Test Drive: Δοκιμάζουμε το Suzuki SX4 S-Cross 4WD

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 108

Πηγαίνοντας πίσω, το πολύ μια δεκαετία, τα προσιτά μικρά SUV/Crossover ήταν στα σπάργανα και μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι περισσότερες προτάσεις ήταν πιο “απόλυτου” χαρακτήρα και κυρίως χωμάτινου. Για παράδειγμα υπήρχαν τα Suzuki Jimny/Grand Vitara, Daihatsu Terios κλπ. Τα τελευταία 6-7 χρόνια όμως ο χάρτης της αγοράς άρχιζε να αλλάζει, με την επιλογή των εταιριών για πιο διττού χαρακτήρα αυτοκίνητα με κύρια έμφαση όμως στα οδιγικά χαρακτηριστικά για το δρόμο, χωρίς όμως να ξεχνάνε τις χωμάτινες καταβολές.

Ένα από τα πρώτα παραδείγματα ήταν εν έτη 2006 το Suzuki SX4, που ήταν αποτέλεσμα κοινής σύμπραξης με την Fiat, η οποία το πλάσαρε στην αγορά ως Sedici (που σημαίνει 16, κάνοντας λογοπαίγνιο με το 4×4=16). Το όνομα του έχει βγει από το αρχικό γράμμα της εταιρίας, S(uzuki), ενώ με το Χ4 η φίρμα ήθελε να υποδηλώσει την πρωτοποριακή της τεχνολογία τετρακίνησης στα τετρακίνητα και crossover μοντέλα της.

Το τεράστιο άλμα όμως έγινε με την παρουσίαση των Ford Kuga, Nissan Qasqhai, Skoda Yeti, VW Tiguan κλπ SUV. Η Suzuki με τη πρώτη γενιά του SX4 ήθελε να δείξει τα χαρίσματα της τόσο στο δρόμο όσο και εκτός, έχοντας μια βαριά κληρονομιά για τα ελευθέρου χρόνου οχήματα αλλά και δυνατά εχέγγυα και γνώσεις ώστε να φτιάξει ικανοποιητικά “δρομίσια” αυτοκίνητα. Όμως ποτέ δεν έδειξε να είναι σίγουρο για το αν θα ήθελε να είναι ένα υψηλότερο hatchback ή ένα ήπιο off-road, με το στούντιο σχεδιασμού του Giugiaro να μην είχε βάλει τα δυνατά του για το τελικό αποτέλεσμα. Η τοποθέτηση του, όμως, ανάμεσα στα άλλα δυο μοντέλα της Suzuki, Jimny και Grand Vitara, ήταν αυτή που κέρδισε τη συμπάθεια του κοινό, χαρίζοντας του αξιοπρεπές πωλήσεις.

Ας πάμε στο σήμερα, όμως, με τη Παρασκευή που γράφει το ημερολόγιο να είναι η καλύτερη αφορμή να είχες στο γκαράζ σου το ολοκαίνουριο SX4 S-Cross, παίρνοντας αρχικά τους δρόμους και αργότερα να μη σταματήσεις σε οποιοδήποτε κακοτράχαλο δρόμο.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Διττός χαρακτήρας
  • Σύστημα AllGrip
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής
  • Κροτάλισμα κινητήρα
  • Ρύθμιση πίσω ανάρτησης
  • Αίσθηση επιλογέα κιβώτιου

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 046

Η Suzuki με τη παρουσίαση του νέου της μοντέλου κάνει άμεσα εμφανές ότι στόχος της ήταν να χτυπήσει την αντίστοιχη πρόταση της Nissan. H ιαπωνική εταιρία στη περσινή έκθεση του Παρισιού είχε φέρει το Suzuki S-Cross Concept, με το crossover πρωτότυπο της C κατηγορίας να κάνει σχετικά μεγάλο ντόρο. Κάποιους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στη περασμένη έκθεση της Γενεύης, το πρωτότυπο χάνει μέρος του φουτουριστικό σχεδιασμού και παρουσιάζεται η έκδοση παραγωγής του.

