρχουν και μικρότερες καγκουριές, όπως 20 ιντσών ζάντα με φρένα 285mm.

Υπάρχουν μηχανολογικές καγκουριές όπως 900 άλογα με νορμάλ κιβώτιο και συμπλέκτη ή 400 άλογα στις εμπρός ρόδες χωρίς LSD (αχεμ αχεμ, ακούει κάποιος;;;). Υπάρχουν οι τυπάδες με τις αυτοκόλλητες φλόγες, αυτοί με τα οργανάκια στην κολόνα και οι άλλοι με τις tuned JDM αεροτομές/απλώστρες. Υπάρχουν οι μελετημένοι κάγκουρες, οι σαύρες και οι κοντροκάγκουρες. Δεν γίνεται να τους συμπεριλάβω όλους σε ένα άρθρο.

Και επαναλαμβάνω: δεν μισώ τους κάγκουρες που δεν με ενοχλούν. Στο κάτω-κάτω οι περισσότεροι από εμάς, χωρίς να βγάζω τον εαυτό μου απ’ έξω, είμαστε λίγο ή πολύ κάγκουρες. Γιατί να μισήσω τον M-κάγκουρα ή τον πολύφωτο κάγκουρα; Δεν έχω λόγο. Μπορεί να μην συμφωνώ με το γούστο του αλλά δεν μου έχει κάνει κάτι.

Αλλά τον ICE ή αυτόν με την εξάτμιση/σωλήνα ναι, θέλω να τον σκοτώσω κάθε φορά που βλέπει το δικαίωμά μου στην ησυχία τις μεσημεριανές ή πρώτες πρωινές ώρες και το γράφει εκεί που δεν πιάνει μελάνι. Άντε να σοβαρευτούμε λίγο γιατί αν αρχίσουμε όλοι να συμπεριφερόμαστε σαν να μην σκεφτόμαστε τον διπλανό μας θα γίνουμε ζούγκλα και πάω στοίχημα πως δεν θέλουν κάτι τέτοιο…

Συμπέρασμα

Για να ηρεμήσουμε και λίγο, επειδή αυτό είναι το τελευταίο μου άρθρο για αυτή την εβδομάδα λόγω προσωπικών προβλημάτων, σας εύχομαι από καρδιάς καλό Πάσχα, καλή Ανάσταση και για όνομα του Θεού, αν βγείτε στο δρόμο, ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ! Μην πιείτε και οδηγήσετε, μην φάτε του σκασμού και οδηγήσετε, μην είστε κουρασμένοι και οδηγήσετε και στην τελική, προσέξτε διπλά και τριπλά στον δρόμο γιατί είναι γεμάτος από άτομα που δεν ακολουθούν αυτούς τους κανόνες, μπορεί να έχουν να οδηγήσουν καιρό και μπορεί να βάλουν εσάς και την οικογένειά σας σε κίνδυνο.

Overkill Fiat Grande Punto

Σε κάθε διακοπές θρηνούμε θύματα και κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει αυτό. Ας ξεκινήσει από εσάς και τους γνωστούς σας αυτή η αλλαγή. Και πάλι καλές γιορτές και σας εύχομαι τα καλύτερα!

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Εγνατία Οδός: Ακριβαίνουν τα διόδια έως και 120%. Στις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis η παραχώρηση της για 35 χρόνια

Οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομίας υπέγραψαν σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας Οδού και αναμένεται η δημοσίευσή της...
Autoblog.gr