BMW i8

Η BMW ξεκίνησε τη κατασκευή του i8, το οποίο θα αρχίσει να παραδίδεται στους κατόχους του από τον Ιούνιο, δίνοντας πλέον τα τελικά τεχνικά χαρακτηριστικά του σπορ υβριδικού αυτοκινήτου της.

Στην Ελλάδα ξεκινά από τις €167.000 και μηχανικά, το υβριδικό 2+2 σπορ αυτοκίνητο συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 96kW (131 ίππων) με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα απόδοσης 231 ίππων με 320 Nm ροπής, με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 362 άλογα με 570 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Έχει αυτονομία 37 χλμ και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, καταναλώνει μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 49 γρ/χλμ CO2, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτ. τα 80-120 χλμ/ώρα σε 2,6 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

BMW i8

Οι μπαταρίες 7,1 kWh φορτίζουν είτε μέσω απλής ηλεκτρικής πρίζας μέσα σε 3 ώρες, είτε μέσω του ταχυφορτιστή i Wallbox μέσα σε 2 ώρες. Η συνδυασμένη αυτονομία του φτάνει τα 440 χλμ (600 χλμ όταν το αυτοκίνητο φορά το μεγάλο ντεπόζιτο των 42 λίτρων). Αρκετά μέρη του σασί και του σώματος είναι κατασκευασμένα από CFRP, αλουμίνιο και μαγνήσιο, κάνοντας το αυτοκίνητο να μην ξεπερνά τα 1.485 κιλά, έχοντας αναλογία βάρους 49:51.

BMW i8

Το i8 έχει μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.942 mm, ύψος 1.293 mm και μετατρόχιο 2.800 mm. Έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd, φορά ζάντες 20″ με ελαστικά διαστάσεων 195/50 μπροστά και 215/45 πίσω, ενώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετούνται λέιζερ φωτιστικά σώματα και το Gorilla glass της Corning. Έτσι τα τζάμια των παράθυρων του i8 είναι κατασκευασμένα από παρόμοιο υλικό που κατασκευάζονται οι οθόνες των κινητών τηλεφώνων, τα οποία είναι πάχους μόλις 0,7 mm έχοντας ανάμεσα τους ηχομονωτικό υλικό. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις σε αυτά τα PDF (1), (2).