Από τη πρώτη στιγμή που το είδαμε από κοντά είπαμε ότι φαίνεται να είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο έχοντας πιο πολύ ασφάλτινο χαρακτήρα, κυρίως λόγω των ελαστικών του. Η δοκιμή που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αρκετή να μας πείσει πόσο σωστοί και λάθος ήμασταν ταυτόχρονα.

Το νέο SX4 το οποίο βασίζεται πάνω σε μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα και είναι αρκετά πιο εξελιγμένο από τον προκάτοχό του. Η κατασκευή του γίνεται στο εργοστάσιο της Magyar Suzuki στην Ουγγαρία και η εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα δεν έχει κλείσει ακόμα 3 εβδομάδες.

Αυτό που καταλαβαίνεις εξαρχής είναι ότι πλέον μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο, προδιδόμενο κυρίως από τις πολύ μεγαλύτερες εξωτερικές του διαστάσεις. Tο μήκος του ακουμπάει πλέον τα 4.300 χλστ, το πλάτος του 1.765 χλστ, το ύψος είναι 1.575 χλστ, ενώ τέλος το μεταξόνιο 2.600 χλστ. Μια σύγκριση με την απερχόμενη γενιά δείχνει του λόγου το αληθές καθώς έχει αυξηθεί κατά 180, 35, 10 και 100 χλστ αντίστοιχα για τις προαναφερθέντες διαστάσεις. Τέλος, η μόνη μείωση παρατηρείται στην απόσταση από το έδαφος, όπου το νέο έχασε μόλις 5 χλστ από τα 175 που είχε “αέρα” το παλιό. Η γενναία αύξηση του μήκους και του μεταξονίου δε θα μπορούσε να μην μεταφραστεί σε μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, με το μέγεθός του είναι η χρυσή τομή για κάθε μετακίνηση εντός και εκτός πόλης. Επιπρόσθετα, εξυπηρετεί απόλυτα τη σύγχρονη οικογένεια προσφέροντας κορυφαίους χώρους επιβατών καθώς και αποσκευών. Ο τελευταίος είναι δίπατος και από τους κορυφαίοςυ της κατηγορίας, αφού συνολικά χωράει 430 λίτρα, έχοντας 160 λίτρα περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60/40) φτάνει τα 1.269 λίτρα (+644 λίτρα).

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 130 Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 132

[/nextpage]

[nextpage title=”Σχεδιασμός” ]

Σχεδιαστικά, τώρα, η ταυτότητα του νέου S-Cross χαρακτηρίζεται από το στιβαρό σπορτίφ σχήμα, τις καθαρές γραμμές, την εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση αλλά κυρίως το γεμάτο καμπύλες εμπρός μέρος. Αυτό διαθέτει LED φώτα ημέρας, μεγάλα φωτιστικά σώματα, μια πιο καμπυλωτή μάσκα σε σχέση με το Swift, έχοντας επιρροές από τις αντίστοιχες της Audi. Συνεχίζοντας προς τα πίσω, βλέπεις την σχετικά κεκλιμένη γραμμή της οροφής, ενώ στο σχεδιασμό της πίσω πόρτας απουσιάζει οποιαδήποτε έμπνευση, με τα φωτιστικά σώματα να είναι σίγουρο ότι θα σου θυμίσουν κάτι από Qashqai και ASX. Γύρω από το αυτοκίνητο υπάρχουν προστατευτικές ποδιές, ενώ αυτές δε λείπουν και από το κάτω μέρος του, ώστε να προφυλάσσουν τα ζωτικά μηχανικά μέρη σε εκτός δρόμου ανησυχίες. Στην οροφή υπάρχουν ασημένιες ράγες, ενώ οι 17άρες δίχρωμες αλουμινένιες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής μας προσθέτουν λάμψη στο αυτοκίνητο, ενώ τα ελαστικά ContiEcoContact5 της γερμανικής Continental με διαστάσεις 205/50 είναι σαφώς χαμηλοπρόφιλα αλλά και όχι τόσο κατάλληλα για πολύ σοβαρές εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 056

Πάντως, η συνολική εικόνα, αν και το μαύρο χρώμα κρύβει πολλά από τα χαρίσματα του, έχει κάποια σχεδιαστική επιροή από το Kizashi, όντας κάτι παραπάνω από ελκυστική και εύπεπτη και παράλληλα πιο δυναμική από το υπάρχον Qashaqai.

