Test Drive: Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Hybrid

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_29

Μπορεί το ανανεωμένο Yaris να είναι προ των πυλών αλλά μια δοκιμή της υβριδικής έκδοσης του δημοφιλέστατου μικρού αυτοκινήτου της Toyota δεν είναι καθόλου άσκοπη. Έτσι, η ελληνική αντιπροσωπεία θέλοντας να τονώσει το ενδιαφέρον του μοντέλου της λίγο πριν ανανεωθεί μας παραχώρησε μια μια εβδομάδα το Yaris HSD, που αποδείχθηκε το ιδανικό αυτοκίνητο για την κάλυψη του Ακρόπολις, καθώς καλύψαμε μαζί του κοντά στα 1650 χλμ. με την μικρή μέση κατανάλωση να είναι ακριβώς 5 λίτρα/100 χλμ.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Β-segment κατηγορίας το οποίο διαθέτει πλήρως υβριδική τεχνολογία και αν κάποια εταιρία έχει κατοχυρωθεί στην συνείδηση του κοινού για τα υβριδικά της αυτοκίνητα αυτή δεν είναι άλλη από την ιαπωνική εταιρία, που από το 1997 μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 6 εκατ. οχήματα. Ενώ έχει ανακοινώσει ότι μέσα στα επόμενα 2 χρόνια η Toyota θα βγάλει στην αγορά 15 νέα υβριδικά αυτοκίνητα, με best seller υβριδικό αυτοκίνητο της, να είναι το Prius το οποίο έως σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 3 εκατ. αυτοκίνητα.

Στα συν

  • “Εύκολο” αυτοκίνητο
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Θόρυβος κινητήρα σε πλήρη επιτάχυνση
  • Λειτουργία CVT
  • Αίσθηση πεντάλ φρένων
  • Αδιάφορος εσωτερικός διάκοσμος
  • Τιμή

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_09

Η άκρως επιτυχημένη σχεδιαστική συνταγή του Yaris, που γνωρίσαμε στο πρώτο μας test drive, κατά τη προσωπική μου άποψη γίνεται σαφώς καλύτερη, καθώς οι αλλαγές που έχουν γίνει στην υβριδική έκδοση κάνουν το αυτοκίνητο αρκετά ομορφότερο, με το αυτοκίνητο να βασίζεται στο Toyota Yaris HSD Concept που είδαμε στην Γενεύη τον 2011.

Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι υβριδικό Yaris, εκτός του ότι δείχνει πιο όμορφο και premium, βγάζει και μια πιο σπορ εμφάνιση σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις. Ο λόγος είναι ο εμπρός ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα που συνδυάζεται με μια εντελώς νέα μάσκα, ενώ συνεχίζοντας, αλλαγές βρίσκουμε στα εμπρός φωτιστικά σώματα, όπου υπάρχουν νέα κάτοπτρα και πέντε LED για τα φώτα ημέρας. Ο φωτισμός που παρέχουν το βράδυ είναι αρκετά καλός, αν και στη μεγάλη σκάλα θα τα προτιμούσα πιο έντονα. Προχωρώντας προς τα πίσω, αλλαγές στο προφίλ δεν υπάρχουν, και έτσι η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στα πίσω LED φώτα. Τέλος, όπως είναι φυσικό και θέλοντας να τονιστεί ο οικολογικός και διαφορετικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου υπάρχουν διάφορα λογότυπα, ενώ το σήμα της Toyota εμπρός και πίσω είναι σε μπλε φόντο, με τον αεροδυναμικό συντελεστή του μοντέλου να είναι Cd 0,286.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_15

To αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της TMMF (Toyota Motor Manufacturing France) στη Γαλλία και παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης το Μάρτιο του 2012, με τους μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρίας να περνάνε το υβριδικό σύνολο σε τόσο μικρών διαστάσεων αυτοκίνητο, χωρίς να θυσιάσουν καθόλου από τον διαθέσιμο χώρο των για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, κάτι που είχαμε δει και στο test του Auris Hybrid. Για να καταφέρουν το παραπάνω απλά μείωσαν τον όγκο των μπαταριών και τις τοποθέτησαν σοφά κάτω από το πίσω κάθισμα και ανάμεσα σε αυτό και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Αυτό σημαίνει ότι από τα 168 κελιά του Auris HSD, πλέον υπάρχουν 120 (-40%), ενώ έχει περιοριστεί κατά 67% και ο χρόνος επαναφόρτισής τους, πάντα σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_22

Έτσι, οι ήδη μεγαλύτερες διαστάσεις σε σύγκριση με τη δεύτερη γενιά τις εκμεταλλεύεται άριστα το μήκος των 3905 χλστ (+20) αμάξωμα το σύστημα Hybrid Synergy Drive, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ζυγίζει 201 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι είναι 42 κιλά ελαφρύτερο από αυτό του Auris, που όμως φοράει μεγαλύτερο κινητήρα.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_24

