Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Cascada 1.6 SIDI

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

test_drive_opel_cascada_46

Μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια… Αυτή είναι η πρώτη φράση που μου ήρθε στο μυαλό όταν έμαθα ότι θα πάρω το ολοκαίνουριο Opel Cascada για δοκιμή καθώς ασυναίσθητα προέτρεξα σε πόσα μοντέλα έχει βγάλει η εταιρία στην ένδοξη ιστορία της.

Από τα πιο πρόσφατα Astra και Tigra, μέχρι τα παλιότερα Moonlight Roadster του 1933, Olympia landaulet, το ανοιχτό Admiral, το Kadett Cabrio, το Manta, το Monza, το Speedster και το Opel GT. Κοινή συνιστώσα, στα περισσότερα από αυτά οι τέσσερις θέσεις, η μαλακή οροφή και ο πανέμορφος σχεδιασμός τους.

Αισθητικά, το Cascada αποτελεί έναν ακόμα κρίκο στη παραπάνω διαχρονική αλυσίδα των κλασικών cabrio μοντέλων, με τη γερμανική εταιρία να μη μπορούσε να μας δώσει κάτι λιγότερο από ένα άκρως ποθητό μοντέλο, με αρμονικές γραμμές και απαράμιλλη ποιότητα.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εμφάνιση
  • Cruising χαρακτήρας
  • Άνετοι χώροι για τέσσερις
  • Εξοπλισμός
  • Ροπή κινητήρα
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Βάρος
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Χαοτική κονσόλα

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Opel_Cascada_02

Το Cascada δεν αποτελεί τίποτα παραπάνω από την ανοικτή έκδοση του Astra και πρώτη φορά το είδαμε από κοντά στην περσινή έκθεση της Γενεύης, με το όνομα του να προέρχεται από την ισπανική λέξη που σημαίνει καταρράκτης. Η Opel ενάντια στην τάση της εποχής, την οποία ακολούθησε με τη προηγούμενη γενιά του Astra, τοποθετεί στο νέο της ανοιχτό μοντέλο μια εκλεπτυσμένης σχεδίασης και ανώτερης ποιότητας υλικών μαλακή ηλεκτρονική οροφή, η οποία σου προσφέρει τη δυνατότητα να απολαύσεις τον πολύτιμο ελληνικό ήλιο μέσα σε μόλις μόλις 17 δευτερόλεπτα (το κλείσιμο 19 δευτερόλεπτα), με το πάτημα ενός κουμπιού στη βάση της κονσόλας, εκεί όπου το χέρι πέφτει φυσικά πάνω σε αυτόν, με ταχύτητες έως 50 χλμ/ώρα, έτσι για ποζεριά. Ενώ για τον ίδιο λόγο, μπορείς να ανοίξεις την οροφή με τηλεχειρισμό όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

Test_Drive_Opel_Cascada_39 Test_Drive_Opel_Cascada_57

Το μοντέλο της Opel κάνει εμφανές το γεγονός ότι θέλει να αυτοπροσδιοριστεί ως ένα premium μεσαίο cabrio, με βλέψεις εκτός του κλασικού ανταγωνισμού, που δεν είναι άλλος από το Ford Focus Cabrio, Renault Megane Cabrio, Peugeot 308 CC, ακόμα και στην ανώτερη κατηγορία, όπως το Audi A3 Cabrio και τη ανοιχτή έκδοση της BMW Σειρά 2 (όταν αυτή έρθει με το καλό).

Test_Drive_Opel_Cascada_18

Ο σχεδιασμός του έχει σαν βάση το Astra αλλά οι διαφορές είναι αρκετές, τόσες ώστε να δικαιολογούν τη ξεχωριστή ονοματολογία του, με το τμήμα σχεδιασμού της εταιρίας από το Rüsselsheim να έχει μεγαλουργήσει. Διατηρώντας εν μέρη τον δυναμισμό του Astra GTC και παρατηρώντας το από μακριά βλέπεις ένα πολύ γοητευτικό σύνολο με ρέουσες επιφάνειες και τη χαρακτηριστική τοξοειδή γραμμή στα πλαϊνά του αμαξώματος. Πλησιάζοντας κοντά διακρίνεις τον εντυπωσιακό του χαρακτήρα, που χαρακτηρίζεται από σοβαρές γραμμές, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά το κοινό του, ως πιο ώριμο και συντηρητικό.