Στο τομέα της παθητικής ασφάλειας, το Suzuki SX4 S-Cross αποδείχθηκε κάτι παραπάνω από ακλόνητο στις δοκιμές σύγκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαικού οργανισμού EuroNCAP, καθώς απέσπασε με ευκολία τα 5 αστέρια, με πολύ καλή επιμέρους βαθμολόγηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Εκεί που πραγματικά “σκοτώνει” το νέο ιαπωνικό crossover είναι κάτω από το καπό. Εκεί βρίσκεται, ένας από τους τρεις καλύτερους πετρελαιοκινητήρες μέχρι 1.600 κ.εκ. που έχω οδηγήσει. Είναι καταγωγής Fiat (FPT-Fiat Powertrain Technologies) και ο DDiS έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., όπου με τη βοήθεια του turbo μεταβλητής τεχνολογίας της Garrett και τεχνολογίας common rail, το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μοτέρ αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. με τη σχέση συμπίεση να φτάνει το 16,5:1!!

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 105

Ο εξελιγμένος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί πιστόνια μικρή αντίσταση τριβής, τα οποία μαζί με τις μπιέλες είναι αρκετά ελαφρύτερα. Το χαμηλότερο του βάρος εξασφαλίζεται με τον λεπτότερο στροφαλοφόρο άξονα, τα στενότερα ρουλεμάν, την ελαφρύτερη πολλαπλή εξαγωγής και τελικό καζανάκι της εξάτμισης καθώς και του ελαφρύτερου ψυγείου νερού και βεντιλατέρ. Διαθέτει τρόμπα λαδιού δύο σταδίων με βαλβίδα ανακούφισης, φορτίζει με μικρότερες δυνάμεις τα ελατήρια των βαλβίδων, ενώ έχει και αντλία καυσίμου υψηλής απόδοσης.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να παραγγείλεις το αυτοκίνητο δικίνητο είτε με το νέο σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP, όπου με το κλείδωμα του μεσαίου διαφορικού εξασφαλίζει κορυφαία πρόσφυση σε κάθε έδαφος.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 051

Το βάρους 1.240 κιλών αμάξωμα επιταχύνει για τα 0-100 χλμ//ώρα σε 12 δευτ., με την τελική του κοντερίσια ταχύτητα να ξεπερνάει την δεύτερη εκατοντάδα χλμ/ώρα. Η Suzuki ανακοινώνει ότι ο Euro5 κινητήρας του SX4 χρειάζεται μόλις 4,4 χλμ/ώρα σε μικτό κύκλο, κάτι που όντως δεν είναι μακριά από τη πραγματικότητα καθώς στα 950 χλμ που διάνυσα το trip computer του αυτοκινήτου όταν το παρέδωσα πίσω στην ελληνική αντιπροσωπεία έγραφε 5,4 λίτρα/ώρα. Τα χιλιόμετρα αυτά περιλάμβαναν κάθε είδους επιφάνεια και τρόπο οδήγησης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα να είναι τα 400 χλμ σε εθνική οδό με την κατανάλωση να είναι ακριβώς 5,1 λίτρα/100 χλμ με ταχύτητες μέχρι 130 χλμ/ώρα. Επίσης για χάρη της φωτογράφησης έγιναν και πάνω από 100 χλμ σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές όπου η μέση κατανάλωση δεν υπέρβηκε τα 6,3 λίτρα/100 χλμ. Αντίστοιχα μέσα στη πόλη με αρωγό τη πλούσια ροπή του και με αλλαγές μέχρι τις 2.500 σ.α.λ. η μέση κατανάλωση ήταν περίπου 6 λίτρα/100 χλμ., η οποία θεωρητικά θα μπορούσε να ήταν και καλύτερη αν υπήρχε σύστημα Start/Stop. Με το ρεζερβουάρ καυσίμου να χωράει 47 λίτρα και με μέση τιμή λίτρου του πετρελαίου το €1,31, με €62 μπορείς με ευκολία να έχεις αυτονομία της τάξης των 850+ χιλιομέτρων. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων του είναι περιορισμένες καθώς επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με μόλις 115 γρ CO2 ανά χλμ, κάτι που ταυτόχρονα σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €103,5.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 091

