header-b0-2

Όχι, δεν έκανα κάποιο λάθος και όχι δεν τηλεμεταφερθήκαμε μαζικά στη δεκαετία του ’60 και του ’70. Η AC ζει και το δάγκωμα της Cobra είναι οργασμικά θανατηφόρο!

Για να μην γράψω και διαβάσεις ένα ολόκληρο κατεβατό ιστορία, το μόνο που θα σου πω είναι πως η AC υπήρχε από τις αρχές του 1900. Φυσικά τα αυτοκίνητα που έφτιαχνε τότε ήταν πολύ διαφορετικά από αυτά για τα οποία έγινε γνωστή. Μεσολάβησαν δύο Παγκόσμιοι Πόλεμοι και πολλά άλλα γεγονότα, μέχρι να φτάσουμε στο 1953 οπότε η AC ξεκίνησε να παράγει το AC Ace. Fast Forward στο 1962 και την προσέγγιση της AC από τον μεγάλο Carroll Shelby που ζήτησε από την Αγγλική εταιρία να τροποποιήσει το chassis του Ace ώστε να μπορεί αυτό να υποδεχθεί έναν small block V8 της Ford. Και εγένετο AC Cobra.

Το 1965, ο Shelby πούλησε το όνομα Cobra στην Ford. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως η AC έπαυσε να υπάρχει. Υπήρχε, υπάρχει και ελπίζουμε να υπάρχει για πάρα πολλά χρόνια. Όπως και να έχει, επιστροφή στο παρόν για να σας παρουσιάσουμε το AC MkVI.

Το AC MkVI κατασκευάζεται στη Γερμανία από την Heyda, μία εταιρία που απασχολεί 40 άτομα. Το αυτοκίνητο είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένο στο χέρι και η προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια, είναι επιεικώς εντυπωσιακή. Η γκάμα του MkVI αποτελείται από 4 μοντέλα. Το «απλό», «βασικό» GT, το GT Big Block, το GTS και το κορυφαίο GTSR. Τα τρία πρώτα μοιράζονται το ίδιο σωληνωτό chassis, αλουμινένιο αμάξωμα, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και στους τέσσερις τροχούς με αμορτισέρ της KW, φρένα της Brembo κλπ κλπ. Διαφοροποιούνται στην επιλογή του κινητήρα. Το GT έχει έναν V8 6,2 λίτρων με απόδοση 437 αλόγων και 585Nm ροπής. Το GT Big Block φοράει έναν μεγαλύτερο 7-λιτρο V8 με απόδοση 640 ίππων και 740Nm ροπής ενώ το GTS κινείται από έναν compressorάτο V8 6,2 λίτρων με απόδοση 647 αλόγων και 820Nm ροπής. Το βάρος σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 1.080 κιλά.

Εκεί που σοβαρεύουν πολύ τα πράγματα είναι με το GTSR.  Κι αυτό έχει σωληνωτό chassis αλλά τη θέση του ατσαλιού έχει πάρει το chromoly. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από carbon, οι αναρτήσεις είναι αγωνιστικές, οι 19άρες ζάντες είναι από μαγνήσιο και ο κινητήρας; Ο κινητήρας είναι ένας race-spec V8 6,2 λίτρων με compressor που αποδίδει 780 άλογα και 1050Nm ροπής! Το βάρος έχει πέσει στα 995 κιλά και μοιράζεται ισόποσα στους δύο άξονες. Όλα αυτά, σημαίνουν 0-100km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 332km/h!

Φυσικά, όλα αυτά, έχουν και αντίκτυπο στην τιμή. 252.000 λίρες Αγγλίας -302.400€- πριν αρχίσεις να παίζεις με τα λίγα extra… Από την άλλη, το βασικό AC MkVI GT, κοστίζει 129.390 λίρες -155.000€-, το GT Big Block κοστίζει 166.350 λίρες -199.600€- και το GTS 171.000 λίρες, δηλαδή 205.000€. Αν τα είχες, θα τα έδινες;

[Πηγή: AC Automotive]