Νέο αγωνιστικό μονοθέσιο από τους φοιτητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Σχετικά άρθρα

Prom Racing 2013 (1)

Η ομάδα του Prom Racing του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου της Αθήνας, ανακοίνωσε πως πλέον έχει ολοκληρώσει τη σχεδίαση του νέου της αγωνιστικού μονοθεσίου αυτοκινήτου της στα πλαίσια του διαγωνισμού Formula Student. Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός  είναι ο μεγαλύτερος διεθνής φοιτητικός διαγωνισμός. Διεξάγεται σε όλο το κόσμο τα τελευταία 30 χρόνια με events τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αυστραλία , Κίνα, Ιαπωνία, Αμερική και Βραζιλία την περίοδο του καλοκαιριού.

Φοιτητικές ομάδες στα πλαίσια του διαγωνισμού καλούνται να σχεδιάσουν, μελετήσουν και κατασκευάσουν ένα αγωνιστικό μονοθέσιο όχημα, το οποίο θα αξιολογηθεί σε ένα πλήθος παραμέτρων τόσο τεχνικών (κατασκευασιμότητα, κόστος, μηχανολογική μελέτη και τεχνολογία που ενσωματώνει ), όσο και επιδόσεων (επιτάχυνση , επιβράδυνση, αγώνας αντοχής ). Οι διαγωνισμοί προσελκύουν την ελίτ των πανεπιστημίων διεθνώς και κριτές παγκόσμιου κύρους από την αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο.

Prom Racing (12)

Η Prom Racing αποτελείται φέτος από 20 περίπου προπτυχιακούς φοιτητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου της Αθήνας. Ο πυρήνας της ομάδας είναι κατά κύριο λόγο Μηχανολόγοι Μηχανικοί και συγκεκριμένα Αεροναυπηγοί του 4 ή 5 έτους των σπουδών. Παράλληλα όμως μέλη της ομάδας αποτελούν και φοιτητές από άλλες σχολές του Πολυτεχνείου, όπως της σχολής Χημικών Μηχανικών, η και του ΣΕΜΦΕ (Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ), όπως και φοιτητές μικρότερων εξαμήνων, οι οποίοι διασφαλίζουν το μέλλον της ομάδας και τον πολύπλευρο και επαγγελματικό της χαρακτήρα.

Η ομάδα αποτελείται από 6 υποομάδες Chassis, Engine, Composites, Electronics , Mechanical Design, και Public Relations, κάθε μια από τις οποίες αναλαμβάνει ένα εξειδικευμένο κομμάτι της εξέλιξης αυτοκινήτου και της όλης προσπάθειας.

Στόχος της ομάδας είναι αρχικά ο σχεδιασμός και η μελέτη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου , στην συνέχεια η κατασκευή του και τέλος η επάξια εκπροσώπηση του Πολυτεχνείου στους διαγωνισμούς Formula Student, στην διεθνής ακαδημαϊκή κοινότητα και της ανάδειξης των Ελλήνων Μηχανικών ως των πλέον ικανών στο τομέα τους.

Για το σχεδιασμό του νέου μονοθέσιου η ομάδα δούλεψε εντατικά τους τελευταίους 5 μήνες. Από την αρχή του σχεδιασμού θέσαμε ψηλά τον πήχη, στοχεύοντας στην παραγωγή ανταγωνιστικών μηχανολογικών σχεδίων με βάση τα διεθνή πρότυπα.

Ακολούθησε μια επιθετική σχεδιαστική προσέγγιση. Υιοθέτησαν δύσκολες μηχανολογικές λύσεις με τους φοιτητές να πιστεύουν όμως πως θα τους διαφοροποιήσουν από τους ανταγωνιστές μας. Συνοπτικά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά του μονοθεσίου είναι τα εξής :

  • Μεταξόνιο: 1540 mm
  • Μετατρόχιο (Εμπρός / Πίσω) : 1200 mm / 1150 mm
  • Συνολικό Βάρος (Race ready χωρίς οδηγό) : 230 kg
  • Ύψος κέντρου βάρους οχήματος : 270 mm
  • Πλαίσιο σωληνωτό χωροδικτύωμα με ανθρακονημάτινο bodywork.
  • Κινητήρας : Yamaha R6 600 cc 85 hp στις 10000 rpm
  • Συνολική κάθετη δύναμη: 60 kg στα 70 Km/h
  • Επιτάχυνση 0-100 km < 4,00sec
  • Τελική ταχύτητα  : 150 km.

Το αυτοκίνητο υπακούει στους τεχνικούς κανονισμούς του διαγωνισμού πράγμα το οποίο σημαίνει πρακτικά ότι περιορίζεται η απόδοση του κινητήρα και άλλες παράμετροι του οχήματος.

Το νέο μονοθέσιο της ομάδα θα είναι σημαντικά βελτιωμένο σε κάθε παράμετρο του, σε σχέση με το προκάτοχο του. Η βελτίωση ξεκινάει από ένα ποσοστό της τάξης του 10% σε κάποιες παραμέτρους και φτάνει πάνω από 100% σε κάποιες άλλες. Η νέα δουλεία έχει ήδη κυκλοφορήσει στο κόσμο του Formula Student  αποσπώντας αρκετά θετικά σχόλια.

