Test Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Citigo

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Skoda Citigo Test Drive

Το VW Group ακολουθώντας πιστά την συνταγή της Γαλλοιαπωνικής σύμπραξης του PSA Group και της Toyota, και την κυκλοφορίας της τριπλέτας των Toyota Aygo, Peugeot 107 και Citroen C1, θέλησε να παρουσιάσει την δικιά της τριπλή πρόταση των μικρών αυτοκινήτων πόλης, που βασίζονται όλα στη νέα πλατφόρμα του Volkswagen Group, New Small Family (NSF) και κατασκευάζονται στη Σλοβακία, στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβας.

Η Skoda, εκμεταλλευόμενη τη μαμά VW, με την κυκλοφορία του Citigo πρόσθεσε στην γκάμα της, ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, που τόσο της έλειπε. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η προσιτή τιμή και στιβαρή κατασκευή του, που προσπαθεί να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες του ιδιοκτήτη του, με το Citigo να είναι το ένα από τα τρία αδερφάκια, με τα υπόλοιπα δύο να είναι το VW Up!, που έχουμε ήδη δοκιμάσει και τέλος η πρόταση της Seat να ονομάζεται Mii.

Πρώτη φορά τα είδαμε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011, με την παραγωγή του να ξεκινάει ένα μήνα αργότερα αλλά να είναι διαθέσιμο στις εκθέσεις από τον καλοκαίρι του 2012. Με το Citigo, η Skoda μας έδειξε το νέο της “πρόσωπο” και βασίζεται πάνω του για την περαιτέρω αύξηση των ετήσιων πωλήσεων έχοντας μεγάλες προσδοκίες.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Χώροι επιβατών και αποσκευών
  • Λειτουργία ανάρτησης/Ποιότητα κύλισης
  • Κιβώτιο ταχυτήτων/Φρένα
  • Ηχομόνωση
  • Τιμή

Στα μείον

  • Συντηρητική σχεδίαση
  • Πρόσβαση στο πίσω κάθισμα
  • Μονός διακόπτης παραθύρων

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Skoda Citigo Test Drive

Το Skoda Citigo, σίγουρα δεν είναι από τα ομορφότερα μικρά σε σχεδιασμό, όντας απλός, ουδέτερος και με επίπεδες επιφάνειες. Σε γενικές γραμμές δεν αλλάζει πολύ από αυτόν του Up!, και πολλοί μπορούν να το χαρακτηρίσουν τετράγωνο, αλλά κάποιοι άλλοι παιχνιδιάρικο. Μπροστά βρίσκουμε την νέα κυψελωτή μάσκα της εταιρίας με το ανανεωμένο σήμα να βρίσκεται στο καπό. Ο μπροστά προφυλακτήρας είναι αρκετά διακριτικός και απλός στην σχεδίαση του, με τα φωτιστικά σώματα να είναι στο μέγεθος που πρέπει και δένουν απόλυτα με τον λιτό του σχεδιασμό του.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου οι αλλαγές με το Up! εντοπίζονται στα μικρά κάθετα φωτιστικά σώματα, αλλά η μεγαλύτερη διαφορά είναι η πίσω πόρτα που δεν είναι η ενιαία γυάλινη, όπως της πρότασης της VW, ενώ στη τρίθυρη έκδοση, που είχαμε για δοκιμή, το πλαϊνό παράθυρο δεν έχει την τριγωνική σχεδίαση του Up!

Skoda Citigo Test Drive

Οι διαστάσεις του, σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι μικρότερο κατά 10 εκατοστά μέσο όρο και είναι ελαφρώς διαφορετικές, με το μήκος του να είναι κατά 23 χλστ μεγαλύτερο και να φτάνει τα 3.563 χλστ, το πλάτος τα 1.645 χλστ και το ύψος τα 1.478 χλστ., όντας 11 χλστ πιο χαμηλό από το Up!. Το μεταξόνιο του, δε με τους τροχούς όσο πιο έξω γίνεται φτάνει τα 2.420 χλστ, κάτι που προφανώς έχει γίνει για την καλύτερη εσωτερική διάταξη.

