Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.5 dCi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

test-drive-nissan-juke-1-5-dci-03

Όταν η Nissan πριν από δέκα χρόνια παρουσίαζε το πολυτελές Murano, το οποίο δεν έκανε και τις καλύτερες των πωλήσεων, κανείς δε θα περίμενε ότι το πλάνο που είχε η ιαπωνική εταιρία για τα ελευθέρου χρόνου οχήματα θα είχε τέτοια απήχηση.

Οι λόγοι που τα κατάφερε πολλοί. Κάποιοι εξ αυτών είναι η παρουσίαση το 2007 του εξαιρετικά ποιοτικού και ήπιου σχεδιασμού Qashqai, που ουσιαστικά δημιούργησε μια νέα κατηγορία, συν ότι ήταν κατεξοχήν εξελιγμένα στην Ευρώπη για την Ευρώπη.

Όταν στην έκθεση της Γενεύης το 2009 η Nissan μας παρουσίαζε το Qazana crossover και μας έλεγε ότι αυτό θα είναι το μέλλον των SUV της ιαπωνικής εταιρίας, όλοι είχαμε πει ότι ήταν άλλο ένα concept που δε θα περάσει σχεδόν τίποτα από τον σχεδιασμό του στην παραγωγή. Ένα χρόνο αργότερα, ήταν η πρώτη φορά που είδα ιδίοις όμμασι την έκδοση παραγωγής του, το γνωστό σε όλους μας Juke. Εξακολουθούσα να μην πιστεύω ότι αυτό το αυτοκίνητο θα πατούσε στο δρόμο. Ήταν κάτι πολύ παράτολμο και εντελώς “ξένο” στο μάτι για να πιστέψει κανείς ότι θα είχε χώρο στα, βαρετά στη πλειοψηφία τους, καθημερινά οχήματα. Η ιαπωνική εταιρία έχει δείξει στο παρελθόν ότι “δε μασάει” καθώς είναι πολλά τα παραδείγματα των περίεργων αυτοκινήτων που έχει κατά καιρούς κυκλοφορήσει. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την ανοιχτή έκδοση της δεύτερη γενιά του Murano, πόσο μάλλον το προηγούμενο Micra. Σχεδόν κανένα μοντέλο της γκάμας της δεν μοιάζει σχεδιαστικά με κάποιο άλλο δείχνοντας την ελευθερία του σχεδιαστικού τμήματος αλλά και την ικανότητα να σχεδιάσουν αμάξια με το δικό τους χαρακτήρα.

Κι όμως αυτό το αντισυμβατικό, εκκεντρικό, τρελό σχέδιο του είναι που το έκανε άμεσα αναγνωρίσιμο και λατρέψιμο από το νεανικό κοινό, όπου μαζί με τα υπόλοιπα SUV/Crossover της Nissan κατάφεραν να φτάσουν σε πωλήσεις τα 3,2 οχήματα τη περασμένη δεκαετία.

Αν το θεωρώ όμορφο; Όχι, αλλά επίσης ποτέ δε θα το πω αποκρουστικό και άσχημο. Μ’αρέσει αυτή η τρέλα που αντιπροσωπεύει όπου μαζί με τον γνωστό 1500άρι κινητήρα που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί μια από τις πιο εμπνευσμένες επιλογές για έναν νέο με πολύ δυναμικό χαρακτήρα, ελεύθερο χρόνο για extreme καταστάσεις και την αίσθηση της περιπέτειας να τον κυριεύει.

Στα συν

  • Οδική συμπεριφορά
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Ακρίβεια τιμονιού

Στα μείον

  • Σχεδιασμός μπροστά μέρους
  • Εργονομία κεντρικής κονσόλας
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Χώροι πίσω/αποσκευών
  • Ήχος κινητήρα

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 34

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε από την Nissan Design Europe με έδρα το Λονδίνο και είναι μία ένωση ενός sport αυτοκινήτου με τα χαρακτηριστικά ενός SUV. Βασίζεται πάνω στην Β πλατφόρμα που έχουν εξελίξει από κοινού η Renault με την Nissan από το 2002. Όμως αυτή έχει επιμηκυμένο μεταξόνιο και ονομάζεται Β0 και έχει χρησιμοποιηθεί σε αρκετά άλλα μοντέλα της Ιαπωνικής εταιρίας, όπως το Note, Tiida, Cube κλπ.