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους έρχονται από το εργοστάσιο του Gliwice της Πολωνίας, με το Cascada να είναι το έκτο μοντέλο Opel που κατασκευάζεται στην Πολωνία. Ταυτόχρονα, είναι η πρώτη φορά σε διάστημα 70 χρόνων που η Opel δημιούργησε ένα μεσαίο cabrio, το οποίο θα κατασκευάζεται σε δικές της εγκαταστάσεις.

Test_Drive_Opel_Cascada_43

Διεκδικώντας μία θέση στην κορυφή της προϊοντικής γκάμας Opel, το Cascada είναι ένα cabrio που ξεχωρίζει όχι μόνο από τη γοητεία που εκπέμπει αλλά και λόγω των διαστάσεων. Με το αμάξωμα να έχει καθίσει στο κρεβάτι του Προκρούστη, το μήκος του φτάνει πλέον τα 4.697 χλστ. (+230 χλστ σε σχέση με το Astra Twin Top) και το πλάτος 1.840 χλστ, ενώ σε σχέση με τη 5-πορτη έκδοση Astra το εμπρός μετατρόχιο είναι κατά 2 χλστ μεγαλύτερο, με το πίσω να παραμένει ίδιο. Φοράει το ίδιο σασί με αυτό που χρησιμοποιεί το Astra GTC, ενώ το άνοιγμα μεταξύ των δύο αξόνων φτάνει τα 2.695 χλστ, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών, από την άλλη, με την οροφή κρυμμένη μέσα του, φτάνει τα 280 λίτρα σε χωρητικότητα, ενώ όταν αυτή προστάτευε το εκτεθειμένο δέρμα και το συνεχιζόμενο κούτελο του κεφαλιού μου, είχα επιπλέον 100 λίτρα για αποσκευές.

Test_Drive_Opel_Cascada_03 Test_Drive_Opel_Cascada_20

Συνεχίζοντας, η στρεπτική και η καμπτική ακαμψία έχουνε βελτιωθεί και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του ανοικτού Opel Astra, το Cascada είναι κατά 43% πιο άκαμπτο σε στρέψη και 10% σε κάμψη. Το σασί του έχει ενισχυθεί, με τις μπροστά κολόνες να έχουνε κατασκευαστεί από χάλυβα υψηλότερης αντοχής, ενώ σε περίπτωση ανατροπής, ενεργοποιούνται αυτόματα δύο roll bar πίσω από τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών ώστε να δημιουργήσουν ζωτικό χώρο επιβίωσης για τους επιβάτες. Όλα οι παραπάνω ενισχύσεις, σε συνδυασμό με το ήδη βαρύ σασί του Astra έχουν σαν αποτέλεσμα το βάρος του οχήματος να φτάνει στο εξαιρετικά μεγάλο νούμερο 1.733 κιλών, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επιδόσεις, κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Παρόλα αυτά ο ηλεκτροϋδραυλικός μηχανισμός της οροφής είναι αρκετά ελαφρύς και χρησιμοποιεί αλουμίνιο και μαγνήσιο, όπου σύμφωνα με την Opel μειώνει το βάρος του οχήματος κατά 100 κιλά περίπου, σε σύγκριση με μια σκληρή οροφή. Έχει εξαιρετική αντοχή στο χρόνο, καθώς η οροφή έχει δοκιμαστεί 15.000 φορές, αριθμός που αντιστοιχεί σε 10 χρόνια χρήσης με 4 λειτουργίες κάθε ημέρα.

cascada

Κλείνοντας για την οροφή, η Opel δίνει προαιρετικά τη δυνατότητα της επιλογής μιας ηχομονωτικής μαλακής οροφής για ακόμη καλύτερη άνεση από θέμα θορύβου και θερμοκρασίας. Αυτή διαθέτει ακουστικά ενισχυμένο εξωτερικό ύφασμα και μια ειδική στρώση πολυεστερικών ινών ανάμεσα στην ανώτερη στρώση και στην εσωτερική επένδυση. Με τον τρόπο αυτό βελτιώνεται η θερμομόνωση και μειώνεται ακόμη περισσότερο η στάθμη του θορύβου μέσα στην καμπίνα, έως και κατά το ένα τρίτο.