Εκεί που του βγάζεις το καπέλο είναι στη παθητική του ασφάλεια, καθώς διακρίθηκε με πέντε αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP, με αρκετά καλή βαθμολογία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]Μηχανικά δεν συναντάμε εκπλήξεις και κάτω από το πανάλαφρο μικροσκοπικό καπό βρίσκουμε τον τρικύλινδρο 1000άρη (999 κ.εκ.) κινητήρα, με κωδική ονομασία EA211. Ο 12βάλβιδος αλουμινένιος κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος με απόδοση 60 ίππους (υπάρχει και με 75) στις 5.000 σ.α.λ., ροπή στα 95 Nm ροπής, με τη μέγιστη τιμή να είναι διαθέσιμη από τις 3.000 μέχρι τις 4.300 σ.α.λ. Δεν διαθέτει κάποιο τεχνολογικό ατού, καθώς δεν διαθέτει turbo και έχει έμμεσο ψεκασμό, καλύπτει όμως τις προδιαγραφές του Euro5.

Skoda Citigo Test Drive

Το βάρους 929 κιλών Citigo συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό χειροκίνητο κιβώτιο και επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 14,4 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 159 χλμ/ώρα. Η Skoda δηλώνει ότι έχει μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ, με τις εκπομπές CΟ2 να φτάνουν τα 105 γρ/χλμ ή 96 γρ/χλμ αν επιλέξεις την έκδοση BluMotion. Δυστυχώς, αυτό σημαίνει ότι καλείσαι να πληρώσεις τέλη κυκλοφορίας που ανέρχονται στα €94,5.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

IMG_8014

Η κεντρική του κονσόλα είναι απλή στη σχεδίαση, καλά συναρμολογημένη και διαθέτει το air-condition, το ηχοσύστημα, τους αεραγωγούς και το αποσπώμενο σύστημα πλοήγησης. Τα πλαστικά είναι καλής, σχετικά, ποιότητας, όντας σκληρά παντού, κάτι που δε νομίζω κανένας να έχει άλλη απαίτηση από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αυτής της τιμής. Ενώ το χρώμα του μετάλλου που είναι εκτεθειμένο στις πόρτες δίνει την ανάλογη αισθητική σε σχέση με το χρώμα επιλογής, προσωπικά το θεωρώ μεγάλο φάουλ, θυμίζοντας αυτοκίνητα δύο δεκαετιών πριν.

IMG_7995

Ο πίνακας οργάνων του, ακολουθεί και αυτός την ίδια λιτή φιλοσοφία. Διαθέτει τρία όργανα, το κοντέρ, το στροφόμετρο και τον δείκτη βενζίνης, ενώ στο κάτω μέρος του κοντέρ, υπάρχει και μια ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις ώρας, μερικών και ολικών χιλιομέτρων καθώς και την ένδειξη ειδοποίησης αλλαγής ταχυτήτων για οικονομικότερη οδήγηση. Θα ήθελα να διαθέτει και υπολογιστή ταξιδιού, αλλά αυτός είναι διαθέσιμος στο φορητό PID (Personal Infotainment Device) της Navigon. Το αποσπώμενο PID τοποθετείται στην κεντρική κονσόλα και μπορεί να το χρησιμοποιήσεις ως σύστημα πλοήγησης, ως τηλέφωνο, ως σύστημα ψυχαγωγίας αλλά και ενημέρωσης. Το τετράκτινο τιμόνι του, ρυθμίζεται μόνο καθ’ύψος, είναι σχετικά μεγάλο για το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά ο σχεδιασμός του ταιριάζει με το εσωτερικό.

IMG_7998

Η γενική εντύπωση που σου αφήνει το εσωτερικό του, είναι μια ευχάριστη, φωτεινή και χαρούμενη αίσθηση, αν εξαιρέσεις τα πλαϊνά μεταλλικά των πορτών, με τον ιδιοκτήτη του μικρού της Skoda να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από αρκετά χρώματα, ώστε να το προσαρμόσει στο δικό του γούστο.

Πολύ όμορφη αίσθηση μας αφήνει η η ηλιοροφή που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής, αφου μαζί με τα μεγάλα παράθυρα του αυτοκινήτου έκανε το εσωτερικό του αρκετά ευήλιο και φωτεινό χωρίς να ενοχλεί καθόλου στην οδήγησή του.

IMG_7989

Η γκάφα της VW να μην τοποθετήσει διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού, στα χειριστήρια του οδηγού συναντάται και εδώ, και κρίνεται αρνητικά εν έτη 2013. Αν χρειαστεί να ανοίξεις το παράθυρο του συνοδηγού, τότε θα πρέπει απλά να λύσεις την ζώνη ασφαλείας σου και να τεντωθείς ώστε να ανοίξεις το παράθυρο.

