Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat Panda Trekking Twinair

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]test_drive_fiat_panda_trekking33

H Fiat θέλοντας να καλύψει τη ανάγκη εκείνων που θέλουν να συνδυάσουν το απλό κλασσικό δικίνητο Panda με τα χαρακτηριστικά του Panda 4×4, έβγαλε στην αγορά το Panda Trekking.

Το πάντρεμα των δύο εκδόσεων προσδίδει στο Panda Trekking την ψηλή θέση οδήγησης, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το εκτός δρόμου bodykit του τετρακίνητου Panda, με την ευελιξία και την πρακτική άνεση της απλής έκδοσης του Panda.

Στα παραπάνω χαρακτηριστικά, πρόσθεσε και τις εν μέρη εκτός δρόμου ικανότητες που προσφέρει το σύστημα Traction+ και τότε έχεις στο μυαλό σου το τι πραγματικά προσφέρει το Panda Trekking.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Απόδοση και οικονομία κινητήρα
  • Διττός χαρακτήρας
  • Χώροι
  • Αισθητική καμπίνας
  • Άνεση

Στα μείον

  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
  • Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 1900 σ.α.λ.
  • Θόρυβος κινητήρα χαμηλά
  • Τιμή

[/nextpage]

[nextpage title=”Traction+” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking01

Το Traction+ είναι ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης τοποθετημένο στον μπροστά άξονα, το οποίο βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες όταν αυτό κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα. Συνδυάζεται με ειδικά σχεδιασμένα εκτός δρόμου (M+S) λάστιχα διαστάσεων 175/65 R15, που είναι στάνταρ εξοπλισμός για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ενώ το σύστημα συνεργάζεται με το ESP και αναλόγως με τη πρόσφυση, μεταφέρει τη ροπή από τον έναν κινητήριο τροχό στον άλλο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking31

Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 150 mm, σε συνδυασμό με τα ειδικά ελαστικά και με το σύστημα Traction+ σε λειτουργία, το Panda Trekking θα αφήσει ασπροπρόσωπο τον ιδιοκτήτη του ακόμη και αν αποφασίσει να κινηθεί με αυτό σε λασπώδη διαδρομή, ενώ δεν θα πει όχι σε κάποια από τις χιλιάδες αμμώδες παραλίες μας. Εκ των πραγμάτων δε νιώθεις την ίδια αυτοπεποίθηση με το το τετρακίνητο αδερφάκι του, αλλά θα σε πάει εκεί που δε το περίμενες, καθώς με προσεκτικούς χειρισμούς και σωστές γραμμές, δύσκολα θα αρνηθεί την περιπέτεια. Από την άλλη, εντός πόλης δεν καταλαβαίνει από ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τα πεζοδρόμια να αποτελούν βούτυρο στο ψωμί του.

Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές τους δεν αφήνουν τις ανωμαλίες να μεταφερθούν στο εσωτερικό του Panda, ενώ αν περιμένεις να συναντήσεις έντονες κλίσεις στις στροφές, το Panda Trekking θα σε εκπλήξει. Στα αρνητικά της συγκεκριμένης έκδοσης η πρόωρη υποστροφή, η οποία λόγω των εκτός δρόμου ελαστικών, κάνει πρόωρη την εμφάνισή της, αλλά και οι μεγαλύτερες αποστάσεις που απαιτούνται για το φρενάρισμα, ξανά λόγω της χρήσης των συγκεκριμένων ελαστικών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking13

Κάτω από το καπό του συναντάμε το ίδιο μοτέρ που είχαμε δοκιμάσει και στο 500αράκι, το γνωστό Twin-Air. Ο κινητήρας είναι η απάντηση της Fiat Powertrain Technologies στο downsizing και έχει λάβει ουκ ολίγες διακρίσεις όπως πράσινος κινητήρα της χρονιάς, καλύτερος νέος κινητήρας, καλύτερος κινητήρας μικρότερου του 1.0-λίτρου, με την καλύτερη όλων να είναι το 2011, όπου ανακηρύχθηκε ο καλύτερος κινητήρας της χρονιάς.