Από θέμα δοκιμών πρόσκρουσης, ο Ευρωπαϊκός οργανισμός ασφαλείας Euro NCAP δε το έχει συμπεριλάβει στα τεστ του, αλλά κάτι τέτοιο είναι κατανοητό, καθώς με την πολύ ισχυρή δομή του Astra δεν θα αποτελεί πρόβλημα να αποσπάσει 5 αστέρια αξιολόγησης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Test_Drive_Opel_Cascada_36

Για να χαρακτηριστεί όμως ως cabrio που σέβεται τον εαυτό του, καλύπτοντας άνετα μεγάλες αποστάσεις χρειάζεται και τον κατάλληλο κινητήρα να κινήσει το παχύσαρκο κορμί του. Αυτός δεν είναι άλλος από το νέο αστέρι της γκάμας, τον 1600άρης SIDI Turbo ECOTEC κινητήρα, που υιοθετεί το σύστημα Spark Ignition Direct Injection (SIDI). Ο τετρακύλινδρος κινητήρας (1.598 κ.εκ.) διαθέτει άμεσο ψεκασμό, turbo της Garrett και ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων που θα εξοπλίσει η Opel τα μοντέλα της. Η παραγωγή του γίνεται στο εργοστάσιο του Szentgotthard στην Ουγγαρία και ξεκίνησε στα τέλη του 2012.

Test_Drive_Opel_Cascada_38

Ουσιαστικά πρόκειται για την τελευταία εξέλιξη του γνωστού 1600άρη τούρμπο της Opel των 180 ίππων, που δοκιμάσαμε στο Astra, με τη χαρακτηριστική προσθήκη τον άμεσο ψεκασμό, έχει πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι αλλά περισσότερη διαθέσιμη δύναμη από χαμηλά, χωρίς κάποια χαρακτηριστική και ενοχλητική έκρηξη. Εξελίχθηκε με γνώμονα την αθόρυβη λειτουργία, τη ροπή στις χαμηλές στροφές, την οικονομία καυσίμου και την άριστη ελαστικότητα.

O SIDI Turbo της Opel είναι ο μοναδικός κινητήρας στην κατηγορία του με αντικραδασμικούς άξονες, που είναι τοποθετημένοι σε υποδοχές στο πίσω τμήμα του μπλοκ κυλίνδρων και κινούνται μέσω καδένας με ανάστροφη οδόντωση. Ο άξονας στην πλευρά της εξαγωγής διαθέτει γρανάζια από χυτοσίδηρο για αντίστροφη φορά περιστροφής. Το σύστημα εξουδετερώνει τους κραδασμούς που απορρέουν από τη σχεδίαση των τετρακύλινδρων κινητήρων και επιπλέον βοηθά στη μεγιστοποίηση της άνεσης και στην ελαχιστοποίηση των θορύβων.

Test_Drive_Opel_Cascada_37

Αποδίδει 170 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φτάνει τα 260 Nm στις 1.650-3.200 σ.α.λ. και τα 0-100 χλμ/ώρα τα ολοκληρώνει σε 9,9 δευτ., με τη τελική του ταχύτητα να ανέρχεται στα 215 χλμ/ώρα. Από θέμα κατανάλωση, η Opel για το Cascada με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ανακοινώνει 7,3 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματικότητα να μην είναι ποτέ κάτω από τα 9 λίτρα σε χαλαρές και cruising καταστάσεις, που όσο το πιέσεις τόσο ανεβαίνει εκθετικά η κατανάλωση. Με το ρεζερβουάρ καυσίμου να χωράει 56 λίτρα βενζίνης η αυτονομία του κυμαίνεται στα 500 με 650 χλμ, ανάλογα με το βάρος του δεξιού ποδιού. Φυσικά, πληρεί τους κανονισμού Euro5, με τις εκπομπές διοξειδίου να φτάνουν 168 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει τέλη κυκλοφορίας €378.