Σχεδιαστικά τα έχει όλα. Ακμές, καμπύλες, φουσκωμένα φτερά, φωτιστικά σώματα που εξέχουν. Το προφίλ του αυτοκινήτου κυριαρχείται από τα προεξέχοντα τόξα των τροχών και την ψηλά τοποθετημένη μεσαία γραμμή του σώματος που δημιουργεί αντίθεση με τα μικρά πλαϊνά παράθυρα. Η μάσκα έχει κάποια χαρακτηριστικά που είχαμε δει για πρώτη φορά στο Maxima, με την Nissan να αναφέρει ότι οι γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου ήθελαν να μοιάζει καλύπτρα ενός κράνους. H coupe εμφάνιση του ενισχύεται και επιτυγχάνεται με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να είναι “κρυμμένες” κοντά στις πίσω κολόνες και εντός του πλαισίου του παραθύρου, σχεδιαστική πινελιά που η Nissan είχε πρωτοχρησιμοποιήσει στο Pathfinder του 1985.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 07

Λόγω της μεγάλης μεγάλης μετωπικής επιφάνειας, όπως οι κατέχοντες συνειδητοποιούν, ο αεροδυναμικός συντελεστής δεν θα είναι και ο καλύτερος. Και αυτό είναι πραγματικότητα καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι Cd 0,35. Ο σχεδιασμός της μούρης είναι ουσιαστικά “τριόροφος”, με τα μικρά φώτα και τα φλας να είναι τοποθετημένα επάνω στα εμπρός φτερά, κάτι που τα κάνουν ορατά από το εσωτερικό της καμπίνας και αποτελούν σημείο αναφοράς των γωνιών του αυτοκινήτου και βοηθούν σε επιτόπιους ελιγμούς. Κάτω από αυτά και στα άκρα της πλατιάς και καμπυλωτής μάσκας, βρίσκονται οι κύριοι προβολείς που θυμίζουν αυτούς που τοποθετούν τα αγωνιστικά αυτοκίνητα για τις νυχτερινές ειδικές διαδρομές. Τέλος, χαμηλότερα και πάνω στη προστατευτική ποδιά υπάρχουν οι προβολείς ομίχλης. Προσωπικά πιστεύω ότι ο σχεδιασμός του είναι εξαιρετικά σύγχρονος και όπως προείπα αντισυμβατικός και έχει ήδη αποτελέσει σημείο αναφοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Jeep Cherokee που προσπαθεί αποτυχημένα να δείξει μια εξελιγμένη μορφή αυτού του σχεδίου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι απευθύνεται σε ανοιχτόμυαλα άτομα και με το πέρας ακόμα και μιας δεκαετίας θα είναι εξίσου σύγχρονο και αντίδοτο στη πλήξη. Αυτή η κίνηση η της Nissan που τόλμησε σε κάτι διαφορετικό είναι που προσωπικά πιστεύω αξιολογήθηκε τόσο θετικά από το καταναλωτικό κοινό και τόσο χρειάζεται η βαρετή και μονότονη, για κάποιους, καθημερινότητα.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 13

Η επιτυχία του ήταν κάτι που ούτε η Nissan δεν περίμενε, καθώς τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του είχε παραδώσει 10.943, ξεπερνώντας κατά πολύ την αρχική εκτίμηση της εταιρίας που ήταν 1.300 μονάδες μηνιαίως. Μέχρι σήμερα, στα σχεδόν τρία χρόνια κυκλοφορίας του έχει πουλήσει πάνω από 700.000 αυτοκίνητα.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 18 Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 24

Οι διαστάσεις του το καθιστούν ιδανικό και ευκίνητο όχημα για μέσα στη πόλη, καθώς εκτός από την υψηλή πανοραμική θέση οδήγησης τα 4.125 χλστ του μήκους του, τα 1.765 χλστ πλάτος και τα 1.570 τους προσδίδουν το compact χαρακτήρα. Το μεταξόνιο του ανέρχεται στα 2,5 μέτρα ενώ το βάρος του 1.295 κιλά, ενώ η απόσταση του από το έδαφος τα 180 χλστ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 63

Μηχανικά τώρα, στο Juke έχει τοποθετηθεί ο εκπληκτικός χιλιοφορεμένος κινητήρας της Renault και πιο συγκεκριμένα κάτω ο 1.5-λίτρων dCi κινητήρας πετρελαίου, ολόιδιος με αυτόν που είχαμε δοκιμάσει στο Megane, στο Duster και στην A-Class. O K9K έκτης γενιάς θεωρείται κινητήρας αναφοράς και είναι ένας από τους αποδοτικότερους κινητήρες πετρελαίου στον κόσμο, διαθέτοντας προηγμένη τεχνολογία που περιλαμβάνει δεύτερης γενιάς ψεκασμό τεχνολογίας common rail, γεγονός που συνεισφέρει υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.