Skoda Citigo Test Drive

Περνώντας στους χώρους του, σε αποζημειώνει με την άνεση που προσφέρει στους επβάτες. Το μεταξόνιο των 2,42 μέτρων εκπλήσσει ευχάριστα με τους χώρους του στο εσωτερικό, οι οποίοι είναι τεράστιοι για τη κατηγορία του, αφού σε αυτό μπορούν να χωρέσουν με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Οι μπροστά επιβάτες κάθονται άνετα στα καθίσματα τους, ενώ έχει το φαρδύτερο εσωτερικό πλάτος της κατηγορίας του, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν χώρους που δεν θα πίστευες ότι θα μπορούσε να προσφέρει ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Η θέση του οδηγού είναι αρκετά καλή, ανεξαρτήτως ύψους του οδηγού, με τους πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους μπροστά επιβάτες, κάτι που διευκολύνει την ορατότητα τους. Στα μειονεκτήματα, θα μπορούσε κάποιος να προσθέσει τις “fix” πλάτες των εμπρός καθισμάτων και τη μη ρύθμιση των προσκεφάλων. Η ορατότητα, όμως, του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα, αφού το Citigo διαθέτει μεγάλα παράθυρα και είναι άριστη προς όλες τις κατευθύνσεις.

Δοκιμάζοντας την τρίπορτη έκδοση, τα μπροστά καθίσματα αναδιπλώνονται με τέτοιο τρόπο που δεν προσφέρουν στους πίσω επιβάτες και την πιο άνετη είσοδο και έξοδο. Ωστόσο αν κάποιος δεν θέλει να “στριμώχνεται”, μπορεί να πάρει την 5-πορτη έκδοση.

IMG_8027

Έχοντας γράψει όλα αυτά θα πεις ότι με “τόσο άνετο εσωτερικό” θα έχει μικρό πορτμπαγκάζ, αλλά το μικρό τσέχικο αυτοκίνητο σε διαψεύδει. Ούτε λίγο ούτε πολύ χωρά συνολικά 251 λίτρα, έχοντας τον μεγαλύτερο χώρο στη κατηγορία του και διαθέτει διπλό πάτο. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40), ο διαθέσιμος χώρος ανέρχεται στα 951 λίτρα, αφού αυτά διπλώνουν εντελώς, δημιουργώντας έτσι έναν ενιαίο χώρο, με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, να φαίνεται να εμποδίζει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η έκδοση Lounge (η κορυφαία από τις τρεις διαθέσιμες, Easy, Urban οι άλλες δύο), η οποία διαθέτει ESP, καθρέπτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, αλουμινένιες ζάντες 15″ με ελαστικά 165/70, προβολείς ομίχλης, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν μαύρα διακοσμητικά, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, 2 ηχεία, θύρα Aux-In και το φορητό PID (Personal Infotainment Device) της Navigon.

[/nextpage]

[nextpage title=” Στο δρόμο” ]

Skoda Citigo Test Drive

Το κύριο χαρακτηριστικό των τρικύλινδρων κινητήρων είναι οι κραδασμοί, αλλά η Skoda (VW group δηλαδή) για να το αντιμετωπίσει, έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στη κατασκευή του στροφάλου, στο βάρος, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης. Με την απουσία των ράβδων, η Skoda έλυσε το θέμα του επιπλέον βάρους και των τριβών, που θα είχε ως αποτέλεσμα την απορρόφηση ενέργειας κατά τη κίνηση. Το αποτέλεσμα των παραπάνω φαίνεται στο δρόμο, αφού το μοτέρ λειτουργεί ομαλά χωρίς πολλούς κραδασμούς και κυρίως χωρίς έντονα ενοχλητικό θόρυβο.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας μπορεί να μην βάζει φωτιά στο δρόμο, έχει όμως την απαραίτητη ζωντάνια που χρειάζεσαι για τις απλές καθημερινές διαδρομές. Η ελαστικότητα του εντός και εκτός πόλης είναι αρκετά καλή, ανεβάζοντας αρκετά γρήγορα στροφές, με το 5-τάχυτο κιβώτιο να έχει μακριά κλιμάκωση, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι αρκετά ακριβής κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων. Η καλύτερη περιοχή λειτουργίας του είναι φυσικά, οι χαμηλομεσαίες στροφές όπου προσφέρει γεμάτη και ποιοτική δύναμη, με την επιλογή του δυνατότερου 75 ίππων κινητήρα να μην είναι επιτακτική, αν δεν έχεις σκοπό να βγεις εκτός πόλης.

