Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Rapid 1.4 TSI DSG7

Test Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Rapid 1.4 TSI DSG7

47
Test Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Rapid 1.4 TSI DSG7

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 18

H Skoda είναι μια εταιρία με πολύ μεγαλύτερη ιστορία από αυτή που ο πολύς κόσμος γνωρίζει. Τα πρώτα αυτοκίνητα της βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής λίγο πριν το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1930. Οι ιδρυτές της μάρκας, όμως, οι Václav Laurin και Václav Klement, είχαν ξεκινήσει πριν από περίπου τρεις δεκαετίες την ενασχόληση τους με την παραγωγή ποδηλάτων, όπως οι περισσότεροι μεταγενέστεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Μετά το πόλεμο κινούταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας και με το πέρασμα των χρόνων καταξιώθηκε ως ένα φθηνό brand από την πρώην Τσεχοσλοβακία, χωρίς όμως να έχει ιδιαίτερη επιτυχία, όπως πχ είχαν η τότε Dacia και Datsun. H χρονιά ορόσημα ήταν το 1987, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο που την ξανά έβαλε στο χάρτη, το Favorit και συνέχισε την επιτυχία του ο αντικαταστάτης του, το Felicia.

Η πτώση του κομουνισμού στις ανατολικές χώρες και η διάλυση της Τσεχοσλοβακίας το 1992, έφερε δραστικές αλλαγές στην εταιρία, καθώς η Τσέχικη κυβέρνηση επέλεξε τo VW Group να αγοράσει αρχικά το 30% της εταιρίας το 1991 μέχρι να φτάσει σταδιακά το 70% το 1995, και να γίνει η τέταρτη εταιρία που θα βάλει κάτω από τη σκεπή της ο γερμανικός κολοσσός, χτίζοντας την μεταγενέστερη ευρωπαϊκή του παντοκρατορία. Η τσέχικη, πλέον, εταιρία είχε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά της, με τους αριθμούς να αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Το 1995 το εργοστάσιο της Skoda στο Mladá Boleslav κατασκεύαζε μόνο ένα μοντέλο, με την ετήσια παραγωγή να ήταν 210.000 οχήματα, για να φτάσουμε το 2012 με την εταιρία να έχει μια πλήρη γκάμα εφτά αυτοκινήτων στο πορτφόλιο της αλλά και εργοστάσια σε Ινδια, Κινά, Ρωσία και Σλοβακία, με την ετήσια παραγωγή να είναι κάτι λιγότερο από 1 εκ. οχήματα. Το πρώτο αυτοκίνητο που είχε την υπογραφή της VW ήταν η Octavia εν έτη 1997 για να ακολουθήσουν τόσο μικρότερα όπως η Fabia και το Citigo, όσο και μεγαλύτερα όπως το Superb και ελευθέρου χρόνου όπως το Roomester και Yeti.

Στα συν

  • Εξοπλισμός
  • Χώροι για επιβάτες και αποσκευές
  • Ποιοτικό/πολυτελές εσωτερικό
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής
  • Ουδέτερη και ασφαλή συμπεριφορά

Στα μείον

  • Κατανάλωση
  • Έλλειψη πλευρικής στήριξης καθισμάτων

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]
Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 11

Το τελευταίο μοντέλο που προστέθηκε στη γκάμα της Skoda ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Το πεντάπορτο Rapid είναι μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, με το ντεμπούτο του να το κάνει στην έκθεση του Πεκίνο τον Απρίλιο του 2012, και το ευρωπαϊκό κοινό να το βλέπει για πρώτη φορά πέρσι στο Παρίσι. Το αυτοκίνητο αποτελεί την έκδοση παραγωγής του MissionL concept που είχε φέρει η εταιρία στη Φρανκφούρτη το 2011, με τις μόνες αλλαγές σε σχέση με το πρωτότυπο να εντοπίζονται στα μπροστά φωτιστικά σώματα, στις χειρολαβές και στην οροφή.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 31