Ο Energy dCi με υπερσυμπιεστή έχει χωρητικότητα 1.461 κ.εκ., αποδίδει 110 γεμάτους ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Ο κινητήρας διαθέτει φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και πληροί τις προδιαγραφές Euro5 και έχει μπει σε όλη τη γκάμα της Renault, από το Twingo μέχρι τη Laguna, σε διαφορετικά επίπεδα ισχύος. Συνδυάζεται μόνο με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που το ονομάζει BVM6 και διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR/Exhaust Gas Recirculation) και αυτόματα ελεγχόμενη από θερμοστάτη ροή στην αντλία λαδιού. Συγκεκριμένα, η χωρητικότητα της αντλίας λαδιού (άρα και η πίεση) προσαρμόζεται κάθε στιγμή, ανάλογα με τις απαιτήσεις του κινητήρα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών ενέργειας από τη λειτουργία της αντλίας. Ο αισθητήρας θερμοκρασίας του λαδιού φροντίζει να ρυθμίζει την πίεση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ελαχιστοποιούνται τα φαινόμενα τριβής λόγω ιξώδους, με θετικές επιπτώσεις, τόσο στο φαινόμενο της αυτανάφλεξης, όσο και στην κατανάλωση.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 32

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του κινητήρα, εκτός από τη ροπή, είναι πόσο φειδωλός είναι στην ζήτηση για πετρέλαιο. Η εργοστασιακή τιμή που ανακοινώνεται είναι 4,2 λίτρα/100χλμ με τη πραγματική τιμή και όντας σχετικά συγκρατημένος στο γκάζι να μη ξεπερνάει τα 5,6 λίτρα/100χλμ. Η χαμηλή του κατανάλωση και ο νεανικός χαρακτήρας του σε απελευθερώνει από τακτικές οικονομικής οδήγησης, που ακόμα και τότε δε θα δεις τιμή μεγαλύτερη από 6,3 λίτρων/100 χλμ. Αυτές οι τιμές σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 46 λίτρων χαρίζει εύκολα 900 χλμ αυτονομίας. Τέλος, όσον αφορά τις επιδόσεις του, μπορεί να μη βάζει φωτιά στο δρόμο αλλά τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,2 δευτ ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει θα ξεπεράσει τα 175 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Τέλος, οι εκπομπές CO2 του είναι μόλις για 9 γρ/χλμ πάνω από το όριο, και έτσι τα 109 γρ/χλμ θα σε αναγκάσουν να πληρώσεις €98,1 τέλος κυκλοφορίας.

Στο τομέα της ασφάλειας τώρα, δε θα έπρεπε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP, με υψηλή μεν τελική βαθμολογία αλλά σίγουρα θα μπορούσε να τα πάει καλύτερα στις επί μέρους δοκιμές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 57

Θα ήταν άτοπο να μπεις στη καμπίνα των επιβατών και να μη περιμένεις ανάλογη τρέλα στη σχεδίαση, όπως αυτή του εξωτερικού. Μέσα είναι εξίσου τολμηρό, με το κυριότερο πράγμα που κυριαρχεί να είναι οι καμπύλες επιφάνειες παντού…και τον κουμπί των αλάρμ να κάνει μπαμ. Η μαύρη piano black λεπτομέρεια στη κεντρική κονσόλα αλλά και τα ασημένια “δαχτυλίδια” στους αεραγωγούς, στο λεβιέ των ταχυτήτων και στο πίνακα οργάνων είναι αυτά που σπάνε τη μουντή μονοτονία του γκρι σκληρού πλαστικού του ταμπλό του αυτοκινήτου δοκιμής. Η σχεδίαση του, σύμφωνα με τα λόγια της Nissan, είναι εμπνευσμένη από τις superbike μηχανές, κάτι που είναι εμφανές στο τούνελ ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, που στην αρχή του (στη θέση του λεβιέ των ταχυτήτων) μοιάζει λες και είναι το ρεζερβουάρ μιας μηχανής.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 43