Test_Drive_Opel_Cascada_66

Όπως προείπα, το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το νέο, χαμηλής τριβής 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Οι αλλαγές είναι πολύ ομαλές, χωρίς κομπιάσματα αλλά επ’ουδενί δε μπορεί να συγκριθεί με το DSG της VW ή το 8άρι της ZF ή ένα τύπου διπλού συμπλέκτη. Περιλαμβάνει λειτουργία Active Select για μηχανική διαδικασία αλλαγών σχέσεων που προάγει τη σπορ πλευρά της οδηγικής εμπειρίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό

Test_Drive_Opel_Cascada_74

Μπαίνοντας μέσα, είτε ανοίγοντας την πόρτα είτε όχι, συναντάμε το πολύ γνώριμο εσωτερικό που γνωρίσαμε και τις τρεις φορές που δοκιμάσαμε το Astra. Οι όποιες αλλαγές εντοπίζονται στους διαφορετικούς χρωματισμούς με το αυτοκίνητο δοκιμής να φορά ημιδερμάτινα σπορ καθίσματα, τα οποία προσφέρουν άνεση και πλευρική στήριξη.

Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής είναι αρκετά υψηλού επιπέδου και καλύτερη από τα Astra, με τις ραφές στο ταμπλό να του προσδίδουν και την ανάλογη αίσθηση πολυτέλειας. Η πιο premium εικόνα του εσωτερικού υποστηρίζεται και από το αρκετά βαρύ σε θέμα εξοπλισμού αυτοκίνητο δοκιμής, που δε του έλειπε σχεδόν τίποτα. Δεν θα την χαρακτήριζα τη σχεδίαση του ιδιαίτερα μοντέρνα, με τους αμέτρητοι διακόπτες να μην βοηθούν σε αυτό, καθώς θέλουν αρκετή εξάσκηση για απομνημόνευση των λειτουργιών.

Test_Drive_Opel_Cascada_53

Τα ημιδερμάτινα καθίσματα προσφέρουν άνεση, αλλά και την απαραίτητη πλευρική στήριξη. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των καθισμάτων είναι το ηλεκτρικό σύστημα Easy Entry για τα πίσω καθίσματα που ενεργοποιείται μέσω ενός μικροδιακόπτη. Δεν υπάρχει δηλαδή κάποιο κουμπί να πατήσεις ή λαβή για να τραβήξεις, αλλά μετακινώντας απλώς την πλάτη του καθίσματος προς τα εμπρός, αρχίζει να λειτουργεί. Το κάθισμα στη συνέχεια σύρεται προς τα εμπρός με διπλάσια ταχύτητα σε σύγκριση με την κανονική ρύθμιση και, το ίδιο αποτελεσματικά, επιστρέφει στην αρχική θέση κρατώντας στη μνήμη τη θέση, μόλις η πλάτη του καθίσματος μετακινηθεί προς τα πίσω. Η πρόσβαση, δε, προς τα πίσω είναι αυτονόητα εύκολη με ανοιχτή την οροφή, ενώ όταν αυτή είναι κλειστή απαιτεί μια σχετική ευλυγισία, χωρίς όμως να χρειάζεται να έχεις παρακολουθήσει μαθήματα μπαλέτου.

Test_Drive_Opel_Cascada_70

Απόρροια του μεγάλου μεταξονίου του Cascada, που είναι μόλις κατά 40 χλστ μικρότερο από του Insignia, είναι ότι οι πίσω επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος δεν θα αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε δυσκολία, αφού ο χώρος για τα πόδια είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της πεντάπορτης έκδοσης. Το ίδιο θα συμβεί και για το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια τους, αφού υπάρχει “αέρας” με κλειστή την οροφή. Για τρίτο απλά δεν συζητάμε, καθώς στη μέση υπάρχουν ποτηροθήκες. Μιλώντας για πρακτικότητα, η καθημερινή χρηστικότητα και ο προσωπικός χώρος αποθήκευσης δεν αποτελούν πρόβλημα για το Cascada, καθώς οι 13 εύκολα προσβάσιμοι χώροι αποθήκευσης προσφέρουν τη δυνατότητα τακτοποίησης στο αυτοκίνητο.

