Felipe Massa

Το τεστ νέων οδηγών ολοκληρώθηκε χθες, με την Ferrari να μην εντυπωσιάζει με τους χρόνους της. Αυτό βέβαια δεν μας λέει και πολλά, αφού οι ομάδες δοκίμαζαν συνεχώς νέα πράγματα στα μονοθέσιά τους, ενώ δεν ξέρουμε και τα φορτία καυσίμων των οδηγών. Ο καλύτερος χρόνος του τριημέρου ήρθε από τον δοκιμαστή Davide Rigon, ο οποίος ήταν οριακά ταχύτερος από τον Felipe Massa την τρίτη και τελευταία μέρα του τεστ, 7 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον χρόνο του πρωταθλητή Sebastian Vettel, με την RB9.


Οι επίσημοι οδηγοί των ομάδων είχαν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τα νέα ελαστικά της Pirelli και όχι νέα εξαρτήματα ή να κάνουν αλλαγές στο set-up του μονοθεσίου, με τον Massa να δηλώνει ευχαριστημένος από αυτά, με εξαίρεση τη νέα σκληρή γόμα, η οποία ίσως να είναι πιο σκληρή απ’ όσο θα ήθελε ο Βραζιλιάνος.

Κατά τη γνώμη μου, αυτά τα ελαστικά λειτουργούν καλύτερα, τουλάχιστον σε σύγκριση με αυτά που είδαμε στον αγώνα εδώ. Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, κανείς δεν αντιμετώπισε πρόβλημα και από την άποψη της ασφάλειας, αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα.

Η πρωτότυπη σκληρή γόμα φάνηκε πολύ σκληρή για να τρέξουμε με αυτή σε αγώνα. Πιστεύω πως στους επόμενους αγώνες θα μπορούσαμε να πάμε σε πιο μαλακές επιλογές γομών, επειδή μπορούν να λειτουργήσουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Η θερμοκρασία έχει σημαντική επίδραση στο αυτοκίνητό μας και για παράδειγμα, στον αγώνα εδώ δεν μας βοήθησε, αλλά ας περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί στην Ουγγαρία, όπου περιμένουμε θερμότερες συνθήκες.

Η F138 είναι από τα καλύτερα μονοθέσια του grid στην διαχείριση των ελαστικών. Όταν όμως οι θερμοκρασίες οδοστρώματος είναι χαμηλές, έχει πρόβλημα στο να τα φέρει στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας. Ο τρίτος οδηγός της Scuderia, Davide Rigon, αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του στην βελτίωση του set-up, ώστε το μονοθέσιο να συνεργάζεται καλύτερα με τα νέα ελαστικά.

Ελπίζω όλες οι εργασίες που κάναμε, να έχουν δώσει στην ομάδα ορισμένα χρήσιμα στοιχεία και ίσως, κάποια που να χρησιμοποιηθούν για να προετοιμαστούμε καλύτερα στους επόμενους αγώνες. Για μια ακόμη φορά, δεν ασχοληθήκαμε με τους χρόνους και δεν κάναμε μεγάλες αλλαγές (στο μονοθέσιο). Αντ’ αυτού, επικεντρωθήκαμε στην προσαρμογή του set-up με βάση τα νέα ελαστικά. Τώρα, αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να μεταβιβαστούν στους συναδέλφους μας στον εξομοιωτή.

Αυτή τη στιγμή, η Ferrari δεν έχει το ταχύτερο μονοθέσιο, ούτε σε ρυθμό αγώνα, ούτε σε ρυθμό δοκιμαστικών και εάν θέλει ο Fernando Alonso να κατακτήσει το πρώτο του πρωτάθλημα με την ιστορική ομάδα, θα πρέπει να βελτιωθεί το μονοθέσιο σε πολλούς τομείς. Το κυριότερο πρόβλημα βρίσκεται στην αεροδυναμική απόδοση της F138, η οποία δεν παράγει τα απαιτούμενα ποσά κάθετης δύναμης, με τους μηχανικούς στο Maranello να δουλεύουν ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση. Βέβαια, τα τελευταία χρόνια η Ferrari δεν συγκαταλέγεται στις ομάδες που βελτιώνουν αισθητά το μονοθέσιο τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

[Πηγή: Ferrari]