Χωροταξικά τοποθετείται ανάμεσα από τη Fabia και την Octavia, ενώ είναι άξιο αναφοράς να παρατηρήσουμε την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 15 χρόνια. Το Rapid έχει μήκος 4.483 χλστ, 1.706 χλστ πλάτος και 1.461 χλστ ύψος. Μια πρόχειρη σκέψη αντιπαράθεσης αυτών των εξωτερικών διαστάσεων ήταν με την πρώτη Octavia του 1996 που είχε μήκος 4.507 χλστ, έχοντας μικρότερο μεταξόνιο και χώρο αποσκευών, ενώ αντίστοιχα και το τότε Audi A4 είχε μήκος 4.520 χλστ. Άρα καταλαβαίνει κανείς ότι οι χώροι του νέου μοντέλου της Skoda είναι πολύ μεγάλοι και πρακτικά καλύπτει το κενό που δημιούργησε η νέα Octavia που είναι σχεδόν 20 εκατ. μεγαλύτερη. Ο ανταγωνισμός της κατηγορία των μικρών sedan είναι όλο και αυξανόμενος, καθώς ένας νέος οικογενειάρχης έχει την επιλογή μεταξύ άλλων και του Citroen C-Elysee, Peugeot 301, Chevrolet Aveo Sedan, Fiat Linea, ενώ στη πλούσια έκδοση του θα μπορούσε να τεθεί και απέναντι ακόμα και στα Mitsubishi Lancer, Opel Astra Sedan, VW Jetta ή ακόμα και το Chevrolet Cruze.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 13

Βασίζεται στη πλατφόρμα A05+ του VW Group, όπου πάνω της έχει χτιστεί και το τελευταίας γενιάς Seat Toledo και αποτελεί μικρή εξέλιξη της Α05 που παρουσιάστηκε το 1999 και πάνω της είχαν χτιστεί πολλά μοντέλου του ομίλου, όπως τα Fabia, Ibiza, Cordoba, Polo, Fox κ.α. Κατασκευάζεται στο τσέχικο εργοστάσιο στη πόλη Mladá Boleslav της Τσεχίας και παράγεται μαζί με τα Citigo, Fabia, Octavia, Superb, Roomster και Yeti αλλά και στο νέο στη πόλη Yizheng, στη Κίνα.

Σχεδιαστικά είναι το πρώτο μοντέλο της τσέχικης εταιρίας που διαθέτει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, προσδίδοντας με αυτό το τρόπο τη σημαντικότητα του μοντέλου για την φίρμα. Το σήμα της εταιρίας πλέον να έχει μετακομίσει στο καπό και δεν αποτελεί μέρος της μάσκας η οποία θυμίζει κάτι από Kia.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 32

Η νέα μακρόστενη μάσκα με το χρωμιωμένο πλαίσιο και οι μπροστινοί προβολείς/φώτα ομίχλης ενσωματωμένοι πάνω της συνθέτουν ένα ενιαίο σχεδιαστικό σύνολο όντας παράλληλα συντηρητικό και διαχρονικό, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου. Διαθέτει καθαρές ευθείες γραμμές, λείες επιφάνειες καθώς και ισορροπημένες αναλογίες και μόνο τα τονισμένα φτερά του χαρίζουν ένα πιο δυναμικό look. Το σχέδιο του Rapid αρχικά δημιουργεί την εντύπωση ότι πρόκειται για τετράπορτο κλασικού saloon αυτοκίνητο, όμως η αναγόμενη πίσω πέμπτη πόρτα δίνει πρόσβαση σε έναν τεράστιο χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 550 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.490 λίτρα. Η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι προσανατολισμένη και για την λειτουργικότητα του αυτοκινήτου καθώς το σχήμα των πίσω θυρών προσφέρει μεγάλη ευκολία πρόσβασης στον χώρο επιβατών.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 29

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 21 Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 22

Γενικά, έχει όλα τα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της Skoda, και δε διέπει δάφνες καλλιστείων αλλά σίγουρα είναι ένα σύνολο αντικειμενικά αποδεκτό και εύπεπτο σχήμα από τη μάζα του καταναλωτικού κοινού και κυρίως από το συντηρητικό κοινό στο οποίο κατά βάση απευθύνεται. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,30, τοποθετώντας το κοντά στο μέσο όρο των αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Μηχανικά, τώρα, η ίδια η Skoda δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιηθεί “δοκιμασμένη τεχνολογία” για το μικρομεσσαίο sedan της. Έτσι, εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τη “σκεπή” της μαμάς VW, διαθέτει μηχανικά μέρη που έχουν χρησιμοποιηθεί και δοκιμαστεί από προηγούμενα μοντέλα του Group και κυρίως από το Fabia και το Roomster, ενώ μοιράζεται ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη και εσωτερικό με τη τελευταία γενιά του Seat Toledo, που δεν εισάγεται στην Ελλάδα.