Κοιτώντας τώρα το τραπεζικό σου λογαριασμό, για να αποκτήσεις το Cascada όπως το βλέπεις θα πρέπει να αποχωριστείς €33.200 ή €31.770 με απόσυρση. Η διαφορά με την βασική έκδοση είναι το επιπλέον κόστος του αυτόματου κιβωτίου ύψους €1.500, το μεταλλικό χρώμα κόστους €500, των αλουμινένιων ζαντών 19 ιντσών κόστους €400 με ελαστικά Bridgestone Potenza S001 διαστάσεων 235/45, το πακέτο των εργονομικά θερμαινόμενα σπορ καθίσματα οδηγού & συνοδηγού €550 που τα ντύνει με την ταπετσαρία TADB και περιλαμβάνει θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, πνευματική οσφυϊκή υποστήριξη 4 κατευθύνσεων οδηγού/συνοδηγού, προέκταση μαξιλαριού καθίσματος οδηγού/συνοδηγού και ενεργά προσκέφαλα εμπρός με ρύθμιση ύψους και κλίσης και τέλος ο Προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός AFL+ κόστους €1.250 που περιλαμβάνει αυτόματη ρύθμιση ύψους προβολέων, έξυπνα ενεργά φωτιστικά σώματα AFL+ (Adaptive Forward Lighting), σύστημα πλύσης προβολέων, προβολείς Bi-Xenon και φώτα ημέρας LED.

Test_Drive_Opel_Cascada_33

Κατά τ’άλλα o βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα, όπως ABS, ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP), αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού και πλευρικοί, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, απενεργοποίηση εμπρός και πλευρικού αερόσακου συνοδηγού, δύο προσκέφαλα πίσω, ενεργά προσκέφαλα εμπρός ρυθμιζόμενα καθ’ύψος, ενεργό σύστημα προστασίας σε περίπτωση ανατροπής (roll over bars), προβολείς ομίχλης εμπρός, προεγκατάσταση ISOFIX για παιδικό κάθισμα στις πίσω θέσεις, φώτα ημέρας με προβολείς αλογόνου, ηλεκτρικό χειρόφρενο με σύστημα Hill Start Assist, πίσω φώτα LED, ηλεκτρονικός κλιματισμός 2 ζωνών, θερμοανακλαστικά πλαϊνά παράθυρα, φιμέ παρμπρίζ, radio CD400 Plus 6 ηχεία, οθόνη γραφικών, βοηθητική είσοδος Aux και USB, δυνατότητα αναπαραγωγής mp3/wma, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, sport απόληξη εξάτμισης, sport καθίσματα, αισθητήρας βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κρυφό αυτόματο σύστημα φωτισμού, δερμάτινο τιμόνι 3-ακτίνων, διακοσμητικά piano black, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή, ηλεκτρικά αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων 50/50, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι/θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πισω, ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητή υποβοήθηση ανάλογα με την ταχύτητα, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης, θήκες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, 2 ποτηροθήκες και κλειστός αποθηκευτικός χώρος, προβολείς αλογόνου, ρύθμιση ύψους προβολέων, σκιάδιο οδηγού, συνοδηγού με καθρέπτη φωτιζόμενο, cruise control, χρωμιωμένη γραμμή παραθύρων και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά 235/50.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Απολαμβάνοντας το δρόμο

Test_Drive_Opel_Cascada_46

Ας ξεκινήσω από ένα δεδομένο, το οποίο δεν είναι άλλο από το αγχολυτικό χαρακτήρα τέτοιου είδους κατασκευών. Το Cascada, και τα λοιπά όμοια του, έχουν στόχο τις ατελείωτες βόλτες και τις χαλαρές μετακινήσεις, απολαμβάνοντας κάθε διαδρομή και ξεχνώντας τη ρουτίνα της καθημερινότητας.

Με εφαλτήριο το παραπάνω, οποιαδήποτε αδυναμία του μοντέλου της Opel για ζωηρές βόλτες απλά δικαιολογούνται. Δεν είναι φτιαγμένο για οδηγό που θέλει να το στρίψει στους φιδίσιους δρόμους της Πάρνηθας, αλλά γι’αυτόν που γουστάρει να διασχίσει όλη την παραλιακή λεωφόρο, όταν πέφτει ο ήλιος, μέχρι το Σούνιο με ανοιχτή την οροφή, με όμορφη παρέα και τη μουσική να παίζει. Κάτι τέτοιες διαδρομές είναι βούτυρο στο ψωμί του, και η διάθεση ανεβαίνει κατακόρυφα.