Κατά τ’άλλα το πλάτος του να παραμένει αμετάβλητο στα 1.695 χλστ ενώ το ύψος του φτάνει το 1,5 μέτρο. Όπως ξέρουμε το Yaris, βασίζεται πάνω σε νέα πλατφόρμα η οποία του χαρίζει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 50 χλστ. και φτάνει συνολικά τα 2510 χλστ. Η αύξηση αυτή προσφέρει στο αυτοκίνητο μεγαλύτερους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους και ταυτόχρονα καλύτερη οδηγική συμπεριφορά. Ο χώρος αποσκευών κρίνεται άκρως ανταγωνιστικός και πλήρως εκμεταλλεύσιμος με τους ογκώδης θόλους να μην ενοχλούν ιδιαιτέρως και το κυριότερο να παραμένει απαράλλαχτος. Έτσι, συνολικά μετράει 286 λίτρα χωρητικότητας, ενώ όταν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα διαιρούμενα σε αναλογία 60/40 δημιουργεί χώρο όγκου 769 λίτρων, δυστυχώς όμως όχι επίπεδος.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_55

Το μηχανικό σύνολο του υβριδικού Yaris αποτελείται από έναν 1.500αρη 4-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (VVT-i), ο οποίος είναι κατά 20% οικονομικότερος από αυτό που φορά το Auris Hybrid και από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα ισχύος 45 kw, ο οποίος τροφοδοτείται από μπαταρίες νικελίου-υδριδίου οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα. O κινητήρας βασίζεται σε αυτόν της δεύτερης γενιάς του Prius, και με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας όπως το σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων (ERG), η ηλεκτρική αντλία νερού, η καδένα χρονισμού χαμηλής τριβής, η ελαφριά πολλαπλή εισαγωγής (με ρητίνες), καθώς και η πολλαπλή εξαγωγής compact διαστάσεων, έχει βελτιωθεί η θερμική απόδοση κατά 6%. Η κίνηση περνάει, φυσικά, στους εμπρός τροχούς μέσω ενός επανασχεδιασμένου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (e-CVT) που σύμφωνα με την εταιρία υπόσχεται πιο ομαλές και γρήγορες επιταχύνσεις.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_13

Συνδυαστικά αποδίδει 100 άλογα και ζυγίζει 16,5 κιλά λιγότερα μιας και είναι 10% μικρότερος σε όγκο από τον 1.800αρη που χρησιμοποιούν τα Prius και Auris, κάτι που σημαίνει ότι περίπου το 70% των μερών του βενζινοκινητήρα είναι νέα ή επανασχεδιασμένα. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί κύκλο Atkinson, όπως όλα τα υβριδικά, που εξασφαλίζει αποτελεσματικότερη μετατροπή της παραγόμενης ενέργειας κατά την της καύσης, σε κινητική ενέργεια.

Οι εκπομπές του CO2 είναι μόλις 85 γρ/χλμ στην έκδοση με τις 16άρες ζάντες (79 με τις 15άρες) και άρα εξαιρείται θριαμβευτικά από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ η Toyota ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση στα μόλις 3,5 λίτρα/100 χλμ., με την πραγματική να ανέρχεται όπως προείπα κοντά στα 5 λίτρα/100 χλμ. Σε συνδυασμό με τη χρήση ενός πιο compact E-CVT συστήματος μετάδοσης, αλλά και ενός πιο “μαζεμένου” ηλεκτρικού κινητήρα, το συνολικό μήκος του υβριδικού συστήματος του Yaris έχει περιοριστεί κατά 6%, ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 11 κιλά σε σχέση με το σύστημα του Auris HSD.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_46

Το εσωτερικό του υβριδικού Yaris δεν έχει τρανταχτές διαφορές και έτσι μπαίνοντας μέσα βρίσκεσαι αντιμέτωπος με ένα απλό, λιτό, άχρωμο και γενικά μινιμαλιστικό εσωτερικό χωρίς πολλούς διακόπτες και φανφαρίστικες λεπτομέρειες. Αυτά τα συστατικά είναι και η επιτομή της επιτυχίας του καθώς είναι εργονομικό, ξεκούραστο και επικεντρωμένο στον οδηγό (παρόλο που δεν υπάρχει εμφανή κλίση της κονσόλας). Χωρίς καν σκέψη ξέρεις τι θα βρεις και που, δίχως να χρειάζεσαι περίοδο εγκλιματισμού, κάνοντας το απόλυτα εύχρηστο και αποδεκτό από τη μάζα, δηλαδή το κοινό που απευθύνεται. Σχεδιαστικά είναι απλό αλλά ποιοτικό με μαλακό αφρώδες υλικό να έχει χρησιμοποιηθεί μόνο σε ότι βλέπεις σε άσπρη απόχρωση.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_52