Πρόκειται για ένα δικύλινδρο 8-βάλβιδο τουρμπάτο μοτέρ χωρητικότητας 875 κ.εκ., αποδίδει 85 άλογα στις 5.500 σ.α.λ και 145 Nm ροπής διαθέσιμη από τις 1.900 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να είναι 10:1. Ο κινητήρας διαθέτει το ηλεκτρουδραυλικό σύστημα βαλβίδων MultiAir το οποίο μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 αφού ελέγχει την ποσότητα του εισερχόμενου αέρα μέσω των βαλβίδων εισαγωγής χωρίς την χρησιμοποίηση του γκαζιού, με τις εκπομπές CO2 να περιορίζονται μόλις στα 99 γρ/χλμ. κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Η Fiat έχει μακρά παράδοση στους “καθαρούς” κινητήρες, καθώς τα έξι τελευταία χρόνια είναι η μάρκα με τις χαμηλότερες μέσες εκπομπές CO2 στην Ευρώπη ανάμεσα στις μάρκες με τις καλύτερες πωλήσεις, με το μέσο όρο της να είναι μόλις 119,8 γρ/χλμ., με αυτό το νούμερο να είναι μειωμένο κατά περίπου 13% σε σχέση με πριν από έξι χρόνια αλλά και σημαντικά χαμηλότερο από το μέσο όρο που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση για το 2015 (130 γρ/χλμ).

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking12

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο, που διαθέτει το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής σχέσεων (Gear Shift Indicator) αλλά και το σύστημα Start/Stop, το οποίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό και λειτουργεί απρόσκοπτα χωρίς προβλήματα.

Η Fiat δίνει επίσημη μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ, αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ, στα 1.200 χλμ που γράψαμε. Κορυφαίο νούμερο για μικτή χρήση εντός/εκτός πόλης, και διαδρομές στο χώμα. Στον αυτοκινητόδρομο, δε, ο κινητήρας καταναλώνει 5 λίτρα/100 χλμ όταν κινείσαι χαλαρά και με ταχύτητες έως 120-130 χλμ/ώρα. Η παραπάνω κατανάλωση μεταφράζεται σε περίπου 600 χλμ αυτονομίας, με το ντεπόζιτο 37 λίτρων που διαθέτει.

Τέλος, σε ότι αφορά τις επιδόσεις του, η Fiat αναφέρει ότι τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 11,2 δευτερόλεπτα ενώ έχει τελική ταχύτητα 177 χλμ/ώρα, που στη πραγματικότητα το κοντέρ τα ξεπερνάει με ευκολία.

H ροπή του Twinair είναι αρκετά ικανοποιητική για το σκάφος βάρους 1.075 κιλών του Panda (-40 κιλά από το Panda 4X4, +40 κιλά από το απλό Panda) αφού κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο. Τα χαρίσματα του είναι η εξαιρετική δύναμη στις μεσαίες στροφές και πολύ καλές ρεπρίζ, ειδικά όταν το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 2.000 σ.α.λ. Στα ψηλά ο κινητήρας κρεμάει, όπως είναι λογικό για κινητήρα τέτοιας χωρητικότητας, πράγμα που κάνει τον οδηγό να οδηγεί συνετά και χωρίς βίαια ανεβάσματα, αφού ο μόνος που θα κερδίσει από αυτό, θα είναι ο βενζινοπώλης της γειτονιάς.

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking08 Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking09

Το ότι τα μοτέρ της Fiat πάσχουν στο τομέα ήχου είναι κάτι γνωστό. Μπορεί το ιταλικό εργοστάσιο να δηλώνει ότι έχει δώσει ιδιαίτερη βάση στο τομέα των κραδασμών και θορύβου, έτσι ώστε να μην ενοχλεί τους επιβάτες και να λειτουργεί όπως ένας τετρακύλινδρος κινητήρας ίσης απόδοσης αλλά η αλήθεια είναι ελαφρώς διαφορετική.

