Volkswagen e-Golf 2014 (1)

Η ολομέτωπη επίθεση του VW Group στο μέτωπο των ηλεκτρικών/υβριδικών οχημάτων έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό με οχήματα όπως το e-up, το e-Golf (φωτό), την Porsche 918 Spyder, την Panamera S E-Hybrid και το XL1 και όπως ήδη ξέρουμε, θα συνεχιστεί και το 2014 με τουλάχιστον 6 νέα μοντέλα. Τι επιφυλάσσει όμως για το μέλλον ο Γερμανικός κολοσσός;

Με την στρατηγική που έχουμε για τις πλατφόρμες, είναι αρκετά εύκολο να βγάλουμε πολλά ηλεκτρικά/υβριδικά οχήματα για διάφορες μάρκες και σε σύντομο χρονικό διάστημα στην αγορά.

Δήλωσε ο Επίτροπος για  Drive Systems Ηλεκτρικών Οχημάτων του Group, Rudolf Krebs. Η στρατηγική στην οποία αναφέρεται ο Krebs ξεκινά με 4 πλατφόρμες: την NSF για οχήματα όπως το e-up, την MQB για μικρά μοντέλα, την MLB για μεσαίου μεγέθους μοντέλα και την MSB για sport και premium μοντέλα. Η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι να κατασκευάσουν τον μέγιστο αριθμό εκδόσεων με τον ελάχιστο αριθμό modules. Όπως λέει ο ίδιος ο Krebs, «αυτό είναι πιθανό μόνο εάν στο αρχικό στάδιο του σχεδιασμού των νέων οχημάτων, ενσωματώσουμε την ιδέα πως αυτά τα οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα μόνο για κινητήρες βενζίνης ή diesel αλλά και για CNG, flex-fuel, ηλεκτρικά ή υβριδικά powertrains. Με ελάχιστες αλλαγές, μπορούμε να παράγουμε αυτά τα οχήματα, το ένα πίσω από το άλλο σε ένα εργοστάσιο».

Αυτή στην ουσία είναι η απάντηση του VW Group στους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων που υιοθετούνται από όλες πρακτικά τις χώρες/περιοχές/αγορές. Ο Krebs λέει πως αυτή τη στιγμή στην γκάμα του Group, υπάρχουν 300 μοντέλα που εκπέμπουν λιγότερα από 120 gr/km CO2 ενώ τα 100 από αυτά, εκπέμπουν λιγότερα από 100. Ούτε αυτό όμως είναι αρκετό οπότε το επόμενο βήμα είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά. Για το απώτερο μέλλον, το VW Group προφανώς έχει επενδύσει πολλά στους diesel κινητήρες ενώ δεν αγνοεί το υδρογόνο αλλά οι μπαταρίες και τα plug-ins φαντάζουν ως οι πιθανότεροι ηγέτες αγοράς.

Τέλος, η απόφαση για την στρατηγική του Group στο θέμα του «ηλεκτρισμού» των αυτοκινήτων του, έχει παρθεί χρόνια πίσω. Από τότε, μέχρι τώρα, έχουν ξοδευτεί πάρα πολλά χρήματα ώστε να εξελιχθεί η τεχνολογία in-house. Η VW έχει προσλάβει 400 ειδικούς επί του θέματος και έχει εκπαιδεύσει περίπου 70.000 υπαλλήλους στην EV τεχνολογία. Αν το ρίσκο της βγει, μόνο ο χρόνος θα δείξει. Στο κάτω-κάτω, μόνο υποθέσεις μπορούν να κάνουν για το πώς θα κινηθεί η αγορά. Κανείς δεν ξέρει στα σίγουρα…

[Πηγή: Autoblog.com]