Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 63

Μηχανικά τώρα, στο Juke έχει τοποθετηθεί ο εκπληκτικός χιλιοφορεμένος κινητήρας της Renault και πιο συγκεκριμένα κάτω ο 1.5-λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου, ολόιδιος με αυτόν που είχαμε δοκιμάσει στο Megane, στο Duster και στην A-Class. O K9K έκτης γενιάς θεωρείται κινητήρας αναφοράς και είναι ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου στον κόσμο, διαθέτοντας προηγμένη τεχνολογία που περιλαμβάνει δεύτερης γενιάς ψεκασμό τεχνολογίας common rail, γεγονός που συνεισφέρει υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.

Ο Energy dCi με υπερσυμπιεστή έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., αποδίδει 110 γεμάτους ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας διαθέτει φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και πληροί τις προδιαγραφές Euro5 και έχει μπει σε όλη τη γκάμα της Renault, από το Twingo μέχρι τη Laguna, σε διαφορετικά επίπεδα ισχύος. Συνδυάζεται μόνο με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που το ονομάζει BVM6 και διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/Exhaust Gas Recirculation) και αυτόματα ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού. Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ο αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις, τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 32

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του κινητήρα, εκτός από τη ροπή, είναι πόσο φειδωλός είναι στην ζήτηση για πετρέλαιο. Η εργοστασιακή τιμή που ανακοινώνεται είναι 4,2 λίτρα/100χλμ με τη πραγματική τιμή και όντας σχετικά συγκρατημένος στο γκάζι να μη ξεπερνάει τα 5,6 λίτρα/100χλμ. Η χαμηλή του κατανάλωση και ο νεανικός χαρακτήρας του σε απελευθερώνει από τακτικές οικονομικής οδήγησης, που ακόμα και τότε δε θα δεις τιμή μεγαλύτερη από 6,3 λίτρων/100 χλμ. Αυτές οι τιμές σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 46 λίτρων χαρίζει εύκολα 900 χλμ αυτονομίας. Τέλος, όσον αφορά τις επιδόσεις του, μπορεί να μη βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,2 δευτ ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει θα ξεπεράσει τα 175 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Τέλος, οι εκπομπές CO2 του είναι μόλις για 9 γρ/χλμ πάνω από το όριο, και έτσι τα 109 γρ/χλμ θα σε αναγκάσουν να πληρώσεις €98,1 τέλος κυκλοφορίας.

Στο τομέα της ασφάλειας τώρα, δε θα έπρεπε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, με υψηλή μεν τελική βαθμολογία αλλά σίγουρα θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα στις επί μέρους δοκιμές.