Bo-ZGoBIMAIz_51.jpg large

Μετά τις νίκες στους δύο πρώτους αγώνες του World Endurance Championship, η Toyota έδειξε και στο test του Le Mans πως μάλλον, είναι η ομάδα που πρέπει να νικήσουν οι υπόλοιποι για να κατακτήσουν τη νίκη στον 24ωρο αγώνα.

Το Toyota TS040 Hybrid με το No8, στα χέρια του Sebastien Buemi, σημείωσε χρόνο 3:23:014 και πήρε την πρώτη θέση στις δοκιμές που έκαναν οι ομάδες στην πίστα του Le Mans με το άλλο Νο7 Toyota, να κάνει χρόνο 0.142 δευτερόλεπτα αργότερο στα χέρια του Kazuki Nakajima και να κατακτά τη δεύτερη θέση. Οι 12 φορές νικητές της Audi, αρκέστηκαν στην τρίτη και τέταρτη θέση με τον Marco Bonanomi (Νο3 Audi R18 e-tron quattro) να σημειώνει χρόνο 3:23:799 και τον Loic Duval (No1), 3:24:453. Η Porsche, που επιστρέφει στον θεσμό μετά από περισσότερα από 15 χρόνια, κατάφερε ένα 3:24:692 με την Porsche 919 Hybrid του Neel Jani για την πέμπτη θέση και ένα 3:24:911 με τον Timo Bernhard για την έβδομη. Ανάμεσα τους, βρίσκεται το Audi R18 e-tron quattro του Andre Lotterer με χρόνο 3:24:757. Η ομάδα της Rebellion με τα R-One Toyota της LMP1-L κατηγορίας, πήρε την 8η και την 9η θέση με τους Matthias Beche (Νο12) και Dominik Kraihamer (Νο13) αντίστοιχα αρκετά δευτερόλεπτα πιο πίσω από τον ταχύτερο χρόνο του Buemi.

Φυσικά, δεν γίνεται Le Mans χωρίς να υπάρχει κάποιου είδους ένσταση από τις ομάδες για κάποιο θέμα. Στο επίκεντρο του “σκεπτικισμού” την Κυριακή που μας πέρασε, ήταν η ομάδα της Porsche που παρουσιάστηκε στην φωτογράφιση με ένα σημαντικό μέρος του αμαξώματος, να μοιάζει εύκαμπτο, σε σημείο μάλιστα που υποχωρούσε με την πίεση ενός δάχτυλου. Αυτό, θεωρείται κινούμενο αεροδυναμικό βοήθημα (με προφανή οφέλη σε υψηλές ταχύτητες όπως αυτές που αναπτύσσονται στην πίστα του Le Mans) και είναι παράνομο, όπως και στην F1. Επίσης, παρατηρήθηκε πως σε ένα σημείο, μέρος του αμαξώματος εκτείνεται μερικά χιλιοστά πέραν του τέλους του διαχύτη, κάτι που είναι επίσης παράνομο. Μία ημέρα αργότερα όμως, έγινε σαφές πως το bodykit με το οποίο είχε παρουσιαστεί η Porsche 919 Hybrid στην φωτογράφιση ήταν ατελές.

upporkf

Όταν μπήκε στην πίστα για τους πρώτους γύρους, ορισμένοι από τους προβληματισμούς καθησυχάστηκαν. Το ερώτημα για το εύκαμπτο πίσω μέρος όμως παραμένει όπως θα δεις και στις φωτογραφίες και τόσο η Toyota όσο και η Audi, ζήτησαν διευκρινήσεις επί τους θέματος.

upporke

Να θυμίσουμε πως το αγωνιστικό πενθήμερο του Le Mans ξεκινά με τις ελεύθερες δοκιμές της Τετάρτης, στις 11 Ιουνίου, συνεχίζεται τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά την Τετάρτη το βράδυ και την Πέμπτη το απόγευμα και το βράδυ και τέλος, τον αγώνα, που ξεκινά στις 15.00 το μεσημέρι του Σαββάτου, 14 Ιουνίου.