Η ομάδα εστίασε κατά κύριο λόγο τις προσπάθειες της στην επίτευξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων. Αυτό άλλωστε απαιτεί και η φύση του διαγωνισμού στο οποίο συμμετέχουν, χωρίς βέβαια να έχουν αμελήσει άλλες παραμέτρους όπως για παράδειγμα την οικονομία καυσίμου και την ασφάλεια του οδηγού, η οποία φυσικά αποτελεί κάτι το αδιαπραγμάτευτο σε κάθε όχημα το οποίο σχεδιάζουν.

Στην επίτευξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων, οι φοιτητές σχεδίασαν ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, μελέτησαν την αεροδυναμική συμπεριφορά του μονοθέσιου, περιόρισα το βάρος του , και βελτιστοποίησαν την ανάρτησή του.

Prom Racing 2013 (6)

Ο σχεδιασμός του νέου αυτοκινήτου ήταν μια πολύ απαιτητική διαδικασία. Απαιτεί την συνεργασία και την αφοσίωση των μελών. Τα πρόβλημα που προέκυψαν είναι πάρα πολλά ιδιαίτερα όταν στοχεύεις ψηλά.

Όλες οι ομάδες δούλεψα ν εντατικά ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων με meetings και συνεχή επικοινωνία. Η καθημερινή ενασχόληση υπερβαίνει τις 6 ώρες για πολλά μέλη. Η ομάδα είναι κομμάτι της ζωής τους και η επίτευξη των στόχων τους ένα προσωπικό στοίχημα για πολλούς από εμάς. Δεν το αντιμετωπίζουν ως μια επιπλέον ενασχόληση στο ελεύθερο χρόνο τους ή σε συνδυασμό με την σχολή μας.

Η εξεύρεση χορηγών όμως στις μέρες μας είναι ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι. Δυστυχώς η οικονομική κρίση χτύπησε και την ομάδα του ΕΜΠ. Δυστυχώς τα παιδιά δεν έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν το budget το οποίο χρειάζονται για την κατασκευή του νέου αυτοκινήτου Αν και προσφέρουν πολλά οφέλη στους χορηγούς, όπως διαφήμιση και προβολή στα έντυπα, στο μονοθέσιο και στις εκδηλώσεις μας , η φτώχια πουλάει πιο πολύ στις μέρες μας σε σχέση με αυτό που κάνουν, όπως χαρακτηριστικά τους δήλωσαν. Παράλληλα η κρατική-δημόσια ενίσχυση, περιορίζεται προς το παρόν μόνο στην παραχώρηση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού του εργαστηριού Οχημάτων της σχολής μας.

Οι φοιτητές δεν το βάζουν κάτω και κρατούν πάντα την αισιοδοξία μας. Πιστεύουν στις ικανότητες τους και όταν καταφέρουν να συγκεντρώσουν το αναγκαίο ποσό για την κατασκευή του νέου τους αυτοκινήτου, πιστεύουν ότι δεν περάσουν απαρατήρητοι στους διεθνής διαγωνισμούς.

prom-racing-2013-26

Ουσιαστικά το περιορισμένο budget της ομάδα, αποτελεί το μόνο ανασταλτικό παράγοντα στην επίτευξη των στόχων μας και σε αυτό το σημείο, η ομάδα θα ήθελε να ευχαριστήσει όλους τους υπάρχοντες χορηγούς μας οι οποίοι συνεχίζουν να πιστεύουν σε εμάς.

Το να σχεδιάζεις και να κατασκευάζεις μονοθέσια στην Ελλάδα είναι δύσκολο. Πιο δύσκολο από ότι αν το έκανες στην Αγγλία ή στη Γερμανία. Αν τα καταφέρεις όμως αυτό σε διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σου πόσο μάλλον όταν διακριθείς κιόλας . Το ταλέντο, οι γνώσεις και οι ικανότητες υπάρχουν στο τόπο μας. Εκείνο που λείπει είναι το θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα αγκαλιάσει τέτοιες προσπάθειες και φυσικά η υλική υποστήριξη.

Στις φωτογραφίες παρουσιάζεται η ομάδα και το μονοθέσιο. Οι φωτογραφίες που είναι σε γραφικό περιβάλλον αποτελούν τα σχέδια του νέου μονοθεσίου, το οποίο και θα κατασκευαστεί μόλις εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι. Το μονοθέσιο αυτό είναι πλήρως ελεγμένο με υπολογιστικά προγράμματα και απομένει μόνο η κατασκευή του.

Επίσης, το άλλο μονοθέσιο που θα δείτε στις φωτογραφίες συμμετείχε και αυτό σε παγκόσμιους διαγωνισμούς και είχε και διακρίσεις. Το συγκεκριμένο, το τελευταίο διάστημα, υπόκειται σε πειράματα ώστε να γίνει η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη βελτιστοποίηση του νέου μονοθεσίου.

Μπορεί ο καθένας να μαθαίνει νέα της ομάδας μέσω της επίσημης σελίδας της στο Facebook, αλλά και του επίσημου site, ενώ για άμεση επικοινωνία μπορεί να στείλει ένα email στο [email protected] αλλά και να τηλεφωνήσει στο  210 7721461.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...