Έχοντας αποκομίσει την καλύτερη εντύπωση από τη δοκιμή των Swift και Swift Sport, δε θα μπορούσα να περιμένω να έχει γίνει οποιοσδήποτε συμβιβασμός στο νέο μοντέλο της Suzuki. Το εσωτερικό του κόβει οποιαδήποτε συγγένεια με το παλιό SX4 με την αίσθηση που αποκομίζεις “ζώντας” μαζί του είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα μοντέρνο σχεδιαστικά, σύγχρονο εξοπλιστικά.

Μπορεί να τα μαύρα πλαστικά να δημιουργούν μια μουντή ατμόσφαιρα, αυτό όμως εξισορροπείται από τις πολύ μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που επιπρόσθετα με την τεράστια πρώτη διπλά ανοιγόμενη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή, κάνουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου διαμπερές προς τον πλούσιο ελληνικό ήλιο από κάθε σημείο.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 085

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 081 Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 078

Ο σχεδιασμός της εντελώς νέας κεντρικής κονσόλας είναι λιτός και σοβαρός, χωρίς περιττές εξάρσεις. Οι ασημένιες λεπτομέρειες στη βάση της κονσόλας, στους αεραγωγούς, στις πόρτες, στο τιμόνι και στο κέντρο του ταμπλό να τονίζουν τα συγκεκριμένα σημεία, σπάζοντας παράλληλα επιτυχημένα την μαύρη μονοτονία.

Είναι ένα κλασικό καλοφτιαγμένο ιαπωνικό εσωτερικό με κύριο σκοπό την αγαστή συμβίωση μαζί. Τα σκληρά υλικά έχουν επιλεγεί στο μεγαλύτερο μέρος έχοντας όμως “βαριά” αίσθηση και πολύ καλή αφή, ενώ “παντρεύονται” αρμονικά με τα μέρη που έχουν επιλεγεί να χρησιμοποιηθεί μαλακό υλικό. Είναι άψογα συναρμολογημένα και μόνο σε σε δύσβατες διαδρομές θα ακούσεις ενοχλητικούς τριγμούς από το ταμπλό αλλά κυρίως από τη οροφή.

Οι 18 επιπλέον πόντοι του μήκους, αλλά κυρίως το τέντωμα του μεταξονίου κατά 10 εκατοστά πρακτικά σημαίνει ότι το S-Cross είναι ένα αξιοπρεπέστατο οικογενειακό αυτοκίνητο που θα χωρέσει σχεδόν τους πάντες και τα πάντα. Τα εμπρός καθίσματα έχουν πολύ καλή βάση ενώ και η πλευρική τους στήριξη είναι πολύ καλύτερη απ’ότι περιμένεις από ένα τέτοιου χαρακτήρα αυτοκίνητο.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 092

Ο οδηγός κάθετα σχετικά ψηλά με τα γόνατα να σχηματίζουν κάτι περισσότερο από 90 μοίρες, χωρίς όμως να νιώθεις περίεργα καθώς έχει γίνει προσπάθεια να έχει χαρακτήρα συμβατικού hatchback. Θα βρεις εύκολα την ιδανική θέση, καθώς τόσο το εξαιρετικό σε αφή δερμάτινο τιμόνι όσο και το κάθισμα ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Το αίσθημα ευρυχωρίας είναι κάτι έντονο προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης σε οδηγό και επιβάτες, με τα εμπρός καθίσματα να είναι διαμορφωμένα, ώστε να αφήνουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, κάτι που θα κάνει τα μεγάλα ταξίδια είναι άνετα για όλους. Παρατήρηση, όμως, γίνεται για τον χώρο των κεφαλιών μόνο για τους πίσω επιβάτες, καθώς η ηλιοροφή θα κόψει αισθητά το διαθέσιμο “αέρα”, με το πρόβλημα να παρατηρείτε σε αναστήματα άνω των 1.85 εκατ.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 080 Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 083

