Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair

Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair

0
Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat 500 Twinair

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

fiat-500-twinair-test-drive-23

Συστάσεις και πολλά λόγια δε χρειάζονται. Fiat 500, ένα όνομα θρύλος της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Το παλιό 500αράκι έχει γράψει ανεξίτηλα το όνομα του ως ένα από τα καλύτερα και πιο χρηστικά αυτοκίνητα πόλης που κατασκευάστηκαν ποτέ και έχει αγαπηθεί από πολλές γενιές.

Κάποιες δεκαετίας αργότερα και πιο συγκεκριμένα το Μάρτη του 2007, η μεγαλύτερη ιταλική εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων αναβιώνει αυτό το όνομα-σταθμό, παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο πόλης προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα αλλά προσδίδοντας του και ένα πιο lifestyle, premium και fashion statement χαρακτήρα. Με τη παρουσίαση του νέου αυτού αυτοκινήτου πόλης, η Fiat έπαιξε ίσως το πιο μεγάλο στοίχημα που έβαλε τα τελευταία χρόνια. Αν δεν πετύχαινε το 500, η Fiat θα αντιμετώπιζε ολέθριες συνέπειες που ίσως να οδηγούσαν και στο μοιραίο. Όμως το 500 μαζί με το Panda, όπως αποδείχθηκε από την ιστορία, αποτέλεσε μία από τις πιο επιτυχημένες αναβιώσεις μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης και της έδωσε την ευκαιρία να μεγαλώσει τόσο οικονομικά όσο και επιχειρηματικά καθώς το 2011 αποφάσισε να πάρει το πρώτο μερίδιο του αμερικάνικου κολοσσού της Chrysler και πλέον να της ανήκει το 58,5% και να έχει βλέψεις για την πλήρη εξαγορά.

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 56

Στα συν

  • Όμορφη σχεδίαση
  • Κλασικό σχήμα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Θόρυβος κινητήρα
  • Χώροι πίσω επιβατών και αποσκευών
  • Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 1900 σ.α.λ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 59

Το μικρό 500αράκι αγαπήθηκε απ’όλους ανεξαιρέτως και αποδεικνύεται από τα εκατομμύρια των πωλήσεων του. Οι πρώτες λέξεις που έρχονται στο μυαλό όλων όταν το αντικρίζουν είναι “γλυκούλι”, “ρετρό”, “χαριτωμένο” και “στιλάτο” και μάλλον για αυτόν τον λόγο, έγινε τόσο αγαπητό και από το “ασθενές” φύλο, όμως έχει στο σχεδιασμό του στοιχεία που και οι άντρες θα εκτιμήσουν.

Λατρεύει τη πόλη αλλά δε θα πει όχι και σε μεγάλα ταξίδια, καθώς η ανάρτηση του παρόλο τη σκληρή ρύθμιση της δε κουράζει. Με διαστάσεις μόλις 3546 χλστ μήκος, 1627 χλστ πλάτος και 1488 χλστ ύψος, καταλαβαίνεις ότι οι χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές είναι περιορισμένες. Το μεταξόνιο του μετράει 2300 χλστ ενώ το συνολικό του βάρος είναι κατά 5 κιλά περισσότερα από ένα τόνο.

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 17

Η επιτυχία στο σχεδιασμό του και το πόσο trendy είναι ακόμα αποδεικνύεται ότι έχουν περάσει έξι χρόνια από τη παρουσίαση του και εξακολουθεί να δείχνει τόσο φρέσκο, χωρίς να έχει υποβληθεί σε κάποιο σοβαρό facelift. Σε αυτά τα χρόνια άλλα μοντέλα έχουν ολοκληρώσει τουλάχιστον ένα κύκλο ζωής και τρέχουν την επόμενη γενιά. Φυσικά και η Fiat έχει επέμβει όλα αυτά τα χρόνια σε διάφορους τομείς στο αυτοκίνητο, εξελίσσοντας το σε πολύ λεπτά σημεία. Τελευταία προσθήκη είναι ο πρώτος δικύλινδρος βενζινοκινητήρας που τοποθετείται σε αυτοκίνητο.

