651718844-485622862014

Εχθές παρακολουθήσαμε τον θεαματικότερο αγώνα της χρονιάς και έναν από τους καλύτερους των τελευταίων ετών. Για να γίνει αυτό, έπρεπε να αντιμετωπίσουν και οι δυο Mercedes μηχανικό πρόβλημα, το οποίο τις ανάγκασε να ρίξουν κατά πολύ το ρυθμό τους, με το Lewis Hamilton να στέκεται λιγότερο τυχερός και να εγκαταλείπει στον 56ο γύρο.

Τι ήταν όμως αυτό που ταλαιπώρησε τις δυο W05; Η Mercedes επιβεβαίωσε ότι υπήρξε αποτυχία των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου υψηλής τάσης, που οδήγησε στη μόνιμη απώλεια της MGUK και στα δύο αυτοκίνητα. Έτσι, τα δυο ασημί βέλη όχι μόνο έχασαν την έξτρα δύναμη του υβριδικού συστήματος, αλλά αντιμετώπισαν και πρόβλημα με τα φρένα, που έπρεπε πλέον να επωμιστούν μεγαλύτερο ποσοστό φρεναρίσματος. Το τελευταίο, ήταν και η αιτία εγκατάλειψης του Hamilton, με την πίστα του Μόντρεαλ να είναι από τις πιο απαιτητικές για τα φρένα.

Πιθανότερη πηγή της πανομοιότυπης βλάβης, στο ίδιο μάλιστα χρονικό σημείο, είναι η αυξημένη θερμοκρασία. Τα ηλεκτρονικά συστήματα μεταφέρουν εκατοντάδες βολτ μεταξύ της MGU-K και της μπαταρίας, ενώ αποτελούν για φέτος τη συχνότερη πηγή προβλημάτων, όντας αρκετά ευαίσθητα. Οι θερμοκρασίες στο Circuit Gilles Villeneune ήταν υψηλές εχθές, ενώ μάλλον δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως το πρόβλημα παρουσιάστηκε αμέσως μετά τα pit-stop των Mercedes, σημείο στο οποίο τα μονοθέσια υπερθερμαίνονται.

Paddy Lowe 2014

Ο εκτελεστικός διευθυντής τεχνικών θεμάτων της ομάδας, Paddy Lowe, δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα:

Αντιμετωπίσαμε μια σχεδόν ταυτόχρονη αποτυχία της MGUK και στα δύο αυτοκίνητα, λίγο μετά το μέσο του αγώνα, που προκλήθηκε από ένα ζήτημα στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου υψηλής τάσης, τα οποία διαχειρίζονται την MGUΚ.

Αυτό σημαίνει πως τα δύο αυτοκίνητα έχασαν την υβριδική δύναμη από αυτό το σημείο και μετά και χωρίς την πρόσθετη δύναμη πέδησης από την MGUK, μετατέθηκε μεγαλύτερο φορτίο στα πίσω φρένα.

Στη συνέχεια, ο Lewis υπέστη αποτυχία πίσω φρένου μετά το δεύτερο pit stop του, η οποία ήταν συνέπεια της βλάβης της MGUΚ. Ο Nico δεν επηρεάστηκε με τον ίδιο τρόπο και κατάφερε, απίστευτα, να διατηρήσει τη θέση του από τον 37ο έως και τον 67ο γύρο, κερδίζοντας χρόνο στον πρώτο και το δεύτερο τομέα, προκειμένου να υπερασπιστεί στον τρίτο τομέα, όταν ήταν πολύ κάτω σε δύναμη.

Ο αγώνας του Καναδά μας έδειξε τρία πράγματα. Πρώτο και βασικότερο, πως οι Mercedes δεν είναι άτρωτες και πως μπορεί να αντιμετωπίσουν μηχανικά προβλήματα. Δεύτερο, πως το μονοθέσιό τους είναι εξαιρετικό σε όλους τομείς (πρόσφυση, κινητήρα, αεροδυναμική) κρατώντας εντυπωσιακά τη δεύτερη θέση, παρότι έτρεχε πληγωμένο για μισό αγώνα. Τρίτο, με τις αλλαγές στους κανονισμούς να είναι ανεπαίσθητες για το 2015 και τις ημέρες δοκιμών να μειώνονται, το μεγάλο αυτό προβάδισμα θα περάσει και στο επόμενο πρωτάθλημα.

[Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 Team]