Γενικά δίνει βάση στη πρακτικότητα και στη ξένοιαστη συμβίωση μαζί του, με θήκες να υπάρχουν παντού, είτε για μεγάλα μπουκάλια στη βάση της κεντρικής κονσόλας είτε για μικροαντικείμενα διάσπαρτες, κάτι που θα ικανοποιήσει τους πάντες αλλά σε σύγκριση με το Jazz αλλά και με το προηγούμενο Yaris υστερεί. Είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών, με την απουσία κεντρικού τούνελ στη πίσω σειρά καθισμάτων να κρίνεται πολύ θετικό καθώς θα βολευτεί πιο άνετα ο τρίτος επιβάτης.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_61 Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_59

Η μεγαλύτερη διαφορά σε σύγκριση με της συμβατικές εκδόσεις εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων, όπου τη θέση του στροφόμετρου, παίρνει τώρα ένα αναλογικό όργανο, παρόμοιο με αυτό του Auris Hybrid, και στον backlight φωτισμό όλων των ενδείξεων και διακοπτών, που έχει μια απαλή μπλε απόχρωση.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_34

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_44 Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_49

Το όργανο οικολογικής οδήγησης χωρίζεται σε τρεις ζώνες: CHG (charging), ECO (economy) και PWR (power), ενώ στο κεντρικό τούνελ υπάρχουν δύο διακόπτες που όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, σε βοηθούν να επιλέξεις ένα από τα τρία προγράμματα, Νormal, Εco και EV, τα οποία θα αναλυθούν ενδελεχώς στην ενότητα της οδήγησης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_51

Από θέμα εξοπλισμού το Yaris είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις (Active, Active Plus, Style Plus και Lounge Plus) με το Yaris της δοκιμής να είναι στην έκδοση Style Plus και να προσφέρει ένα σχετικά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Έτσι λοιπόν αυτή περιλαμβάνει όλα τα ηλεκτρικά καλούδια ασφαλείας, ABS με Brake Assist, σύστημα ελέγχου ευστάθειας κα πρόσφυσης (VSC & TRC) και ESP, Hill-start Assist Control (HAC), ένα πλήρες σετ αερόσακων που περιλαμβάνει μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής και γονάτων οδηγού, ρύθμιση σε ύψος και σε βάθος του τιμονιού, ηχοσύστημα με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα Stop/Start, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, διακόπτη εκκίνησης, ένδειξη οικολογικής οδήγησης, ένδειξη υβριδικού συστήματος, υποδοχή εξωτερικών συσκευών με θύρα USB και AUX, χειριστήρια ελέγχου στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ινστών, φώτα ημέρας LED, έγχρωμη οθόνη 6,1” του Touch & Go συστήματος πολυμέσων με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, bluetooth, trip computer, κάμερα οπισθοπορείας, σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω κάρτας SIM, δερμάτινο τιμόνι, λεπτομέρειες χρωμίου και τον υπολογιστή ταξιδιού, με την τελική τιμή χωρίς το όφελος της απόσυρσης ανέρχεται στα €19.090, όταν η βασική Active ξεκινάει από τα €17.800 και δεν υπολείπεται αισθητά του εξοπλισμού. Σίγουρα, μπορεί να ακούγονται αρκετά τα λεφτά αλλά το ιαπωνικό σούπερμίνι αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση αυτοκινήτου με υβριδική τεχνολογία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_20

Η οδήγηση ενός υβριδικού μοντέλου απαιτεί μια περίοδο επιμόρφωσης των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, ώστε να σου ανταποδώσει στο μέγιστο την αρετή της οικονομίας που είναι ικανό να προσφέρει με την τεχνολογία που διαθέτει.

Δε του λείπει επουδενί η δύναμη, αλλά δεν είναι αυτοκίνητο για βίαιες επιταχύνσεις και ταχύτερους χρόνους κάλυψης αποστάσεων. Είναι ιδανικό για μέσα στη πόλη, παρέχοντας απαράμιλλη άνεση και απλότητα στον χειρισμό του.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_31

Όπως έχω αναφέρει πια πάνω το αυτοκίνητο έχει 3 προγράμματα οδήγησης. Στο Normal επιλογή, η βελόνα στο όργανο οικολογικής οδήγησης βρίσκεται σχεδόν πάντα στην πάνω περιοχή, αυτή που γράφει PWR, κάτι που μεταφράζεται στη μέγιστη δύναμη. Ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές και παρόλο που δε θα νιώσεις τράβηγμα, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Το CVT κιβώτιο κρατάει σταθερά ψηλά τις στροφές και το Yaris επιταχύνει. Όταν όμως πατήσεις πολύ βαθιά το πεντάλ, τότε ο ήχος του κινητήρα αυξάνεται σημαντικά και έχεις έναν μονότονο βουητό στα αυτιά σου, αφού περνάει στην καμπίνα.