Όσον αφορά την ασφάλεια του αυτοκινήτου, το ιταλικό μοντέλο πετυχαίνει τη μέγιστη αξιολόγηση 5 αστεριών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 03

H Fiat Powertrain Technologies κατασκεύασε το νέο αυτό κινητήρα με κωδική ονομασία Twin-Air (312 A 2000). To 2011 ανακηρύχθηκε ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς και τοποθετείται πλέον εκτός από τα Fiat 500 και 500C και στην Lancia Ypsilon. O ίδιος κινητήρας, την ίδια χρονιά, κατέκτησε επίσης τα βραβεία του πράσινου κινητήρα, του νέου κινητήρα αλλά και του καλύτερου κινητήρα μικρότερου του 1.0-λίτρου.

Ο δικύλινδρος turbo κινητήρας 0.9 λίτρων (875 κ.εκ.) διαθέτει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και αποδίδει 85 άλογα στις 5.500 σ.α.λ και 145 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 10:1. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα start/stop και το γνωστό ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαλβίδων MultiAir το οποίο μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 αφού ελέγχει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα μέσω των βαλβίδων εισαγωγής χωρίς την χρησιμοποίηση του γκαζιού, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται μόλις στα 95 γρ/χλμ. κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Η Fiat έχει μακρά παράδοση στους “καθαρούς” κινητήρες, καθώς τα έξι τελευταία χρόνια είναι η μάρκα με τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές CO2 στην Ευρώπη ανάμεσα στις μάρκες με τις καλύτερες πωλήσεις, με το μέσο όρο της να είναι μόλις 119,8 γρ/χλμ., με αυτό το νούμερο να είναι μειωμένο κατά περίπου 13% σε σχέση με πριν από έξι χρόνια αλλά και σημαντικά χαμηλότερο από το μέσο όρο που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2015 (130 γρ/χλμ).

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 12

Όπως είναι λογικό έχει compact διαστάσεις και είναι 23% μικρότερος, 10% ελαφρύτερος και κατά 30% οικονομικότερος από τον αντίστοιχο 4κύλινδρο 1200 κ.εκ. 8v Fire που αντικαθιστά. Αυτό μεταφράζεται σύμφωνα με το ιταλικό εργοστάσιο με μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα/100 χλμ, με την αλήθεια όμως να βρίσκεται στα 5,5 λίτρα/100 χλμ στα 1000 και πλέον χιλιόμετρα που έγραψα μαζί του. Η τελική ταχύτητα δε αγγίζει και ξεπερνάει, έστω με δυσκολία, τα 173 χλμ/ώρα που δηλώνει ο κατασκευαστής ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11 δευτερόλεπτα, νούμερο καθόλου άσχημο για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 49

Έχοντας ένα τέτοιο αυτοκίνητο για δοκιμή, λογικό είναι το περισσότερο χρόνο της ζωής του θα το περάσει στη πόλη. Όμως το στιβαρό πλαίσιο του δε θα έλεγε όχι σε ταξίδια. Έτσι ξεκινώντας από Αθήνα και έπειτα από λιγότερο από δύο ώρες και ακριβώς 210 χλμ βρίσκεσαι στο γραφικό και παραδοσιακό χωριό της Γραβιάς, κοντά στην Άμφισσα και την Αμφίκλεια. Η Γραβιά είναι χωριό του νομού Φωκίδας και είναι χτισμένη σε υψόμετρο 400 μέτρων στους πρόποδες του Παρνασσού. Στο μικρό αυτό γραφικό χωρίο υπάρχει το Χάνι της Γραβιάς, όπου ανακατασκευάστηκε πριν από περίπου δέκα χρόνια. Μαζί με την τεράστια εκκλησία του Αγίο Αθανασίου είναι τα πια γνωστά αξιοθέατο της περιοχής, όπου στις 8 Μαΐου του 1821 (σ.σ. η πινακίδα κυκλοφορίας είναι εντελώς τυχαία σύμπτωση), έγινε η γνωστή μάχη του Οδυσσέα Ανδρούτσο, όπου με μόλις 120 άνδρες νίκησε την στρατιά των 9000 πολεμιστών του Ομέρ Βρυώνη, και πλέον προς τιμή της νίκης αυτής κάθε χρόνο διοργανώνονται εκδηλώσεις αυτή την ημέρα.

