Takeshi Uchiyamada

Το 1993, o Takeshi Uchiyamada τέθηκε επικεφαλής ενός group με ονομασία Project 21. Στόχος αυτού του group, ήταν η εξέλιξη του αυτοκινήτου του 21ου αιώνα και το αποτέλεσμα, δεν ήταν άλλο από το Toyota Prius. Δεν είμαι σίγουρος αν τότε, ο Uchiyamada πίστευε πως το Prius θα ξεκινήσει μία κατηγορία που αυτή τη στιγμή έχει μερίδιο της τάξης του 13-14 % στην παγκόσμια αγορά.

Ασχέτως όμως αν το πίστευε ή όχι, τώρα πιστεύει πως το μερίδιο των υβριδικών θα φτάσει σύντομα το 20%, εξαιρουμένων μάλιστα των plug-in hybrids! Η δήλωση αυτή είναι κάπως αισιόδοξη αφού ενώ στις Η.Π.Α. και την Ιαπωνία, τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δημοφιλή, στην Ευρώπη δεν γνωρίζουν την ίδια απήχηση. Ο λόγος για αυτό το φαινόμενο είναι φυσικά κάποιοι diesel κινητήρες που επιτυγχάνουν την ίδια (αν όχι καλύτερη) κατανάλωση καυσίμου. Για να σου δώσω να καταλάβεις, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων στην Ευρώπη (με κινητήρα βενζίνης, πετρελαίου, ή plug-in) σημείωσαν αύξηση της τάξης του 40%. Δηλαδή, πωλήθηκαν 214.237 υβριδικά οχήματα. Στις Η.Π.Α., η πωλήσεις του Toyota Prius και μόνο, έφτασαν τις 234.228. Τόσο “πίσω” είμαστε!

Οπότε γιατί πιστεύει ο Ιάπωνας πρόεδρος της Toyota πως τα υβριδικά και πιο συγκεκριμένα τα plug-in hybrids, θα φτάσουν τόσο ψηλά; Χάρη στην αναμενόμενη μείωση του κόστους. Τα plug-in ήταν ακριβά εξαιτίας του μικρού όγκου πωλήσεων. “Οι προμηθευτές θέλουν μεγάλο όγκο για να μειώσουν το κόστος των εξαρτημάτων που απαιτούνται για τα plug-in υβριδικά”. Αυτή τη στιγμή, η Toyota και η Lexus έχουν στη γκάμα τους 25 υβριδικά. Μόλις 1 από αυτά είναι plug-in. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές λανσάρουν υβριδικά, διαφόρων “τύπων”. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερος όγκος και άρα μειωμένο κόστος!

[Πηγή: Automotive News]