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν είναι από τα ψηλά ράφια, είναι όμως ικανοποιητικά ποιοτικά και φαίνονται αρκετά συμπαγή, ενώ και η συναρμογή τους θα μπορούσε να ήταν λίγο καλύτερη.Η εργονομία του, από την άλλη, απαιτεί κάποια λεπτά εξοικείωσης, κυρίως το σύστημα I-CON (Integrated Control). Αυτό γιατί στους ίδιους διακόπτες μπορείς να ελέγξεις τόσο το σύστημα κλιματισμού όσο και τα προγράμματα οδήγησης. Με τα τα δυο κουμπιά (Climate και D-Mode) οι διακόπτες αλλάζουν εντελώς ρυθμίσεις και πρέπει να απομνημονεύσεις τι κάνει τι.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 49 Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 55

Τα τρία προγράμματα οδήγησης είναι το Eco, το Normal και το Sport και με αλλαγές στην απόκριση του γκαζιού, στη ροπή του κινητήρα και στην αμεσότητα του τιμονιού σε βοηθάει να έχεις τρία διαφορετικά οδηγικά στυλ. Το πρώτο είναι ιδανικό για τις χαλαρές σου βόλτες, με κύριο γνώμονα την άνεση και την οικονομία. Στο Normal είναι το ενδιάμεσο στάδιο ανάμεσα στα γκανστεριλίκια και στην οικολογία. Αυτό κυρίως που θα χρησιμοποιήσεις στις περισσότερες των περιστάσεων. Τέλος, το Sport mode το πατάς όταν έχεις ανέβει στο βουνό και έχεις μπροστά σου μια γεμάτη στροφές διαδρομή και αποζητάς το μάξιμουμ της απόδοσης όλου του συνόλου.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 47

Κατά γενική ομολογία είναι κάτι σαν gadget που δε περιμένεις να το βρεις σε καθημερινό αυτοκίνητο αλλά στη τελική είναι αρκετά διασκεδαστικό. Το μεγάλο μείον του είναι η θέση που βρίσκεται καθώς για να δεις οποιαδήποτε ένδειξη πρέπει να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο, καθώς είναι τοποθετημένο στη βάση της κονσόλας, ενώ δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου ο ήλιος με τις αντανακλάσεις του έκρυβε τα πάντα. Κατά τ’άλλα μπροστά από το τιμόνι με τα διάφορα κουμπιά του για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και το cruise control, ο πίνακας οργάνων με τα δύο μεγάλα όργανα είναι ευανάγνωστος, ενώ η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων ανάμεσα τους δείχνει τις πληροφορίες του trip computer.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 56

Το Juke από χώρους είναι αποδεκτό. Οι μπροστά επιβάτες δε θα αντιμετωπίσουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, ενώ για τους πίσω υπάρχει θεματάκι. Αυτό ξεκινάει από το μικρό σχετικά άνοιγμα της πίσω πόρτας αλλά και από το πλάτος του καθίσματος. Γι’αυτό μόνο σε περίπτωση που θες να τιμωρήσεις έναν πέμπτο επιβάτη να τον βάλεις στο κέντρο. Ο χώρος για τα κεφάλια κρίνεται μέτριος, αφού η έντονα επικλινής οροφή κόβει ζωτικό χώρο, ενώ αυτό που προσωπικά απολάμβανα πίσω είναι η κλειστοφοβική αίσθηση που προκαλούν τα παραπάνω μαζί με τα μικρά πίσω παράθυρα.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 60

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 59 Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 62

Από θέμα χώρων αποθήκευσης, αυτοί είναι αρκετοί με θήκες μικροαντικειμένων, ποτηροθήκες και τσέπες στις πόρτες να υπάρχουν παντού. Δε θα μπορούσα να πω το ίδιο και το χώρο αποσκευών αφού έχει χωρητικότητα μόλις 251 λίτρα αλλά το πάτωμα από κάτω είναι πολύ βολικό για αντικείμενα που θες να κρύψεις ή που λερώνουν. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 60:40, ο χώρος αποθήκευσης αυξάνεται στα 830 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