Skoda Citigo Test Drive

Στη πόλη ο κινητήρας είναι ευέλικτος και αρπάζει όπου χρειάζεται χωρίς να χρειαστείς να κατεβάσεις ταχύτητα, ενώ όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο, μπορείς να κινηθείς άνετα με ταχύτητες 120-130 χλμ, δίχως ο κινητήρας να κάνει φασαρία αλλά και δίχως να περνά μέσα στην καμπίνα αρκετός θόρυβος, αφού ηχομόνωση είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με οικονομική οδήγηση στα πλαίσια της πόλης είχε μέση κατανάλωση στα 5,3 λίτρα/100χλμ. Ακόμα και με εξαιρετική πίεση, πάντως δε θα δεις τιμές πάνω από τα 7 λίτρα/100χλμ, ενώ όσο πιο ήρεμος είσαι στο γκάζι και αν ακολουθείς πιστά τις εντολές για αλλαγή της ταχύτητας μπορείς να δεις και τιμές κοντά σε αυτά που δηλώνει ο κατασκευαστής. Με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 35 λίτρων θα διανύσεις με ευκολία 600 χλμ.

Η ανάρτηση του σίγουρα είναι από τα μεγάλα του ατού, με την ρύθμιση των μπροστά γονάτων MacPherson, και του πίσω ημιάκαμπτο άξονα να κρίνεται εξαιρετική. Κακοτεχνίες, σαμαράκια και λακκούβες που συναντάς κατά κόρον στο κλεινόν άστυ δεν αποτελούν εμπόδιο στο Citigo, αφού τα περνά με ιδιαίτερη άνεση, δίνοντας σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο και όχι μέσα σε ένα supermini. Το Citigo κινείται “με τη σκέψη” καθώς το ελαφρύ ηλεκτρομηχανικό του τιμόνι δεν θα σε δυσκολέψει να χωθείς και να παρκάρεις μέσα στη κίνηση, αφού “κόβει” πολύ, παρότι τα σχεδόν 10 μέτρα κύκλο στροφής του. Αντίθετα, μετατρέπεται σε αρκετά στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο, και έχοντας πάντα στο νου ότι οδηγείς ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο σε κάποιο ταξίδι.

Skoda Citigo Test Drive

Στις στροφές, βέβαια, αν το πιέσεις η κλίση που θα εμφανίσει το αυτοκινήτο είναι σχετικά μεγάλη, χωρίς απαραίτητα να σε φοβίσει, καθώς έχει ουδέτερες αντιδράσεις, ενώ με το στανταρ ESP νιώθεις ανά πάσα στιγμή ασφάλεια. Το supermini της Skoda είναι εφοδιασμένο με δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω, τα οποία αν και είχα τους ενδοιασμούς μου, αποδείχθηκαν ανθεκτικά και αποτελεσματικά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Skoda Citigo Test Drive

Ο ανταγωνισμός του Citigo είναι πλέον σκληρός, αφού στη κατηγορία που βρίσκεται εκτός από τα αδερφάκια του up! και Mii, υπάρχουν αρκετά άλλα, όπως το Fiat Panda, το Renault Twingο, το Hyundai i10, το Kia Picanto, το Nissan Micra και το Chevrolet Spark. Ανταγωνισμός σίγουρα πολύ έντονος.

Έχει τα προσόντα να αποκτήσει εμπορική επιτυχία αφού σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, διαθέτει άνετο εσωτερικό, ο κινητήρας του είναι καλός, η οδική του συμπεριφορά είναι πάνω του μέσου όρου, ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν θα σε κουράσει, η κατανάλωση του μικρή, ενώ η ανάρτηση του είναι τόσο-όσο να μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια στη πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο και όλα αυτά με μια τιμή, αρκετά οικονομική. Η αρχική έκδοση του Citigo με τα 60 άλογα ξεκινά από τις €8.590 (€7.990 με απόσυρση) με το αυτοκίνητο δοκιμής να κοστίζει €10.240 (€9.539 με απόσυρση). Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρεις εδώ, ενώ τα τεχνικά του χαρακτηριστικά εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...

Δες μια Pagani Utopia να διασχίζει έναν πλημμυρισμένο δρόμο στο Ντουμπάι

Μια από τις χειρότερες κακοκαιρίες των τελευταίων ετών "χτύπησε" τις περασμένες ημέρες τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με το Ντουμπάι να μετατρέπεται σε μία απέραντη...
<h5>Στα συν:</h5> Κινητήρας, Χώροι επιβατών και αποσκευών, Λειτουργία ανάρτησης/Ποιότητα κύλισης, Κιβώτιο ταχυτήτων/Φρένα, Ηχομόνωση, Τιμή <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Συντηρητική σχεδίαση, Πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, Μονός διακόπτης παραθύρωνTest Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Citigo