Test_Drive_Opel_Cascada_76

Δώστου ανοιχτό δρόμο και θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Είναι cruiser και δε διστάζει να το φωνάξει. Στο τομέα της ανάρτησης εφοδιάζεται με την HiPerStrut σύστημα, που έχουμε δει σε OPC κατασκευές, και για τον εμπρός άξονα διαθέτει γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt. Η ρύθμιση της είναι πιο μαλακή από τα Astra και απορροφάει τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, με όσες περνάνε αφιλτράριστες να ευθύνονται οι εξωφρενικά μεγάλοι τροχοί του. Το παραπάνω όμως, δεν σημαίνει ότι θα σε φοβίσει με τάσεις πλεύσεις, μεγάλες κλίσεις και επικίνδυνες μεταφορές βάρους, καθώς τα γονίδια του Astra δεν απουσιάζουν. Το τιμόνι αντιδράει στις εντολές σου χωρίς ιδιαίτερη υστέρηση και η γενικότερη εικόνα που σχημάτισα ήταν ένα στιβαρό πλαίσιο με καλή ισορροπία. Σίγουρα κάποιες ταλαντώσεις θα γίνουν εμφανείς από το πιο έμπειρο οδηγό αλλά όχι κάτι παραπάνω από ότι περιμένεις να συναντήσεις από ανοιχτό αυτοκίνητο.

Test_Drive_Opel_Cascada_50

Οι στροβιλισμοί με ανοιχτή την οροφή αλλά και τα τέσσερα παράθυρα ανεβασμένα είναι αρκετά μειωμένοι και δεν ενοχλούν ακόμα και όταν ο δείκτης των χλμ/ώρα ακουμπάει τα 120. Από εκεί και πάνω οι πίσω επιβάτες θα νιώσουν τις παραμορφώσεις του αέρα στο πρόσωπο τους, ή ακόμα χειρότερα θα καταστραφεί η κόμμωση των δεσποινίδων (και ποιος τις ακούει). Με κλειστή την οροφή δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα, καθώς η παχιά οροφή είναι πολύ γερή και σε κάνει να νιώθεις ότι οδηγείς κλειστό αυτοκίνητο. Απόδειξη αυτού είναι ότι σε δοκιμές με ταχύτητες έως τα 240 χλμ./ώρα, έχει παρουσιάσει μέγιστη παραμόρφωση μόλις 3 εκατοστών.

Test_Drive_Opel_Cascada_05

Αντίθετα η μετακινήσεις μέσα στη πόλη δεν είναι και η πιο ευχάριστη διαδικασία. Σε αυτό συμβάλει τόσο το μεγάλο μήκος του, το πολύ βαρύ αμάξωμα του που παρόλο το δυνατό κινητήρα δε δίνει τη σπιρτάδα που χρειάζεσαι αλλά και του όχι πολύ κοφτερού τιμονιού, καθώς η διάμετρος του κύκλου στροφής είναι 12,2 μέτρα.

Ο SIDI κινητήρας κάνει τη δεύτερη εμφάνιση του, μετά το Zafira Tourer, και με τα 170 άλογα πραγματικά αδικείται, καθώς, με πρόχειρους υπολογισμούς, το Cascada με δύο άτομα και γεμάτο ρεζερβουάρ ξεπερνάει τα 1800 κιλά, κάτι που δικαιολογεί και τις μέτριες επιδόσεις. Όχι ότι είναι κακές οι επιδόσεις του, καθώς η πλειοψηφία δε θα έχει κανένα πρόβλημα, απλά θα μπορούσε και καλύτερα. Κατά τ’άλλα παρατηρείς απουσία υστέρησης του turbo και προθυμία να ανεβάσει στροφές, καθώς η ροπή είναι άφθονη από χαμηλά και σκαρφαλώνει στα 280 Nm σε διαδικασία overboost, ενώ το αυτόματο κιβώτιο να συνεργάζεται αρμονικά.