Για την ασφάλεια δε θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό ασφαλείας Euro NCAP να εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια για το αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 38

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής ο πιο ισχυρός κινητήρας για το Rapid, που δεν είναι άλλος από τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.400άρη (1390 κ.εκ.) TSI κινητήρα της VW. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων DSG7. Τα 122 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και τα 200 Nm ροπής που είναι πλήρως διαθέσιμα από τις 1550 έως 4000 σ.α.λ. κινούν πολύ παραπάνω από απλά αξιοπρεπή το σύνολο καθώς το βάρος 1.236 κιλών αμάξωμα χρειάζεται για τα 0-100 χλμ/ώρα μόλις 9,5 δευτ, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 206 χλμ/ώρα που δίνει ο κατασκευαστής. Οι εκπομπές CO2 είναι 134 γρ/χλμ κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €147,4, ενώ η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει ο κατασκευαστής είναι 5,8 λίτρα/100 χλμ, νούμερα εξαιρετικά απίθανο να επιταχυνθεί, καθώς κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συμβίωσης μου, με άκρως συντηρητική προσέγγιση στο γκάζι ποτέ δε μπόρεσε να πέσει κάτω από 6,8 λίτρα/100 χλμ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 60

Η συντηρητική σχεδίαση του εξωτερικού συνεχίζεται στον ίδιο βαθμό και στην καμπίνα των επιβατών, αλλά παράλληλα η ποιότητα της προσδίδει ένα αναπάντεχα υψηλό αίσθημα πολυτέλειας, πόσο μάλλον αναλογιζόμενος τη τιμή του αυτοκινήτου. Παρά τη χρήση κατά κύριο λόγο σκληρού πλαστικού, αυτό φαίνεται να είναι αρκετά παχύ, αντανακλώντας έναν αρκετά υπόκωφο ήχο κατά το χτύπημα του και δείχνουν ότι θα έχουν αντοχή στη καθημερινή χρήση και τη πάροδο του χρόνου. Ακόμα, το δέσιμο της κονσόλας είναι στιβαρό με τους τριγμούς να λάμπουν δια την απουσία τους.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 42

Σχεδιαστικά δεν έχει το ιδιαίτερο που θα μπορούσα να τονίσω, καθώς διέπεται από απλές ευθείες γραμμές, με το μόνο που θα μπορούσε να ομορφύνει λίγο το εσωτερικό να είναι η διχρωμία μαύρου/μπεζ που διέθετε (εξτρά) το αυτοκίνητο μας. Είναι ξεκάθαρο το γεγονός ότι προσπαθεί να αποφύγει τις φανφάρες και τις περίεργες γωνίες προς όφελος του κόστους, ενώ η λιτή του σχεδίαση το κάνει κάπως βαρετό, χωρίς αυτό βέβαια να είναι αποτρεπτικό για το κοινό που απευθύνεται. Η πολυτέλεια του εσωτερικού εμπλουτίζεται με τα χρωμιωμένα φιλέτα στους αεραγωγούς, τα όργανα, το τιμόνι και τη κονσόλα.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πρακτική διάταξη που δίνει έμφαση στον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και έχει ιδανική απόσταση από τη θέση του οδηγού, χωρίς να κρύβει καμία πληροφορία το τιμόνι, καθώς αυτό ρυθμίζεται τόσο καθ’υψος, όσο και βάθος. Το Rapid είναι εξοπλισμένο με νέου τετράκτινο σχεδιασμού τιμόνι, όπου στην έκδοση της δοκιμής ήταν δερμάτινο και διέθετε χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών για το ραδιόφωνο και το τηλέφωνο.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 56 Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 57

Εργονομικά κρίνεται καλό στη καθημερινή τριβή μαζί του, με μόνο το σύστημα ψυχαγωγίας να θέλει κάποια λεπτά για να καταλάβεις πως λειτουργεί και να εξοικειωθείς μαζί του. Από την άλλη πολύ περίεργο κρίνεται το γεγονός ότι στη πόρτα του οδηγού και στη κονσόλα των χειριστηρίων των ηλεκτρικών παραθύρων, απουσιάζουν αυτοί για τα πίσω παράθυρα.