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 74

Στο ταξίδι ο κινητήρας είναι άνετος, ξεκούραστος και ροπάτος αρκεί να μην είναι στη θέση ECO. Όταν επιλεγεί το ECO, από το κουμπί που βρίσκεται στη κεντρική κονσόλα, η ροπή μειώνεται στα 100 Nm στις 1.750 σ.α.λ ώστε να μειωθεί η κατανάλωση ενώ και η υποβοήθηση του τιμονιού αλλάζει σε CITY, με αποτέλεσμα να αγκωμαχάει στις εντολές του δεξιού ποδιού.

Παραδόξως στον ανοιχτό δρόμο έγραψε την υψηλότερη τιμή κατανάλωσης ακουμπώντας σχεδόν τα 6 λίτρα/100χλμ., ενώ στη πόλη βρίσκεται στο στοιχείο του καθώς με την σύμπραξη του συστήματος Start/Stop και την ένδειξη αλλαγής σχέσεων (Gear Shift Indicator-GSI) μπορεί με σχετική ευκολία να πετύχεις νούμερα κοντά στα 5,2 λίτρα. Τα 35 λίτρα του ρεζερβουάρ του είναι αρκετά για να γυρίσεις από τη Γραβιά χωρίς να έχει ανάψει λαμπάκι, με την αυτονομία του να κυμαίνεται στα 550 με 630 χλμ, ανάλογα το πόδι αλλά και το air-condition.

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 14 Test Drive: Fiat 500 Twinair - 17

Το ιταλικό εργοστάσιο δηλώνει ότι έχει δώσει ιδιαίτερη βάση στο τομέα των κραδασμών και θορύβου, έτσι ώστε να μην ενοχλεί τους επιβάτες και να λειτουργεί όπως ένας τετρακύλινδρος κινητήρας ίσης απόδοσης και έχει τοποθετήσει ένα αντικραδασμικό δευτερεύων άξονα προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλό επίπεδο κραδασμών σε όλο το εύρος στροφών.

Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Με το που τεθεί σε λειτουργία καταλαβαίνεις αυτομάτως ότι κάτι το ιδιαίτερο έχει αυτός ο κινητήρας, θυμίζοντας έντονα ήχο μηχανής (λογικό). Θα τον χαρακτήριζα ενοχλητικό ιδιαίτερα σε κίνηση σε μικρές ταχύτητες και κλειστές περιοχές με ανοιχτά παράθυρα όπου ο θόρυβος αντανακλάται αλλά σε κίνηση με ταχύτητες πάνω από τα 80-90 χλμ/ώρα σχεδόν περνάει απαρατήρητος, δείχνοντας τη καλή δουλειά που έχει γίνει στο τομέα της ηχομόνωσης.

Το κιβώτιο του συνεχίζει να είναι το γνωστό 5-τάχυτο με μεγάλη κλιμάκωση κάτι που θα πρέπει να έχεις κατά νου ώστε να έχεις επιλεγμένη τη κατάλληλη σχέση ώστε να μη βρεθείς προ εκπλήξεως της υστέρησης του turbo, κυρίως με στις στροφές του κινητήρα κάτω από 1900 της ροπής. Κατά τ’άλλα το κιβώτιο έχει τη σωστή κλιμάκωση με τα χιλιόμετρα μέχρι τα 150 χλμ/ώρα να ανεβαίνουν χωρίς δυσκολία και χωρίς ξεσπάσματα, παρόλο που η επιτάχυνση δε θα σε κολλήσει στο κάθισμα. Από την άλλη οι ρεπρίζ του σε κάνουν να απορείς πόσο καλός μπορεί να είναι ένας τόσο μικρός κινητήρας και σε εκμεταλλευτείς το στιβαρό πλαίσιο του αυτοκινήτου, ευχόμενος να είχες το Abarth στα χέρια σου.