photo 4

Περνώντας τώρα στο αντίτιμο που πρέπει να αποχωριστείς για να το αποκτήσεις, καταρχήν πρέπει να σου αναφέρω ότι η ελληνική αντιπροσωπεία διαθέτει το Juke σε τρεις εκδόσεις, την Action, Acenta και Techna. Η δεύτερη όμως έχει τρεις υποεκδόσεις, την Con, την Sport Pack και την Sport Pack Con. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η “σκέτη” Acenta και διέθετε έξι αερόσακους, ABS με EBD, ESP, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, 60/40 διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα και ράδιο-CD με τέσσερα ηχεία, ζάντες αλουμινίου 17″, σύνδεση τηλεφώνου Bluetooth, είσοδο USB και AUX, τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, cruise control με χειρισμό στο τιμόνι, εξωτερικούς καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’υψος και, το σύστημα Nissan Dynamic Control (NDCS). Το κόστος της €21.090, όπου με το όφελος απόσυρσης πέφτει στα €19.310. Η έκδοση Acenta Sport Pack διαθέτει επίσης σε σχέση με την Acenta φιμέ κρύσταλλα παραθύρων και αναβαθμισμένες εσωτερικές επενδύσεις με κόκκινο διάκοσμο και κοστίζει €400 περισσότερα, η Acent Con έχει επιπλέον το multimedia σύστημα Nissan Connect με GPS και BlueTooth το οποίο αποτελείται από μια οθόνη αφής 5″ ενώ διαθέτει και κάμερα οπισθοπορείας και κοστίζει €900 παραπάνω, ενώ τέλος η Acenta Sport Pack Con συνδυάζει τα στοιχεία εξοπλισμού των εκδόσεων Sport και Connect για να προσφέρει ένα αισθητικό και λειτουργικό αποτέλεσμα και κοστίζει €1.180 παραπάνω από την Acenta. Όλο το τιμοκατάλογο μπορείς να τον βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

photo

Από τα πρώτα μέτρα που κάνεις με το Juke συνειδητοποιείς ότι είναι πολύ εξαιρετικό στην άσφαλτο και αντιδρά σαν ένα υπερυψωμένο hatchback. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά βολική και άνετη και παρόλο που το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος, δε δυσκολεύτηκα καθόλου να βρω γρήγορα τη κατάλληλη και ασφαλή θέση οδήγησης.

Καθώς το οδηγάς στους στενούς δρόμους της πόλης, ενώ θα εκθειάσεις την ευελιξία του, θα σε δυσκολέψουν τα μικρά παράθυρα που κρύβουν αρκετές γωνίες, ειδικά προς τα πίσω. Το ακριβέστατο τιμόνι του μόνο σε SUV δε θα περίμενες να το βρεις, αφού με 2 και 2/3 στροφές από άκρη σε άκρη είναι αρκετά γρήγορο και άμεσο, με τη διάμετρο του κύκλου στροφής να φτάνει τα 10,7 μέτρα. Σε οποιαδήποτε διαδρομή και αν επιλέξεις και ειδικά στη θέση Sport του Nissan Dynamic Control System, το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο άμεσο και νευρικό που σε προκαλεί να επιτεθείς στην επόμενη στροφή.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 70

Ο κινητήρας του είχε ακριβώς τα χαρακτηριστικά που είχα συναντήσει στα άλλα αυτοκίνητα που τον φορούσαν. Αρκετά υποτονικός χαμηλά και κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. και είτε περιμένεις υπομονετικά να τις περάσει, είτε, αν χρειαστεί, αναγκάζεσαι να κατεβάσεις ταχύτητα. Από εκεί και πάνω όμως και παρά το γνωστό περιορισμένο εύρος στροφών λειτουργίας… πυροβολάει. Οι επιταχύνσεις εν κινήσεις και η ευκολία που μαζεύει χιλιόμετρα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές που ποτέ δε θα περίμενες από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά στη τελική είναι αυτό που ολοκληρώνει την σπορτίφ εικόνα του Juke. Όταν μάθεις να λειτουργείς σωστά τη καμπύλη ροπής του πετρελαιοκινητήρα και με τη βοήθεια, του χαλαρότερου των προσδοκιών σε αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων, και την απενεργοποίηση του ESP μπορείς να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο στη στροφή με ένα απλό τσίμπημα στο φρένο. Πάντως τα επίπεδα πρόσφυσης του είναι αρκετά υψηλά κάτι που βοηθάνε στο μέγιστο και τα φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 215/55.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 36

