Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Astra GTC 1.7 CDTi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (11)

Για τo Opel Astra GTC δεν χρειάζεται να γράψει κάποιος πολλά ώστε να το γνωρίσουμε καλύτερα. Βρίσκεται στην αγορά εδώ και δύο χρόνια και πέρυσι είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να το δοκιμάσουμε στις βενζινοκίνητες εκδόσεις με τον 1.400αρη και τον 1.600αρη κινητήρα.

Με την “μόδα” και την επιτακτική ανάγκη της αγοράς, να ζητά όλο και περισσότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, η Opel μας παραχώρησε ένα Astra GTC με τον 1.700αρη πετρελαιοκινητήρα, ώστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.

Το πετρελαιοκίνητο μοντέλο δεν διαφέρει σε τίποτα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, με τον 1.700αρη CDTI diesel κινητήρα να αποδεικνύεται πως ταιριάζει γάντι στο βαρύ αμάξωμα του coupe Astra.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Οδική Συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Πλούσιος Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Χώροι

Στα μείον

  • Υστέρηση στις χαμηλές στροφές
  • Θόρυβος στις χαμηλές στροφές
  • Βάρος
  • Αντικατάσταση του κινητήρα με νέο 1.600αρη

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στον δρόμο

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (21)

Στον δρόμο το Opel Astra GTC με τον 1.7 CDTI κινητήρα δείχνει τις αρετές του. Με σπορτίφ στήσιμο και με ζάντες 19″, μπορεί να κινηθεί γρήγορα και σταθερά στις μεγάλες ευθείες των αυτοκινητοδρόμων, εντυπωσιάζοντας παράλληλα και στις κλειστές διαδρομές με έντονες στροφές, αφού η πρόσφυση κινείται σε ανώτατα επίπεδα, με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις. Το αυτοκίνητο υπακούει στις εντολές που δίνει ο οδηγός στο τιμόνι, το οποίο είναι αρκετά γρήγορο (2,5 στροφές) αλλά έχει ένα μικρό μειονέκτημα σε ότι αφορά την τελική αίσθηση που σου αφήνει.

Όπως όλα τα Astra GTC, έτσι και αυτό, εφοδιάζεται με το σύστημα FlexRide, το οποίο στην επιλογή Sport, εκτός του ότι αλλάζει χρώμα στο καντράν, κάνοντάς το από λευκό σε κόκκινο, αλλάζει επίσης την απόκριση του γκαζιού η οποία γίνεται αμεσότερη, βαραίνει το τιμόνι, κάνει τον κινητήρα να ροπιάζει ευκολότερα, ενώ σφίγγει και την ανάρτηση. Μπορεί όλα τα παραπάνω να σε κάνουν να κινηθείς γρηγορότερα στον δρόμο, αλλά θυσιάζουν μέρος της άνεσης, αφού σε συνδυασμό με τις ζάντες 19″ με ελαστικά 235/45 που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, αρκετές εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Ο κινητήρας του αυτοκινήτου δοκιμής είναι 1.686 κ.εκ, τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού Common-Rail και παράγει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ με 300 Nm ροπής στις 2.000-2.500 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σχετικά κοντή κλιμάκωση, το οποίο συνεργάζεται και με το σύστημα Start/Stop, που μειώνει περαιτέρω τη κατανάλωση.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (33)

Στη καθημερινότητα και στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας κάνει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, έχοντας και τους κραδασμούς των diesel κινητήρων, ο οποίος εξαλείφεται στις ψηλές στροφές, κάνοντας τον κινητήρα να ακούγεται όπως όλοι οι υπόλοιποι diesel κινητήρες. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του κινητήρα, προδίδοντας και την ηλικία του, είναι πως στις χαμηλές στροφές δεν διαθέτει την απαραίτητη δύναμη, πράγμα που αλλάζει στις μεσαίες, εκεί όπου μπορεί και κινεί ικανοποιητικά το Astra.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (29)

Η Opel δίνει μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα/100 χλμ, με τον υπολογιστή ταξιδιού να μας δείχνει, μετά από 900 χλμ που διανύσαμε, μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα σε μικτές συνθήκες οδήγησης. Με 120-130 χλμ/ώρα και με το Cruise Control ενεργοποιημένο στην εθνική θα δει κάποιος μέση κατανάλωση κοντά στα 5,5 λίτρα με το αυτοκίνητο να εκπέμπει 119 γρ/χλμ CO2, υποχρεώνοντας το να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 107,10 ευρώ.

Η Opel δίνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 196 χλμ/ώρα, τα οποία έρχονται, “σχετικά εύκολα” στο κοντέρ.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (30)

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του, το γνωρίσαμε κατά τη πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο και δεν διαφέρει σημαντικά από αυτό της πεντάπορτης έκδοσης. Οι αλλαγές εντοπίζονται στους διαφορετικούς χρωματισμούς με το αυτοκίνητο δοκιμής να φορά ημιδερμάτινα σπορ καθίσματα, τα οποία προσφέρουν άνεση και πλευρική στήριξη.

Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι ικανοποιητική για την κατηγορία που ανήκει το μοντέλο, με τα σκληρά πλαστικά να είναι καλής ποιότητας. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός πως παρότι το αυτοκίνητο δοκιμής είχε διανύσει περισσότερα από 21.000 χλμ, τίποτα στο εσωτερικό δεν έτριζε, ούτε έκανε το παραμικρό θόρυβο.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (42)

Το Astra GTC μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες, με τον πέμπτο να χωρά σχετικά άνετα αν είναι μεσαίου αναστήματος. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι τους, με τον χώρο αποσκευών του Αstra GTC να ανέρχεται στα 380 λίτρα, ο οποίος μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40) μπορεί να φτάσει έως και τα 1.165 λίτρα.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (35)

Η εικόνα του εσωτερικού αφήνει σίγουρα μια σπορ νότα στους επιβάτες τους, χωρίς ωστόσο να νοιώθουν εγκλωβισμένοι μέσα του, αντίθετα μάλιστα, με τον κρυφό LED κόκκινο φωτισμό προσδίδει μια διαφορετική πινελιά στο εσωτερικό της καμπίνας το βράδυ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

Συμπερασματικά θα μπορούσε να πει κανείς πως το Opel Astra GTC με τον 1.7 CDTi είναι μια καλή πρόταση για την σημερινή ελληνική αγορά. Ο κινητήρας του είναι οικονομικός, προσφέροντας παράλληλα και επιδόσεις, οι οποίες θα ικανοποιήσουν τον μέσο οδηγό που δεν ζητά ακραίες επιδόσεις από το αυτοκίνητό του. Ο diesel κινητήρας δεν λειτουργεί ως τροχοπέδη στη σπορ εικόνα του μοντέλου, με την Opel να έχει κάνει εκπληκτική δουλειά στο σύστημα της ανάρτησης, αφού τα HiPerStrut γόνατα, συνεργάζονται άψογα τόσο με το φαρδύ μετατρόχιο όσο και με το σύστημα Flexride, προσφέροντας απαράμιλλη ποιότητα κύλισης.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (13)

Η ποιότητα κύλισης όσο και η ηχομόνωση είναι ένα από τα μεγάλα συν του Astra GTC, τόσο στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους με μικρές ταχύτητες, όσο και στον αυτοκινητόδρομο με πολλά χιλιόμετρα. Τα φρένα του, αν και διαθέτουν μεγάλη διαδρομή, σταματούν το αυτοκίνητο υπερικανοποιητικά, παρότι το αυξημένο βάρος του Astra GTC. Το GTC ξεκινά από τα 1.393 κιλά, με το Astra GTC 1.7 CDTi να ζυγίζει 1.460 κιλά.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (12)

Το μοντέλο ξεκινά από τις 22.870 ευρώ, με το αυτοκίνητο δοκιμής να φορούσε την έκδοση εξοπλισμού Sport, η οποία ξεκινά από τις €25.040. Επιπλέον ήταν εξοπλισμένο με το Sport Pack (Ζάντες αλουμινίου 19″ με ελαστικά: 235/45 R19), αεροτομή και φιμέ πίσω & πλαϊνά κρύσταλλα), τα Bi-Xenon ενεργά φωτιστικά σώματα AFL+, το πακέτο ορατότητας (αισθητήρας βροχής, σύστημα αυτόματου φωτισμού με αναγνώριση τούνελ, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας), αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω και Radio CD600 Navi, κάνοντας το να κοστίζει 28.330 ευρώ.

Ωστόσο το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Opel Astra GTC 1.7 CDTi είναι το γεγονός πως ο κινητήρας αυτός θα αντικατασταθεί από τον νέο 1.6 CDTI diesel, ο οποίος αποδίδει 136 άλογα με 320 Nm ροπής. Ο νέος κινητήρας ωφελείται από μία σειρά τεχνολογιών διαχείρισης ήχου για ελαχιστοποίηση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών, πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, ενώ είναι και ελαφρύτερος κατά 20 κιλά από τον τωρινό 1.700αρη.

Opel Astra GTC 1.7 CDTi (23)

Έτσι αν κάποιος σκέφτεται να προβεί στην αγορά ενός diesel Astra GTC, τότε καλό θα ήταν να περιμένει μερικούς μήνες ακόμη, ώστε να γίνει διαθέσιμος ο νέος κινητήρας στην χώρα μας, ο οποίος αναμένεται να έχει ίδια τιμή με αυτή του 1.7 CDTi.

Η Opel με 23.000 ευρώ, προσφέρει στο κοινό ένα coupe αυτοκίνητο με diesel κινητήρα και ικανοποιητικές επιδόσεις, κάνοντας το μοντέλο μια αρκετά καλή επιλογή για όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα τέτοιο. Αναλυτικά τις τιμές του (βασικό και επιπλέον εξοπλισμό) μπορείς να τις βρεις εδώ ενώ τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5>Εμφάνιση, Οδική Συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης, Πλούσιος Εξοπλισμός, Επιδόσεις, Κατανάλωση, Χώροι <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Υστέρηση στις χαμηλές στροφές, Θόρυβος στις χαμηλές στροφές, Βάρος, Αντικατάσταση του κινητήρα με νέο 1.600αρηTest Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Astra GTC 1.7 CDTi
Autoblog.gr