Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 34

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την Nissan Design Europe με έδρα το Λονδίνο και είναι μία ένωση ενός sport αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά ενός SUV. Βασίζεται πάνω στην Β πλατφόρμα που έχουν εξελίξει από κοινού η Renault με την Nissan από το 2002. Όμως αυτή έχει επιμηκυμένο μεταξόνιο και ονομάζεται Β0 και έχει χρησιμοποιηθεί σε αρκετά άλλα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρίας, όπως το Note, Tiida, Cube κλπ.

Σχεδιαστικά τα έχει όλα. Ακμές, καμπύλες, φουσκωμένα φτερά, φωτιστικά σώματα που εξέχουν. Το προφίλ του αυτοκινήτου κυριαρχείται από τα προεξέχοντα τόξα των τροχών και την ψηλά τοποθετημένη μεσαία γραμμή του σώματος που δημιουργεί αντίθεση με τα μικρά πλαϊνά παράθυρα. Η μάσκα έχει κάποια χαρακτηριστικά που είχαμε δει για πρώτη φορά στο Maxima, με την Nissan να αναφέρει ότι οι γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου ήθελαν να μοιάζει καλύπτρα ενός κράνους. H coupe εμφάνιση του ενισχύεται και επιτυγχάνεται με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να είναι “κρυμμένες” κοντά στις πίσω κολόνες και εντός του πλαισίου του παραθύρου, σχεδιαστική πινελιά που η Nissan είχε πρωτοχρησιμοποιήσει στο Pathfinder του 1985.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 07

Λόγω της μεγάλης μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, όπως οι κατέχοντες συνειδητοποιούν, ο αεροδυναμικός συντελεστής δεν θα είναι και ο καλύτερος. Και αυτό είναι πραγματικότητα καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,35. Ο σχεδιασμός της μούρης είναι ουσιαστικά “τριόροφος”, με τα μικρά φώτα και τα φλας να είναι τοποθετημένα επάνω στα εμπρός φτερά, κάτι που τα κάνουν ορατά από το εσωτερικό της καμπίνας και αποτελούν σημείο αναφοράς των γωνιών του αυτοκινήτου και βοηθούν σε επιτόπιους ελιγμούς. Κάτω από αυτά και στα άκρα της πλατιάς και καμπυλωτής μάσκας, βρίσκονται οι κύριοι προβολείς που θυμίζουν αυτούς που τοποθετούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα για τις νυχτερινές ειδικές διαδρομές. Τέλος, χαμηλότερα και πάνω στη προστατευτική ποδιά υπάρχουν οι προβολείς ομίχλης. Προσωπικά πιστεύω ότι ο σχεδιασμός του είναι εξαιρετικά σύγχρονος και όπως προείπα αντισυμβατικός και έχει ήδη αποτελέσει σημείο αναφοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Jeep Cherokee που προσπαθεί αποτυχημένα να δείξει μια εξελιγμένη μορφή αυτού του σχεδίου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι απευθύνεται σε ανοιχτόμυαλα άτομα και με το πέρας ακόμα και μιας δεκαετίας θα είναι εξίσου σύγχρονο και αντίδοτο στη πλήξη. Αυτή η κίνηση η της Nissan που τόλμησε σε κάτι διαφορετικό είναι που προσωπικά πιστεύω αξιολογήθηκε τόσο θετικά από το καταναλωτικό κοινό και τόσο χρειάζεται η βαρετή και μονότονη, για κάποιους, καθημερινότητα.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 13

Η επιτυχία του ήταν κάτι που ούτε η Nissan δεν περίμενε, καθώς τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του είχε παραδώσει 10.943, ξεπερνώντας κατά πολύ την αρχική εκτίμηση της εταιρίας που ήταν 1.300 μονάδες μηνιαίως. Μέχρι σήμερα, στα σχεδόν τρία χρόνια κυκλοφορίας του έχει πουλήσει πάνω από 700.000 αυτοκίνητα.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 18 Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 24

Οι διαστάσεις του το καθιστούν ιδανικό και ευκίνητο όχημα για μέσα στη πόλη, καθώς εκτός από την υψηλή πανοραμική θέση οδήγησης τα 4.125 χλστ του μήκους του, τα 1.765 χλστ πλάτος και τα 1.570 τους προσδίδουν το compact χαρακτήρα. Το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2,5 μέτρα ενώ το βάρος του 1.295 κιλά, ενώ η απόσταση του από το έδαφος τα 180 χλστ.