Test Drive: BMW 116 Sport - 107

Η μεγαλύτερη όμως αλλαγή που έγινε με το νέο μοντέλο βρίσκεται κάτω από το καπό. Αυτό γιατί μηχανικά η νέα BMW Σειράς 1 εξοπλίζεται με αποκλειστικά τετρακύλινδρους turbo κινητήρες με την έκδοση 116i που είχα στα χέρια μου να φορά τον 1600αρη TwinPower Turbo κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 136 ίππων, με την μεγαλύτερη 118i με την ίδιο κινητήρα να αποδίδει 170 άλογα.

Πιο συγκεκριμένα ο κινητήρας είναι το αποτέλεσμα της σύμπραξης του BMW Group με το αντίστοιχο της PSA και έχει φορεθεί από σχεδόν όλα τα μοντέλα της Peugeot/Citroen καθώς και από την Mini. Ανήκει στην “οικογένεια” κινητήρων Prince και ο κωδικής ονομασίας N13B16 τετρακύλινδρος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1598 κ.εκ. με έναν υπερσυμπιεστή διπλής ροής (twin-scroll) της Garett, υψηλής ακρίβειας ψεκασμό, μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων (VALVETRONIC) και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων (Double-VANOS). Τα 136 άλογα τα αποδίδει στις 4.400 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή των 220 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.350 μέχρι τις 4.300 σ.α.λ. Σε διαδικασία overboost η τελευταία αυξάνεται στα 240 Nm στις 1.500 σ.α.λ.

Test Drive: BMW 116 Sport - 108 Test Drive: BMW 116 Sport - 109

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, εκτός από το Sport Line πακέτο εξοπλισμού που διέθετε, ήταν εξοπλισμένο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Streptronic με μετατροπέα ροπής της ZF. Έχει κωδική ονομασία 8HP45 και όπως και το αυτοκίνητο, έτσι και το κιβώτιο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της ZF στο Saarbrucken της Γερμανίας. Αυτό μπορεί να ανταγωνιστεί ισάξια τον χρόνο αλλαγής των ταχυτήτων σε σχέση με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που χρησιμοποιεί η Μ3, ενώ παράλληλα είναι ελαφρύτερο, οικονομικότερο και έχει ποιο φθηνό κόστος παραγωγής.

Η μικτή τιμή κατανάλωσης που δηλώνει η βαυαρέζικη εταιρία είναι εξαιρετικά χαμηλή και είναι μόλις 5,7 λίτρα/100 χλμ κάτι που στη πράξη είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί, καθώς στα σχεδόν 1100 χλμ της εβδομαδιαίας συνύπαρξης μας αυτή δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 6,8 λίτρα. Τιμή πολύ δυνατή για το χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Στον κακό αυτοκινητόδρομο προς Πάτρα το trip computer είχε κολλήσει στα 6,1 λίτρα/100 χλμ, ενώ εντός Αττικής ο κινητήρας διψούσε λίγο περισσότερο θέλοντας περίπου 7,5 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, ακόμα και όταν το πίεσα προσπαθώντας να βιώσω την απλωμένη δύναμη του κινητήρα η κατανάλωση δεν υπερέβη τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Test Drive: BMW 116 Sport - 054

Από θέμα επιδόσεων, μπορεί τα 8,7 δευτ. για τα 0-100 χλμ/ώρα να μη βάζουν φωτιά στο δρόμο αλλά είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό νούμερο δεδομένου των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, ενώ τα 210 χλμ/ώρα έρχονται με χαρακτηριστική ευκολία και χωρίς να νιώθεις καθόλου ότι οδηγάς με τόσα χλμ. Τέλος, οι ρύποι των 134 γρ/χλμ CO2 θα υποχρεώσουν τον ιδιοκτήτη να πληρώσει €147,4 στο ληστρικό Υπουργείο Οικονομικών.

Η BMW έχει εξοπλίσει με πολλά “κιλά” τεχνολογίας το μικρότερο αυτοκίνητο της και με την συνδρομή της τεχνολογίας EfficientDynamics που περιλαμβάνει Start/Stop στον κινητήρα με απροβλημάτιστη λειτουργία και εκκίνηση του κινητήρα σε κλάσματα δευτερολέπτων με το που θα αφήσει κανείς το πόδι από το φρένο, ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, δείκτη αλλαγής ταχύτητας, συμπιεστή κλιματισμού με αυτόματο σύστημα αποσύνδεσης κ.α.