Η ανάρτηση του δε κρύβει εκπλήξεις και για τον εμπρός άξονα υπάρχουν ανεξάρτητα γόνατα McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Κατά βάση αυτή αποσβένει ικανοποιητικά και μόνο σε έντονες απροσεξίες του δρόμου, θα το νιώσεις ότι κοπανάει πολύ, κάτι που φταίνε και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Επίσης, υπό νορμάλ συνθήκες κίνησης και σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα καταλάβεις ότι ο πίσω άξονας νιώθει μεγάλες πιέσεις. Όμως, στον ανοιχτό δρόμο και σε cruising καταστάσεις είναι αρκετά άνετο και ξεκούραστο καθώς η απορρόφηση των στοιχειών του δρόμου είναι απροσδόκητα αποτελεσματική. Ποτέ δε θα νιώσεις ότι “πλέει” κάτι που μεταφράζεται σε μικρές κλίσεις στις στροφές και άρα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και ασφάλεια.

Για την πέδηση διαθέτει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς με τα μπροστά να είναι αεριζόμενα και διαστάσεων 280×24 χλστ και πίσω 292×9. Το αποτέλεσμα αυτών είναι ένα ικανοποιητικό φρενάρισμα, χωρίς να εντυπωσιάζει, με το ABS να κάνει συχνά-πυκνά αισθητή την παρουσία του.

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 29

Εξαιτίας του αυξημένου ύψους του αμαξώματος, είπαμε 18 πόντοι είναι αυτοί, δε θα μπορούσα να μη μιλήσω για τις εκτός δρόμου ικανότητες του. Ναι, αν υποψιάστηκες ότι δεν είναι εντυπωσιακές έπεσες μέσα. Πρώτον, κυρίως, των κατεξοχήν ασφάλτινων ελαστικών και δεύτερον επειδή μεταφέρει τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, χωρίς κάποιο σύστημα που να τους κλειδώνει, κάτι που συνεπάγεται εύκολο σπινιάρισμα.

Οι γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας είναι 26, 32 και 22,5 μοίρες αντίστοιχα, νούμερα που καθόλου άσχημα δεν είναι αλλά οι μικρές διαδρομές των αναρτήσεων και γενικά το αυτοκίνητο δεν σε προδιαθέτει για πολύ off-roading καταστάσεις. Ίσως, με τις τετρακίνητες εκδόσεις (δε προσφέρονται με τον dCi κινητήρα) και κάποιο άλλο ελαστικό να τα πήγαινε καλύτερα. Πάντως, σε ήπια χώματα δε θα αντιμετωπίσει καμία δυσκολία και κυρίως δεν θα βρει κάτω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test Drive: Nissan Juke 1.5 dCi - 35

Η επιτυχία του Juke, θέλοντας να το δεχτείς ή όχι, είναι αδιαμφισβήτητη και η Nissan έχει επενδύσει πάνω σε αυτό, πιστεύοντας πολύ στο Juke. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι ακόμα δεν έχει ακουστεί τίποτα για facelift αλλά απεναντίας με τη παρουσίαση της Nismo έκδοσης θέλει να προσελκύσει ένα ακόμα πιο σκληροπυρηνικό κοινό.

Ναι, όμορφο δεν είναι και είναι τόσο αυτοί που το έχουν αντιπαθήσει όσο και αυτοί που το έχουν λατρέψει. Μέση λύση δε θα βρεις και αυτό προσωπικά το θεωρώ μεγάλη σχεδιαστική επιτυχία. Δεν απευθύνεται σε συντηρητικούς και λογικούς ανθρώπους και το φωνάζει αλλά σε εξωστρεφείς και με έντονη προσωπικότητα, όντας ίσως η επιτομή του lifestyle αυτοκινήτου. Σαν σύνολο όμως, ειδικά με τον 1500άρη κινητήρα, είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογο και θα προσφέρει όλα τις δόσεις χαράς που περιμένεις από ένα νεανικό αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Renault πούλησε 99.132.100 μετοχές της στη Nissan, αξίας €358 εκατ.

Μετά την πρώτη πώληση μετοχών της Nissan στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος της Renault ολοκλήρωσε σήμερα μια δεύτερη συναλλαγή, και πούλησε στη Nissan...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...
<h5>Στα συν:</h5>Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Κατανάλωση, Ακρίβεια τιμονιού <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Σχεδιασμός μπροστά μέρους, Εργονομία κεντρικής κονσόλας, Ορατότητα προς τα πίσω, Χώροι πίσω/αποσκευών, Ήχος κινητήρα Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Juke 1.5 dCi
Autoblog.gr