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 22 Test Drive: Fiat 500 Twinair - 32

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, το 500αράκι με τον TwinAir είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις Lounge, Color Therapy και Sport, με την βασική να διαθέτει ABS με EBD και BAS (Brake Assist), Blue & Me δηλαδή σύστημα ανοιχτής συνομιλίας κινητού μέσω Bluetooth, θύρα USB, Eco Drive, Kit Cromo που περιλαμβάνει περίγραμμα παραθύρων με επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, απόληξη εξάτμισης, χειρολαβές και δαχτυλίδι στο λεβιέ ταχυτήτων, αερόσακοι οδηγού/συνοδηγού, αερόσακος γονάτων οδηγού, αερόσακος τύπου κουρτίνας και πλευρικοί, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του Radio/CD με MP3 και του Blue & Me, ηχοσύστημα με CD player και MP3 με 4 ηχεία και 2 tweeters, ηλεκτρικοί εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου 18 ακτινών διαστάσεων 15 ιντσών με ελαστικά 185/55, ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ύψος, αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κάθσιμα του συνοδηγού, air condition, προβολείς ομίχλης, σταθερή γυάλινη ηλιοροφή, σύστημα start/stop και ρυθμιζόμενο καθ’υψος τιμόνι, με τη τιμή του να ανέρχεται στα €14.450 με απόσυρση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test Drive: Fiat 500 Twinair - 16

Με το συγκεκριμένο κινητήρα το 500αράκι με τα δυνατά χαρτιά της οικονομίας/οικολογίας περνάει τη δεύτερη νιότη του και με το πλούσιο εξοπλισμό, τη “fun to drive” ταυτότητα και το κλασικό και καταξιωμένο χαρακτήρα του αποδεικνύει περίτρανα την εξέχουσα θέση που έχεις σε όλες τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης, ομορφαίνουν τις καθημερινές μετακινήσεις εκατομμυρίων ανθρώπων, που δεν περιορίζονται μόνο στις πόλεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Fiat 500 0.9 85hp Sport
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 2 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Καύσιμο Βενζίνη
Κυβισμός 875
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 85 (62.5) / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 145 (14.8) / 1900 σ.α.λ.
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 1 εκκεντροφόρος επικεφαλής με μηχανικά ωστήρια
Σχέση συμπίεσης 10.0:1
Τροφοδοσία καυσίμου Χρονισμένος, διαδοχικός ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων (MPI) με υπερσυμπιεστή σταθερής γεωμετρίας
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m) 10,7
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά) 11
Μέγιστη Ταχύτητα: Km/h 173
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 50
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2300
Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm) 1413/1407
Μήκος / Πλάτος (mm) 3546/1627
Υψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1488
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 185
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + EBD
Εμπρός: Ø mm Δ 240 (αεριζόμενοι)
Πίσω: Ø mm Τ 180
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson με κάτω ψαλίδια στηριγμένα σε ένα υποπλαίσιο, αντιστρεπτική δοκό συνδεδεμένη στα αμορτισέρ
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω ημιάκαμπτου στρεπτού άξονα
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ατσάλινες ζάντες 175/65 R 14 (Pop)
Ζάντες αλουμινίου 185/55 R 15 (Lounge – Sport)
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (κιλά) 930/940 (*)
Μέγιστο Ρυμουλκούμενο Φορτίο (κιλά) 770
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 35
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 1999/100)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 3.7 / 3.6 (*)
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 4.9 / 4.6 (*)
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 95 / 92 (*)
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 4.1 / 4.0 (*)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων + όπισθεν / αυτόματο 5 σχέσεων + όπισθεν (*)
Κίνηση Εμπρός
ΤΙΜΕΣ
Αρχική Τιμή €14.450
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής €14.450

[/nextpage]