Δε μπορείς όμως να περιγράψεις το εσωτερικό του Rapid και να μην αναφερθείς στους χώρους του, που εδώ που τα λέμε αποτελούν σήμα κατατεθέν της τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Όχι απλά είναι το δυνατό του χαρτί αλλά αυτό που το χαρακτηρίζει και θα χαροποιήσει κάθε οικογενειάρχη. Σε αυτό φυσικά οφείλεται το πολύ μεγάλο μεταξόνιο του που φτάνει τα 2.602 χλστ. Έτσι θα βολέψει με χαρακτηριστική άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου τέσσερεις επιβάτες, χωρίς τη παραμικρή παραχώρηση για τα γόνατα ή το ύψος των κεφαλιών. Το τρίτο άτομο αν είναι λίγο πιο “μινιόν” θα βολευτεί εξίσου εύκολα, παρότι το πλάτος του Rapid δεν είναι από τα μεγαλύτερα αλλά και του ογκωδεστατου κεντρικό τούνελ στο πάτωμα.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 68

Οι μηχανικοί της Skoda έχουν μικρύνει όσο το δυνατόν περισσότερο τις διαστάσεις του ημιάκαπτου άξονα της πίσω ανάρτησης έχουν καταφέρει να προικίσουν με ένα εντυπωσιακά χαοτικό, όπως είπα και πιο πάν, χώρο αποσκευών. Τα 550 λίτρα, γίνονται 1.490 με την αναδίπλωση 60/40 των πλατών των πίσω καθισμάτων και δημιουργούν σχεδόν επίπεδο πάτωμα, που μπορείς κάλλιστα να κάνεις μετακόμιση ολόκληρου σπιτικού. Νούμερα που στη συγκεκριμένη κατηγορία δύσκολα συναντάς, ενώ κοιτάει κατάματα και την μεγαλύτερη. Η φόρτωση αντικειμένων γίνεται πανεύκολα, καθώς ανοίγοντας τη πόρτα του πορτ παγκαζ έχεις στη διάθεση σου όλο το χώρο, με το κατώφλι να διευκολύνει άτομα κάθε αναστήματος. Στα ατού του συγκαταλέγεται και η εξτρά επένδυση για το δάπεδο του χώρου αποσκευών, με τη μία πλευρά να είναι επενδεδυμένη με μοκέτα για να ταιριάζει στο χώρο αποσκευών, ενώ η άλλη διαθέτει αδιάβροχη λαστιχένια επιφάνεια που καθαρίζεται εύκολα και βοηθάει στην απροβλημάτιστη μεταφορά υλικών χωρίς το φόβο να λερώσεις.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 61 Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 62

Συνεχίζοντας, χώροι για μικροαντικείμενα και αναψυκτικά μπορούν να τοποθετηθούν τόσο στη βάση της κονσόλας, όσο και στις πόρτες, ανάλογα με το μέγεθός του. Η θήκη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα σε συνδυασμό με την ύπαρξη των θυρών του USB και AUX προσφέρει χώρο για την ασφαλή μεταφορά μικροσυσκευών όπως iPod ή κινητά τηλέφωνα. Επίσης στις πόρτες των εμπρός επιβατών υπάρχει μικρό καλάθι απορριμμάτων, που αφαιρείται εύκολα για να αδειάσει, ενώ χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Υπάρχει ακόμα θήκη για γυαλιά ηλίου στην κονσόλα της οροφής και υποβραχιόνιο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα με αποθηκευτικό χώρο.