Οι διακόπτες βρίσκονται όλοι στο οπτικό πεδίο του οδηγού με τον χειρισμό του κλιματισμού και του ραδιοφώνου να είναι κάτι παραπάνω από πανεύκολη. Προβλήματα εργονομίας δεν υπάρχουν, με τα πάντα να βρίσκονται στη σωστή θέση, με μόνη παραφωνία, όπως και στο Swift το αρκετά μικρό κουμπί για τα αλάρμ. Πολύ εύχρηστο και με εύκολο μενού ήταν το ενσωματωμένο ηχοσύστημα του αυτοκινήτου, ενώ εδώ ο ήχος του είναι αρκετά πλούσιος και καθαρός. Στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται οι διακόπτες ελέγχου του κλιματισμού με μεγάλα ευανάγνωστα κουμπιά, με τον κεντρικό πίνακας οργάνων διαθέτει όλα τα απαραίτητα, με όμορφη γραμματοσειρά και ωραίο βραδινό άσπρο/μπλε φωτισμό. Στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που είναι τοποθετημένη ανάμεσα από τα όργανα προβάλλονται οι ενδείξεις του trip computer αλλά και των προγραμμάτων της τετρακίνησης ή της Sport οδήγησης, τα οποία επιλέγονται με έναν στρογγυλό μοχλοδιακόπτη που βρίσκεται δίπλα από το κλασικό χειρόφρενο.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι αρκετοί μικροαποθηκευτικοί χώροι που βρίσκονται παντού. Οι “τσέπες” των θυρών μπρος-πίσω, στη κεντρική κονσόλα, στο βαθύ υποβραχιόνιο και πολλές άλλες θα σε βοηθήσουν να βρεις σίγουρα κάπου να να αφήσεις κάτι.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 089

Όπως, προείπα η ορατότητα του είναι πολύ καλή, προς το πλάι και και προς τα πίσω, αφού οι μεσαίες και πίσω κολόνες κρύβουν όσο το δυνατόν λιγότερες γωνίες χωρίς να δημιουργούν προβλήματα στο παρκάρισμα. Σε αυτό βοηθάνε και οι τεράστιοι εξωτερικοί καθρέφτες, ενώ και το σύστημα παρκαρίσματος με την ύπαρξη αισθητήρων εμπρός και πίσω θα βοηθήσει για την ομαλότερη διαδικασία παρκαρίσματος. Ευτυχώς, υπάρχει και κουμπί απενεργοποίησης γιατί υπάρχουν περιπτώσεις που είναι ενοχλητικό όπως πχ όταν πλησιάζεις στο γκισέ των διοδίων, είτε ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές που ουσιαστικά “διαβάζει” τα πάντα, καταλήγοντας να γίνει κουραστικό.

Περνώντας στον εξοπλισμό, απλά μένεις άφωνος, καθώς το αυτοκίνητο δοκιμής μας τα είχε όλα, με τη μόνη απουσία να είναι ένα σύστημα πλοήγησης. Έχοντας λοιπόν την πλουσιότερη τετρακίνητη GLX έκδοση με τον DDiS κινητήρα, να ξεκινάει από τα €27.100, ενώ με το όφελος απόσυρσης να ανέρχεται στα €1.430, τελικά να πέφτει στα €25.670. Το αυτοκίνητο μας, όμως, διέθετε επιπλέον το πακέτο ηλιοροφής και δερμάτινων θερμαινόμενων καθισμάτων, που είναι αποκλειστικά διαθέσιμο σε αυτήν την έκδοση, με κόστος €1.500 κάτι που εκτοξεύει τη τελική τιμή στα €27.170. Ενώ αν θες μεταλλικό χρώμα πρέπει να αποχωριστείς άλλα €575. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρεις εδώ.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 086