Test_Drive_Opel_Cascada_29

Τέλος, τα μεγάλα φρένα του αποδεικνύονται συνεργάσιμα και δυνατά, σταματώντας το βαρύ αμάξωμα σε περίπτωση ξαφνικού φρεναρίσματος σε κάτω από 40 μέτρα με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Κλείνοντας

Test_Drive_Opel_Cascada_04

Η κατηγορία των ανοιχτών αυτοκινήτων όπως το Cascada προσφέρουν μια άλλη εκδοχή του fun-to-drive, αυτή του να απολαύσεις τη διαδρομή, όχι το πόσο γρήγορα θα φτάσεις εκεί. Είναι εντελώς διαφορετική κατηγορία με αυτή των roadster και δε θα πρέπει να συγχέονται.

Το Cascada αποτελεί έναν από τους πιο όμορφους εκπροσώπους της κατηγορίας, με τα μειονεκτήματα της τιμής και της κατανάλωσης να μη λογίζονται ως πολύ σοβαρά για το κοινό που απευθύνεται. Στα μάτια μου η μαλακή οροφή δένει πιο αρμονικά, χαρίζοντας ένα γοητευτικό σύνολο και είναι αυτή που πραγματικά δίνει χαρακτήρα “ανοιχτού” στο αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας

1.6 SIDI Turbo

Προδιαγραφές ρύπων

EURO 5

Καύσιμο

Super

Αριθμός κυλίνδρων

4

Κυβισμός cm3

1598

Διάμετρος / Διαδρομή σε mm

79,0 / 81,5

Μέγ. Ισχύς σε kW (hp) / σαλ

125 (170) /
6000

Μέγ. Ροπή σε Nm / σαλ

260 /
1650 – 3200

280 με overboost

Συμπίεση

10,5 : 1

Τελική μετάδοση

3,94

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ σε l

56

Βάρος & φορτία άξονα σε kg
Απόβαρο με οδηγό (σύμφωνα με 70/156/EEC)

1733

Μικτό βάρος οχήματος

2140

Ωφέλιμο φορτίο

407

Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα, εμπρός

1150

Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα, πίσω

1010

Φορτίο τρέιλερ σε kg
Χωρίς φρένο

750

Με φρένο σε κλίση 12%

1300

 

Cascada

6-τάχυτο αυτόματο

Τελική ταχύτητα

km/h

Επιτάχυνση 0 – 100 km/h

δευτ.

Ρεπρίζ 80-120 km/h με 5η σχέση

δευτ.

Κατανάλωση καυσίμου (l/100 km)

Εκπομπές CO2 g/km (μικτός κύκλος)

Στην πόλη

Εκτός πόλης

Μικτός κύκλος

1.6 SIDI Turbo (125 kW)

217

9,9

9,3

5,9

7,2

168

 

Διαστάσεις

Διαστάσεις οχήματος mm

Cascada

Μήκος

4696

Πλάτος με/χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες

2020 / 1839

Ύψος (στο απόβαρο)

1443

Μεταξόνιο

2695

Μετατρόχιο, εμπρός

1587

Μετατρόχιο, πίσω

1587

Κύκλος στροφής m
Από τοίχο σε τοίχο

12,2

Από κράσπεδο σε κράσπεδο

11,8

Διαστάσεις χώρου αποσκευών mm
Μήκος πατώματος μέχρι τις πλάτες των πίσω καθισμάτων

1121

Μήκος πατώματος με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες

1818

Μέγιστο πλάτος

978

Πλάτος μεταξύ θόλων των τροχών

626

Ύψος σκαλοπατιού φόρτωσης

532

Μέγιστο ύψος ανοίγματος

246 – 453

Μέγιστο πλάτος ανοίγματος, στη μεσαία γραμμή

923 – 1022

Χώρος αποσκευών σε l
(σύμφωνα με ECIE)
Μόνο χώρος αποσκευών

280 ανοιχτό / 380 κλειστό

Με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες μέχρι τις πλάτες των εμπρός

650 ανοιχτό / 750 κλειστό

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...
<h5>Στα συν:</h5>Εμφάνιση, Cruising χαρακτήρας, Άνετοι χώροι για τέσσερις, Εξοπλισμός, Ροπή κινητήρα, Ποιότητα κύλισης, <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Βάρος, Κατανάλωση, Τιμή, Χαοτική κονσόλαTest Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Cascada 1.6 SIDI