Στα μείον, θα έβαζα τα καθίσματα που παρά τη σωστή σκληρότητα τους προσφέρουν σχεδόν παντελή έλλειψη πλευρικής στήριξης, με αποτέλεσμα να χρειαστεί ουσιαστικά να κρατιέσαι από το τιμόνι.

Φτάνοντας στη τιμή το Rapid στην έκδοση Elegance της δοκιμής μας με τον 1.4-λίτρων TSi και το DSG έκανε €16.790, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης. Ενώ η έκδοση Ambition ξεκινάει από 15.790€ με απόσυρση. Ο εξοπλισμός του ήταν υπερπλήρης έχοντας στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής, ABS, ESP, Isofix στα πίσω καθίσματα, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών TPM+, σύνδεση κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα έλεγχου συγκράτησης του αυτοκινήτου σε επικλινές έδαφος (HHC), σύστημα πλοήγησης Amundsen+ με χρήση έγχρωμης οθόνης αφής LCD διαγωνίου 5 ιντσών και ανάλυση 400 x 240 pixel, η οποία μπορεί να προβάλλει πληροφορίες από τον αυτόματο κλιματισμό Climatronic, τους αισθητήρες στάθμευσης και το ρολόι, θύρες USB και AUX, σύστημα Start/Stop, αυτόματος μονοζωνικός κλιματισμός, φώτα ημέρας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεκοντρόλ, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, κάθισμα οδηγού με ρυθμιζόμενο ύψος, υπολογιστή ταξιδιού, Bluetooth, δερμάτινο τιμόνι, καθρέπτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου 16-ιντσών, προβολείς ομίχλης και cruise control.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 75

Εκ των πραγμάτων ο συνδυασμός του σχετικά δυνατού κινητήρα με το DSG κιβώτιο σε προκαλεί να κάνεις όσο περισσότερα χιλιόμετρα μπορείς για να νιώσεις την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου. Τα συμπεράσματα αρκετά. Η συγκεκριμένη έκδοση ναι μεν είναι για νέους οικογενειάρχες αλλά ο κινητήρας γεμάτος δύναμη και ελαστικότητα βοηθάει όποτε θελήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα και δε θα δυσανασχετήσει ακόμα και με αρκετό φορτίο.

Από την άλλη η ανάρτηση του, με την κλασική διάταξη γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαπτου άξονα πίσω, είναι ρυθμισμένη πιο σκληρά απ’ότι θα περίμενες και μέσα στις πολλές ώρες χρήσης στη πόλη θα κουράσει καθώς αδυνατεί να αποσβέσει τις συνεχείς ανωμαλίες. Βγάζει όμως την αρετή της στον αυτοκινητόδρομο, καθώς παραμένει απόλυτα σταθερό και ευθύβολο πραγματοποιώντας ένα stress-free ταξίδι ανεξαρτήτου απόστασης, ενώ συνεπικουρούμενης της καλής του ηχομόνωσης, τόσο από το δρόμο όσο και από τον κινητήρα “τρώει” τις αποστάσεις ακόμα πιο άνετα.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 77

Όταν και αν θελήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα απ’ότι είναι θεωρητικά είναι σχεδιασμένο το Rapid δε θα βρεθείς εξ απηνής, καθώς τόσο οι μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος όσο και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών της Dunlop διαστάσεων 195/50 θα συμβάλλουν σε ένα λίγο πιο δυναμικό τρόπο οδήγησης. Όταν υπερβείς τα όρια του το ESP καραδοκεί με άμεση εμπλοκή αλλά η υποστροφή ελαφρώνει το τιμόνι αναπάντεχα πολύ χάνοντας την αίσθηση του αλλά με άφημα του γκαζιού όλα επανέρχονται στη τάξη, καθώς η αντίδραση του πίσω άξονα είναι ουδέτερη. Η λεπτομέρεια των χειρισμών δεν είναι επιπέδου Focus, Astra ή Civic αλλά είναι σίγουρα καλύτερη από το μέσο όρο της κατηγορίας του.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 74