Το θέμα ότι με αυτά τα λεφτά παίρνεις πολλά πράγματα. Αναλυτικά, υδραυλικό τιμόνι, εφτά αερόσακους, ABS με σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Brake Assist), ESP, traction control, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ράδιο CD MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι σύστημα και 6 ηχεία, θύρες USB, cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού, ηλεκτρικά παράθυρα προς/πίσω και ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αυτόματη λειτουργία φώτων, προβολείς Xenon με σύστημα πλύσης, προβολείς ομίχλης, LED φώτα ημέρας, αυτόματη ρύθμιση δέσμης προβολέων, φιμέ τζάμια, ασημί ράγες οροφής, σύστημα Hill Hold Control, Bluetooth, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα αυτόματης λειτουργία φώτων, αισθητήρες στάθμευσης και βροχής, αυτόματο εσωτερικός καθρέπτης ημέρας/νύχτας, δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή και Keyless push start. Το τελευταίο είναι ένα σύστημα που η μόνη χρησιμότητα του κλειδιού είναι να το έχεις πάντα στη τσέπη σου. Αυτό γιατί κλειδώνεις/ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο με το κουμπάκι που υπάρχει στην εξωτερική χειρολαβή του αυτοκινήτου, ενώ το βάζεις μπροστά πατώντας το start/stop button.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Οδηγώντας το

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 066

Κάνοντας τα πρώτα χιλιόμετρα συνειδητοποιείς άμεσα ότι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι καθαρά για χρήση στο δρόμο και σκέφτεσαι ότι δεν “παίζει” να τα καταφέρει έστω και απλά ικανοποιητικά στο χώμα, με την οδήγηση στο δρόμο της Αττικής αλλά και στην εθνική οδό αποδεικνύει περίτρανα τη φήμη της Suzuki να κατασκευάζει ευχάριστα στην οδήγηση αυτοκίνητα.

Η επιλογή στην ανάρτηση είναι η κλασική, όπου στον εμπρός άξονα βρίσκουμε υποπλαίσιο με γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση υπακούει και αισθάνεται πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση στη παραμικρή εντολή σου. Έχει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ το στιβαρό σασί του χαρίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Οι κλίσεις του στις στροφές, όπως είναι φυσικό, θα κάνουν την εμφάνιση τους αλλά είναι μικρές και κυρίως ποτέ δε θα τρομάξουν. Ακόμα και όταν υπερβείς τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και πιέσεις, όπως δεν αρμόζει σε ένα crossover, το ESP θα επέμβει και θα σε βάλει σε τάξη ακόμα και αν είναι πλήρως απενεργοποιημένο. Το εξαιρετικά ζυγισμένο αυτοκίνητο σε προκαλεί σε τέτοιες συμπεριφορές οδήγησης χωρίς ωστόσο είναι αυτό που το χαρακτηρίζει.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 074

Όταν κινείσαι ήρεμα και ομαλά, η λίγο εντονότερη από το φυσιολογικό σκληρή ρύθμιση των αμορτισέρ δε θα ενοχλήσει ιδιαίτερα για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Οι αναγκαστικά μεγαλύτερες του συνηθισμένου διαδρομές της ανάρτησης προσφέρουν την απαραίτητη άνεση και απόσβεση των περισσοτέρων ανωμαλιών. Μόνο παρατήρηση η αντίδραση και το ηχηρό “κοπάνημα” του πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες, όπως οι γραμμές τρένου αλλά και διάφορα χαντάκια. Σίγουρα σε αυτό συμβάλλουν και τα 50άρια ελαστικά και οι μεγάλες ζάντες αλλά αυτό είναι ένα αναπόφευκτο τίμημα.

Με 6η σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα ταξιδιού τα 130 χλμ/ώρα, ο κινητήρας ίσα που ακούγεται καθώς οι στροφές λειτουργίας του είναι κοντά στις 2.200. Αντιθέτως, όμως, στη πόλη το χαρακτηριστικό κροτάλισμα του ιταλικού κινητήρα είναι αισθητό και έντονο, ιδιαίτερα δε σε κρύες εκκινήσεις, αλλά το καλό φιλτράρισμα της καμπίνας δεν επιτρέπει να βγαίνεις με ζαλισμένο κεφάλι. Μέσα στη πόλη θα κινηθεί άνετα, καθώς το τιμόνι του είναι αρκετά άμεσο ενώ ο κύκλος στροφής του είναι 10,4 μέτρα.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 059