Το Eco mode έχει σαφέστατη ρύθμιση για την οικονομία καυσίμου, που όμως στη πράξη δεν είναι ιδιαίτερα εμφανής σε σύγκριση με το Normal mode, αφού και στο δεύτερο η χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι αρκετά συχνή. Η διαφορά στη κατανάλωση δεν είναι πάνω από 0,2 λίτρα/100 χλμ, κάτι που σημαίνει ότι το Eco mode είναι αρκετά κουραστικό για συνεχή χρήση, μιας και το Yaris δύσκολα θα ακολουθήσει τις εντολές του γκαζιού για να ανεβάσει χιλιόμετρα. Πρέπει να είσαι πολύ υπομονετικός και με πολύ χαλαρή διάθεση για να δεις ουσιαστική διαφορά στη κατανάλωση.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_27

Τέλος, το EV mode σου επιτρέπει να κινείσαι αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει καθόλου βενζίνη στους θαλάμους καύσης και ακούς αμυδρά το χαρακτηριστικό ήχο που κάνουν τα τηλεκατευθυνόμενα. Για να χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν περισσότερο την ηλεκτρική ενέργεια πρέπει να μάθεις να πατάς το γκάζι λες και έχεις τοποθετήσει αυγό ανάμεσα στο πόδι και στο πεντάλ. Θέλει πολύ απαλές κινήσεις και μόνο έτσι θα σε ανταμείψει με εξαιρετική κατανάλωση μέσα στη πόλη. Για παράδειγμα, σε συνθήκες πυκνής κίνησης, όπου συνήθως η κατανάλωση είναι η μεγαλύτερη, μπορείς να χρησιμοποιείς μόνο το EV mode και να μη καις καθόλου βενζίνη, ή έστω λίγο, που δεν υπερβαίνει τα 4 λίτρα/100 χλμ. Αν, βέβαια, πατήσεις πιο έντονα το γκάζι ενεργοποιείται αυτόματα και παντελώς ασυναίσθητα ο βενζινοκινητήρας και συνεχίζεις τη πορεία σου.

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_06

Στο δρόμο γενικά το Yaris είναι σχετικά σκληρό, και η ανάρτηση “κοπανάει” στους κακούς μας δρόμους (ελέω 16 ιντσών τροχούς και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά) και είναι ρυθμισμένη πιο σφιχτά. Από την άλλη είναι πολύ σταθερό στον ανοιχτό δρόμο καλύπτοντας άνετα μεγάλες αποστάσεις, αν και τα καθίσματα μου φάνηκαν ότι πάρα ήταν σκληρά. Με τα 36 λίτρα του ρεζερβουάρ είναι ικανά να καλύψεις κοντά στα 700 με 750 χλμ, με αρκετά από αυτά να είναι “πράσινα”.

Τέλος, η ποιότητα κύλισης παραμένει εξαιρετική, όπως επίσης και τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου, ενώ όπως συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτροκινητήρα και λειτουργίας ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η αίσθηση του πεντάλ των φρένων απαιτεί περίοδο προσαρμογής και χρόνο για να νιώσεις που πιάνει και πόση πίεση χρειάζεται.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κλείνοντας” ]

Test_Drive_Toyota_Yaris_HSD_05

Το υβριδικό Yaris είναι ένα εξαιρετικό σύνολο και το μόνο σοβαρό μειονέκτημα που μπορώ να του προσάψω…είναι η Ελλάδα. Ναι, ακούγεται οξύμωρο αλλά στη δίνη του πετρελαίου είναι λογικό να μην έχει την απήχηση που του αντιστοιχεί. Είμαστε, από τις ελάχιστες χώρες στην Ευρώπη (αν όχι η μοναδική) που η διαφορά στη τιμή του πετρελαίου με την βενζίνη είναι τόσο τρανταχτή και ουσιαστικά δεν το καθιστά την πιο συμφέρουσα επιλογή.

Παρόλα αυτά, το Yaris HSD συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα του απλού Yaris, με πολύ καλή οικονομία καυσίμου, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο, παρόλο που χρήζει βελτίωσης, συγκαταλέγεται στα θετικά για τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...
<h5>Στα συν:</h5>Εύκολο αυτοκίνητο, Κατανάλωση, Πρακτικότητα/ευχρηστία, Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών, Άνεση και στιβαρό πάτημα, Εξοπλισμός <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Θόρυβος κινητήρα σε πλήρη επιτάχυνση, Λειτουργία CVT, Αίσθηση πεντάλ φρένων, Αδιάφορος εσωτερικός διάκοσμος, ΤιμήTest Drive: Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Hybrid