Ναι μεν η τοποθέτηση ενός αντικραδασμικού δευτερεύοντος άξονα προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλό επίπεδο κραδασμών σε όλο το εύρος στροφών κάνει δουλειά κατά την κίνηση του αμαξώματος, καθώς μαζί με την καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου ο ήχος του κινητήρα απλά δεν μεταφέρεται στο εσωτερικό της καμπίνας. Το πρόβλημα εντοπίζεται με το που τεθεί σε λειτουργία αφού θυμίζει έντονα ήχο μηχανής και ειδικά στις πολύ χαμηλές ταχύτητες μέσα στη πόλη θα μπορούσα να τον χαρακτηρίσω ενοχλητικό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking26

Η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαφέρει σε τίποτα από το εσωτερικό των υπολοίπων εκδόσεων του Panda. Η μόνη διαφορά εντοπίζεται στη ψηλότερη θέση οδήγησης, η οποία έρχεται αυτούσια από το Panda 4X4, ενώ σε περίοπτη θέση στη βάση της κονσόλας βρίσκεται το κουμπί ενεργοποίησης του συστήματος Traction+.

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking34 Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking35

Τα πλαστικά είναι σκληρά μεν, αλλά ποιοτικά, δείχνοντας πως διαθέτουν αντοχή στο πέρασμα του χρόνου. Η γενική αισθητική που αποπνέει το εσωτερικό του Panda Trekking είναι πως πρόκειται για ένα άνετο, πρακτικό και μοντέρνο περιβάλλον με τους χώρους των επιβατών αλλά και των αποσκευών να κρίνονται άκρως ικανοποιητικοί για την κατηγορία του.

Όσον αφορά το θέμα ασφάλειας, το Panda έχει βαθμολογηθεί από το Euro NCAP με τέσσερα αστέρια, με κυριότερη αιτία αποτυχίας για το πέμπτο, η προστασία προς τους πεζούς αλλά και τα βοηθήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking20 Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking30

Ο βασικός του εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και μεταξύ άλλων συναντάμε air condition, 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ESP, ηχοσύστημα με ΜΡ3 Player, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15″.

Το Fiat Panda Trekking ξεκινά από τις €13.940 με τον κινητήρα βενζίνης Twinair που είχαμε για δοκιμή (€13.640 με όφελος απόσυρσης), και με τον 1.300αρη MJT Turbodiesel κινητήρα από τις €15.140 (€14.230 με απόσυρση).

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Test_Drive_Fiat_Panda_Trekking10

Το Fiat Panda Trekking απευθύνεται σχεδόν στο 90% του αγοραστικού κοινού. Σε όλους εκείνους δηλαδή που θέλουν να νοιώθουν στο μέγιστο την ευελιξία και την ασφάλεια εντός του κλεινόν άστυ, αλλά παράλληλα να επιδιώκουν να διασκεδάσουν με τις συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης που μπορεί να συναντήσουν στο δρόμο τους και να είναι πάντοτε έτοιμοι για εκτός δρόμου οδήγηση σε κάποιες από τις αναζητήσεις και δραστηριότητές τους στους ατελείωτους χωματόδρομους της υπέροχης ελληνικής φύσης και τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

NEO PANDA 0.9 85hp Trekking
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 2 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Διάμετρος x διαδρομή 80,5×86
Καύσιμο Βενζίνη
Κυβισμός 875
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 85 (62,5) / 5500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 145 (14,8) / 1900 σ.α.λ.
Σχέση συμπίεσης 10,0:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m) 9.3
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά) 11,2 / 11,5 (*)
Μέγιστη Ταχύτητα: Km/h 177
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 63
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2300
Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm) 1407/1409
Μήκος / Πλάτος (mm) 3653/1643
Υψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1551
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 225
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + EBD
Κύκλος στροφής (m) Τ 203
Τύπος Δ 257
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ατσάλινες ζάντες 175/65 R14
Ζάντες αλουμινίου —–
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (κιλά) 975
Μέγιστο Ρυμουλκούμενο Φορτίο (κιλά) 800 (με φρένα) 400 (χωρίς φρένα)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 37
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων + όπισθεν / Αυτόματο Dualogic (*)
Κίνηση Εμπρός
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 1999/100)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 3,8 / 3,7 (*)
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 5,0 / 4,8 (*)
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 99 / 95 (*)
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 4,2 / 4,1 (*)
ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
(*) Για τις εκδόσεις με Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Duallogic

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...
<h5>Στα συν:</h5> Απόδοση και οικονομία κινητήρα, Διττός χαρακτήρας, Χώροι, Αισθητική καμπίνας, Άνεση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 1900 σ.α.λ., Θόρυβος κινητήρα χαμηλά, ΤιμήTest Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat Panda Trekking Twinair