Ο κινητήρας από τη στιγμή που περάσει τις 1.600 στροφές πραγματικά είναι θηρίο στο κλουβί και μόνο για 120 άλογα δεν τον κάνεις. Ανεβάσει πολύ γρήγορα στροφές και άλλο τόσο τα χιλιόμετρα και σου ζωγραφίζει χαμόγελο με το πλούσιο τράβηγμα του. Το ιδανικό εύρος στροφών είναι μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. όπου αποδίδει το μέγιστο της δύναμης του, καθώς από εκεί και πάνω σιγά σιγά ξεφουσκώνει και σπαταλάς τζάμπα πετρέλαιο.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 099 Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 100

Στις απλές καθημερινές μετακινήσεις αφήνεις το πρόγραμμα οδήγησης στη default ρύθμιση, που δεν είναι άλλη από το AUTO. Σε αυτή κύρια προτεραιότητα είναι η οικονομία καυσίμου, με το σύστημα μετάδοσης να στέλνει ροπή μόνο στους εμπρός τροχούς και μετατρέπεται αυτόματα σε τετρακίνητο όταν «διαβάσει» απώλεια πρόσφυσης. Όταν στο μυαλό σου έχεις το Swift Sport της εταιρίας, γυρίζεις το διακόπτη μια προς τα δεξιά, επιλέγοντας το SPORT. Τώρα έχεις την ιδανική επιλογή για επαρχιακούς ή ορεινούς δρόμους με στροφές και συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης. Το σύστημα ALLGRIP κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης λαμβάνοντας υπόψη και τη στιγμιαία επιτάχυνση του οχήματος. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύστημα εναλλάσσει συνεχώς τα χαρακτηριστικά απόδοσης ροπής και επιτάχυνσης προς όφελος της απόκρισης του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς.

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 096 Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 098

Θες να βγεις εκτός δρόμου; Κανένα πρόβλημα γιατί ακόμα και εν κινήσει μπορείς να επιλέξεις το SNOW/MUD. H λειτουργία αυτή είναι σχεδιασμένη ώστε το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται κατάλληλα σε οδήγηση σε χιονισμένες επιφάνειες ή άλλες αντίστοιχης αντιξοότητας συνθήκες. Μεγιστοποιεί την απόδοση του συστήματος τετρακίνησης σε συνδυασμό με την γωνία του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού, βοηθώντας την πρόσφυση και την σταθερότητα σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης. Τέλος, μόνο όταν είναι επιλεγμένο το SNOW/MUD, μπορείς να πατήσεις το κουμπί LOCK, όπου αυτή συνιστάται για ακραίες συνθήκες, όπως για παράδειγμα ο απεγκλωβισμός του αυτοκινήτου στο χιόνι, στη λάσπη ή την άμμο. Εδώ, η τετρακίνηση «κλειδώνει» στέλνοντας συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς και αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του οχήματος, βγάζοντας με ασπροπρόσωπο στο νεροφάγωμα που έγινε μέρος της φωτογράφησης. Το αποτέλεσμα βέβαια θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο stress free με την ενδεχόμενη επιλογή ενός πιο κατάλληλου ελαστικού, 50/50.

Το 6-τάχυτο κιβώτιο, συνεπικουρούμενης της μεγάλης ροπής, έχει μακριές σχέσεις που βοηθάνε στην μειωμένη κατανάλωση, αλλά η αίσθηση στις αλλαγές είναι μέτρια. Τέλος, τα φρένα του με τα τέσσερα δισκόφρενα είναι πολύ δυνατά και σταθερά στην απόδοση τους ακόμα και κάτω από έντονη χρήση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Εν τέλει

Test Drive: Suzuki SX$ S-Cross - 062

Το νέο Suzuki SX4 S-Cross έχει σχεδιαστεί για αυτόν που επιζητά κάτι μεγαλύτερο από ένα απλό hatch και σίγουρα θα αποκτήσει το δικό του κοινό, που δε θα το απογοητεύσει σε καμία περίπτωση. Είναι ένα σύγχρονό crossover που εκπληρώνει κάθε ανησυχία ενός οικογενειάρχη αλλά παράλληλα θα σε μεταφέρει και ατσαλάκωτο.

Ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που έχουν καταξιώσει την Suzuki, ως μια από τις πιο τίμιες και αξιοπρεπέστατες ιαπωνικές εταιρίες, καθώς έχει μεγάλη εμπειρία τόσο στα compact αυτοκίνητα δρόμου όσο και στα τετρακίνητα.

Το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP, ο εκπληκτικός diesel κινητήρας και τα πέντε χρόνια εγγύησης από τη Suzuki είναι αρωγοί για τη δημιουργία ενός πλήρους πακέτου, με ιδανική οδική συμπεριφορά και ασφάλεια σε κάθε είδους οδόστρωμα, καθιστώντας το ένα από τα καλύτερα ελευθέρου χρόνου οχήματα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

SX4 S-CROSS 1.6L DDiS
Αριθμός κυλίνδρων 4
Αριθμός βαλβίδων 16
Κυβισμόςκ.εκ. 1.598
Μέγιστη ισχύςίπποι (kW) /σ.α.λ. 120/3.750
Μέγιστη ροπήNm/σ.α.λ. 320/1.750
Τροφοδοσία Άμεσος Ψεκασμός
Διάμετρος x Διαδρομήχιλιοστά 79.5 x 80.5
Σχέση συμπίεσης 16,5
Τύπος μετάδοσης χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κίνηση Τετρακίνηση

 

SX4 S-CROSS 1.6L DDiS
Μέγιστη ταχύτηταχλμ./ώρα 175
Επιτάχυνση (0-100χλμ/ώρα)δευτ. 13
Εκπομπές CO₂ συνδυασμένου κύκλουγρ./χλμ 120
Κατανάλωση σε κύκλο πόληςλίτρα/100 χλμ. 5,7
Κατανάλωση σε κύκλο εκτός πόληςλίτρα/100 χλμ. 4
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλολίτρα/100 χλμ. 4,6
Προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρλίτρα 47
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας€/έτος 108,00

 

SX4 S-CROSS 1.6L DDiS
Φρένα εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Φρένα πίσω δίσκοι
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα MacPherson
Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Σύστημα διεύθυνσης Ηλεκτρική υποβοήθηση
Διάσταση ελαστικών 205/60 R16 (GL) 205/50 R17 (GL+ &GLX)
Ακτίνα στροφήςμέτρα 5,2
Θέσεις επιβατώνάτομα 5

 

SX4 S-CROSS 1.6L DDiS
Απόβαροκιλά 1.305
Μικτό βάρος οχήματοςκιλά 1.870

 

SX4 S-CROSS 1.6L DDiS
Συνολικό μήκοςχιλιοστά 4.300
Συνολικό πλάτοςχιλιοστά 1.765
Συνολικό ύψοςχιλιοστάt 1.575
Μεταξόνιοχιλιοστά 2.600
Μετατρόχιο εμπρόςχιλιοστά 1.535
Μετατρόχιο πίσωχιλιοστά 1.505
Απόσταση από το έδαφοςχιλιοστά 170
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών, με αναδίπλωση πίσω καθίσματοςλίτρα 1.269
Χωρητικότητα χώρου αποσκευώνλίτρα 430

 

Τιμές
Αρχική Τιμή entry-level εκδοσης (2WD βενζίνη) €18.300 (€16.870 με απόσυρση)
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής €28.600 (€27.170 με απόσυρση)

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

To νέο Suzuki Swift ήρθε στην Ελλάδα [Τιμές]

Η τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μοντέλου βρίσκεται στη χώρα μας και είναι ήδη διαθέσιμο, με την εισαγωγική εταιρία να ανακοινώνει σήμερα τις τιμές του...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...
<h5>Στα συν:</h5>Κινητήρας, Οδική Συμπεριφορά, Διττός χαρακτήρας, Σύστημα AllGrip, Εξοπλισμός, Κατανάλωση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής, Κροτάλισμα κινητήρα, Ρύθμιση πίσω ανάρτησης, Αίσθηση επιλογέα κιβωτίουTest Drive: Δοκιμάζουμε το Suzuki SX4 S-Cross 4WD
Autoblog.gr