Rally Acropolis Day 2

Οι εποχές που περιμέναμε κάθε χρόνο την έναρξη του καλοκαιριού για να θαυμάσουμε από κοντά τους αστέρες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι φαίνεται ότι θα περάσουν ανεπιστρεπτί. Ήδη το πρώτο σημάδι φάνηκε από τη φετινή χρονιά όταν μετά τον “διωγμό” μας από το καλεντάρι του “μεγάλου” πρωταθλήματος, ο αγώνας μας φέτος προσμετρούσε μόνο στο Ευρωπαϊκό. Και για να μη παρεξηγηθώ, επειδή τον παρακολούθησα από κοντά (δε φεύγει εύκολα το μικρόβιο του Ακρόπολις) κάθε άλλο παρά έλλειψη ανταγωνισμού υπήρξε, ούτε τα αυτοκίνητα υστερούν αισθητά από τα παγκόσμια τέρατα, αλλά κακά τα ψέμματα έλειπε η αίγλη που είχα συνηθίσει εδώ και 13 συναπτά έτη.

Επί του θέματος, οι λόγοι που χάσαμε το Ακρόπολις, απ’οτι φαίνεται μια και καλή, είναι καθαρά οικονομικοί. Η Πολωνία και η Λιθουανία διέθεσαν αρκετά μεγαλύτερο μεγάλο προϋπολογισμό, σοβαρά διαφημιστικά πακέτα αλλά και οδηγούς (βλέπε Robert Kubica), ώστε να πείσουν την FIA να αντικαταστήσει το ελληνικό ράλι συνδιοργανώνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία του WRC αγώνα στα λιθουανικά χώματα. Ποιο ήταν το ποσό που έβαλε στα ταμεία της η FIA; Μόλις 450.000 ευρώ!

Rally Acropolis Day 2

Η διοργανώτρια αρχή του Ράλι Ακρόπολις, η “Celeritas”, εταιρία του Παύλου Αθανασούλα στην οποία έχει αναθέσει η ΕΛΠΑ την διοργάνωση τα τελευταία χρόνια, αντιλαμβάνοντας τις εξαιρετικές δυσκολίες λόγω οικονομικής κρίσης (πόσα να βάλουν από τη τσέπη τους) και το μειωμένο ενδιαφέρον από μεγάλους χορηγούς (το Casino Loutraki δεν ήταν αρκετό) να ανταγωνιστούν τις υπόλοιπες χώρες, απευθύνθηκαν στη συμβολή της παρούσας κυβέρνησης. Κατά την τελετή έναρξης του Ακρόπολις του 2013 παρευρέθηκε μεταξύ άλλων και ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος όταν ενημερώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη ότι ο εθνικός μας αγώνας τέθηκε εκτός του φετινού αγωνιστικού ημερολογίου, φέρεται να ήρθε ο ίδιος σε επαφή με τον πρόεδρο της FIA κ. Ζαν Τοντ, ο οποίος με τη σειρά του ζήτησε να υπάρξει άμεση επικοινωνία της θυγατρικής της Red Bull, της Red Bull Media House που έχει αναλάβει την διοργάνωση του WRC με την Celeritas. Το αποτέλεσμα, όπως καταλαβαίνεις, ήταν μια τρύπα στο νερό, καθώς αυτό που ζητήσαμε ήταν να αλλάξει το προσωρινό πρόγραμμά, ώστε να προστεθεί το ράλι Ακρόπολις στο καλεντάρι των αγώνων και από 13 να γίνουν 14 μέσα στη χρονιά. Αυτό φυσικά απορρίφθηκε αμέσως, κυρίως από τους κατασκευαστές καθώς το κόστος των logistics (και όχι μόνο) αυξανόταν δραματικά.

Rally Acropolis

Με δεδομένη την απουσία του Ακρόπολις από το WRC του 2014, η Celeritas, έχοντας την διαβεβαίωση του προέδρου της FIA πως αν καταφέρουμε να διοργανώσουμε ένα ευρωπαϊκό Ακρόπολις, τότε το 2015 θα επιστρέφαμε στο παγκόσμιο. Μόνη προϋπόθεση η άμεση πληρωμή του παράβολου ύψους 170.000 ευρώ στην “Eurosport Events” που αναλαμβάνει την τηλεοπτική και διαφημιστική κάλυψη του ράλι και την μεσολάβηση του κράτους για κάποιες ιδιωτικές χορηγίες. Αν σου φαίνονται πολλά τα €170.000, το αντίστοιχο αντίτιμο που πληρώνει η Κύπρος, είναι το τριπλάσιο.

Οι διοργανωτές προσπαθώντας να βρουν τρόπους να καλύψουν το παράβολο, συναντήθηκαν με τη Περιφέρεια Αττικής και Πελοποννήσου, οι αρμόδιοι των οποίων δεσμεύτηκαν ότι θα δώσουν από 100.000 ευρώ εκάστη, αλλά η πρώτη δήλωσε εκ των υστέρων ότι δεν μπορεί να εκπληρώσει τη δέσμευση της. Συν τοις άλλοις, το Λουτάκι φέρεται να χρωστάει στην διοργανώτρια εταιρία 30.000 ευρώ από τον αγώνα του 2012, 20.000 ευρώ από το 2013 και άλλα 20.000 ευρώ για την φετινή διοργάνωση.

Rally_Acropolis_2014_22

Με την διοργανώτρια αρχή να βρίσκεται σε τέλμα, αφού ο διευθύνον σύμβουλος της Eurosport Events, απειλούσε ότι αν δεν πληρωθεί το ποσό ο αγώνας θα ακυρωνόταν, αναγκάστηκε να προβεί σε δραστικές κινήσεις και να σταλεί επιταγή παρά το γεγονός ότι δεν μπορούσαμε λόγω των υπερβολικών εξόδων να την καλύψουν.

Σήμερα, δύο σχεδόν μήνες μετά τον αγώνα, τα χρήματα από το υπουργείο δεν έχουν σταλεί και ο διευθύνων σύμβουλος της Eurosport Events, Francois Ribeiro εκβιάζοντας ανέφερε ότι αν το θέμα δεν επιλυθεί σύντομα η Ελλάδα σβήνει από τον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και το κανάλι του θα δημοσιοποιήσει το θέμα σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ θα κινηθεί νομικά.

acropolis

Το συμπέρασμα όλων των παραπάνω είναι ότι καλώς ή κακώς πλέον δεν είμαστε σε θέση να κρατήσουμε έναν από τους διασημότερους αγώνες στην ιστορία του σπορ, και παρόλα αυτά κάποιοι τρέφουν κρυφές ελπίδες ότι μπορούμε να διοργανώσουμε αγώνα F1 στην Δραπετσώνα.