Κατά τ’άλλα είναι πολύ εύκολο στο χειρισμό του και οι πληθωρικές εξωτερικές του διαστάσεις “κρύβονται” τόσο εξαιτίας της πολύ καλής περιφερειακής ορατότητας, όσο και του σχετικά κοφτερού τιμονιού με κύκλο στροφής 10.6 μέτρα, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό για το μέγεθος του αυτοκίνητου. Τέλος, για την επιβράδυνση χρησιμοποιεί τέσσερα δισκόφρενα με την αποτελεσματικότητα τους να είναι αρκετά υψηλή, όντας δυνατά και προοδευτικά αν και το πίσω μέρος θα ελαφρώσει λίγο κάτω από πολύ δυνατό φρενάρισμα. Ακόμα, η αίσθηση του πεντάλ να είναι ελάχιστα σπογγώδης και θα χρειαστείς λίγα χιλιόμετρα για να συνηθίσεις την αίσθηση του.

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 52

Οι εντελώς ανεπαίσθητες αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται κοντά στις 2.500 σ.α.λ. και πάντα θα έχεις σύμμαχο το δεύτερο συμπλέκτη είτε αν θες να κάνεις προσπέραση, κατεβάζοντας γρήογρα ταχύτητα είτε να επιτεθείς στην επόμενη στροφή. Ποτέ δε θα σε αφήσει να χτυπήσει κόφτη, είτε στο πρόγραμμά sport που διαθέτει είτα ακόμα και στη χειροκίνητη λειτουργία του. Από την άλλη η έλλειψη paddles στο τιμόνι σχεδόν σε προκαλεί να το έχεις πάντα στο D και απλά να μετακίνησε, αφαιρώντας σου κάθε εμπλοκή στην οδήγηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τελικά” ]

Test Drive: Skoda Rapid 1,4 DSG - 76

Η Skoda είναι ίσως η πιο τίμια μάρκα από τις δώδεκα που διαθέτει το Group και προσφέρει πραγματικά value for money αυτοκίνητα. Αυτό έχει εκτιμηθεί δεόντως τόσο από την Ευρώπη και σιγά σιγά και από τις αγορές της Ινδίας και της Κίνας. Ο στόχος της Skoda είναι ξεκάθαρος, αφού θέλει μέσα στην επόμενη πενταετία να αυξήσει πάνω από 50% της πωλήσεις της, πουλώντας 1,5 εκατ. αυτοκίνητα.

Το Rapid, τα ανανεωμένα Octavia και Yeti καθώς και το νέο Fabia, που δε θα αργήσει να κάνει την εμφάνιση του παρέχουν τα εχέγγυα για να πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος. Με το Rapid να παίζει σημαντικό ρόλο στην γιγάντωση της τσέχικης εταιρίας, η Skoda εμπλουτίζει με ακόμα ένα μοντέλο τη γκάμα της, καλύπτοντας το κενό μεταξύ του Fabia και της Octavia.

Τα δυνατά χαρτιά του είναι αναμφίβολα το εσωτερικό και οι άπλετοι χώροι του, καθώς και ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του. Χρησιμοποιώντας υπάρχοντες λύσεις από τη μαμά VW, δεν έχει κάποια καινοτομία και έτσι αποκτάει το πλεονέκτημα μιας πολύ ανταγωνιστικής τιμής. Τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου μπορείς να τα βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

Προηγούμενο άρθρο Ντόπινγκ στην Formula 1;
Επόμενο άρθρο H Daihatsu θα παρουσιάσει το Kopen Concept στο Τόκιο
Μέχρι χθες με ήξερες ως gazokiller...παρατσούκλι που μεταφράστηκε από το προσωνύμιο "γκαζοφονιά" που μου έδωσε ο πατέρας μου σε μικρή ηλικία ύστερα ένός "ατυχούς" γεγονότος. Υπέρμαχος και λάτρης της πισωκίνησης και του μηχανικού "συμπλέκτη", εχω γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και θα συνεχίσω, όντας υπεύθυνος για τα test drive. Η οδήγηση είναι προσωπική απόλαυση...καθώς ξεχνιέμαι και νοερά ταξιδεύω σε όλη τη γη, με το κάθισμα του οδηγού να είναι το δεύτερο μου σπίτι. Το αυτοκίνητο και η Nutella είναι οι δύο μεγαλύτερες υλικές αγάπες της ζωής μου!